Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi powiatowej Nr 1869R Osobnica – Pagórek w km 0+000 – 0+780 w miejscowości Osobnica
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowy Zarząd Dróg w Jaśle
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370446723
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 18
1.5.2.) Miejscowość: Jasło
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-200
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.7.) Numer telefonu: 13 443 51 40
1.5.8.) Numer faksu: 13 446 28 68
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pzdjaslo@pro.onet.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzd.powiat.jaslo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Działalność usługowa wspomagająca transport lądowy
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi powiatowej Nr 1869R Osobnica – Pagórek w km 0+000 – 0+780 w miejscowości Osobnica
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6971fee2-ae4f-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00047438
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001060/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Przebudowa drogi powiatowej Nr 1869R Osobnica – Pagórek w km 0+000 – 0+780 w miejscowości Osobnica
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://pzdjaslo.eb2b.com.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platforma.eb2b.com.pl lub https://pzdjaslo.eb2b.com.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zgodnie z art. 61 ustawy, za pośrednictwem elektronicznej platformy zakupowej (dalej: „Platforma”) pod adresem: https://platforma.eb2b.com.pl lub https://pzdjaslo.eb2b.com.pl/, która spełnia wymagania opisane w art. 64 ustawy.Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy Zakupowej określa Regulamin Platformy Zakupowej (dostępny pod adresem internetowym https://platforma.eb2b.com.pl/user/terms lub https://pzdjaslo.eb2b.com.pl/cms/page/id/terms-and-conditions ). Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tj. bezpłatnie rejestrując się lub logując (w przypadku posiadania konta w Platformie Zakupowej), akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie oraz uznaje go za wiążący.Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie:1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 4/1 mb/s,2) komputer klasy PC lub lub Mac, o następującej konfiguracji: pamięć RAM min. 8 GB, procesor Intel IV 4GHz, jeden z systemów operacyjnych: MS Windows 7, Mac OS x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje,3) zainstalowana dowolna najnowsza wersja przeglądarki internetowej; w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 11.0.4) włączona obsługa JavaScript,5) zainstalowany program obsługujący stosowane przez wykonawcę formaty plików (np. Acrobat Reader dla plików w formacie .pdf).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Powiatowy Zarząd Dróg w Jaśle, ul. Rynek 18, 38-200 Jasło reprezentowany przez Dyrektora, kontakt do inspektora Ochrony danych osobowych: iod@pzd.powiat.jaslo.pl.2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane w trybie podstawowym z możliwością przeprowadzenia negocjacji;3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019), dalej „ustawa Pzp”; 4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; Okres przechowywania Pani/ Pana danych osobowych może ulec wydłużeniu ze względu na stosowanie przepisów szczególnych, w tym ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. 5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;7) posiada Pani/Pan:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;8) nie przysługuje Pani/Panu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: T.2e.261.1.7.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Na całym przebudowywanym odcinku szerokość jezdni należy ujednolicić do 5,50 m, a szerokość poboczy drogowych powinna wynosić: 0,75 m lewostronne i 1,50 m prawostronne. Prawostronne, utwardzone pobocze drogowe od strony jezdni drogowej należy obramować krawężnikiem betonowym, ściętym, 100 x 20 x 30 cm i obsadzić na ławie betonowej, zaś od zewnątrz należy ułożyć obrzeże betonowe o przekroju 8 x 30 cm. Krawędzie tych elementów powinny wystawać 14 cm ponad przylegającą bitumiczną nawierzchnię jezdni drogowej. Na zjazdach krawężniki, obrzeża oraz przyjęte warstwy utwardzenia pobocza należy obniżyć w sposób płynny na długości 2,0 m (ukośny) do wysokości 4 cm ponad nawierzchnię jezdni, co zapewni bezkolizyjne wjazdy na przyległe posesje. Z uwagi na ukształtowanie terenu w obrębie pasa drogowego, wzdłuż obrzeży betonowych zachodzi konieczność odcinkowego zamontowania odwodnienia liniowego z prefabrykowanych betonowych elementów ściekowych. Realizacja zadania wymaga zabudowy prawostronnego, odwadniającego rowu przydrożnego. Pierwszy odcinek rowu usytuowany w km 0+000 – 0+040 należy zabudować rurami PRAGMA DN/ID 500 mm SN 8, pozostały odcinek w km 0+040 – 0+780 rurami PRAGMA DN/ID 400 mm SN 8. Rury kolektorów kanalizacji deszczowej należy układać na warstwie podsypki piaskowej, jak również na całym ich obwodzie ścianki rur zabezpieczyć warstwą piasku. Wlot i wylot kolektora należy obudować betonowymi ściankami czołowymi. Na długości projektowanego kolektora kanalizacji deszczowej, w zabudowanym rowie odwadniającym, wbudowane zostanie 26 szt. betonowych studni rewizyjnych o średnicy Ø 1200 mm. Wszystkie studnie przykryte będą włazami żeliwnymi typu lekkiego. Odległości pomiędzy usytuowaniem projektowanych studni rewizyjnych nie przekraczają 50 m, a ich ilość bezpośrednio wynika z ukształtowania przebiegu drogi. Do każdej ze studni usytuowanej w obrębie prawostronnej zabudowy rowu włączony będzie przykanalik z rur PVC o średnicy Ø 200 mm, typu ciężkiego, odprowadzający część wód opadowych z jezdni drogowej poprzez zamontowane krawężnikowo - jezdne wpusty ściekowe o powierzchni wlotowej 7,2 dm2, kl. C 250 kN. Pozostałe wody opadowe spływające z powierzchni pasa drogowego odbierane i odprowadzane będą przez odkryty, lewostronny przydrożny rów odwadniający. Rów wymaga miejscowej przebudowy, odpowiedniego ukształtowania i wyprofilowania, jak również odcinkowego umocnienia prefabrykowanymi, żelbetowymi korytkami kolejowymi, ułożonymi na podsypce cementowo – piaskowej o gr. 15 cm i ławie żwirowej gr. 20 cm. Projektowana przebudowa odcinka drogi powiatowej obejmuje wymianę zniszczonych żelbetowych elementów przepustu poprzecznego, usytuowanego w km 0+247. Dla ujednolicenie szerokości jezdni do 5,50 m zachodzi konieczność jej poszerzenia, co szczegółowo pokazane zostało w rysunkowej części dokumentacji projektowej. Głębokość korytowania w miejscach wymaganych poszerzeń jezdni drogowej wynosi 60 cm, gdzie należy ułożyć następujące projektowane warstwy podbudowy, tj. warstwa odsączająca z piasku gr. 10 cm + dolna warstwa podbudowy z kruszywa naturalnego gr. 27 cm + górna warstwa podbudowy z tłucznia klinowanego gr. 20 cm. Przed przystąpieniem do układania nowej nawierzchni, istniejące podłoże (stara, zdeformowana i zniszczona nawierzchnia jezdni drogowej) musi zostać dokładnie oczyszczone i skropione asfaltem w ilości 0,5 kg/m2 powierzchni jezdni, a miejscowo występujące deformacje i nierówności wyrównane masą mineralno – asfaltową. Wykonanie nawierzchni przyjęto w technologii dwuwarstwowej, tj. warstwa wiążąca o grubości 4 cm + warstwa ścieralna 4 cm po zagęszczeniu. Do ich ułożenia należy zastosować masę mineralno – asfaltową, grysowo – żwirową, KR 1-2. Nawierzchnia jezdni powinna zostać wyprofilowane z 2% spadkiem poprzecznym w kierunku przyległego, lewostronnego rowu odwadniającego, jak również elementów systemu odwadniającego, przyjętego wzdłuż zabudowanego odcinka przydrożnego rowu odwadniającego. Po wykonaniu nowej nawierzchni bitumicznej, obustronne pobocza drogowe należy wyrównać, wyprofilować i na całych ich szerokościach utwardzić zgodnie z technologią przyjętą w dokumentacji projektowej (szczegóły wykonawcze w części rysunkowej projektu). Warstwy utwardzenia prawostronnego pobocza to: warstwa odsączająca z piasku gr. 10 cm + podbudowa z kruszywa łamanego gr. 15 cm + nawierzchnia z mieszanki tłuczniowej gr. 13 cm. Pobocze lewostronne należy wyprofilować oraz utwardzić warstwą mieszanki tłuczniowej o gr. 8 cm po zagęszczeniu.Na całym odcinku zabudowanego rowu, nasyp ziemny wzdłuż skrajnej krawędzi pasa drogowego, należy ukształtować w sposób zapewniający dotychczasowe odprowadzanie powierzchniowych wód opadowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
45233140-2 - Roboty drogowe
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny poszczególnych ofert, stosując poniższe zasady:a) Kryterium I: Cena oferty Oferta z najniższą ceną otrzyma 60,00 punktów, pozostałe oferty otrzymują ilość punktów wyliczoną według poniższej formuły:C – ilość punktów = najniższa oferowana cena brutto x 60 cena brutto oferty ocenianej Ceną braną pod uwagę przy ocenie ofert jest cena brutto oferty – cena za realizację całości zamówienia. Wynik działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku. Oferta w Kryterium I może uzyskać maksymalnie 60,00 punktów.b) Kryterium II: Dodatkowy okres gwarancji jakości i rękojmi Kryterium „Dodatkowy okres gwarancji jakości i rękojmi” będzie rozpatrywane na podstawie terminu gwarancji jakości i rękojmi zadeklarowanego przez wykonawcę ponad wymagany okres 60 miesięcy. Okres gwarancji udzielonej przez wykonawcę musi zostać podany w pełnych miesiącach. Zrównuje się okres gwarancji z okresem rękojmi. Wydłużenie okresu gwarancji jednocześnie stanowi deklarację wykonawcy wydłużenia okresu rękojmi.Sposób przyznania punktów w Kryterium „Dodatkowy okres gwarancji jakości i rękojmi”: G – ilość punktów = dodatkowy okres udzielonej gwarancji jakości i rękojmi w ocenianej ofercie (miesiące) x 40 najdłuższy dodatkowy okres gwarancji jakości i rękojmi z pośród wszystkich ocenianych ofert (miesiące) Maksymalna ilość punktów według kryterium „Dodatkowy okres gwarancji jakości i rękojmi” to 40,00 punktów.Wynik działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.Termin gwarancji jakości i rękojmi nie może być krótszy niż 60 miesięcy. Zadeklarowanie terminu gwarancji jakości i rękojmi krótszego niż 60 miesięcy będzie skutkowało odrzuceniem oferty wykonawcy jako nieodpowiadającej treści SWZ. Najdłuższy możliwy dodatkowy okres gwarancji jakości i rękojmi wymagany przez Zamawiającego to 12 miesięcy (ponad wymagany okres gwarancji 60 miesięcy). W przypadku zadeklarowanego dodatkowego okresu gwarancji jakości i rękojmi dłuższego niż 12 miesiące (ponad wymagany okres gwarancji 60 miesięcy), Zamawiający przyjmie do oceny dodatkowy okres 12 miesięcy. Całkowita liczba punktów jaką otrzyma dana oferta zostanie obliczona według wzoru:Ko = C + Ggdzie:C - liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium: cena ofertyG - liczba punktów przyznanych ofercie ocenianej w kryterium: dodatkowy okres gwarancji jakości i rękojmi Oferta w łącznej ocenie może uzyskać maksymalnie 100,00 pkt. Wynik działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: dodatkowy okres gwarancji jakości i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4