Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej w ul. Łąkowej w Dębnie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DĘBNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 210966993
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 5
1.5.2.) Miejscowość: Dębno
1.5.3.) Kod pocztowy: 74-400
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.7.) Numer telefonu: 957603001
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bok@debno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.debno.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej w ul. Łąkowej w Dębnie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-166dd03d-69b0-41e2-9d40-f7fc2acbdcfd
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00431473
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00037717/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.11 Budowa nawierzchni ulic na "Osiedlu Siewna" w Dębnie.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/um_debno
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/um_debno
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
2) W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów .zip lub .7Z.
3) Za złożone nieskutecznie zostaną uznane dokumenty złożone w plikach: rar .gif .bmp .numbers .pages.
4) Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
5) Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, Zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES.
6) Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.
7) Zamawiający zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików.
8) Osobą składającą ofertę powinna być osoba kontaktowa podawana w dokumentacji.
9) Podczas podpisywania plików zaleca się stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1.
10) Jeśli Wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików.
11) Zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.
12) Zamawiający zaleca aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Może to skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne będzie z koniecznością odrzucenia oferty w postępowaniu.
Niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 Kb/s;
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje;
c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer;
d) włączona obsługa JavaScript;
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf;
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3;
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Instytutu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI/05.07/1/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zamówienie polega na przebudowie odcinka drogi gminnej w ulicy Łąkowej w Dębnie, na odcinku od ul. Różanej do ul. Jaśminowej, o długości ok. 117m.
Zakres zamówienia obejmuje:
1.1) Roboty drogowe w tym:
a) roboty przygotowawcze, rozbiórkowe i ziemne,
b) wykonanie jezdni o szer. 5m, z kostki betonowej, o pow. łącznej ok. 621m²,
c) wykonanie chodnika i zjazdów z kostki betonowej, o powierzchni łącznej ok. 283m²,
d) wykonanie pobocza szer. 0,75m z kruszywa naturalnego o pow. ok. 85m2,
e) wzmocnienie skarp betonowymi płytami ażurowymi o pow. ok. 20m2,
f) przełożenie istniejących nawierzchni o pow. ok. 52m2,
g) wykonanie terenów zielonych (trawnik) o powierzchni ok. 130m²,
h) zabezpieczenie istniejących kabli rurami ochronnymi dwudzielnymi dł. ok. 32,5m,
i) regulacja istniejących włazów kanałowych, studzienek telefonicznych, skrzynek ulicznych zaworów.
2. Roboty związane z infrastrukturą techniczną w zakresie:
a) budowy elementów kanalizacji deszczowej tj.: betonowej studni kanalizacyjnej Ø1200 – szt.1 (na istniejącym rurociągu), wpustów deszczowych Ø500 – szt.2 wraz z przykanalikami PCV Ø200 o długości łącznej ok. 5,5m,
b) przebudowy sieci kanalizacji sanitarnej w tym: demontaż istniejącego odcinka kanalizacji dł. ok 14m, wykonanie rurociągu z rur PCV Ø200 o długości łącznej ok. 48,5m oraz betonowych studni kanalizacyjnych Ø1200 – szt.4. i przyłączy z rur PCV Ø160 o długości łącznej ok. 9m,
c) przebudowy sieci wodociągowej w tym: demontaż istniejącego wodociągu dł. ok. 170m, wykonanie wodociągu z rur PE Ø110 długości łącznej ok 130m wraz z węzłami przełączeniowymi oraz przyłączami z rur PE Ø32 o łącznej dł. ok 40m.
3. Inne prace i obowiązki wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia:
3.1) Nadzór wykonawczy nad ww. robotami;
3.2) Zastępstwo inwestorskie w zakresie:
a) uzyskanie zgody na prowadzenie robót w pasie drogowym objętych zakresem umownym wraz z wniesieniem opłaty za ich zajęcie, w tym wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu wraz z wszelkimi uzgodnieniami oraz wprowadzeniem, utrzymaniem i jej likwidacją,
b) uzyskanie decyzji od zarządcy dróg gminnych na wbudowanie urządzeń obcych w pasie drogowym, niezwiązanych z funkcjonowaniem drogi oraz wniesienie wynikającej z tej decyzji opłaty - za rok 2024,
c) wykonanie geodezyjnej dokumentacji powykonawczej,
d) zawiadomienie o zakończeniu robót odpowiednich zarządców sieci i dróg.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
71354000-4 - Usługi sporządzania map
71500000-3 - Usługi związane z budownictwem
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 75 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: nasiąkliwość elementów betonowych
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Wykonawca posiada zdolność do występowania w obrocie gospodarczym.
2. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa Wykonawcy (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez Wykonawców oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa):
2.1) Wykonawca posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w wysokości nie mniejszej niż 550 000 zł.,
2.2) Wykonawca posiada zdolność kredytową lub środki finansowe w wysokości 550 000 zł.
3. Wykonawca posiada zdolność techniczną lub zawodową tj.:
3.1) Nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej dwa zadania polegające na budowie lub przebudowie drogi publicznej kategorii min. drogi gminnej, obejmujące:
a) wykonanie w każdym z tych zadań, utwardzonej nawierzchni jezdni z kostki, wraz z podbudowami,
b) co najmniej w jednym z tych zadań wykonanie przynajmniej po jednej:
• budowie lub przebudowie sieci kanalizacji deszczowej lub sanitarnej,
• budowie lub przebudowie sieci wodociągowej.
3.2) Narzędzia, wyposażenie zakładu lub urządzenia techniczne, jakie muszą być dostępne Wykonawcy w celu wykonania zamówienia: Wykonawca posiada lub będzie dysponować odpowiednim sprzętem oraz narzędziami umożliwiającymi należyte wykonanie przedmiotu zamówienia.
3.3) Potencjał kadrowy: Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować wykonawca potencjałem kadrowym w odpowiedniej ilości osób, umożliwiający należyte wykonanie przedmiotu zamówienia.
3.4) Wykształcenie i kwalifikacja zawodowa: Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować osobami, wykonującymi przedmiot zamówienia, posiadającymi wymagane uprawnienia do obsługi maszyn i sprzętu oraz posiadającymi niezbędne kwalifikacje do wykonywania prac związanych z przedmiotem zamówienia.
3.5) Osoba skierowana do nadzoru: Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi, z odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi tj.:
a) Kierownikiem budowy - z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej,
b) Kierownikiem robót – z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacje i sieci sanitarne w zakresie odpowiednim dla przedmiotu zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) W zakresie potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia oświadczenie odnośnie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ust.1 ustawy Pzp, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
UWAGA! Wykonawca musi wykonać osobiście kluczowe zadania tj. nawierzchnię z kostki betonowej, w związku z czym w tym zakresie musi posiadać samodzielnie doświadczenie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 5 000 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia:
1) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają te elementy zamówienia do realizacji których te zdolności są wymagane.
W związku z tym dołączają do oferty także oświadczenie, z którego wynika, które elementy zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy.
2) Ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w danym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i składają wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo. Wymóg powyższy nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę i załączą do oferty umowę spółki cywilnej.
3) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców w takim zakresie, w jakim spełnia poszczególne warunki, przy czym doświadczenie wymagane w pkt 5.2.3 ppkt 1) SWZ w pełnym zakresie musi posiadać przynajmniej jeden z Wykonawców. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia każdy z Wykonawców składa odrębnie wykazując brak podstaw wykluczenia z postępowania w pełnym zakresie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Termin wykonania robót objętych Umową ulegnie zmianie w przypadku:
1) opóźnień, przerw w realizacji robót, powstałych z przyczyn zależnych od Zamawiającego;
2) działania siły wyższej (na przykład klęski żywiołowej);
3) wystąpienia okoliczności, których strony Umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności;
4) zlecenia robót zamiennych jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego;
5) potwierdzonego przez dostawców wydłużenia się okresu dostawy urządzeń lub materiałów w stosunku do terminów określonych w umowach pomiędzy Wykonawcą a dostawami, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
6) niekorzystnych warunków pogodowych, uniemożliwiających zachowanie reżimów technologicznych oraz uniemożliwiających prowadzenie robót, które zostaną udokumentowane przez Wykonawcę i potwierdzone przez inspektora nadzoru inwestorskiego.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-13 11:45
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/um_debno
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-13 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-11
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców wykonawca zobowiązany jest do wskazania w formularzu oferty części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania nazw podwykonawców. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie.
2. Wykonawca musi wykonać osobiście kluczowe zadania tj. wykonanie nawierzchni z kostki betonowej.
3. Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany zatrudnić na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące prace budowlane (roboty ziemne, roboty montażowe i instalacyjne sieci, roboty drogowe związane z wykonaniem nawierzchni oraz obsługujące sprzęt budowlany i pojazdy transportowe). Sposób dokumentowania zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę (podwykonawcę) wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp a także sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte są we wzorze umowy – załączniku do SWZ.