IV.1) OPIS IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
tak,
Informacja na temat wadium
. Zamawiający będzie żądać od Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy.
15.2. Zabezpieczenie należytego wykonania Umowy zabezpiecza wszelkie roszczenia służące Zamawiającemu w stosunku do Wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, w szczególności roszczenia odszkodowawcze, o zapłatę kar umownych, a także roszczenia służące z tytułu rękojmi za wady.
15.3. Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania Umowy zawartej
w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 10% ceny
całkowitej podanej w ofercie.
15.4. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego
wykonania Umowy przed zawarciem Umowy.
15.5. Zabezpieczenie należytego wykonania Umowy może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym ze zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz.275 z późn. zmian.).
15.6 Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaci przelewem
na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:
BGŻ SA o/Lubin nr rachunku 56 2030 0045 1110 0000 0219 4110
z dopiskiem na blankiecie przelewu: Zabezpieczenie należytego wykonania
umowy w postępowaniu na zadanie pn. „Przebudowa drogi leśnej terenie leśnictwa Sieroszowice od km 0+000 do km 0+899,18”” (znak sprawy: NA.270.1.2017)”
15.7 W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
15.8 Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
15.9 Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana nie wniesie zabezpieczenia
należytego wykonania Umowy, Zamawiający może wybrać najkorzystniejszą ofertę spośród pozostałych ofert stosownie do treści art. 94 ust. 3 Pzp.
15.10 Do zmiany formy zabezpieczenia Umowy w trakcie realizacji Umowy stosuje się art. 149 Pzp.
15.11 W przypadku wnoszenia zabezpieczenia w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej Wykonawca może wnieść zabezpieczenie w formie:
a) jednej gwarancji z terminem ważności 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady,
na kwotę stanowiącą 100% kwoty zabezpieczenia, redukowalnej do kwoty
stanowiącej 30% kwoty zabezpieczenia po 30 dniu od dnia wykonania
zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane.
b) dwóch gwarancji jednocześnie: (I) pierwszej na kwotę stanowiącą 70% kwoty
zabezpieczenia z terminem ważności 30 dni od dnia wykonania zamówienia
i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane oraz (II) drugiej,
wnoszonej na kwotę stanowiącą 30% kwoty zabezpieczenia z terminem
ważności 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady.
15.12. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania Umowy:
a) Zamawiający zwróci zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy z rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
b) Zamawiający zwróci: 70 % wartości zabezpieczenia należytego wykonania
w terminie 30 dni po upływie terminu wykonania Umowy i uznania jej przez Zamawiającego za należycie wykonane (odbiór końcowy przedmiotu Umowy), 30 % wartości zabezpieczenia należytego wykonania w terminie 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady.
15.13. W przypadku, gdy zabezpieczenie wniesiono w formie innej niż pieniądz
i jednocześnie w przypadku wydłużenia terminu wykonania Umowy Wykonawca
zobowiązany będzie na 14 dni przed upływem ważności zabezpieczenia dostarczyć
aneks przedłużający ważność obowiązywania zabezpieczenia, lub nowe
zabezpieczenie na przedłużony okres o treści tożsamej z dokumentem pierwotnym,
pod rygorem realizacji uprawnień wynikających z zabezpieczenia.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
| |
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: IV.2.2) KryteriaKryteria | Znaczenie |
cena | 60 |
gwarancja | 40 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
etap nr | czas trwania etapu |
| |
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
nie
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWYPrzewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności
wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 2. Dopuszczalne zmiany w
zakresie zmiany terminu realizacji a) Zmiany spowodowane niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi
uniemożliwiającymi wykonywanie robót, w szczególności: klęski
żywiołowe, wysoki
stan wód
powierzchniowych spowodowany opadami atmosferycznymi, utrzymujące
się niskie temperatury i pokrywa
śnieżna, rozmiękczenie
gruntu uniemożliwiające poruszanie się sprzętu, wystąpienie
innych zagrożeń
uszkodzenia dróg dojazdowych w wyniku transportu materiałów. b) Zmiany spowodowane warunkami
geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: niewypały
i niewybuchy, wykopaliska
archeologiczne c) Zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności:wstrzymanie
robót przez Zamawiającego na jego wyraźne żądanie, konieczność
usunięcia błędów lub
wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. d) Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego
oraz wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac, a w szczególności: zawarcie umowy na roboty
dodatkowe, zamówienia z wolnej ręki warunkujące wykonanie przedmiotu umowy oraz wprowadzenie robót
zamiennych. e) Inne okoliczności związane z przedłużającą się procedurą przetargową mające wpływ na termin
podpisania umowy i przystąpienie do realizacji prac f) Zmiana sposobu spełnienia świadczenia co może
spowodować zmianę terminu realizacji zamówienia lub zmianę wynagrodzenia Wykonawcy 3. Ewentualne
przedłużenie terminu winno zostać poprzedzone przygotowaniem stosownego protokołu konieczności i
udokumentowaniem zaistnienia okoliczności wpływających na zmianę terminu, a następnie podpisaniem przez
Strony aneksu do umowy w formie pisemnej. 4. Za zgodą stron może zostać dokonane w drodze aneksu do
umowy skrócenie terminu umownego jej realizacji 5. Dopuszczalne zmiany technologiczne, w szczególności: a)
konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze
względu na zmiany obowiązującego prawa, b) powyższe zmiany będą wprowadzane wyłącznie w zakresie
umożliwiającym oddanie przedmiotu umowy do użytkowania, a Zamawiający może ponieść ryzyko zwiększenia
wynagrodzenia z tytułu takich zmian wyłącznie w kwocie równej zwiększonym z tego powodu kosztom. 6.
Dopuszczalne zmiany osobowe zmiana
osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na
inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa w ustawie
Prawo budowlane lub innych ustawach, a także SIWZ, będzie wymagała również zaakceptowania przez
Zamawiającego. 7. Pozostałe zmiany –zmiany wynagrodzenia a) zmiana obowiązującej stawki VAT: jeśli
zmiana
stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający
dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego
przez wykonawcę, jeśli
zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po
stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez wykonawcę, b) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części
przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy
czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca
poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. c) Zamawiający dopuszcza
wprowadzenie zmiany materiałów urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem że zmiany te
będą korzystne dla zamawiającego. Będą to, przykładowo okoliczności: powodujące
obniżenie kosztu
ponoszonego przez zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy, powodujące
poprawienie parametrów technicznych wynikające
z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub
zmiany obowiązujących przepisów. 8. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które
Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
Wykonawca przed przystąpieniem do wprowadzenia jakichkolwiek zmian co do projektu, kosztorysu bądź STWiOR musi uzyskać bezwarunkową pisemną zgodę Zamawiającego. 9. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art.
144 ustawy Pzp: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjnoorganizacyjną,
(np.: zmiana nr
rachunku bankowego), b) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy
stronami, 10. Określa się następujący tryb dokonywania zmian postanowień umowy: 1) Sposób inicjowania
zmian: a) Zamawiający: wnioskuje do Wykonawcy w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany. b)
Wykonawca: wnioskuje do Zamawiającego w sprawie możliwości dokonania wskazanej zmiany. 2) Ewentualne
przedłużenie terminu winno zostać poprzedzone przygotowaniem stosownego protokołu konieczności i
udokumentowaniem zaistnienia okoliczności wpływających na zmianę terminu, a następnie podpisaniem przez
strony aneksu do umowy w formie pisemnej.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy): Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnymIV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 31/03/2017, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:15.1. Zamawiający będzie żądać od Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy.
15.2. Zabezpieczenie należytego wykonania Umowy zabezpiecza wszelkie roszczenia służące Zamawiającemu w stosunku do Wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, w szczególności roszczenia odszkodowawcze, o zapłatę kar umownych, a także roszczenia służące z tytułu rękojmi za wady.
15.3. Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania Umowy zawartej
w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 10% ceny
całkowitej podanej w ofercie.
15.4. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego
wykonania Umowy przed zawarciem Umowy.
15.5. Zabezpieczenie należytego wykonania Umowy może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym ze zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz.275 z późn. zmian.).
15.6 Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaci przelewem
na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:
BGŻ SA o/Lubin nr rachunku 56 2030 0045 1110 0000 0219 4110
z dopiskiem na blankiecie przelewu: Zabezpieczenie należytego wykonania
umowy w postępowaniu na zadanie pn. „Przebudowa drogi leśnej terenie leśnictwa Sieroszowice od km 0+000 do km 0+899,18”” (znak sprawy: NA.270.1.2017)”
15.7 W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
15.8 Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
15.9 Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana nie wniesie zabezpieczenia
należytego wykonania Umowy, Zamawiający może wybrać najkorzystniejszą ofertę spośród pozostałych ofert stosownie do treści art. 94 ust. 3 Pzp.
15.10 Do zmiany formy zabezpieczenia Umowy w trakcie realizacji Umowy stosuje się art. 149 Pzp.
15.11 W przypadku wnoszenia zabezpieczenia w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej Wykonawca może wnieść zabezpieczenie w formie:
a) jednej gwarancji z terminem ważności 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady,
na kwotę stanowiącą 100% kwoty zabezpieczenia, redukowalnej do kwoty
stanowiącej 30% kwoty zabezpieczenia po 30 dniu od dnia wykonania
zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane.
b) dwóch gwarancji jednocześnie: (I) pierwszej na kwotę stanowiącą 70% kwoty
zabezpieczenia z terminem ważności 30 dni od dnia wykonania zamówienia
i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane oraz (II) drugiej,
wnoszonej na kwotę stanowiącą 30% kwoty zabezpieczenia z terminem
ważności 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady.
15.12. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania Umowy:
a) Zamawiający zwróci zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy z rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
b) Zamawiający zwróci: 70 % wartości zabezpieczenia należytego wykonania
w terminie 30 dni po upływie terminu wykonania Umowy i uznania jej przez Zamawiającego za należycie wykonane (odbiór końcowy przedmiotu Umowy), 30 % wartości zabezpieczenia należytego wykonania w terminie 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady.
15.13. W przypadku, gdy zabezpieczenie wniesiono w formie innej niż pieniądz
i jednocześnie w przypadku wydłużenia terminu wykonania Umowy Wykonawca
zobowiązany będzie na 14 dni przed upływem ważności zabezpieczenia dostarczyć
aneks przedłużający ważność obowiązywania zabezpieczenia, lub nowe
zabezpieczenie na przedłużony okres o treści tożsamej z dokumentem pierwotnym,
pod rygorem realizacji uprawnień wynikających z zabezpieczenia.