Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi powiatowej nr 1130G stanowiącej dojazd do węzłów drogowych S6 (Gmina Słupsk)”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W SŁUPSKU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770983124
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Słoneczna 16 E
1.5.2.) Miejscowość: Słupsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-200
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.7.) Numer telefonu: (059)8420 730
1.5.8.) Numer faksu: (0–59)8420 284
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zdp.slupsk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.zdp.slupsk.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi powiatowej nr 1130G stanowiącej dojazd do węzłów drogowych S6 (Gmina Słupsk)”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1ec933c0-cf39-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00086353
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00012276/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa drogi powiatowej nr 1130G stanowiącej dojazd do węzłów drogowych S6 (Gmina Słupsk)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.zdp.slupsk.pl/3.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zamawiający będzie prowadził
korespondencję w zakresie obejmującym zmiany i wyjaśnieniami treści SWZ oraz inne dokumenty
zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia pod adresem strony
internetowej;
1) https://bip.zdp.slupsk.pl/3.html
2) https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/a9dbd114-b39a-4f76-8672-c7c9b0392b58
Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej adres poczty elektronicznej: sekretariat@zdp.slupsk.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodne z
rozdziałem VI i X działu A specyfikacji warunków zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna - opisana w rozdziale XVIII dziale
B,SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna - opisana w rozdziale XVIII dziale
B,SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZDP-GIZ.2611.6.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych przebudowy drogi powiatowej nr 1130G od km 0+000 do km 4+757 na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 213 w Siemianicach do Jezierzyc na dł. 4,76 km. Zakres robót obejmuje wykonanie:
1. Poszerzenia jezdni do szerokości 6,0m o konstrukcji: - podbudowa z betonu asfaltowego KR3-4 AC16P gr. 5 cm - kruszywo łamane 0/31,5 20cm, - kruszywo związane cementem klasy C 5/6 gr. 15cm,
2. Nawierzchni asfaltowej: - warstwa przeciwspękaniowa na poszerzeniu pod warstwy bitumiczne z geosyntetyku - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego KR3-6 AC11S o grubości po zagęszczeniu 4cm
3. Ciągu pieszo-rowerowego z betonu asfaltowego w obramowaniu z krawężników betonowych 15x30cm na ławie betonowej z oporem i z obrzeża betonowego 8x30cm na ławie betonowej z oporem o konstrukcji : - warstwą ścieralna z betonu asfaltowego AC8S o grubości po zagęszczeniu 6cm - podbudowa zasadnicza z mieszanki 0/31,5 niezwiązana kruszywem C50/30 gr. 15 cm -wykonanie ulepszonego podłoża z kruszywa związanego cementem klasy C 5/6 gr. 15 cm
4. Chodników i peronów z kostki betonowej na podsypce cementowo – piaskowej w obramowaniu z krawężników betonowych 15x30cm na ławie betonowej z oporem i obrzeża betonowego 8x30cm na ławie betonowej z oporem o konstrukcji : - kostka brukowa betonowa 6cm, - podsypka cementowo – piaskowa 3cm, - kruszywo łamane 0/31,5 8cm, - warstwa odcinająca z pospółki 10cm.
5. Ustawienia opornika betonowego 12x25cm na ławie betonowej z oporem.
6. Zatok autobusowych w obramowaniu z krawężników betonowych 15x30cm , krawężników peronowych polimerowych i krawężników betonowych 15x22cm na ławie betonowej z oporem o konstrukcji : - kostka brukowa betonowa 8cm, - podsypka cementowo – piaskowa 3cm, - podbudowa z betonu cementowego C20/25 25cm, - warstwa ulepszonego podłoża z gruntu niewysadzinowego 30cm.
7. Zjazdów na posesje z kostki betonowej w obramowaniu z krawężnika betonowego 15x22cm na ławie betonowej z oporem i opornika betonowego 12x25cm na ławie betonowej o konstrukcji: - kostka brukowa betonowa 8cm, - podsypka cementowo – piaskowa 3cm, -podbudowa zasadnicza z mieszanki 0/31,5 niezwiązana kruszywem C50/30 gr. 20 cm -wykonanie ulepszonego podłoża z kruszywa związanego cementem klasy C 5/6 gr. 15 cm
8. Zjazdów bitumicznych na działki przyległe do pasa drogowego w obramowaniu z krawężnika betonowego 15x22cm na ławie betonowej z oporem i opornika betonowego 12x25cm na ławie betonowej o konstrukcji: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego KR 3-4 4cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego KR 3-4 4cm, -podbudowa zasadnicza z mieszanki 0/31,5 niezwiązana kruszywem C50/30 gr. 20 cm -wykonanie ulepszonego podłoża z kruszywa związanego cementem klasy C 5/6 gr. 15 cm
9. Wyspy dzielącej z odgięciem toru jazdy o nawierzchni z kostki brukowej gr. 6cm w obramowaniu z krawężnika wysepkowego na ławie betonowej,
10. Przepustów pod zjazdami z rur PVC o średnicy 400mm wraz ze ściankami umocnionymi zabrukiem z kamienia.
11. Remontu przepustu pod korpusem drogowym o średnicy 600mm,
12. Wycinki drzew, karczowania pni wraz z ich utylizacją,
13. Ścinania i karczowania krzaków i podszycia wraz z utylizacją,
14. Miejscowego frezowania nawierzchni na średniej grubości 6cm,
15. Poboczy o szer. 1,0m z kruszywa łamanego 0/31,5 o grubości 10cm,
16. Oznakowania poziomego (grubowarstwowego gładkiego pełnego) i pionowego, ustawienie barierek ochronnych U-12a.
17. Przestawienie urządzeń oświetlenia ulicznego – słupów oświetleniowych, opraw lamp, skrzynek bezpiecznikowych.
18. Sadzenie drzew rodzimych liściastych form
19. Odwodnienie składające się z elementów: - przykanaliki z rur PVC o średnicy zewnętrznej 200mm, - studzienki ściekowe uliczne betonowe fi 500 z osadnikiem bez syfonu, - zabruk wylotu przykanalika z kamienia.
20. Budowa kanału technologicznego.
W ramach zadania Wykonawca robót zobowiązany będzie do prowadzenia robót w taki sposób aby utrzymać przejezdność odcinka drogi nr 1130G przewidzianego do przebudowy przez cały okres realizacji prac. Dopuszczalne będzie wyłączenie dla ruchu samochodowego odcinków drogi nr 1130G w przypadku gdy przyjęta technologia wykonywania robót bitumicznych obejmować będzie wykonywanie robót całą szerokością jezdni bez złącza w osi jezdni. W takim przypadku Wykonawca wyznaczy objazd odcinków wyłączonych z ruchu. Po stronie Wykonawcy będzie również bieżące uzupełnianie ubytków w jezdni bitumicznej odcinka drogi nr 1130G przekazanego pod inwestycję dla zapewnienia bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego.
Zamawiający informuje, że wprowadził listę załączników do SWZ w postaci dokumentacji technicznej projektu przebudowy drogi nr 1130G. Do wyceny robót należy przyjąć pozycje i konstrukcje wskazane w przedmiarze robót.
Termin wykonania robót: 120 dni od dnia podpisania umowy z Wykonawcą.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria i ich znaczenie: Zamawiający dokona wyboru
najkorzystniejszej oferty z pomocą systemu punktowego, według następującego kryterium:
1) cena – 60 %
2) okres rękojmi – 40 %z zastrzeżeniami, iż ocenie zostanie poddana (nie krótsza) rękojmia lecz
dłuższa niż 60 mc-y i nie dłuższa niż 84 mc-e od daty sporządzenia protokołu odbioru ostatecznego.
W przypadku niewypełnienia przez Wykonawcę w formularzu ofertowym pola określającego długość okresu dodatkowej rękojmi będzie to równoznaczne z udzielaniem łącznej rękojmi na okres 60 miesięcy (0 miesięcy dodatkowej rękojmi) tj. minimalnego okresu. W przypadku zaoferowania dłuższego niż 84 miesięcy (24 miesiące dodatkowej rękojmi) okresu łącznej rękojmi do wyliczenia
punktów zostanie przyjęta wartość 84 miesięcy, natomiast do umowy zostanie wpisany okres rękojmi zaproponowany przez wykonawcę.Przyjmuje się że 1 % = 1 pkt i tak zostanie przeliczona liczba pkt w kryterium okresu rękojmi
Przy obliczaniu liczby punktów w kryterium rękojmia Zamawiający zastosuje
następujące wyliczenie:* rękojmia minimalna, tj. 60 m-cy + dodatkowa rękojmia 0 miesięcy – Wykonawca otrzymuje 0 pkt* rękojmia minimalna, tj. 60 m-cy + dodatkowa rękojmia 12 miesięcy – Wykonawca otrzymuje 20 pkt* rękojmia minimalna, tj. 60 m-cy + dodatkowa rękojmia 24 miesięcy – Wykonawca otrzymuje 40 pkt
Zgodnie z warunkami SWZ minimalny okres rękojmi wynosi 60
miesięcy
2. Przy obliczaniu liczby punktów w kryterium cena zostanie zastosowany następujący wzór:
P - liczba punktów przyznanych Wykonawcy za cenę: CN P = ---------------- x 100 punktów x 60% COB gdzie:CN - najniższa zaoferowana Cena ofertowa, COB – Cena ofertowa zaoferowana w ofercie badanej
3. Całkowita liczba punktów jakie otrzyma dana oferta obliczona zostanie na podstawie poniższego wzoru: Lp = C + R gdzie:Lp – liczba punktów C – Punkty przyznane w kryterium cena R-Punkty przyznane w kryterium udzielona rękojmia. Za najkorzystniejszą zostanie oferta, która uzyska
najwyższą ilość punktów ze wszystkich kryteriów razem.4. W toku oceny ofert Zamawiający zastosuje
zaokrąglenie wszystkich wyników do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o
zamówieniu.
2. Warunki udziału w postępowaniu na podstawie art. 112 Ustawy dotyczą:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
A) Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli:
Wykonawca wpisany jest do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art.109 ust.1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
A)Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie;
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli:
A)Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 3.062.500,00 PLN
4) zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli:
A) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał:
co najmniej dwie roboty budowlane
polegające na budowie lub przebudowie lub rozbudowie lub modernizacji dróg (ulic) publicznych odpowiadające przedmiotowi zamówienia, każda o nawierzchni bitumicznej, każda o wartości brutto nie mniejszej niż 2.185.000,00 zł,
lub jedna dot. roboty budowlanej
polegająca na budowie lub przebudowie lub rozbudowie lub modernizacji dróg (ulic) publicznych o nawierzchni bitumicznej, odpowiadająca przedmiotowi zamówienia, o wartości brutto nie mniejszej niż 4.370.000,00 zł.
Na potwierdzenie tego Wykonawca przedstawi dokument potwierdzający, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
B) Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia publicznego minimum jedną osobę na stanowisko Kierownika robót, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia (o specjalności drogowej). Osoba ta musi posiadać doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami przy realizacji min. 1 zadania polegającego na budowie lub przebudowie lub rozbudowie lub modernizacji dróg (ulic) publicznych odpowiadające przedmiotowi zamówienia.
Określenie warunku: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli:
Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować osobą zdolną do wykonania zamówienia, uprawnioną do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży drogowej bez ograniczeń, która będzie pełnić obowiązki kierownika budowy.
Przez uprawnienia należy rozumieć: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020r. poz. 1333 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednie kwalifikacje zdobyte za granicą, uznane w Polsce na podstawie przepisów o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2016 poz. 65 z późń. zm.).
Wykonawcy z innych Państw członkowskich winni zapewnić przy realizacji zamówienia udział osób, posiadających kwalifikacje do pełnienia wyżej wymienionych samodzielnych funkcji w budownictwie , zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane.
3. Informacje dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o postępowaniu:
1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w przedmiotowym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
2) Oświadczenie, o którym mowa w art 125 ust. 1 PZP (załącznik nr 2 do SWZ), składa każdy z Wykonawców potwierdzając brak podstaw do wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w zakresie postępowania, w jakim uczestniczy każdy z Wykonawców.
3) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4) W przypadku o którym mowa w pkt 3), wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo do oferty oświadczenie, z którego wynika które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca może polegać na zasobach(potencjale) podmiotu trzeciego na zasadach opisanych w art. 118- 123 ustawy Pzp. Wraz z ofertą Wykonawca działając w imieniu takiego podmiotu, powinien złożyć w takiej sytuacji zobowiązanie innego podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy zasobów niezbędnych do wykonania zamówienia, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art 274 ust 1 ustawy Pzp, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych tj.
1) Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Należy załączyć polisę na na kwotę min.:3.062.000,00 zł (trzy miliony sześćdziesiąt dwa tysiące złotych),
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał,
co najmniej dwie roboty budowlane
polegające na budowie lub przebudowie lub rozbudowie lub modernizacji dróg (ulic) publicznych odpowiadające przedmiotowi zamówienia, każda o nawierzchni bitumicznej, każda o wartości brutto nie mniejszej niż 2.185.000,00 zł,
lub jedna dot. roboty budowlanej
polegająca na budowie lub przebudowie lub rozbudowie lub modernizacji dróg (ulic) publicznych o nawierzchni bitumicznej, odpowiadająca przedmiotowi zamówienia, o wartości brutto nie mniejszej niż 4.370.000,00 zł,
wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Wzór dokumentu stanowi załącznik nr 5 do niniejszej SWZ
3) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowania robotami budowlanymi, tj.
1 osobę przewidzianą do pełnienia funkcji Kierownika Budowy
posiadających uprawnienia bez ograniczeń do kierowania robotami w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia (specjalność drogowa), wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór dokumentu stanowi załącznik nr 6 do niniejszej SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art 274 ust 1 ustawy Pzp, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych tj. Odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
do właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art.109 ust.1 pkt 4) Ustawy pzp, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert.
terminu składania ofert.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca zobowiązany jest składając ofertę załączyć do niej na platformie eZamówienia MiniPortal następujące oświadczenia lub dokumenty w formie elektronicznej podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym:a) Wypełniony formularz ofertowy wg zał. nr 1 do SWZ zawierający w szczególności informacje o wartości brutto oferty, udzielonej rękojmi, pełnych danych adresowych Wykonawcy.
Wykonawca, składając ofertę informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego – formularz ofertowy, pkt. 2 załącznika nr 1 do SWZ
b) Wypełniony załącznik nr 9 do SWZ kosztorys ofertowy, wraz z kosztorysem szczegółowym robót opracowanym przez Wykonawcę.
c) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw wykluczenia i spełnienia warunków udziału w postępowaniu w wg załącznika nr 2 do SWZ
d) Zobowiązanie innego podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy zasobów niezbędnych do wykonania zamówienia, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ, jeśli Wykonawca polega na zasobach innego podmiotu w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
e) Oryginał gwarancji/poręczenia, jeżeli Wykonawca wnosi wadium korzystając z innej formy niż pieniądz, korzystając z formy elektronicznej wadium.
f) Pełnomocnictwo lub inne dokumenty, z których wynika prawo do podpisania dokumentów składanych wraz z ofertą.
g) Oświadczenie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13, 14 RODO.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wadium w wysokości 53.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt trzy tysiące PLN)2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Złożone wadium powinno być ważne do dnia terminu związania z ofertą.
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
A) pieniądzu, przelewem na rachunek Zamawiającego w Bank BGŻ BNP PARIBAS Oddział w Słupsku 05 1600 1462 1877 9152 8000 0003.
B) gwarancjach bankowych;
C) gwarancjach ubezpieczeniowych;
D) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020r.poz. 299) .
5. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
6. Wadium wniesione w formie pieniądza powinno być oznaczone w następujący sposób „Wadium ZDP-GIZ.2611.6.2021”. Kopię dowodu wniesienia wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę zaleca się dołączyć do oferty. Pozostałe informacje na temat wadium znajdują się w rozdziale VIII dziale B SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w przedmiotowym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.2) Oświadczenie, o którym mowa w art 125 ust. 1 PZP (załącznik nr 2 do SWZ), składa każdy z Wykonawców potwierdzając brak podstaw dowykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w zakresie postępowania, w jakim uczestniczy każdy z Wykonawców.3) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.4) W przypadku o którym mowa w pkt 3), wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do wniosku
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo do oferty oświadczenie, z którego wynika które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.4. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca może polegać na zasobach(potencjale) podmiotu trzeciego na
zasadach opisanych w art. 118- 123 ustawy Pzp. Wraz z ofertą Wykonawca działając w imieniu takiego podmiotu, powinien złożyć w takiej sytuacji zobowiązanie innego podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy zasobów niezbędnych do wykonania zamówienia, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonywane pod rygorem nieważności wyłącznie na piśmie w formie aneksu i wymagają zatwierdzenia przez obie strony umowy. Zmiany te mają oparcie w art 455 ustawy PZP.2. Termin zakończenia przedmiotu umowy może ulec zmianie wyłącznie z przyczyn niezawinionych i niezależnych od Wykonawcy takich jak:
1) wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, których realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania robót objętych niniejszą umową;
2) wystąpienia udokumentowanych powodów zewnętrznych, niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy pomimo zachowania należytej staranności , a które skutkują niemożliwością terminowego wykonania przedmiotu umowy, o czas niezbędny do usunięcia lub ustania powodów zewnętrznych;
3) występują warunki pogodowe uniemożliwiające prowadzenie robót - silne opady deszczu lub śniegu a także utrzymująca się temperatura poniżej 5°C udokumentowana pomiarami wykonanymi na budowie i potwierdzonymi wpisem do dziennika budowy przez Wykonawcę oraz Inspektora Nadzoru zgłoszone pisemnie przez Wykonawcę wraz z potwierdzeniem zasadności przez Inspektora Nadzoru.
4) działanie siły wyższej mającej wpływ na termin wykonania zamówienia, (np. działanie sił przyrody – huragan, powódź, pożar; stan wojenny, stan wyjątkowy, stan epidemiologiczny, stan klęski żywiołowej itp.)
A) Strona poszkodowana przez siłę wyższą jest zobowiązana do bezzwłocznego poinformowania na piśmie drugiej strony o jej wystąpieniu załączając dowody pisemne. W przypadku niespełnienia tego obowiązku, strona zainteresowana traci prawo do powoływania się na siłę wyższą.
B) Po zakończeniu trwania siły wyższej, druga strona powinna być natychmiast poinformowana.
5) nastąpiła konieczność przeprowadzenia badań archeologicznych, które wstrzymują możliwość robót budowlanych,
6) stwierdzono obecność niewybuchów, które stwarzają niebezpieczeństwo dla życia,
7) wstrzymano roboty za względu na roszczenia osób trzecich do własności gruntu lub innych nieruchomości,
8) nastąpiło wstrzymanie prac przez pracowników organów państwowych zgodnie z obowiązującym prawem,
3. W sytuacji zmiany terminu wykonania zamówienia na Wykonawcy spoczywa obowiązek przedłużenia okresu obowiązywania zabezpieczenia należytego wykonania przedmiotu umowy.
4. Zamawiający dopuszcza również zmianę:
1) w zakresie wykazanego przez Wykonawcę, podwykonawcy.
A) Jeżeli wobec wykazanego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił tego podwykonawcę pod rygorem niedopuszczenia podwykonawcy do realizacji części zamówienia
B)Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Przepis art. 122 stosuje się odpowiednio
2) Zmianę osób zaangażowanych w realizację przedmiotu zamówienia wskazanych w umowie:
A) osoba posiadająca uprawnienia budowlane do prowadzenia robót bez ograniczeń objętych przedmiotem zamówienia w zakresie branży drogowej pełniąca funkcję kierownika budowy. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę wtedy, gdy doświadczenie proponowanej osoby będzie takie same lub wyższe od doświadczenia wymaganego przez Zamawiającego.
B) inspektor nadzoru ze strony Zamawiającego. Pozostałe
zapisy dotyczące zmian umownych zawarte są w załączniku nr 7 do SWZ, projekcie umowy.