Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi powiatowej nr 2416P ulicy Szkolnej w miejscowości Plewiska obejmująca budowę peronu – wyznaczenie peronu przystanku autobusowego.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 631281080
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zielona 8
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-851
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.7.) Numer telefonu: 618593430
1.5.8.) Numer faksu: 618953429
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@zdp.poznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zdp.poznan.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi powiatowej nr 2416P ulicy Szkolnej w miejscowości Plewiska obejmująca budowę peronu – wyznaczenie peronu przystanku autobusowego.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1cb3f283-b80e-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00057748
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000654/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.20 Remont drogi powiatowej nr 2416P ul. Szkolna w Plewiskach gm. Komorniki
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/zdp_poznan3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest wformie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresemhttps://platformazakupowa.pl/pn/zdp_poznan
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”, po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. Komunikacja poprzez „Wyślij wiadomość” umożliwia dodanie do treści wysyłanej wiadomości plików lub spakowanego katalogu (załączników).2.Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SWZ a treścią udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego.3.Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy do konkretnego Wykonawcy. 4.Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.: 1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, 2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, 3)zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,4)włączona obsługa JavaScript, 5)zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, 6)platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8, 7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.5.Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. 6.Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.7.W postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia, wszystkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, w tym także zapytania i wyjaśnienia dot. SWZ Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie za wyjątkiem oferty, oświadczeń i dokumentów wymienionych w Rozdziale VIII SWZ, które składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna zawarta w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna zawarta w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WZ.261.2.14.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest: Przebudowa drogi powiatowej nr 2416P ulicy Szkolnej w miejscowości Plewiska obejmująca budowę peronu, poszerzenie jezdni, wykonanie aktywnego oznakowania przejścia dla pieszych.2. Roboty należy wykonać na podstawie Projektu Wykonawczego pt.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2416P ulicy Szkolnej w miejscowości Plewiska obejmująca budowę peronu – wyznaczenie peronu przystanku autobusowego.” opracowanym przez Biuro Inżynierskie DUKT Wojciech Andrzejak, na odcinku od km 3+750 do km 3+925 długości ok. 175 m.3. Robota budowlana powinna odpowiadać wymaganiom technicznym określonym w niniejszej SWZ oraz w ;1) Załączonej dokumentacji projektowej, stanowiący załącznik nr 10 do SWZ.2) Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), stanowiący załącznik nr 10 do SWZ.4. Wykonawca robót opracuje projekt tymczasowej organizacji ruchu. 5. Opis przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień CPV:45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg45233142-6 Roboty w zakresie naprawy dróg6. Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje w szczególności:1) Rozbiórka elementów drogi (frezowanie nawierzchni bitumicznej, krawężnik betonowy, chodnik z kostki betonowej, obrzeże betonowe).2) Roboty ziemne.3) Wykonanie odwodnienia z odprowadzeniem do rowu.4) Ułożenie krawężnika i obrzeża betonowego wraz z ułożeniem chodnika i peronu przystanku autobusowego z kostki betonowej.5) Ułożenie warstwy podbudowy z betonu asfaltowego AC 16P.6) Ułożenie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego AC 16W.7) Ułożenie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC 11S.8) Wykonanie ściany oporowej z elementów prefabrykowanych.9) Wykonanie instalacji do podłączenia znaków aktywnych D-6.10) Oznakowanie poziome i pionowe.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wskazany w terści SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 latach*, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane obejmujące swym zakresem budowę/rozbudowę/przebudowę lub remont drogi lub ulicy polegające na mechanicznym wykonaniu nawierzchni bitumicznej oraz nawierzchni z kostki betonowej o wartości 200 000,00 PLN brutto każda.*okresy wyrażone w latach liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składnia ofertb) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami:- kierownik robót – posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, umożliwiające realizację przedmiotu zamówienia, posiadającym co najmniej 5- letnie doświadczenie (licząc od dnia uzyskania uprawnień) na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót drogowych w tym pełnił funkcję kierownika budowy lub kierownika robót drogowych nad minimum jedną robotą budowlaną obejmującą budowę/rozbudowę/przebudowę lub remont drogi lub ulicy o nawierzchni bitumicznej oraz nawierzchni z kostki betonowej o wartości nie mniejszej niż 0,2 mln zł brutto.Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t. j.: Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zmianami) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, Zamawiający uzna również wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j.: Dz. U. z 2020 r., poz. 220 ze zmianami).c) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował łącznie minimum:- walec – 1 szt.,- układarka mas bitumicznych – 1 szt.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji oDziałalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniejniż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;3.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacjio Działalności Gospodarczej, o których mowa w ust. 2 pkt 1 - składa dokument lub dokumentywystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzająceodpowiednio, że:1) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządzalikwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszonaani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej wprzepisach miejsca wszczęcia tej procedury.4. Dokumenty, o których mowa w ust. 3, powinny byćwystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.5. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawcama siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3,zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiedniooświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, luboświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, wktórym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu podprzysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorząduzawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkaniaWykonawcy, z zastrzeżeniem terminów, o których mowa w ust. 4.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżejoceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnychna dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:1) wykaz robót budowlanychwykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jestkrótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów,na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te robotybudowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądźinne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonywane,a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –inne odpowiednie dokumenty - załącznik nr 7 do SWZ. Jeżeli Wykonawca powołuje się nadoświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykazdotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.2)wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególnościodpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz zinformacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenianiezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nieczynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 8 do SWZ.3)wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celuwykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.Wykonawca opisuje każdy sprzęt w taki sposób, aby można było go zidentyfikować na podstawie cechszczególnych, np.: nr seryjny - załącznik nr 9 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca sporządza ofertę na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SWZdołączając kosztorys ofertowy, będący nierozłącznym elementem formularza ofertowego,stanowiący załącznik nr 2 do SWZ. Ponadto wraz z ofertą Wykonawca składa:1) OświadczenieWykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, 2) Oświadczenie Wykonawcy ospełnianiu warunków udziału w postępowaniu,3) Zobowiązanie podmiotu udostępniającegozasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacjizamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizujączamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów,4) Pełnomocnictwo,jeżeli zachodzą okoliczności, o których mowa w ust. 4,5) Oświadczenie podmiotuudostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania (jeśli dotyczy),6)Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o spełnianiu warunków udziału wpostępowaniu (jeśli dotyczy),7) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówieniadołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonająposzczególni Wykonawcy.8) Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeżeli wadium wnoszone jest winnej formie niż pieniąSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące i 00/100 PLN). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp. 3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. 4. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 roku poz. 310, 836 i 1572). 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Handlowy w Warszawie S.A. Oddział w Poznaniu nr 61 1030 1247 0000 0000 0782 2004. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium, tzn. wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert.7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 4 pkt 2 - 4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w ust. 4 pkt 2 - 4, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2416P ulicy Szkolnej w miejscowości Plewiska obejmująca budowę peronu – wyznaczenie peronu przystanku autobusowego”, oznaczenie sprawy: WZ.261.2.14.2021.9. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji, o których mowa w ust. 4 pkt 2 - 4, musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp,2) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Zarząd Dróg Powiatowych w Poznaniu;6) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).10. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.11. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia:1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.4) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.5) W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną:a) warunek określony w ust. 8 pkt 4 ppkt a) musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców, który będzie miał obowiązek uczestnictwa w realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie wykazywanego doświadczenia (doświadczenie nie podlega sumowaniu),b) warunek określony w ust. 8 pkt 4 ppkt b) Wykonawcy mogą spełniać łącznie,c) warunek określony w ust. 8 pkt 4 ppkt c) Wykonawcy mogą spełniać łącznie,d) w stosunku do żadnego z nich nie mogą istnieć podstawy do wykluczenia, określone w ust. 2 i 3.6) Wspólnicy spółki cywilnej traktowani są jak Wykonawcy składający ofertę wspólną.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany w umowie mogą dotyczyć:1) zmiany terminów wykonania zam2) zmiany ilości rob. bud.,opisane w § 1 ust 9 i 10, § 5 ust. 3 - 8 um.3) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy, opisana w § 11ust. 2-5 um.4) zmiana w zakresie podwykonawstwa, opisana w § 9 um.5) zmian rozwiązań techlub technologicznych6) zmian sposobu wykon zam.7) zmiany producenta mat. Bud., urządzeń8)zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części rob. bud.9) zmiany kier. budowy opisanych w§7 ust. 5 um.2. przedłużenie terminów realizacji umowy w przypadku:1)przestojów i opóźnieńzawinionych przez Zam.2) działania siły wyższej mającej bezpośredni wpływ na terminowośćwykonania robót3) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiającychprawidłowe wykonanie robót4) wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacjiprojekt., z przyczyn za które nie odpowiada Wykonawca, jeżeli uniemożliwia to lub wstrzymujerealizację określonego rodzaju robót mających wpływ na termin wykon. robót5) wystąpieniakonieczności wykonania robót dodatk lub zamiennych, udzielenia zam. dodatk6) działań osóbtrzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejśze stron7) wystąpienia opóźnienia w dokonaniuokreślonych czynności lub ich zaniechania przezwłaściwe organy admin., które nie są następstwem okoliczności,za które Wykonawca ponosiodpowiedzialność 8) wystąpienia opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń,uzgodnień, itp.,dowydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienieprzekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostaćwydane oraz nie są następstwemokoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność 9)odmowy wydania przez właściwe organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. z przyczynniezawinionych przez Wykonawcę10) niemożności wykonywania robót z powodu brakudostępności do miejsc niezbędnych do ich wykonania z przyczyn niezawinionych przezWykonawcę 11) niemożności wykonywania robótgdy uprawniony organ nie dopuszcza dowykonania robót lub nakazują wstrzymanie robót z przyczyn niezawinionych przezWykonawcę3. W przedstawionych w ust. 3 powyżej przypadkachwystąpienia opóźnień lubwstrzymania realizacji, strony mogą ustalić nowe terminy umowy, z tym że maksymalny okresprzesunięcia terminu zakoń. robót równy będzie okresowi przerwy,postoju lub okresowiniezbędnemu do wykonania robót nieprzewidzianych w przedm. robót. 4. Zmiana terminówrealizacji umowy możliwa jest tylko po wcześniejszymudokumentowaniu przedłużenia okresuzabezp. należytego wykon. umowy i okresu rękojmi.5. Zmiana sposobu wykonania przedmiotuumowy,zmiana wynagrodzenia Wykonawcy lub przedłużenie terminów realizacji umowy wprzypadku:1) wystąpienia siły wyższej 2) zmian technologicznych 3) konieczności zrealizowaniajakiejkolwiek części robót,objętych przedmiotemumowy, przy zastosowaniu odmiennychrozwiązań techn. lub technologicznych,niż wskazane w dok. proj.i wynikających zestwierdzonych wad tej dok. lub zmiany stanu prawnego w oparciu,októry je przygotowano,gdybyzastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wykonaniem nienależytymprzedm. Um.4) odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dok. projektowej warunkówgeologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych, rozpoznania terenu w zakresie znaleziskarcheol., występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogąskutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedm. Um.5)odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenubudowy6) konieczność zrealizowania przedm.zam. przy zastosowaniu innych rozw. Techn. lubmateriał. ze wzgl. na zmiany obowiązującego prawa7) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji zplanowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmiotyinwestycjami 8) zmiana kier.budowy Szczegółowo opisane w zał. Nr 6 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy