Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi na ul. Tomyślaka
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SADKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350903
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Strażacka 11
1.5.2.) Miejscowość: Sadki
1.5.3.) Kod pocztowy: 89-110
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetarg@sadki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.sadki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi na ul. Tomyślaka
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-43f805e3-42cc-4686-9074-7f8fe3657776
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00407439
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00051457/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Przebudowa drogi na ul. Tomyślaka
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/sadki
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Zakupowej, która jest dostępna pod adresem
https://platformazakupowa.pl
2) W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetarg@sadki.pl (nie dotyczy
składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).
3) Szczególy dot. środków kominikacji znajdują się pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/sadki
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski
lub informacje Wykonawcy przekazują elektronicznie za pomocą Platformy zakupowej, dostępnej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/sadki i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego” dostępnego na stronie dotyczącej danego
postepowania. W sytuacjach awaryjnych np. w przypadku niedziałania Platformy, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą
poczty elektronicznej na adres: przetarg@sadki.pl (nie dotyczy składania ofert). Ofertę wykonawca składa za pośrednictwem
przycisku „Złóż ofertę”. Korzystanie z Platformy zakupowej przez Wykonawców jest bezpłatne. Wykonawca przystępując do
niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego akceptuje warunki korzystania z Platformy zakupowej, określone w
Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący, a także
zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert dostępnej pod adresem:
https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view
Wszystkie instrukcje korzystania z Platformy zakupowej dla wykonawców znajdują się pod adresem
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dot. przedmiotowego zakresu zawarto w pkt 2 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.3.5.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zadania jest przebudowa drogi gminnej nr 090235C – ulica Tomyślaka w Sadkach o łącznej długości 202 mb. Poza pracami przygotowawczymi w ramach inwestycji przewiduje się m.in. mechaniczne rozebranie istniejącej nawierzchni z gruzu budowlanego i tłucznia kamiennego, ułożenie warstwy odcinającej (geosyntetyk) i odsączającej z piasku, wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego oraz wyposażenie drogi w nową nawierzchnię z kostki betonowej o szerokości 3,50 m oraz obustronne pobocza utwardzone kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie o szerokości 0,5 m oraz montaż oznakowania pionowego. Jezdnia zostanie ograniczona zatopionymi opornikami betonowymi i krawężnikami najazdowymi. W ramach zadania należy wykonać jezdnię o powierzchni 842 m2, pobocza o powierzchni 202 m2. Konstrukcja jezdni będzie składała się z warstwy odsączającej o grubości 15 cm, podbudowy o grubości łącznej 15 cm i warstwy ścieralnej z kostki betonowej o grubości 8 cm. Ponadto w ramach zadania należy wykonać zmianę organizacji ruchu zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu.
Podstawowe parametry:
- kategoria ruchu: poniżej KR1 – mniej niż 4 pojazdy o nacisku osi 10 t dziennie;
- klasa drogi: D;
- prędkość projektowa: 40 km/h;
- szerokość podstawowa jezdni 3,50 m;
- kategoria drogi: gminna;
- długość odcinka – 202 mb.
Z uwagi, iż roboty budowlane występujące w niniejszym opracowaniu są robotami bardzo prostymi nie wybiegającymi ponad standardowe roboty brukarskie uznano dołączanie specyfikacji wykonania robót jako zbędne nie wnoszące nic nowego ponad ogólnie przyjęte zasady sztuki budowlanej. Wszelkie, szczegółowe wymagania odnośnie materiałów budowlanych podano w PR, PZT i rysunkach konstrukcyjnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert został opisany w pkt 19 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
a) w zakresie posiadanego doświadczenia:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 1 zamówienia, które swoim zakresem obejmowało roboty budowlane w zakresie budowy/przebudowy/remontu drogi polegającej na ułożeniu nawierzchni z kostki betonowej o wartości brutto min. 300 tys. zł (brutto) wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane, potwierdzający spełnienie warunku w zakresie zdolności zawodowej.
Wykonawca nie może sumować wartości kilku zamówień o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej porównywalnej wartości.
b) W zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że będzie dysponował następującymi osobami:
- kierownik budowy - posiadający uprawnienia w zakresie specjalności drogowej bez ograniczeń
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie złożonego oświadczenia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1689 z póżn. zm.), z innym Wykonawcą, który
złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności
do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub
wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) 2) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, potwierdzający wykonanie co najmniej 1 robty budowlanej w zakresie budowy/przebudowy/remontu drogi polegającej na ułożeniu nawierzchni z kostki betonowej o wartości brutto min. 300 tys. zł (brutto) wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
2) 3) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy / Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzieleniu o braku podstaw wykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wzór stanowi Załącznik nr 2 do SWZ, natomiast Podmiot udostępniający zasoby (w przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach, zasobach lub sytuacji podmiotu udostępniającego) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o braku podstaw wykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Wzór stanowi Załącznik nr 2A do SWZ. Ofertę wraz z załącznikami składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, podpisem osobistym lub podpisek kwalifikowanym.
2) Zobowiązanie innego podmiotu – jeżeli dotyczy. Wzór stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
3) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wzór stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.
4) Pełnomocnictwo osoby lub osób podpisujących ofertę – jeżeli uprawnienie do podpisu nie wynika bezpośrednio z załączonych dokumentów. W przypadku złożenia oferty wspólnej pełnomocnictwo udzielone liderowi;
5) Kosztorys ofertowy – dla celów poglądowych Zamawiającego.
6) Kopię dowodu wniesienia wadium - w przypadku wadium wniesionego w pieniądzu. Oryginał wadium w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 pzp
7) Do oferty należy dołączyć aktualne dokumenty potwierdzające status prawny Wykonawcy, np. odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. Oferta nie musi zawierać tych dokumentów w przypadku wskazania przez Wykonawcę, że są one dostępne w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych. Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z ww. dokumentów.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
(przedruk z SWZ)
16.1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 3.500,00 PLN (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100 gr.).
16.2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
16.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
16.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Nakle nad Notecią, Nr 45 8179 0009 0030 1266 2000 0010.
W tytule przelewu należy podać numer i nazwę postępowania, tj. RO.271.3.5.2024.
16.5. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego).
16.6. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, należy załączyć do oferty w oryginale w postaci elektronicznej i powinno zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Gmina Sadki, ul. Strażacka 11, 89-110 Sadki.
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) termin ważności gwarancji/poręczenia,
5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
16.7. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w pkt
10.1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie
warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które
dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Ze względu na ograniczenia techniczne (ilość dozwolonych znaków), zamawiający informuje, iż zmiany umowy zostały
określone w Istotnych postanowieniach umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-26 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem przycisku „Złóż ofertę” dostępnego pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/sadki
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-26 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-24
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
UWAGA: Zamawiający informuje, iż w ramach ubiegłorocznego funduszu sołeckiego zakupiono niżej wymieniony materiał, który Wykonawca zgodnie z poz. 4.2 oraz 5.4 Przedmiaru robót jest zobowiązany wykorzystać podczas realizacji niniejszej inwestycji:
- kostka betonowa szara 8 cm – 518,660 m2
- krawężnik wjazdowy 100x22x15 – 170 szt.
- krawężnik opornik 100x25x12 – 82 szt.
W związku z powyższym, Wykonawca przygotowując kosztorys ofertowy zobowiązany jest do jego aktualizacji w stosunku do Przedmiaru robót poprzez dodanie 3 pozycji związanych z dostarczeniem przez Wykonawcę brakujących ilości kostki brukowej, krawężnika wjazdowego oraz krawężnika opornika.
Szczegółowe informacje dot. materiału, jakim dysponuje Zamawiający – w załączeniu. Zamawiający informuje jednocześnie, że Wykonawca będzie zobligowany do udzielenia gwarancji na całość wykonanych robót oraz na dostarczony przez siebie materiał (gwarancja nie będzie obejmowała materiału zapewnionego przez Zamawiającego), w związku z powyższym, Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia obmiaru robót wraz z rysunkiem technicznym, z którego będzie wynikał zakres materiału zapewnionego przez Zamawiającego oraz zakres materiału zapewnionego przez Wykonawcę.