Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi powiatowej nr 1250L na odcinku od drogi krajowej nr 19 do miejscowości Bełcząc od km 0+000 do km 8+873,57
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT RADZYŃSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 030237374
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Ignacego Potockiego 1
1.5.2.) Miejscowość: Radzyń Podlaski
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-300
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL811 - Bialski
1.5.7.) Numer telefonu: 833527400
1.5.8.) Numer faksu: 833527402
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: starostwo.radzyn@pra.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://spradzynpodlaski.bip.lubelskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi powiatowej nr 1250L na odcinku od drogi krajowej nr 19 do miejscowości Bełcząc od km 0+000 do km 8+873,57
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0831645a-a121-11ec-baa2-b6d934483bfb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00083097
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00031855/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Przebudowa drogi powiatowej nr 1250L od km 0+021 do km 8+873 na odcinku Borki-Tchórzew-Bełcząc
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://powiatradzynski.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Korzystanie z Platformy przez Wykonawców w zakresie niniejszego postępowania jest bezpłatne, a w szczególności bezpłatne jest założenie i posiadanie konta oraz wykonywanie czynności Wykonawcy z zastosowaniem Platformy. Wykonawca w celu złożenia oferty w niniejszym postępowaniu musi posiadać konto na Platformie. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platformy tel. +48 (22) 257 22 23 lub oneplace@marketplanet.pl https://powiatradzynski.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s; 2. Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje; 3. Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0; 4. Włączona obsługa JavaScript;5. Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.6. Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc. 10. Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.:7. Plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert. 8. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu.9. Wykonawca składa ofertę pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 10. Zamawiający określa dopuszczalny format podpisu
elektronicznego, jako:- dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,- dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZ.272.01.03.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
- budowa kanału technologicznego,
- poprawa systemu odwodnienia w miejscowości Tchórzew poprzez budowę kanału krytego,
- poszerzenie istniejącej nawierzchni do wymaganych szerokości,
- wzmocnienie istniejącej nawierzchni,
- wyrównanie nawierzchni do właściwych spadków poprzecznych,
- wykonanie warstwy wiążącej i ścieralnej z betonu asfaltowego na całym odcinku,
- budowa chodników z kostki brukowej betonowej,
- przebudowa istniejących chodników oraz zajazdów,
- wykonanie poboczy z kostki brukowej, poboczy bitumicznych oraz poboczy z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0/31,5mm,
- wykonanie nowej nawierzchni zjazdów wraz z budową przepustów,
- przebudowa istniejących przepustów pod drogą,
- budowa wydzielonych zatok autobusowych wraz z dojściami pieszymi,
- budowa peronów autobusowych w miejscach, gdzie nie wydzielono zatok autobusowych,
- odtworzenie rowów przydrożnych,
- ustawienie urządzeń BRD ( bariery energochłonne i poręcze ochronne),
- wykonanie ścieków skarpowych,
- wykonanie oznakowania poziomego,
- ustawienie oznakowania pionowego,
Przekrój normalny i przekroje konstrukcyjne drogi powiatowej nr 1250L opracowano przy uwzględnieniu następujących parametrów:
- droga powiatowa: klasy Z;
- kategoria ruchu– KR2;
- prędkość projektowa – Vp=40 km/h – w obszarze zabudowanym;
- prędkość projektowa – Vp=40 km/h – w obszarze niezabudowanym;
- grupa nośności podłoża - G1 i G4;
- górne warstwy konstrukcji – typ A1;
- dolne warstwy konstrukcji – typ 10 – dla grupy nośności G4;
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
W przypadku decyzji Ministerstwa Cyfryzacji o braku konieczności budowy kanału technologicznego Zamawiający zrezygnuje z wymagań zrealizowania tej części zamówienia (prawo opcji, zgodnie z zasadami opisanymi we wzorze umowy).
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia zakresu robót objętego przedmiotem umowy oraz prawo do zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy na podstawie jednostronnego oświadczenia woli złożonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności (prawo opcji) wg następujących zasad:
1) Prawo opcji obejmuje uprawnienie do zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy: budowy kanału technologicznego.
2) Zamawiający jest uprawniony do skorzystania z prawa opcji, jeżeli właściwy organ (Ministerstwo Cyfryzacji) wyda decyzję lub inny akt bądź dokument, z którego będzie wynikało, że wykonanie kanału technologicznego nie będzie konieczne / wymagane.
3) Wykonawcy nie przysługują wobec Zamawiającego żadne roszczenia o wynagrodzenie czy odszkodowanie w odniesieniu do zakresu objętego prawem opcji, w przypadku skorzystania z tego prawa przez Zamawiającego.
4) Zamawiający może skorzystać z prawa opcji najpóźniej do dnia rozpoczęcia przez Wykonawcę prac obejmujących budowę kanału technologicznego, z zastrzeżeniem zdania następnego. Wykonawca jest zobowiązany zawiadomić Zamawiającego z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem o planowanej dacie rozpoczęcia prac w zakresie budowy kanału technologicznego, pod rygorem uprawnienia dla Zamawiającego do skorzystania z prawa opcji również po rozpoczęciu prac w zakresie budowy kanału technologicznego.
5) W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie (obniżeniu) o wartość robót składających się na wykonanie kanału technologicznego ustaloną w oparciu o kosztorys złożony zgodnie z §5 ust. 26-27.
6) Skorzystanie z prawa opcji przez Zamawiającego wymaga złożenia stosownego oświadczenia w formie pisemnej, określającego również wartość wynagrodzenia o jaką zmniejszeniu ulegnie wynagrodzenie Wykonawcy określone w niniejszej Umowie.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:
-wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.- wszelka korespondencja będzie
prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności wskazanie:-postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, -wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, -ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania. Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców, w której m.in. zostanie określony pełnomocnik uprawniony do kontaktów z zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów związanych z płatnościami, przy czym termin, na jaki została zawarta umowa, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie składają odrębne oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SWZ).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, poza zmianami określonymi w ustawie PZP oraz przewidzianymi w treści Umowy.
2. Wszelkie zmiany postanowień Umowy wymagają zgody Zamawiającego i dokonywane będą w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w postaci aneksu.
3. Strona wnioskująca o dokonanie zmiany, ma obowiązek niezwłocznie zawiadomić drugą Stronę o ewentualnej potrzebie dokonania zmiany Umowy.
Szczegółowy zapisy określa wzór umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-31 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://powiatradzynski.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-31 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-29
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak