Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi powiatowej Żerków - Raszewy - Komorze
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT JAROCIŃSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854599
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Niepodległości 10
1.5.2.) Miejscowość: Jarocin
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-200
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 62 747 24 31
1.5.8.) Numer faksu: +48 62 747 33 37
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@powiat-jarocinski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-jarocinski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi powiatowej Żerków - Raszewy - Komorze
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a946d33e-bf97-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00076099
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002528/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa drogi powiatowej nr 4190P Żerków - Raszewy - Komorze
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_jarocinski3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Środkiem komunikacji elektronicznej w niniejszym postępowaniu jest platformazakupowa.pl dostępna pod adresem internetowym: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_jarocinski
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Kom. w postęp. o udzielenie zam. i w konk.e, w tym skład. ofert, wniosków o dop. do udziału w postęp. lub konk., wym. inf. oraz przekaz. dok. lub ośw. między Zam. a Wyk., z uwzgl. wyjątków określ. w ustawie PZP, odbywa się przy użyciu śr. kom. elektron. Śr. kom. elektron. w nin. postęp. jest platformazakupowa.pl dost. pod adresem intern.: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_jarocinski. W koresp. kier. do Zam. Wyk. powinni posług. się num. ref. sprawy określ. w SWZ. W celu skrócenia czasu udziel. odp., kom. między Zam. a Wyk. w zakresie: przesył. Zam. pytań do treści SWZ, przesył. odp. na wezw. Zam. do złożenia podm. śr. dow., przesył. odp. na wezw. Zam. do złożenia, popr., uzup. ośw., o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, podm. śr. dow., innych dok. lub ośw. składanych w postęp. , przesył. odp. na wezw. Zam. do złożenia wyjaśnień dot . treści ośw., o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP lub złożonych podm. śr. dow. lub innych dok. lub ośw. składanych w postęp., przesył. odp. na wezw. Zam. do złożenia wyjaśnień dot. treści przedm. śr. dow., przesł. odp. na inne wezw. Zam. wynik. z ustawy PZP, przesył. wniosków, inf., ośw. Wyk., przesył. odwołania, inne, odbywa się za pośred. platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zam.”. Zam. dopuszcza, opcjonalnie, kom. za pośred. poczty elektron. Adres poczty elektron. osoby upraw. do kontaktu z Wyk.: jozefiak.mateusz@powiat-jarocinski.pl. Osobą upraw. do poroz. się z Wyk. jest: a) w zakresie proced.: Mateusz Józefiak, tel. 62 740 79 58, Marzena Świdurska, tel. 62 740 79 58, b) w zakresie meryt.: Wiesław Ratajczak, tel. 668 829 935. Zam., zgodnie z § 11 ust. 2 rozp. Prez. RM z dnia 30 grudnia 2020 r. w spr. sposobu sporządz. i przekaz. inf. oraz wymagań tech. dla dok. elektron. oraz śr. kom. elektron. w postęp. o udzielenie zam. pub. lub konk. zamieszcza wymagania dot. specyfikacji połączenia, formatu przes. danych oraz szyfr. i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośred. platformazakupowa.pl, tj.: a) stały dostęp do sieci Internet o gwar. przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o następ. konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z syst. operac. - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, c) zainstal. dowolna przegląd. internet.; Uwaga Od dnia 17 sierpnia 2021 roku, ze względu na zakoń. wspierania przegląd. Internet Explorer przez firmę Microsoft, stosowanie przeglądarki Internet Explorer nie będzie dop. d) włączona obsługa JavaScript, e) zainstal. program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, f) Platformazakupowa.pl działa wg standardu przyjętego w kom. sieciowej – kodowanie UTF8, g) oznaczenie czasu odb. danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) gen. wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar. Oferta, wniosek, ośw., o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP oraz przedm. śr. dow. (jeżeli były wym.) składane elektron. muszą zostać podp. elektron. kwalif. podp. lub elektron. podp. zaufanym lub elektron. podp. osobistym. W procesie składania oferty, wniosku, ośw., o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP w tym przedm. środków dow. na platformie, kwalif. podp. elektron. lub elektron. podp. zaufany lub elektron. podp. osobisty Wyk. składa bezp. na dok., który następnie przesyła do systemu. Oferta powinna być: a) sporz. na podst. załączników niniejszej SWZ w j. polskim, b) złożona przy użyciu śr. kom. elektron. tzn. za pośred. platformazakupowa.pl, c) podp. kwalif. podp. elektron. lub elektron. podp. zaufanym lub elektron. podp. osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upow. Podpisy kwalif. wykorz. przez Wyk. do podp. wszelkich plików muszą spełniać „Rozp. Par. Europ. i Rady w sprawie ident. elektron. i usług zaufania w odn. do transakcji elektron. na rynku wew. (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozp. Parl. Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27 kwietnia 2016 r. w spr. ochr. os. fiz. w zw. z przetw. danych os. i w spr. swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozp. o ochr. danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO") informujemy, że:
1) admin. Pani/Pana danych os. jest Powiat Jarociński reprez. przez Starostę; adres siedziby i dane kont.: Starostwo Powiatowe w Jarocinie, Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin, tel.: 627471596, fax: 627473337, adres e-mail: sekretariat@powiat-jarocinski.pl,
2) insp. ochr. danych os. w SP w Jarocinie jest Pan Bartosz Mendyk; kontakt e-mail: iod@powiat-jarocinski.pl,
3) Pani/Pana dane os. przetw. będą na podst. art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zw. z postęp. o udzielenie zam. pub. na przebudowę drogi powiatowej Żerków – Raszewy – Komorze; znak sprawy A-OZPI.272.2.4.2021.JM3 prow. w trybie podst. o jakim stanowi art. 275 pkt 2 ustawy PZP,
4) odbiorcami Pani/Pana danych os. będą osoby lub podm., którym udostępniona zostanie dok. postęp. w op. o art. 74 ustawy PZP,
5) Pani/Pana dane os. będą przechow., zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postęp. o udzielenie zam., a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechow. obejmuje cały czas trwania umowy z zastrz. iż nie krócej niż przez okres przew. przepisami kanc.-archiw. obowiąz. w SP w Jarocinie zgodnie z ustawą z dn. 14 lipca 1983 r. o nar. zasobie archiw. i archiwach (Dz. U. z 2020 r., poz. 164 ze zm.),
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych os. bezp. Pani/Pana dot. jest wymogiem ustaw. określonym w przepisach ustawy PZP, zw. z udziałem w post. o udzielenie zam. pub.,
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych os. decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO,
8) posiada Pani/Pan:
a) na podst. art. 15 RODO prawo dost. do danych os. Pani/Pana dot. (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie admin. niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobow. do wskazania dodatk. informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty post. o udzielenie zam. pub. lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego post. o udzielenie zam.),
b) na podst. art. 16 RODO prawo do sprost. Pani/Pana danych os. (skorzystanie z prawa do sprost. nie może skutkować zmianą wyniku post. o udzielenie zam. pub. ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników),
c) na podst. art. 18 RODO prawo żądania od admin. ograniczenia przetw. danych os. z zastrz. okresu trwania post. o udzielenie zam. pub. lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetw. nie ma zast. w odniesieniu do przechow., w celu zapewnienia korzystania ze środków ochr. prawnej lub w celu ochr. praw innej osoby fiz. lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu pub. UE lub państwa członkowskiego),
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetw. danych os. Pani/Pana dot. narusza przepisy RODO,
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych os.,
b) prawo do przenoszenia danych os., o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podst. art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetw. danych os., gdyż podst. prawną przetw. Pani/Pana danych os. jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadz. na niezgodne z RODO przetw. Pani/Pana danych os. przez admin. Organem właściwym dla przedm. skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,
11) Pani/Pana dane nie będą przesyłane i przetw. w obszarze EOG.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: A-OZPI.272.2.4.2021.JM3
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi na odcinku o długości 9,081 km od Żerkowa przez Raszewy, Przybysław do Komorza Przybysławskiego. Przebudowa drogi polega na wzmocnieniu istniejącej nawierzchni jezdni poprzez ułożenie nowych warstw bitumicznych i poszerzeniu do 6,0 m, budowie i przebudowie chodników z kostki brukowej i płytek betonowych o łącznej długości 1 150 m oraz budowie ścieżki rowerowej o nawierzchni asfaltowej długości 780 m. W ramach zadania przebudowane zostaną wszystkie zjazdy, odwodnienie drogi oraz wymienione i uzupełnione zostanie oznakowanie pionowe i poziome. Roboty budowlane opisane powyżej będą wykonane w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa drogi powiatowej Żerków – Raszewy – Komorze”. Przedmiot zamówienia współfinansowany jest ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz ze środków Powiatu Jarocińskiego i Gminy Żerków.
2. Szczegółowo przedmiot zamówienia określają:
1) Dokumentacje projektowe, stanowiące Załącznik nr 10 do SWZ,
2) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiące Załącznik nr 11 do SWZ,
3) Przedmiary robót:
a) Przedmiar robót – Branża drogowa, stanowiący Załącznik nr 12a do SWZ,
b) Przedmiar robót – Branża sanitarna I, stanowiący Załącznik nr 12b do SWZ,
c) Przedmiar robót – Branża sanitarna II, stanowiący Załącznik nr 12c do SWZ,
4) Projekt stałej organizacji ruchu, stanowiący Załącznik nr 13 do SWZ.
3. Do użytych w dokumentach wymienionych w punktach 2.1) – 2.4) słów określających znaki towarowe, patenty, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę dodaje się w każdym miejscu słowa: „lub równoważne”.
4. Wskazanie w dokumentach wymienionych w punktach 2.1) – 2.4) znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę ma jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie minimalne wymagania techniczne i funkcjonalne wymienione w dokumentach zamówienia.
5. Ilekroć w dokumentach wymienionych w punktach 2.1) – 2.4) przedmiot zamówienia został opisany przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
6. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 – 107 ustawy PZP, np. stosownych opisów technicznych i/lub funkcjonalnych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.
7. Jeżeli Wykonawca nie złoży wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy PZP, wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
8. Za rozwiązanie równoważne uznane będzie wykonanie robót przy wykorzystaniu technologii, innych wyrobów spełniających wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadających właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentach zamówienia z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentach zamówienia.
9. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamówienie nie zostało podzielone na części z uwagi na to, iż przebudowa drogi dotyczy wszystkich elementów pasa drogowego ściśle powiązanych ze sobą technologicznie uniemożliwiających prowadzenie prac przez różnych Wykonawców na tym samym placu budowy jednocześnie przy konieczności utrzymania przejezdności drogi w czasie prowadzonych prac.
10. Wykonawca udzieli gwarancji jakości na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia na okres minimum 60 miesięcy, z wyjątkiem oznakowania poziomego, którego okres gwarancji wynosi 12 miesięcy, licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45232452-5 - Roboty odwadniające
45233140-2 - Roboty drogowe
45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Kryteria oceny ofert:
Cena – „C” 60%
Okres gwarancji – „G” 40%
Przy dokonywaniu oceny komisja przetargowa posłuży się następującymi wzorami:
dla kryterium „Cena”:
C=Cn/Co x 100 pkt x 60%
gdzie:
C – przyznane punkty
Cn – najniższa cena ofertowa (brutto) spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu
Co – cena oferty ocenianej (brutto)
W kryterium tym Wykonawca może otrzymać maksymalnie 60,00 pkt.
dla kryterium „Okres gwarancji”:
W powyższym kryterium oceniany będzie czas wydłużenia minimalnego okresu wymaganej gwarancji.
Oferty oceniane będą wg następującej zasady:
- okres gwarancji minimalny, tj. 60 miesięcy – 0,00 pkt,
- okres gwarancji 72 miesiące – 20,00 pkt,
- okres gwarancji 84 miesiące – 40,00 pkt.
Oferty z okresem gwarancji krótszym niż 60 miesięcy zostaną odrzucone, gdyż ich treść nie będzie zgodna z warunkami zamówienia.
Dla oferty bez podania okresu gwarancji Zamawiający przyjmie minimalny okres gwarancji (60 miesięcy). Podanie w ofercie dłuższego od maksymalnie punktowanego okresu gwarancji spowoduje przyznanie maksymalnej liczby punktów w tym kryterium, natomiast do umowy zostanie wpisana długość oferowanego okresu gwarancji.
łączna ilość punktów ocenianej oferty (ocena końcowa):
W = C + G
gdzie:
W – ocena końcowa,
C – punkty za cenę,
G – punkty za okres gwarancji
2. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
4. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Jeżeli zamawiający nie będzie prowadził negocjacji, dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród niepodlegających odrzuceniu ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określa wymagań dotyczących tego warunku.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie określa wymagań dotyczących tego warunku.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na wartość co najmniej 3 000 000,00 złotych (słownie: trzy miliony złotych).
4) zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedno zamówienie obejmujące roboty budowlane polegające na przebudowie, rozbudowie lub budowie drogi o wartości nie mniejszej niż 6 000 000,00 zł brutto (Słownie brutto: sześć milionów złotych 00/100),
b) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia oraz co najmniej 5 lat doświadczenia w pełnieniu funkcji kierownika budowy.
Zamawiający uzna wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określone w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) oraz uprawnienia obowiązujące wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a także zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. 2020, poz. 1333 ze zm.), Zamawiający uzna również wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220 ze zm.).
2. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców, z zastrzeżeniem, że każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 1.4) lit. a) – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wymaga złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia:
1) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275 t.j.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia,
2) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane – wg Załącznika nr 4 do SWZ, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
3) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – wg Załącznika nr 5 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104 – 107 ustawy PZP, np. stosownych opisów technicznych i/lub funkcjonalnych, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Przedmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie, że proponowane rozwiązania równoważne, na które powołuje się Wykonawca, w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia oraz że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności określone przez Zamawiającego, np. stosowne opisy techniczne i/lub funkcjonalne.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
3. Oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia:1) wypełniony Formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ,
2) oświadczenia, o których mowa w rozdziale X pkt 1 SWZ z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 2.1. i 2.2. do SWZ,
3) kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie przedmiarów robót, które stanowią kolejno Załącznik nr 12a, 12b i 12c do SWZ,
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w rozdziale XI pkt 3 SWZ z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ – jeżeli dotyczy,
5) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby oraz dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, o którym mowa w rozdziale XI pkt 9 SWZ z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SWZ – jeżeli dotyczy,
6) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego będzie wynikać, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy, o którym mowa w rozdziale VIII pkt 6 oraz rozdziale XII pkt 4 SWZ z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do SWZ – jeżeli dotyczy,
7) dowód wniesienia wadium,
8) pełnomocnictwo, o którym mowa w rozdziale XII pkt 1 SWZ – jeżeli dotyczy,
9) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa – jeżeli dotyczy,
10) przedmiotowe środki dowodowe w przypadku gdy Wykonawca powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego – jeżeli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 150 000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 t.j.).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PKO BP S.A. nr rachunku 72 1020 2212 0000 5202 0120 9295, z dopiskiem na przelewie: "Wadium w postępowaniu A-OZPI.272.2.4.2021.JM3".
UWAGA: Skuteczne wniesienie wadium w formie pieniężnej następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdziale XVI pkt 4 SWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako termin składania ofert).
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP,
2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie,
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert),
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania,
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Powiat Jarociński, Al. Niepodległości 10, 63-200 Jarocin, NIP: 6172185129, REGON: 250854599
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w rozdziale X pkt 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.
5. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych części zamówienia.
6. Wszelka komunikacja/korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7. W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Umowa taka winna określać strony umowy, cel działania, sposób współdziałania, zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich, solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi), wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego członków do czasu wykonania zamówienia oraz upływu gwarancji i rękojmi.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zam. przew. możliwość zmiany zawartej um. w stos. do treści wybranej oferty w zakresie ureg. w art. 455 ust. 1 i 2 ustawy PZP oraz wskaz. we wzorze umowy, stan. Załącznik nr 9 do SWZ. 2. Zmiana post. umowy może być dokonana w następ. przyp.:1) ew. zmiana terminu zakoń. umowy w przyp.: a) działania siły wyższej (np. klęski żyw.) mającej bezp. wpływ na terminowość wyk. prac, b) utrzymywania się niekorz. warunków atmosf. w sposób ciągły przez okres dłuższy niż 5 dni uniemożliw. prawidłowe wyk. robót przy czym przez niekorzystne warunki pog. należy rozumieć w szczeg. nadzw. zjawiska pog. takie jak: nawałnice, ulewne deszcze, b. silne wiatry lub zbyt niskie temp. – uniemoż. wyk. przedm. umowy ze względów technolog. (np. prowadz. robót bud., przeprowadz. prób i sprawdzeń, dok. odbiorów), co może mieć wpływ na jakość wyk., trwałość i zach. okresu rękojmi i gwarancji. Wystąp. niekorz. war. pogod. Wyk. winien zgłosić w dzienniku bud. oraz pisemnie Insp. Nadz. i Zam. Zgłoszenie powinno zostać potw. przez Insp. Nadz., c) wystąp. kolizji sieci lub urz. podziemnych niem. do przewidz. na etapie proj., a uniemoż. realizację robót objętych przedm. umowy, o czas niezbędny do ich usunięcia, co wymaga potw. przez Insp. Nadz. Inw. (wpisem do dz. budowy – o ile dotyczy), d) zaistnienia konieczności wyk. dodat. robót bud, których nie można było wcześniej przewidzieć, a które w sposób obiektywny uniem. termin. zakończenie realiz. przedm. umowy, e) wstrzymania prac obj. umową przez właściwe organy z przyczyn niezależ. od Wyk. co uniemoż. term. zakończenie realiz. przedm. umowy, f) wystąp. konieczności wyk. prac archeolog. na terenie budowy, g) konieczności uzyskania dodat. opinii, uzgodnień lub pozwoleń, wyk. dodat. badań, ekspertyz, analiz itp., h) z powodu działań osób trzecich uniemoż. wyk. przedm. umowy, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron, i) okoliczności leżących po stronie Zam., w szczeg. dot. konieczności usunięcia braków bądź błędów lub wprowadz. zmian w dok. proj., które powodują konieczność wydłuż. terminu realiz. robót, j) konieczności wyk. robót zamiennych, których nie można było wcześniej przewidzieć, i które nie wykraczają poza przedm. zam. a wymagają większych nakładów czasowych, k) zaistnienia okolicz. wskaz. w umowie w § 12 ust. 2 pkt 4 lit. a i c. W przypadku wystąpienia któregokolwiek ze zdarzeń wym. w pkt a) do k) termin realizacji przedm. umowy może ulec odpow. przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia realiz. przedm. umowy w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okolicz.
2) ew. zm. wys. wyn. w przyp.: a) zmiany stawki pod. od tow. i usług oraz pod. akcyz.; jeśli zmiana stawki VAT lub pod. akcyz. będzie pow. zm. kosztów wyk. umowy po stronie Wyk. Zam. dopuszcza możliwość zmiany wyn. o kwotę równą różnicy w kwocie pod. uiszczonego przez Wyk.– jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wyk. zam. przez Wyk., b) zmiany wys. min. wyn. za pracę albo wys . min. stawki godz., ustal. na podst. przepisów ustawy z dnia 10 paźdz. 2002 r. o min. wyn. za pracę– jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wyk. zam. przez Wyk. , c) zmiany zasad podl. ubezp. społ. lub ubezp. zdrowot. lub wys. stawki skł. na ubezp. społ. lub zdrowot.– jeżeli zm. ta będzie miała wpływ na koszty wyk. zam. przez Wyk., d) zm. zasad gromadz. i wys. wpłat do prac. planów kapitał., o których mowa w ustawie z dnia 4 paźdz. 2018 r. o prac. planach kapitał. (Dz. U. poz. 2215 oraz z 2019 r. poz. 1074 i 1572) – jeżeli zm. ta będzie miała wpływ na koszty wyk. zam. przez Wyk., e) konieczności wyk. dodatk. i/lub zamien. robót bud., f) stwierdz. wad, których nie można usunąć, g) zmiany ceny mat. lub kosztów zw. z realiz. zam., h) zaistnienia okolicz. wskaz. umowie w § 12 ust. 2 pkt 4.
3) zm. Wyk. wynik. ze skutków poł. się spółek – art. 494 k.s.h.,
4) zm. sposobu spełnienia świad. na skutek okolicz., które szczegółowo zostały opisane w § 12, ust. 2 pkt. 4 proj. umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-06-24 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_jarocinski
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-06-24 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-07-23
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej. 2. Zamawiający nie przewiduje sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego.3. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy (Podwykonawcom).
4. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
5. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia Podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz podał (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych Podwykonawców.
6. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia lub nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy PZP.
7. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub ogłoszenia o konkursie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy PZP oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.
8. Odwołanie przysługuje na:
a) niezgodną z przepisami ustawy czynność Zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy,
b) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia do której Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy.
9. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby. Odwołujący przekazuje kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
10. Odwołanie wobec treści ogłoszenia lub treści SWZ wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub treści SWZ na stronie internetowej.
11. Odwołanie wnosi się w terminie:
a) 5 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
b) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a).
12. Odwołanie w przypadkach innych niż określone w pkt 5 i 6 wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
13. Na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy PZP, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
14. W postępowaniu toczącym się wskutek wniesienia skargi stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17.11.1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego o apelacji, jeżeli przepisy niniejszego rozdziału nie stanowią inaczej.
15. Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie - sądu zamówień publicznych, zwanego dalej "sądem zamówień publicznych".
16. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby, w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby lub postanowienia Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy PZP, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23.11.2012 r. - Prawo pocztowe jest równoznaczne z jej wniesieniem.
17. Prezes Izby przekazuje skargę wraz z aktami postępowania odwoławczego do sądu zamówień publicznych w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania.
18. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa rozdziale X, pkt. 3 SWZ.
19. Zam. ustalił wys. znwu na sumę 5% ceny of. brutto