Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej Wiardunki-Gorzewko oraz przebudowa drogi gminnej Łopiszewo-Chmielewo
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ryczywół
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570791431
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mickiewicza 10
1.5.2.) Miejscowość: Ryczywół
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-630
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@ryczywol.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ryczywol.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej Wiardunki-Gorzewko oraz przebudowa drogi gminnej Łopiszewo-Chmielewo
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5d78a1b3-abd3-11ee-a06e-7a3efa199397
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00020051
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-01-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00010465/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa drogi gminnej Wiardunki-Gorzewko oraz przebudowa drogi gminnej Łopiszewo-Chmielewo
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5d78a1b3-abd3-11ee-a06e-7a3efa199397
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
2. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia.
3. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
4. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
5. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
6. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej,
w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych
i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
7. Informacje, oświadczenia lub dokumenty2, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane
w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a. w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
8. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 oraz
z 2021 r. poz. 1655) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je
w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zawarto w Cz. I SWZ dział XXV
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zawarto w Cz. I SWZ dział XXV
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIR.271.01.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2. Przedmiot zamówienia i jego lokalizacja.
Na całość wymienionego zadania składają się dwa kolejno wymienione jego elementy:
a) Przebudowa drogi gminnej Wiardunki-Gorzewko
Podstawowe założenia projektowe dla przebudowy przedmiotowej drogi:
- droga klasy L,
- szerokość jezdni 4,0m i 5,0m,
- pochylenie poprzeczne jezdni dwustronne („daszkowe”) 2x2%,
- pobocza o szerokości 0,75m,
- pochylenie poprzeczne poboczy jednostronne 6%,
- nawierzchnia jezdni z betonu asfaltowego,
- kategoria ruchu KR 2.
Początek projektowanego odcinka drogi zlokalizowany został na istniejącym skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 2025P. Włączenie zaprojektowano pod kątem 90o w obustronnymi łukami o promieniu R=12m po stronie prawej i R=6m po stronie lewej. Koniec projektowanego odcinka wyznacza km 2+535. Projektowana długość drogi wynosi 2535,0m. Na całym projektowanym odcinku drogi zaprojektowano 13 łuków poziomych. Parametry łuków podano na rysunku 1a i 1b. Przy drodze zaprojektowano do przebudowy w granicach pasa drogowego łącznie 40 zjazdów indywidualnych na przyległe drogi gruntowe, na posesje, na pola i łąki.
Projektowana szerokość jezdni od km 0+000 do km 1+184,10 wynosi 4,0m. Projektowana szerokość jezdni od km 1+184,10 do km 2+535 wynosi 5,0m. Spadek poprzeczny jezdni projektuje się jako dwustronny („daszkowy”) 2x2%.
Niweletę drogi zaprojektowano po istniejących rzędnych, a jej wysokościowy przebieg uzależniony jest od docelowego poziomu wykonanej podbudowy w technologii MCE. Profil podłużny pokazany na rysunku 3a i 3b należy traktować orientacyjnie.
Konstrukcję jezdni z wyłączeniem mostu oraz odcinka od km 0+273,50 do km 0+336,28, zaprojektowano z:
warstwy podbudowy z mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej (MCE), KR 1-2 o grubości 30cm po zagęszczeniu uwzględniającej grunt mineralny sypki stanowiący podłoże gruntowe oraz warstwy konstrukcyjne istniejącej nawierzchni drogowej z mieszanką doziarniającą 0/31,5 w ilości 23% (wytworzonej w miejscu wbudowania w procesie recyklingu głębokiego na zimno),
skropienia podbudowy MCE emulsją asfaltową C60 B4 ZM w ilości 0,80kg/m2,
warstwy wiążącej z betonu asfaltowego AC 16W 50/70, KR 2 o grubości 8cm po zagęszczeniu,
skropienia warstwy wiążącej emulsją asfaltową C60 B4 ZM w ilości 0,20 kg/m2,
warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC 11S 50/70, KR 2 o grubości 4cm po zagęszczeniu.
Konstrukcję odcinka drogi od km 0+273,50 do km 0+336,28, konstrukcję poszerzeń oraz zjazdów zaprojektowano z:
warstwy odcinającej z gruntu stabilizowanego cementem C 1.5/2.0 o grubości 15cm po zagęszczeniu,
warstwy podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm o grubości 20cm po zagęszczeniu,
skropienia podbudowy z kruszywa łamanego emulsją asfaltową C60 B4 ZM w ilości 0,80kg/m2,
warstwy wiążącej z betonu asfaltowego AC 16W 50/70, KR 2 o grubości 8cm po zagęszczeniu,
skropienia warstwy wiążącej emulsją asfaltową C60 B4 ZM w ilości 0,20 kg/m2,
warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC 11S 50/70, KR 2 o grubości 4cm po zagęszczeniu.
Na odcinku od km 0+178 do km 0+191 (most) zaprojektowano frezowanie istniejącej nawierzchni asfaltowej o grubości do 5cm, wykonanie skropienia emulsją asfaltową C60 B4 ZM w ilości 0,20 kg/m2 oraz wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC 11S 50/70, KR 2 o grubości 4cm po zagęszczeniu.
Konstrukcję nawierzchni pod wiatę autobusową w km 1+505 zaprojektowano z:
warstwy podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem C 1.5/2.0 o grubości 10cm po zagęszczeniu,
podsypki cementowo-piaskowej grubości 3cm,
warstwy ścieralnej z kostki betonowej, szarej, grubości 6cm.
Obramowanie nawierzchni zaprojektowano z opornika betonowego o wymiarach 12x25cm, wtopionego, ustawionego na podsypce cementowo-piaskowej 5cm i ławie z oporem wykonanej z betonu cementowego klasy C 12/15 w ilości 0,06m3/mb.
Od km 0+000 do km 1+184,10 po obu stronach jezdni zaprojektowano pobocza z kruszywa łamanego o grubości warstwy 10cmo szerokości 0,75m i spadku porzecznym 6% na zewnątrz. Od km 1+184,10 do km 2+535 obustronne pobocza zaprojektowano jako gruntowe o szerokości 0,75m i spadku porzecznym 6% na zewnątrz.
Istniejące lokalnie rowy przydrożne projektuje się do oczyszczenia wraz z profilowaniem skarp. Wewnętrzną skarpę rowu od zjazdu w km 1+198,20 do zjazdu w km 1+337,50 po stronie lewej projektuje się do umocnienia płytami ażurowymi, prefabrykowanymi o wymiarach 40x60cm wraz humusowaniem i obsianiem trawą. Długość umocnienia 130,0m, szerokość 1,50m.
Istniejące pod zjazdami przepusty rurowe, położone w granicach pasa drogowego, projektuje się do odmulenia i oczyszczenia.
Rosnące w obrębie pasa drogowego krzaki zaprojektowano do wycinki wraz z karczowaniem. Do karczowania (frezowania) zaprojektowano także pnie (pozostałości po wyciętych drzewach).
Po wykonaniu robót rozbiórkowych i ziemnych projektuje się pod zjazdami wykonanie zabezpieczenia istniejącego kabla telefonicznego rurą ochronną, dwudzielną np. AROT A 120 PS wraz z odkopaniem i wykonaniem zasypki.
Odwodnienie drogi zaprojektowano jako powierzchniowe, przez zastosowanie normatywnych spadków podłużnych i poprzecznych nawierzchni jezdni, zjazdów i poboczy poza koronę drogi.
Wykonawca w trakcie prowadzenia robót jest zobowiązany zapewnić dostęp mieszkańcom do ich posesji.
b) Przebudowa drogi gminnej Łopiszewo-Chmielewo
Projektowana inwestycja zlokalizowana jest na odc. Łopiszewo- Chmielewo w gminie Ryczywół, powiat obornicki w województwie wielkopolskim, dz. nr 96, 77/3, 78, 80/1, 81 obręb Krężoły.
Przedmiotem zadania jest przebudowa drogi gminnej oraz budowa zjazdów, przewidziano pas drogowy szerokości ok. 6.50-13,00 m.
Parametry techniczne projektowanej drogi:
- Klasa techniczna drogi – D
- Prędkość projektowa Vp=30 km/h
- Przekrój drogi – jednojezdniowy jednopasowy
- Długość dróg- 0,900 km
- Kategoria ruchu- KR1
- Dopuszczalny nacisk- 80 kN/oś
- Nawierzchnia drogi – gruntowa ulepszona
- Szerokość drogi – 4,0m z
- Pochylenie poprzeczne jezdni – jednostronne 2%
- Szerokość poboczy – 0,75 m
- Pochylenie poprzeczne pobocza – 8%
Odwodnienie jezdni odbywa się poprzez odpowiednie ukształtowanie podłużne
i poprzeczne odprowadzające wody deszczowe do istniejących rowów lub na powierzchnie
terenu.
Oba zadania realizowane będą w oparciu o zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych.
Przed złożeniem oferty zaleca się dokonanie wizji w terenie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
71222200-2 - Usługi kartograficzne w zakresie obszarów wiejskich
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust.
1 pkt 7 ustawy Pzp. Przedmiotem niniejszych zamówień będą roboty budowlane tożsame
z robotami wymienionymi w opisie przedmiotu zamówienia (dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych).
2. Wartość zamówień nie przekroczy 10 % wartości zamówienia podstawowego
3. Zamówienia będą mogły zostać udzielone na następujących warunkach:
1) zostaną udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego,
2) zamówienia muszą być zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego,
3) zamówienia zostaną udzielone po dokonaniu negocjacji z wykonawcą na podstawie odrębnie zawartej umowy/zlecenia.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Zamawiający stosować będzie procedurę, o której mowa w art. 126 ustawy Pzp tj. w pierwszej kolejności dokonana oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału
w postępowaniu.
2) Zamawiający dokona oceny ofert pod kątem przesłanek odrzucenia oferty (art. 226 ustawy Pzp) oraz kryteriów oceny ofert opisanych w SWZ, a następnie wyłącznie w odniesieniu do wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza (uplasowała się na najwyższej pozycji rankingowej), dokona oceny podmiotowej wykonawcy, tj. zbada oświadczenie wstępne oraz może zażądać przedłożenia dokumentów w trybie art. 274 ustawy Pzp tj. może wezwać wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp i wymienionych w Dziale XIII SWZ.
3) Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 274 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
4) Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
5) Zamawiający będzie poprawiał w tekście oferty:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze SWZ, nie powodujące istotnych zmian w treści oferty, - niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
6) Jeżeli wykonawca, o którym mowa w pkt. 2, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli wymagane), zamawiający może zbadać, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
5. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności technicznej lub zawodowej: zamawiający uzna, że wykonawca spełnia niniejszy warunek wówczas, jeżeli wykaże, że:
a) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Kierownik budowy - osoba posiadająca następujące kwalifikacje:
uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, bez ograniczeń,
co najmniej 3 lata doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi (po uzyskaniu uprawnień budowlanych).
Przez uprawnienia budowlane należy rozumieć: uprawnienia, o których mowa w ustawie z dnia
7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednie kwalifikacje zdobyte za granicą, uznane w Polsce na podstawie przepisów ustawy
z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 IDW).
2) Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w niniejszym ustępie.
W przypadku wskazania w formularzu ofertowym adresu strony, na której zamawiający może dokonać samodzielnego pobrania wydruku Zamawiający nie będzie wzywał do jego złożenia lecz pobierze dokument samodzielnie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 IDW).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy (interaktywny formularz dostępny w systemie).
2) Kosztorys ofertowy, uwzględniający osobno każdą z przebudowywanych dróg, tak by Zamawiający był w stanie samodzielnie na podstawie kosztorysów określić wartość poszczególnych etapów zadania.
3) (jeżeli dotyczy) Zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – w przypadku gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 IDW) lub inne dokumenty udowadniające, że wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów tj. zawierające następujące informacje:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału
w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
4) (jeżeli dotyczy) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy reprezentant wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
20 000 zł
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Podmioty składające ofertę wspólną muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Do pełnomocnictwa (oferty) powinny być załączone dokumenty potwierdzające, że osoby podpisujące pełnomocnictwo są uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu danego wykonawcy.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców:
1) oświadczenie, o którym mowa w Dziale XIII ustęp 1 punkt 1 i 2 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postepowaniu oraz brak podstaw wykluczenia),
2) oświadczenie, o którym mowa w Dziale XIII ustęp 4 pkt 1 składa każdy z wykonawców.
5. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych (pełnomocnikiem, o którym mowa w ust. 2).
6. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana, zamawiający przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego może żądać umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarnie odpowiedzialność prawną za realizację zamówienia. Problematykę zobowiązań solidarnych
w zakresie nieuregulowanym przez umowę regulują przepisy kodeksu cywilnego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
4. Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy zaliczkę w wysokości 5% wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1 tj. w wysokości ……. zł netto + 23 % VAT = ……………….. zł brutto. Zaliczka zostanie uiszczona w ciągu 30 dni od dnia przekazania placu budowy na podstawie wystawionej przez Wykonawcę faktury VAT. Pozostała część wynagrodzenia wypłacana będzie po zakończeniu realizacji Inwestycji, zgodnie z postanowieniami niniejszej Umowy.
5. W przypadku gdy wkład własny Zamawiającego przekroczy 5% wartości umownej zostanie on wypłacony Wykonawcy przed wypłatą dofinansowania po wykonaniu robót w tejże kwocie, potwierdzonych przez Inspektora Nadzoru, na podstawie protokołu odbioru robót częściowych, po wystawieniu przez Wykonawcę faktury VAT.
6. Zamawiający oświadcza, iż zadanie będące przedmiotem niniejszej Umowy jest dofinansowane z programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych oraz otrzymał promesę dofinansowania inwestycji, w ramach programu dofinansowania Zamawiający zobowiązany jest zapewnić wkład własny w wysokości 5%. Wykonawca zapewnia finansowanie przez siebie Inwestycji w części niepokrytej udziałem własnym Zamawiającego, na czas poprzedzający wypłatę z Promesy wystawionej przez Bank Gospodarstwa Krajowego z siedzibą w Warszawie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Zapłata wynagrodzenia Wykonawcy Inwestycji w całości nastąpi po wykonaniu inwestycji, w terminie wskazanym w niniejszej umowie, przy czym nie dłuższym niż 35 dni od dnia odbioru Inwestycji przez Zamawiającego.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Poza przypadkami umożliwiającymi zmianę umowy, o których mowa w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza się wprowadzenie istotnych zmian treści umowy za zgodą Zamawiającego w przypadkach przewidzianych w niniejszej umowie.
2. Zmiany przewidziane w umowie mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę.
3. Zmiany, o których mowa w ust. 1 mogą dotyczyć:
1) zmiany jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót budowlanych,
2) zmiany producenta materiałów budowlanych, urządzeń lub wyposażenia,
3) zmiany wymiarów, położenia lub wysokości części robót budowlanych,
4) zmiany terminów określonych w § 7 umowy,
5) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy (w tym podatku VAT),
6) zmiany osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy.
4. Jeżeli zmiana, o której mowa w ust. 4 wymaga zmiany dokumentacji projektowej, strona inicjująca zmianę przedstawia projekt zamienny (zatwierdzony przez organ architektoniczno-budowlany – jeżeli wymagają tego przepisy prawa budowlanego) zawierający opis proponowanych zmian i niezbędne rysunki. Projekt taki wymaga akceptacji nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego.
5. Zmiany, o których mowa w ust. 3 mogą zostać dokonane, jeżeli zachodzą i są ich uzasadnieniem niżej wymienione okoliczności:
1) rezygnacja przez Zamawiającego z wykonania części robót,
2) obniżenie kosztu wykonania robót (wynagrodzenia Wykonawcy) lub kosztu eksploatacji (użytkowania) obiektu,
3) poprawa wartości lub podniesienie sprawności ukończonych robót budowlanych,
4) zmiany obowiązujących przepisów prawnych,
5) podniesienie wydajności urządzeń,
6) podniesienie bezpieczeństwa wykonywania robót,
7) usprawnienia lub podniesienie walorów zdrowotnych i bezpieczeństwa w trakcie użytkowania obiektu,
8) opóźnienia, utrudnienia, zawieszenia robót powstałe w wyniku:
a) przyczyn leżących po stronie Zamawiającego lub gestorów sieci infrastruktury technicznej, których działania są niezbędne do wykonania przedmiotu umowy,
b) wystąpienia warunków pogodowych lub gruntowych uniemożliwiających realizację umowy zgodnie z przyjętą technologią, potwierdzonych przez inspektora nadzoru budowlanego poprzez odpowiedni wpis do Dziennika Budowy,
c) realizacji robót powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania robót i uwzględnienia wzajemnych powiązań, w tym udzielenie w trakcie realizacji umowy zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych,
d) konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
e) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne) mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót,
f) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności,
- w takiej sytuacji minimalny okres przesunięcia terminu zakończenia równy będzie okresowi przerwy lub postoju.
9) zaistnienie nieprzewidzialnych w umowie warunków geologicznych, hydrogeologicznych, wykopalisk, a także innych przeszkód lub skażeń uniemożliwiających kontynuowanie umowy na przewidzianych w niej warunkach.
6. Podstawę obliczenia kosztów zmian, o których mowa w ust. 3 pkt 1-3 w związku z pkt 5 stanowi zaakceptowany przez Zamawiającego kosztorys opracowany przez Wykonawcę na podstawie cen jednostkowych oraz danych wyjściowych do kosztorysowania nie wyższych niż aktualne średnie ceny publikowane w SEKOCENBUD.
7. Zakazuje się zmiany umowy, jeżeli zmiana jest wymuszona uchybieniem czy naruszeniem umowy przez Wykonawcę. W takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi Wykonawca.
8. Dokonanie zmian, o których mowa w ust. 3 pkt 1-5 wymaga zawarcia aneksu do umowy,
w formie pisemnej pod rygorem nieważności, za wyjątkiem zmian określonych w ust. 3 pkt 5 w zw. z ust. 5 pkt 1 umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-30 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-30 08:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-02-28
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Zamawiający przewiduje możliwość zaproszenia do negocjacji maksymalnie 3 Wykonawców z najwyższą liczba punktów
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zadanie dofinansowane w ramach programu Polski Ład