Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi w miejscowości Domanin
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DĄBIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019071
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Adama Mickiewicza 1
1.5.2.) Miejscowość: Dąbie
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-660
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminadabie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://dabie.nowoczesnagmina.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi w miejscowości Domanin
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2ec9367d-d7cd-11ee-8305-7e4937eb936d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00228161
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00212938/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Przebudowa drogi w miejscowości Domanin
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2ec9367d-d7cd-11ee-8305-7e4937eb936d
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Pkt XIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZP.271.1.1.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego postępowania jest wykonanie robót budowlanych – zadanie: Przebudowa drogi w miejscowości Domanin od km 0+000 do km 0+830, w zakresie zgodnym z projektem budowlanym.
Przebudowa drogi w miejscowości Domanin od km 0+000 do km 0+830
1. Inwestor obiektu objętego projektem
Gmina Dąbie.
2. Podstawa opracowania
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów
techniczno-budowlanych
dotyczących dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1518)
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. z 2023 poz. 645),
- aktualna cyfrowa mapa zasadnicza z zasobów geodezyjnych skala 1:1000
- pomiary własne w terenie wykonane przez projektanta
3. Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi od km 0+000 do km 0+830.
ZAKRES ZADANIA OBEJMUJE :
- karczowanie pni
- miejscowe usunięcie humusu i darniny mechanicznie (pobocze)
- wykonanie koryta pod warstwy konstrukcyjne zjazdu i włączenia
- profilowanie i dogęszczenie podłoża pod konstrukcję
- roboty ziemne w nasypie
- wykonanie podbudowy z betonu cementowego (zjazd)
- wykonanie podbudowy z mieszanki kamiennej
- wykonanie nawierzchni z kostki betonowej (zjazd)
- wykonanie w-wy wiążącej z betonu asfaltowego
- ułożenie nawierzchni ścieralnej z betonu asfaltowego
- wykonanie poboczy kamiennych
- oznakowanie pionowe
4. Stan istniejący
Droga w miejscowości Domanin na odcinku przewidzianym do przebudowy posiada
nawierzchnię żwirowo- kamienną o podłożu przepuszczalnym (grunt G-1). Szerokość pasa drogowego około 6-8 m. Odcinek drogi przebiega w istniejącym pasie drogowym, wśród punktowej zabudowy gospodarczo mieszkaniowej i pól uprawnych.
Pod względem wysokościowym zróżnicowanie istniejącej niwelety drogi jest nieznaczne i kształtuje się na poziomie przyległego terenu a po części ponad nim.
W sąsiedztwie pasa drogowego odcinkowo przebiega wodociąg z poprzecznymi przyłączami do posesji, napowietrzna linia niskiego napięcia również z przyłączami do posesji i linia telekomunikacyjna.
5. Urządzenia obce, kolizje
Istniejące uzbrojenie terenu nie koliduje z planowaną inwestycją.
6. Stan projektowany
6.1 Parametry techniczne i dane wyjściowe:
- droga wewnętrzna
- prędkość projektowa 30 km/h
- kategoria ruchu KR 1
- przekrój drogowy
- szerokość jezdni 4,50 m
- szerokość poboczy 0,50 – 0,75 m
- spadek jezdni 2% dwustronny
6. 2 Rozwiązania sytuacyjne
Plan sytuacyjny przewidzianego do przebudowy odcinka opracowano na aktualnych mapach zasadniczych w skali 1:1000.
Przebieg drogi pokrywa się w całości z istniejącym pasem drogowym nie wychodząc poza jego szerokość na przyległe działki.
6. 3 Droga w przekroju podłużnym
Przy projektowaniu niwelety wykorzystano poziom istniejącej drogi, nawiązując się do naturalnego załamania terenu.
W oparciu o ww założenia i punktowo znacznych różnic spadków podłużnych zachodziła potrzeba zastosowania jednego łuku pionowego ( PRZEKRÓJ PODŁUŻNY).
6. 4 Droga w przekroju poprzecznym
Na całym odcinku projektuje się spadek dwustronny daszkowy 2%.
6. 5 Konstrukcja nawierzchni jezdni
-w granicach pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 473
- nawierzchnia z betonowej kostki brukowej, gr. 8 cm, czerwona, fazowa,
- podsypka cementowo-piaskowa 1:3, gr. 5 cm
- podbudowa betonowa C16/20, gr. minimum 22 cm
- krawężnik betonowy typ najazdowy. 15x22 cm (na łączeniu nawierzchni z kostki betonowej z nawierzchnią z betonu asfaltowego).
- na pozostałym odcinku drogi
- warstwa nawierzchni a betonu asfaltowego KR1/2 AC11 gr. 4 cm
- warstwa wiążąca a betonu asfaltowego KR1/2 AC11 gr. 4 cm
- podbudowa z mieszanki kamiennej 0 – 63 mm gr. 20 cm po zagęszczeniu
- istniejąca konstrukcja kamienno-żwirowa
6. 7 Konstrukcja pobocza
Pobocza należy wykonać z mieszanki kamiennej 0-31,5 mm, gr. 15 cm zagęszczonego przy pomocy walca gumowego.
7. Pas drogowy
Pas drogowy nie ulega zmianie. Niniejszy projekt nie przewiduje zajęcia terenów przyległych.
8. Obiekty mostowe i przepusty
Nie występują.
9. Odwodnienie
Zaprojektowano odprowadzenie wód opadowych z pasa jezdni powierzchniowo poprzez nadanie spadków podłużnych i poprzecznych nawierzchni jezdni na pobocza przepuszczalne i na teren w granicach pasa drogowego. Odwodnienie korpusu drogi zapewnia wyniesienie niwelety ponad przyległy teren (PRZEKRÓJ PODŁUŻNY).
10. Zjazdy publiczne i indywidualne
Zjazdy zostaną podsypane materiałem gruntowym dowiezionym nawiązane do nowych rzędnych drogi.
11. Oznakowanie
Projekt stałej organizacji ruchu obejmuje oddzielne opracowanie.
Przed przystąpieniem do robót objętych niniejszym projektem należy oznakować i zabezpieczyć teren pasa drogowego wg odrębnie opracowanego i zatwierdzonego projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót opracowanego przez Wykonawcę robót budowlanych.
2. Teren pod inwestycje jest objęty Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego.
2. Przebudowana drogi w miejscowości Domanin zlokalizowana jest na działkach o numerach ewidencyjnych 239/2; 236; 235/2 obręb Domanin.
5. Wymagania dodatkowe
• Materiały i akcesoria montażowe niezbędne do wykonania przedmiotu umowy dostarcza Wykonawca. Wszystkie wbudowane materiały muszą być fabrycznie nowe oraz posiadać atesty i aprobaty techniczne wymagane przez odpowiednie przepisy prawa.
• Wykonawca dokona na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych urządzeń lub obiektów w wyniku prowadzonych prac.
• Przedmiar załączony do postępowania należy traktować pomocniczo.
• Wykonawca na własny koszt zatrudni kierownika robót z właściwymi uprawnieniami.
• Wykonawca zamówienia musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym wymagane jest od Wykonawców bardzo szczegółowe sprawdzenie warunków wykonania zamówienia.
• Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego.
• Wykonawca na dzień odbioru robót przedstawi dokumentację powykonawczą z naniesionymi ewentualnymi zmianami powstałymi w trakcie realizacji robót.
• Wykonawca na dzień odbioru robót przedstawi inwentaryzację geodezyjną powykonawczą złożoną w państwowym zasobie geodezyjno – kartograficznym.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a w tym technologia robót i zakres ich wykonania określone zostały w projekcie budowlanym oraz w przedmiarze robót stanowiących odpowiednie załączniki do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 84 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Pkt VIII SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100);
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).
5) Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Witkowie Oddział Dąbie 04853810120200068020000015 z dopiskiem „Wadium – IZP.271.1.1.2024”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP
2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Dąbie.
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 PZP), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 PZP
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Pkt XXIII SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-18 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-18 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni