Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi powiatowej nr 1352 D Ligota Strupińska – Etap I
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Powiatowych w Trzebnicy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 932712041
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Łączna 1c
1.5.2.) Miejscowość: Trzebnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-100
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 713870617
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: drogi@powiat.trzebnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.drogi.trzebnica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi powiatowej nr 1352 D Ligota Strupińska – Etap I
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e400149f-9ebd-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00034699
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001067/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Przebudowa drogi powiatowej nr 1352 D Ligota Strupińska – Etap I
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.plhttps://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie p.z.p., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).2. W postepowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej.3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: ,,Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do ,, Formularza do komunikacji”.4. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt . Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.5. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest pracownik Zarządu Dróg Powiatowych w Trzebnicy;2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: drogi@powiat.trzebnica.pl.3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, a w przypadku zawarcia umowy również na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu wykonania umowy zawartej w wyniku wyboru w postępowaniu oferty jako najkorzystniejszej.4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.8) posiada Pani/Pan:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) nie przysługuje Pani/Panu:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DTiZP/200/7/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
,,Przebudowa drogi powiatowej nr 1352 D Ligota Strupińska – Etap I ”. 2. Zakres robót obejmuje:Przebudowa jest planowana na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 339 (bez tego skrzyżowania) w miejscowości Strupina w stronę początku terenu zabudowanego miejscowości Ligota Strupińska. Droga posiada klasę L. W terenie objętym opracowaniem przebiega głównie przez teren niezabudowany.Planowane prace będą realizowane na działce o numerze geodezyjnym: 177 dr, AM-1, obręb Strupina, Gmina Prusice, część działki nr 74/3 dr, AM-1, obręb Ligota Strupińska, Gmina Prusice.1. Sposób wykonania robót:W celu realizacji zadania należy wykonać następujący zakres robót w istniejącym pasie drogowym:- wykonanie nakładki bitumicznej na istniejącej drodze o nawierzchni bitumicznej. Długość drogi 998 m tj. od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 339 (bez tego skrzyżowania) w miejscowości Strupina w stronę początku terenu zabudowanego miejscowości Ligota Strupińska. Kategoria ruchu drogowego: KR 2, szerokość nawierzchni bitumicznej 5,0 m na początkowym odcinku drogi i od połowy długości drogi poszerzana o ok. 0,7 m do szerokości 5,0 m. Przebudowa obejmuje wykonanie również mijanek oraz zjazdów:1) opracowanie, zatwierdzenie i wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu na czas robót,2) roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych,3) ręczne obustronne wykoszenie porostów ze skarp rowu,4) ręczne lokalne ścinanie i karczowanie gęstych krzaków i podszycia,5) rębakowanie gałęzi po wycince krzaków,6) roboty remontowe – frezowanie nawierzchni bitumicznej o grubości 7 cm z wywozem materiału z rozbiórki na odległość do 1 km – na włączeniach (na odcinku początkowym i końcowym w celu prawidłowego dostosowania wysokościowego istniejącej i projektowanej nawierzchni jezdni),7) wykonanie mijanek i zjazdów:- mechaniczne wykonanie koryta pod mijanki (3 szt.) i zjazdy (na szerokość pobocza - ,,fartuchy’’) - głębokość 37 cm – roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi o poj. łyżki 0,40 m3 z transportem urobku samochodem samowyładowczymi na odległość do 3 km,- mechaniczne wykonanie koryta pod zjazdy – dalsza część powierzchni do wykonania z kruszywa – głębokość 15 cm - roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi o poj. łyżki 0,40 m3 z transportem urobku samochodem samowyładowczymi na odległość do 3 km,- mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie kat. I-IV (mijanki i zjazdy z masy - na szerokość pobocza ,,fartuchy’’, dalsza część powierzchni zjazdów z kruszywa, zjazdy publiczne, wejścia na posesje),- wykonanie i mechaniczne zagęszczenie warstwy odsączającej na poszerzeniach (mijanki i zjazdy z masy - na szerokość pobocza ,,fartuchy’’, zjazdy publiczne, wejścia na posesje) – grubość warstwy po zagęszczeniu 10 cm,- podbudowa z kruszywa łamanego frakcji 0/63 mm – warstwa dolna o grubości po zagęszczeniu 15 cm – (mijanki i zjazdy z masy - na szerokość pobocza ,,fartuchy’’, zjazdy publiczne, wejścia na posesje),- podbudowa z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5 mm – warstwa górna o grubości po zagęszczeniu 8 cm – (mijanki i zjazdy z masy - na szerokość pobocza ,,fartuchy’’, zjazdy publiczne, wejścia na posesje),- podbudowa z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5 mm – warstwa dolna o grubości po zagęszczeniu 15 cm – zjazdy z kruszywa (pozostała część powierzchni zjazdów na odcinku o ,,fartucha’’ bitumicznego do granicy pasa drogowego),- skropienie nawierzchni drogowej oraz podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,51 kg/m2 - (mijanki i zjazdy z masy - na szerokość pobocza ,,fartuchy’’, zjazdy publiczne, wejścia na posesje),- wyrównanie podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną AC 16 W 50/70 mechanicznie – w ilości 100 kg/m2 – 4 cm - (mijanki i zjazdy z masy - na szerokość pobocza ,,fartuchy’’, zjazdy publiczne, wejścia na posesje),- skropienie nawierzchni drogowej oraz podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,4 kg/m2 – (mijanki i zjazdy z masy - na szerokość pobocza ,,fartuchy’’, zjazdy publiczne, wejścia na posesje),- geosiatka dla ruchu KR-1, KR-2 wytrzymałość min 50/50 z włókien szklanych wstępnie powleczonych asfaltem – na mijankach,- skropienie nawierzchni drogowej oraz podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,4 kg/m2 – mijanki,- wyrównanie podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną AC 16 W 50/70 mechanicznie – w ilości 100 kg/m2 – 4 cm - (mijanki i zjazdy z masy - na szerokość pobocza ,,fartuchy’’, zjazdy publiczne, wejścia na posesje),- skropienie nawierzchni drogowej oraz podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,4 kg/m2 – (mijanki i zjazdy z masy - na szerokość pobocza ,,fartuchy’’, zjazdy publiczne, wejścia na posesje),8) poszerzenie nawierzchni:- mechaniczne wykonanie koryta pod poszerzenia i zjazdy - głębokość 37 cm – roboty ziemne wykonywane koparkami podsiębiernymi o poj. łyżki 0,40 m3 z transportem urobku samochodem samowyładowczymi na odległość do 3 km,- mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie kat. I-IV,- mechaniczne wykonanie i zagęszczenie warstwy odsączającej na poszerzeniach – grubość warstwy po zagęszczeniu 10 cm,- podbudowa z kruszywa łamanego frakcji 0/63 mm – warstwa dolna o grubości po zagęszczeniu 15 cm,- podbudowa z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5 mm – warstwa górna o grubości po zagęszczeniu 8 cm,- skropienie nawierzchni drogowej oraz podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,51 kg/m2,- wyrównanie istniejącej nawierzchni mieszanką mineralno-bitumiczną AC 11 W 50/70 mechanicznie – w ilości 100 kg/m2,9) mechaniczne czyszczenie istniejącej nawierzchni jezdni bitumicznej,10) skropienie nawierzchni drogowej oraz podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,51 kg/m211) wyrównanie istniejącej nawierzchni mieszanką mineralno-bitumiczną AC 11 W 50/70 mechanicznie – w ilości 125 kg/m2 - jezdnia,12) skropienie nawierzchni drogowej oraz podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,51 kg/m213) geosiatka dla ruchu KR-1, KR-2 wytrzymałość min 50/50 z włókien szklanych wstępnie powleczonych asfaltem wzdłuż poszerzenia,14) skropienie nawierzchni drogowej oraz podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,51 kg/m2 - skropienie geosiatki,15) warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S 50/70 - grubość po zagęszczeniu 4 cm - - (jezdnia, mijanki i zjazdy z masy - na szerokość pobocza ,,fartuchy’’, zjazdy publiczne, wejścia na posesje),16) profilowanie poboczy z ziemi z wykopów (pobocza obustronne o szerokości po 75 cm i grubości 10 cm) i nadanym spadkiem poprzecznym do 6 % od jezdni,17) zagęszczenie ziemi na poboczu (obustronne o szerokości po 75 cm i grubości 10 cm),18) obustronne mechaniczne ścinanie zawyżonych poboczy o średniej grubości 10 cm na długości po 2 m wzdłuż całej drogi obustronnie,19) przestawienie znaków drogowych,20) wykonanie geodezyjnej mapy powykonawczej. Celem przebudowy drogi powiatowej nr 1352 D jest likwidacja lokalnych nierówności nawierzchni jezdni. Poza tym przedmiotowa przebudowa poprzez wykonanie nowej nakładki bitumicznej na istniejącej będącej w niezadowalającym stanie technicznym oraz wykonanie mijanek a także zjazdów, będzie miała pozytywny wpływ na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi. Odtworzenie obustronnych poboczy przyczyni się do usprawnienia spływu wód opadowych z jezdni drogi powiatowej.UWAGA! Wszelkie prace przebiegające w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu (np. kable teletechniczne) należy prowadzić ręcznie. 3. Organizacja ruchu na czas prowadzenia robót. Wykonawca będzie odpowiedzialny i pokryje wszelkie koszty związane z opracowaniem, zatwier-dzeniem i wdrożeniem tymczasowego projektu organizacji ruchu na czas wykonania robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych
45233141-9 - Roboty w zakresie konserwacji dróg
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233225-2 - Roboty budowlane w zakresie dróg jednopasmowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:1) Cena (C) – waga kryterium 100 %;2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:1) Cena (C) – waga 100 % cena najniższa brutto*C = ------------------------------------------------ x 100 pkt cena oferty ocenianej brutto* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniua) Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym.b) Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.3. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.5 .Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7