Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej Świniarki-Cienkusz od 0+000km do 1+597km w miejscowości Szczutowo
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO I GMINA GÓRZNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118419
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Górzno
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-320
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: 56 644 83 51
1.5.8.) Numer faksu: 566448363
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@gorzno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gorzno.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej Świniarki-Cienkusz od 0+000km do 1+597km w miejscowości Szczutowo
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4362a83b-d59e-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00098409
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00009984/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa drogi gminnej Świniarki - Cienkusz
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://mst-gorzno.rbip.mojregion.info/typy-tresci/zamowienia-publiczne/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://josephine.proebiz.com/pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający złożyć ofertę (wyłącznie poprzez Platformę zakupową) – zobowiązany jestzapoznać się z instrukcjami użytkowników Platformy zakupowej - dostępnymi pod adresemhttps://josephine.proebiz.com/pl/ , znajdującymi się w prawym górnym rogu strony, oznaczonymisymbolem w postaci książki (Skrócona instrukcja dla Wykonawcy). 2. Złożenie oferty poprzezPlatformę zakupową oznacza akceptację regulaminu, o którym mowa w ust. 1 niniejszego rozdziałuSWZ. 3. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy przetargowej – wskazane są nastronie internetowej Platformy zakupowej - pod adresem: https://josephine.proebiz.com/pl/znajdującymi się w prawym górnym rogu strony, oznaczonymi symbolem w postaci książki, w zakładceinne. 4.Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy zakupowej udziela jej dostawca, tj.PROEBIZ s.r.o., Masarykovo náměstí 52/33, CZ - 702 00 Ostrava - Moravská Ostrava, C.9176, nr tel.+48 222 139 900, e-mail: houston@proebiz.com od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz. 8.00 –16.00. 5. Opis złożenia oferty za pośrednictwem Platformy zakupowej oraz potwierdzenia złożeniaoferty, zostały opisane w Instrukcjach użytkowników Platformy zakupowej w skróconej instrukcji dlaWykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych wzwiązku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych orazuchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miasto i Gmina Górzno, REGON: 871118419, NIP:874-168-36-11 ,87-320 Górzno, ul. Rynek 1 woj. kujawsko-pomorskie tel. 56/ 644-83-51, fax: 56/ 644-83-63;inspektorem ochrony danych osobowych w Mieście i Gminie Górzno jest Pan Bartosz Żebrowski, zktórym ma Pan/Pani prawo skontaktować się pod adresem email:iod@gorzno.pl ;Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanymz postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Przebudowa drogi gminnej w Zaborowie odługości 258 metrów – dz. nr 104/1 obręb Zaborowo”. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostaniedokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawozamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.) dalej „ustawa Pzp”; Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 latod dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jestwymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniuo udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają zustawy Pzp; w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposóbzautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;posiada Pani/Pan:na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danychosobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, żeprzetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;nie przysługuje Pani/Panu:w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyżpodstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia stanowią roboty budowlane polegające na Przebudowa drogi gminnej Świniarki-Cienkusz od 0+000km do 1+597km w miejscowości Szczutowo – dz. nr 20, 90/4, 90/10 obręb 0007 Szczutowo.
1.1 Zakres robót
Zakres robót obejmuje w szczególności roboty budowlane polegające na: robotach ziemnych, wykonaniu podbudowy, nowej nawierzchni asfaltowej o grubości 3+3cm, zjazdów, poboczy, barierek oraz roboty towarzyszące niezbędne do realizacji zadania. Szczegóły rozwiązań znajdują się w załączonej dokumentacji technicznej.
Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w zakresie i w sposób określony w dokumentacji projektowej, kosztorysie inwestorskim, specyfikacji warunków zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i sztuką budowlaną.
1.1.1 Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w celu zapoznania się z miejscem realizacji prac oraz zakresem, a także zdobył na własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji poniesie Wykonawca.
1.1.2 Dokumentacja projektowa stanowi zał. nr 8 SWZ - do wglądu na stronie internetowej.
1.1.3 Przedmiary robót zawarte we wzorach kosztorysów ofertowych, (zał. nr 9 SWZ) należy zweryfikować i traktować, jako materiały pomocnicze do określenia wynagrodzenia ryczałtowego oraz sporządzenia kosztorysów ofertowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-11-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: cena brutto, okres gwarancji
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/warunki udziału wpostępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – zamawiającynie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie ;2) uprawnień do prowadzenia określonejdziałalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – zamawiającynie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie; 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej –zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie;4) zdolności technicznej lubzawodowej:a) Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przedupływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tymokresie, wykonali co najmniej 1 robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj przebudowie lub budowie drogi w technologii nawierzchni asfaltowej, o wartości min 1 000 000,00 zł brutto.b) dysponuje lub będzie dysponować przynajmniej jednąosoba, której zostanie powierzona funkcja kierownika budowy, posiadająca uprawnienia dokierowania robotami, w specjalności drogowej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia wtej specjalności.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyboremnajkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia wwyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następującychpodmiotowych środków dowodowych:1) Odpis lub informacje z Krajowego Rejestru Sądowego lubCentralnej Ewidencji i Informacji działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawyPzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, jeżeli odrębne przepisywymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;2) Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacjizawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia zpostępowania, wskazanych w art. 108 ust.1 i art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp – załącznik do SWZ nr 3.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, podmiotowe środki dowodoweskłada każdy z Wykonawców odrębnie. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega nazdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy przedstawienia podmiotowych środków dowodowych dotyczących tychpodmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty imiejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniemdowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, októrych mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz któregoroboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jestwstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - wypełniony załącznik do SWZ nr 4.Wykaz należy złożyć w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisemkwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;2) wykaz osób, skierowanych przezwykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanierobotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresuwykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami –oświadczenie wykonawcy, zgodnie z warunkiem określonym przez Zamawiającego w pkt. 4 b rozdz.XIII SWZ ( załącznik do SWZ nr 5) . Wykaz należy złożyć w formie elektronicznej, w postacielektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik.Pełnomocnictwo dla Pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawcówubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składanych przezWykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo do złożeniaoferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie jak składana oferta (tj. w formieelektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym lub zaufanymlubpodpisem osobistym. Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu)pełnomocnictwa sporządzonego w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczeniasporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. – prawo notarialne,które poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź teżpoprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnejkwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy.Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego; 2.Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycjiWykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowyśrodek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponowałniezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innychpodmiotówna zasadach określonych w art. 118 ustawy). Zobowiązanie lub inny podmiotowyśrodek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje się w postaci elektronicznej, i opatrujekwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Wprzypadku, gdy zobowiązanie (inny podmiotowy środek dowodowy) zostało wystawione wpostaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanietego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, oświadczającymzgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej; 3. Wypełnionykosztorys ofertowy;4. zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa (o ile dotyczy) - w sytuacji, gdyoferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicęprzedsiębiorstwa, wykonawca, wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, że nie mogąbyć one udostępniane, oraz wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowiątajemnicęprzedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniunieuczciwej konkurencji; 4. Wykaz rozwiązań równoważnych - Wykonawca, który powołuje sięna rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązaniespełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku Wykonawca załączado oferty wykaz rozwiązań równoważnych z jego opisem i normamiSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).2) Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
3) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp. 4) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w banku Bank Spółdzielczy Brodnica/Oddział Górzno, nr rachunku: 78 9484 1150 2213 1300 1007 0005. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego).
5) Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy: - nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Miasto i Gmina Górzno, - określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, - kwotę gwarancji/poręczenia, - termin ważności gwarancji/poręczenia, - zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6) W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3) ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14) ustawy Pzp.
7) Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp. 8) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2. Wykonawcy wspólnieubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich wpostępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciaumowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ileupoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej dooferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. 3. Wykonawcy wspólnieubiegający są o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosownepełnomocnictwo – zgodnie z ust. 1. rozdz. X SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ileupoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej dooferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. Uwaga nr 1: Pełnomocnictwo, októrym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowyWykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 4. Oferta musi być podpisanaw taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie(przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika). 5. W przypadku wspólnegoubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art.125 ustawy (ust. 1. rozdziału X SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się ozamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu wzakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazujespełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy zWykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegaćwykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. 6. Wszelkakorespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnikWykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dopuszczalne jest dokonanie zmian umowy:1) w zakresie przedmiotu umowy, terminu realizacjizamówienia i wysokości wynagrodzenia, jeżeli zmiana umowy będzie korzystna dlaZamawiającego i dotyczyć będzie:a) zmiany technologii wykonawstwa w stosunku doprzewidzianej w opisie przedmiotu zamówienia i przedmiarze robót;b) zamiany materiałówprzewidzianych do wykonania robót w stosunku do materiałów przewidzianych w opisiezamówienia i przedmiarze robót;c) możliwości powierzenia wykonania części robótpodwykonawcy robót, których zakres nie został wskazany w ofercie przez Wykonawcę jakoprzeznaczony do wykonania przez podwykonawców;Szczegółowe wyliczenie możliwości zmianumowy zawarte zostały § 13 wzoru umowy stanowiący załącznik nr 7 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy