Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi powiatowej 4906P
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Poniec
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050385
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 24
1.5.2.) Miejscowość: Poniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-125
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 65-57311-433
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@poniec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.poniec.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi powiatowej 4906P
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6c142be0-b912-47f1-94a2-bca82a5afa7b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00406310
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00032940/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Przebudowa z rozbudową drogi powiatowej nr 4906P
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/poniec
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za
pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/poniec
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegóły w pkt XIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegóły w pkt II SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły w pkt II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IZPD.271.06.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zadania jest Przebudowa drogi powiatowej nr 4906P w kilometrażu 20+998,00; 22+350,00.
Zakres inwestycji obejmuje: zdjęcie warstwy humusu, wykonanie wykopów wraz odwiezieniem urobku i
utylizacją materiału, roboty rozbiórkowe, wykonanie remontu istniejących przepustów, wykonanie przepustów
pod zjazdami z rur o średnicy 40 cm wraz z umocnieniem wlotu i wylotu z elementów prefabrykowanych,
profilowanie i zagęszczenie podłoża gruntowego, wykonanie nasypów na zjazdach na pola i pod ciąg pieszo -
rowerowy, ustawienie obrzeży betonowych 8x30 cm na ławie betonowej, ustawienie krawężników betonowych
15x30 cm na ławie betonowej z oporem, ustawienie krawężników betonowych najazdowych 15x22 cm na ławie
betonowej z oporem na zjazdach do posesji, ustawienie oporników betonowych 12x25 cm na ławie betonowej
z oporem, wykonanie ścieku z 2 rzędów kostki betonowej na ławie betonowej, rozebranie istniejącej nawierzchni
bitumicznej na szerokości ~2.00 m, profilowanie i zagęszczenie podłoża gruntowego, wykonanie podbudowy
pomocniczej lub zasadniczej z gruntu stabilizowanego cementem z betoniarki o klasie C3/4 i grubości warstwy
20 cm pod jezdnię, chodnik, ciąg pieszo – rowerowy, zatokę autobusową i na zjazdach, wykonanie podbudowy
zasadniczej z betonu klasy C16/20 na zatoce autobusowej, wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa
kamiennego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0/31.5 mm i grubości warstwy 22 cm na zjazdach do
posesji i pod jezdnię, ułożenie górnej warstwy podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego AC 22P 35/50 o
grubości 7 cm, ułożenie geosiatki o wytrzymałości 100/100kN/m, ułożenie warstwy wiążącej z betonu
asfaltowego AC 16W 50/70 o grubości 5 cm na całej szerokości jezdni, wykonanie warstwy ścieralnej z
mieszanki mastyksowo grysowej SMA 11 50/70 o grubości 4 cm. ułożenie warstwy wiążącej z betonu
asfaltowego AC 11W 50/70 o grubości 4 cm na ciągu pieszo – rowerowym i zjazdach, ułożenie warstwy
ścieralnej z betonu asfaltowego AC 8S 50/70 o grubości 4 cm na ciągu pieszo – rowerowym i zjazdach,
wykonanie nawierzchni z kostki betonowej na chodniku, wykonanie nawierzchni z kostki granitowej na zatoce
autobusowej, humusowanie i obsianie trawą poboczy gruntowych, umocnienie poboczy mieszanką niezwiązaną
0/31,5 stabilizowaną mechanicznie grubości 15 cm, 5 cm destruktu asfaltowego ze skropieniem emulsją
asfaltową i miałowaniem, oczyszczenie i pogłębienie rowów przydrożnych na całym odcinku drogi, ustawienie
sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z drogą gminną, ustawienie oznakowania pionowego i malowanie
oznakowania poziomego, Projektowany zakres inwestycji zapewnia odtworzenie istniejących połączeń
drogowych, dojazd do przyległych działek, budowę drogi dla pieszych i rowerów, zatoki autobusowej i budowę
chodnika.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
45233160-8 - Ścieżki i inne nawierzchnie metalizowane
45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45316212-4 - Instalowanie świateł ruchu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie
co najmniej 2 świadczenia polegające na budowie/przebudowie dróg o wartości nie mniejszej niż
4 000 000,00 zł brutto każde świadczenie.
b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia(kierownik robót) musi posiadać uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych
funkcji w budownictwie w specjalności drogowej bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie w
specjalnościach konstrukcyjno-budowlanych w branży drogowej lub odpowiadające im ważne
uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
prawa, a także wskaże podstawę do dysponowania tymi osobami.
– osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia ( kierownik robót) musi posiadać
uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez
ograniczeń, a także wskaże podstawę do dysponowania tymi osobami.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi
stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania
i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających
czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty
zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz
którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym
charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty -
załącznik nr 4 do SWZ;
2) Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat
ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami, według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1) Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
2) Ustala się wadium: w wysokości: 20 000,00 zł, słownie: Dwadzieścia tysięcy 00/100 złotych,
3) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu
terminu związania ofertą.
4) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a. pieniądzu,
b. gwarancjach bankowych,
c. gwarancjach ubezpieczeniowych
d. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada
2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
5) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr
90 8682 0004 0030 0461 2000 0060 z adnotacją:
” Przebudowa drogi powiatowej nr 4906P”
6) Wykonawcy zobowiązani są do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, przy czym w
przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, kwota odpowiadająca wymaganej wysokości wadium musi
zostać zaksięgowana na wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu do
złożenia oferty.
7) W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt. 3 lit. b, c lub
d, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
8) Wadium, składane przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w formie
gwarancji wadialnej lub poręczenia wadialnego musi w swojej treści wskazywać wszystkich wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub jeżeli w treści jako zleceniodawcę wskazano tylko
jednego ze współwykonawców, odpowiedzialność gwaranta/poręczyciela musi obejmować również
sytuacje, w których przyczyna zatrzymania wadium leży po stronie współwykonawców.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Szczegóły w załączniku nr 8 do umowy
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegóły w załączniku nr 8 do umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-25 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Szczegóły w pkt XVIII SWZ
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-25 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni