Przebudowa drogi gminnej Nr 383529P w msc. Lipka Wielka na odcinku od km. 0+000,00...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przebudowa drogi gminnej Nr 383529P w msc. Lipka Wielka na odcinku od km. 0+000,00 do km 0+998,50 wraz z budową kanału technologicznego wzdłuż przebudowywanej drogi. Projekt dofinansowany ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoLwówek
  • WojewództwoWielkopolskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający udzielający zamówień, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp
  • Termin składania wniosków2020-10-19
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Lwówek
  • Data publikacji ogłoszenia2020-10-02
  • Numer ogłoszenia592521-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 592521-N-2020 z dnia 2020-10-02 r.

Gmina Lwówek: Przebudowa drogi gminnej Nr 383529P w msc. Lipka Wielka na odcinku od km. 0+000,00 do km 0+998,50 wraz z budową kanału technologicznego wzdłuż przebudowywanej drogi. Projekt dofinansowany ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
30%
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lwówek, krajowy numer identyfikacyjny 53041300000000, ul. ul. Ratuszowa  2 , 64-310  Lwówek, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 614 414 024, e-mail urzad@lwowek.com.pl, faks 614 414 212.
Adres strony internetowej (URL): www.lwowek.com.pl; bip.lwowek.com.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Zamawiający udzielający zamówień, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie
www.bip.lwowek.com.pl w zakładce przetargi

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
www.bip.lwowek.com.pl w zakładce przetargi

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty pod rygorem nieważnosci nalezy dostarczyć z zachowaniem formy pisemnej; osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego, kurierem lub przez posłańca w zamkniętej kopercie (opakowaniu)
Adres:
Urząd Miasta i Gminy w Lwówku, ul. Ratuszowa 2, 64-310 Lwówek

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej Nr 383529P w msc. Lipka Wielka na odcinku od km. 0+000,00 do km 0+998,50 wraz z budową kanału technologicznego wzdłuż przebudowywanej drogi. Projekt dofinansowany ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
Numer referencyjny: RG.271.07.00.2020.ZJ
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
tylko jednej części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje jedną część – jedno zadanie (zamówienie podstawowe) w projekcie pn.: Przebudowa drogi gminnej Nr 383529P w msc. Lipka Wielka na odcinku od km. 0+000,00 do km 0+998,50 wraz z budową kanału technologicznego wzdłuż przebudowywanej drogi.1) Przedmiot zamówienia zostaje przedstawiony za pomocą technicznych dokumentacji projektowych – projektach budowlanych obejmujących branżę drogową i branżę sanitarną, stanowiących załączniki do niniejszej siwz, roboty wykonywane będą na podstawie zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę do Starostwa Powiatowego w Nowym Tomyślu.Przebudowa drogi gminnej o istniejącej nawierzchni z kruszywa łamanego/gruzobetonu wiąże się z poprawą parametrów technicznych w zakresie przekroju i konstrukcji jezdni, zjazdów, w odniesieniu do przenoszenia obciążeń od pojazdów uczestniczących w ruchu. Całość zamierzenia ma na celu umożliwienie dojazdu pojazdom obsługującym okoliczne zabudowania, pola oraz udostępnienie w bezpieczny sposób osobom wypoczywającymi zwiedzającym okoliczne lasy.Dokumentacja projektowa obejmuje budowlane roboty z branży drogowej wraz z budową kanału technologicznego wzdłuż przebudowywanej drogi gminnej nr 383529P w m. Lipka Wielka, usytuowane na działkach nr ewid. 71/1, 64, 65 obręb Lipka Wielka, gmina Lwówek (301502_5. 0011). 2) Wszystkie szczegóły związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia zawarto w projekcie budowlanym opracowanym przez Biuro projektowe STREETWISE Tomasz Rykowski, Dobrzyń 23, 13-100 Nidzica, oraz branżowym projekcie budowlanym obejmującym budowę kanału technologicznego wzdłuż przebudowywanej drogi gminnej nr 383529P, opracowanym przez Biuro projektowe Fiber-Project Kamil Kańduła, ul. Rolna 33/36, 61-491 Poznań. Udostępniona dokumentacja projektowa branży drogowej i branży telekomunikacyjnej jest opracowaniem kompletnym przygotowanym na okoliczność projektowanej przebudowy (dokumentacja projektowa – projekty budowlane zostają udostępnione na stronie internetowej zamawiającego).2. Zamawiający nie przewiduje określania w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy PZP.3. Branża drogowa - parametry przebudowywanej drogi:- prędkość projektowa Vmax = 40 km/h, (teren zabudowany),- klasa drogi – „L” lokalna,- obciążenie ruchem – KR1,- nacisk osi z ładunkiem – ponad 100 kN,- ilość pasów ruchu – droga jednopasmowa z możliwością ruchu w obu kierunkach,- szerokość jezdni 4,00 m oraz 5,00 m na poszerzeniu, - przekrój poprzeczny jednostronny 2,0% na całym odcinku drogi łącznie z łukami poziomymi według pikietażu rys. "Plan Zagospodarowania Terenu",- szerokość mijanek 1,00 m, spadek jednostronny 2,0%, peron długości 25,0 m ze skosem wyjazdowym i wjazd. 1:2,- szerokość poboczy 2 x 1,00 m,- spadek poprzeczny poboczy 6,0%,- szerokość zjazdów indywidualnych 4,00 m,- promienie wyokrąglające na zjazdach indywidualnych 3,00 m.4. Plan sytuacyjny przebudowy drogi gminnejPrzebudowa objęta opracowaniem posiada długość łączną L=998,5 m – ETAP I. Drogę zaprojektowano po trasie jej dotychczasowego przebiegu. Droga przebiega w istniejącym pasie drogowym. Korekcie podlegają miejsca istniejących załamań osi trasy oraz występowania łuków poziomych oraz przebudowę skrzyżowań. Trasę wyznaczono na podstawie mapy zasadniczej oraz na podstawie wizji i pomiarów własnych w terenie. Załamania trasy opisano w układzie współrzędnych i oznaczono odpowiednio od W1 do W10. W ciągu drogi gminnej zaprojektowano dwie mijanki szerokości 1,0 m. W ramach przedmiotowego zadania przewidziano przebudowę wjazdów indywidualnych. Projektowaną geometrię drogi przedstawiono na załączonych "Planie Zagospodarowania Terenu". 5. Profil podłużny, przekrój poprzeczny – spadki, odwodnienie w przebudowie przedmiotowej drogi gminnej 1) Niweletą jezdni należy dowiązać się do istniejącego terenu. Dodatkowo należy dowiązać się do krawędzi nawierzchni bitumicznej drogi powiatowej (przedstawiono na początku opracowania projektowego), istniejących rzędnych uzbrojenia terenu oraz warunków gruntowych unosząc ją ponad istniejący teren. Na przebudowanych zjazdach dowiązać się do istniejącego terenu/ granicy pasa drogowego.2) Droga szerokości 4,0 m ze spadkiem poprzecznym jednostronnym 2,0% na odcinku prostym oraz na łukach poziomych według pikietażu na rys. "Plan Zagospodarowania Terenu", mijanki szerokości 1,00 m, spadek poprzeczny jednostronny, długości peronu mijanki 25,0 m oraz skosami wjazdowym i wyjazdowym 1:2. Pobocza obustronne szerokości 1,00 m posiadają spadek jednostronny 6,0%. Zjazdy indywidualne posiadają szerokość 4,00 m wyokrąglone łukami poziomymi 3,00 m. Zjazdy indywidualne na odcinku szerokości 1,0 m od krawędzi z jezdnią powinny posiadać spadek max. 5,0% skierowany do jezdni. 3) Powierzchniowe odwodnienie korony drogi zapewniają spadki poprzeczne i podłużne drogi, zjazdów, mijanki. Wody opadowe odprowadzone zostaną przez pobocza szerokości 1,00 m obustronnego, grawitacyjnie w teren. Szczegóły dotyczące konstrukcji i ogólnie odwodnienia przedstawiono w części rysunkowej projektu.6. Konstrukcja nawierzchni.W przedmiocie zamówienia należy wykonać następujące konstrukcje:- warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S gr. 4 cm,- skropienie warstwy wiążącej emulsją asfaltową w ilości 0,3 kg/m2,- warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W gr. 4 cm,- podbudowa zasadnicza – kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5 mm gr. po zagęszczeniu 10 cm,- podbudowa pomocnicza – stabilizacja gruntu cementem RM=2,5 MPa – 5,0 MPa. Dokumentacja projektowa zakłada opcjonalnie wbudowanie innego materiału tj. kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/63 mm gr. po zagęszczeniu 20 cm, - istniejące konstrukcja z kruszywa naturalnego.Grubość całkowita konstrukcji = 38 cm.Zjazdy indywidualne o nawierzchni z kruszywa łamanego 0/63 mm stabilizowanego mechanicznie gr. po zagęszczeniu 20 cm.Pobocza obustronne szerokości 1,00 m zaprojektowano jako gruntowe z materiału pozyskanego z profilowania, wykopów oraz korytowania.Uwaga: do wykonania nasypów zastosować materiał z profilowania, wykopów. Materiał powinien dodatkowo spełniać wymagania stawiane gruntom. Pozostały grunt nie wykorzystany należy rozplantować w pasie drogowym lub wywieźć na odkład na odległość do 2 km.7. Stała organizacja ruchu W związku z zakresem prac oraz ich charakterem przebudowa drogi zakłada wykonanie nowej stałej organizacji ruchu, zakładające montaż oznakowania poziomego i pionowego, stała organizacja ruchu została przedstawiona w projekcie budowlanym.8. W skład przedmiotu zamówienia wchodzi także wykonanie – budowa kanału technologicznego wzdłuż przebudowywanej drogi co przedstawiono w oddzielnym opracowaniu dołączonym do dokumentacji przetargowej.9. Przedmiary robót do wykonaniaZamawiający przedstawiając przedmiot zamówienia za pomocą dokumentacji projektowej dołącza przedmiary robót do wykonania, z zastrzeżeniem że stanowią one jedynie podstawę informacyjną, nie są obligatoryjne dla Wykonawcy mają jedynie znaczenie pomocnicze w określeniu przedmiotu zamówienia. Roboty nie ujęte w przedmiarach robót, a występujące w przedstawionych w załącznikach do siwz – projektach budowlanych, przygotowanych na okoliczność wykonania przedmiotowego zamówienia nie są robotami dodatkowymi. 10. Parametry przedmiotu zamówienia, rozwiązania równoważne.1) Jeżeli w projektowej dokumentacjach projektowych – projektach budowlanych lub w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót lub w innych dokumentach przedstawionych w załączeniu siwz zostały przedstawione wskazania techniczne lub materiały z podaniem nazw lub producenta, lub zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie źródła, lub szczegóły procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę należy traktować je jako przykładowe, zostały użyte wyłącznie w celu wskazania złożonego standardu przyjętych rozwiązań i stanowią warunek równoważności dla rozwiązań zamiennych. Wskazaniu takiemu należy przyjąć, że zawsze towarzyszą wyrazy – lub równoważny.Oznacza to, że Wykonawcy mogą zawsze zaproponować inne rozwiązania (w tym materiały i produkty), z zachowaniem odpowiednich, równoważnych parametrów technicznych (tj. nie gorszych niż wskazane w projekcie budowlanym oraz w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót - stwior) dla osiągnięcia oczekiwanej poprawnej i należytej funkcjonalności całego układu przebudowy ulicy St. Wittmanna w Lwówku, będącej przedmiotem zamówienia.2) Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie w ofertach rozwiązań równoważnych w zakresie wskazanych znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty – materiały lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jednakże zachowane muszą być normy, standardy i parametry techniczne jakimi charakteryzują się wymagane przez Zamawiającego materiały, które zagwarantują realizację robót zgodnie z dokumentacjami projektowymi – projektami budowlanymi, oraz wydanymi decyzjami, uzgodnieniami itp.3) Przedstawione parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne i jakościowe oczekiwane przez Zamawiającego i będą stanowiły podstawę oceny ewentualnych rozwiązań równoważnych. Oferowane przez Wykonawców rozwiązania, proponujących materiały równoważne muszą posiadać parametry techniczne nie gorsze niż wskazane w materiałach przetargowych.4) W celu potwierdzenia, że Wykonawca oferuje w przedmiocie zamówienia produkt (materiał) o takich samych lub lepszych parametrach technicznych w odniesieniu do wyrobu określonego przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do swojej oferty jego szczegółowej specyfikacji technicznej itp.5) Na podstawie załączonych dokumentów przez wykonawcę, Zamawiający stwierdzi, czy proponowany produkt jest równoważny i odpowiada jego wymaganiom. Zaoferowanie wyrobu sprzecznego z powyższymi wymaganiami skutkować będzie odrzuceniem oferty.W przypadku braku załączenia do oferty dokumentów, o których wyżej mowa Zamawiający uznaje, że Wykonawca proponuje materiał określony zgodnie z dokumentacjami projektowymi i specyfikacjami technicznymi wykonani i odbioru robót sporządzonymi na okoliczność wykonania przedmiotowych robót.6) Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autorów dokumentacji projektowej – projektów budowlanych o opinię na temat oferowanych przez wykonawców materiałów, czy rozwiązań. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu rozwiązań lub materiałów równoważnych, albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności.11. W zakres robót wchodzi także:1) Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza w postępowaniu i przystąpi do realizacji zamówienia będzie zobowiązany sporządzić na swój koszt projekt tymczasowej organizacji ruchu przyjętej na czas wykonywania robót budowlanych w obrębie przebudowywanej drogi, uzgodniony z odpowiednimi służbami (w przypadku takiej potrzeby), 2) wykonanie wszelkich robót przygotowawczych,3) wykonanie wszelkich robót rozbiórkowych, zabezpieczających, tymczasowych oraz wykonanie wszystkich robót odtworzeniowych i porządkowych, 4) obsługa geodezyjna, przedmiot zamówienia obejmuje także stałą obsługę geodezyjną podczas prowadzonych robót oraz wymaga po kompletnym wykonaniu zamówienia sporządzenia mapy poinwentaryzacyjnej wykonanych robót z zakresu przedstawionego w przedmiocie zamówienia – w 3egz. w wersji papierowej,5) projektowaną przebudowę drogi i projektowane rzędne oraz ich elementy towarzyszące należy zawsze odnieść do rzędnych istniejących już nawierzchni łączących się z projektowanymi. 12. Inne informacje związane z przedmiotem zamówienia:1) Zamawiający zachęca wszystkich potencjalnych wykonawców do bezpośredniego zapoznania się z przyszłym terenem budowy (dokonania wizji lokalnej w terenie), w którym będzie wykonywany przedmiot zamówienia i uzyskania tym sposobem, między innymi wszelkich niezbędnych informacji dla właściwego przygotowania oferty, wyliczenia ceny oferty oraz późniejszego wykonania zamówienia.Uwaga: Zamawiający informuje potencjalnych Wykonawców, że podkłady geodezyjne na których została sporządzona dokumentacja projektowa – projekty budowlane mogą nie zawierać wszystkich informacji i szczegółów o terenie oraz wbudowanej w infrastrukturze.2) Roboty inne i prace towarzyszące przedmiotowi zamówienia: a) Wykonawca na swój koszt zabezpiecza teren budowy przed dostępem osób niepowołanych, na czas prowadzenia robót ustawiając odpowiednie znaki informacyjne i ostrzegawcze, zapewniając właściwe zabezpieczenie i oświetlenie terenu budowy jeżeli zajdzie taka potrzeba (wraz z sygnalizacją świetlną kierującą ruchem – jeżeli będzie wymagana), Wykonawca bierze na siebie ryzyko prowadzenia robót w terenie otwartym, b) Wykonawca pokryje ewentualne koszty napraw uszkodzonych urządzeń oraz budowli i wyrządzonych szkód podczas wykonywania robót w obrębie terenu budowy i dokona stosownych napraw wymaganych przez administratorów obiektów, (np.: uzbrojenie podziemne jak sieć wodociągowa, kable telefoniczne, kable energetyczne, światłowód, istniejący drzewostan i chodniki, ogrodzenia posesji, elewacje budynków, czy wjazdy na posesje prywatne), wzdłuż planowanej przebudowy znajdują się tereny prywatne wiejskiej zabudowy rozproszonej, ogrodzone posesje z istniejącymi wjazdami, które wymagają korekty rzędnych istniejących nawierzchni w stosunku do projektowanych rzędnych nawierzchni powstałych w wyniku projektowanej przebudowy drogi, c) Wykonawca zabezpiecza teren budowy w dostawę niezbędnych mediów i pokrywa koszty ich zużycia w przypadku takiej potrzeby, oraz wykonuje na swój koszt wszelkie niezbędne badania, sprawdzenia oraz próby w celu wykazania należytego i poprawnego, oraz zgodnego z siwz i jej załącznikami (w tym dokumentacjami projektowymi – projektami budowlanymi) wykonania przedmiotu zamówienia, d) przed przystąpieniem do robót wykonawca zawiadamia wszystkie zainteresowane instytucje oraz użytkowników o zamierzonym terminie ich rozpoczęcia. e) Wykonawca jest odpowiedzialny za przygotowanie organizacyjne przedsięwzięcia pod kątem najmniejszej uciążliwości dla lokalnego społeczeństwa z pokryciem ewentualnych roszczeń odszkodowawczych za wyrządzone szkody właścicieli nieruchomości przy których prowadzone będą roboty budowlane (w przypadku ich powstania z winy wykonawcy). 4) wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z;a) zgłoszeniem zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę ,b) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2019r., poz. 1186 z późn. zm. ) przepis. wykonawczymi,c) ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. O wyrobach budowlanych (tj. Dz. U. z 2019r., poz. 266 ze zm.),d) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 01 sierpnia 2019 r. (Dz.U. z 2019r., poz. 1643) zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, e) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 799, z późn. zm.), przepisami dotyczącymi ochrony środowiska o zagospodarowaniu odpadów powstałych podczas realizacji robót budowlanych, oraz Obwieszczeniem Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 7 listopada 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o odpadach (tj. Dz. U. 2019 poz. 701 z póżn. zm.),f) zasadami współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, przy przestrzeganiu Polskich Norm, polskich aprobat technicznych i polskich specyfikacji technicznych dotyczących przedmiotu zamówienia,g) przepisami bhp i p.poż., 5) Wykonawca zapewnia; a) wszystkie materiały niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia w dobrej jakości w pełnym zakresie przedmiotowego zamówienia, oraz ewentualne zamienniki wskazane przez autorów projektów budowlanych w ich opisach technicznych, lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót), posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na stosowanie w budownictwie, b) urządzenia i sprzęt niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, a w tym transport materiałów na plac budowy (dostarczenie i eksploatacja maszyn oraz urządzeń obciąża Wykonawcę), oraz wywóz odpadów w przypadku takiej potrzeby, 6) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników, własne oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego terenu budowy z tytułu prowadzonych robót, jak i poruszającego się sprzętu transportowego, oraz na swój koszt zabezpiecza urządzenia, sprzęt i materiały pozostawione na terenie placu budowy, 7) Wykonawca zapewnia we własnym zakresie oraz ponosi koszty wywozu i utylizacji odpadów, w tym odpadów budowlanych wytworzonych na terenie placu budowy, a po zakończeniu robót teren przebudowy na bieżąco uporządkuje i zagospodaruje (na potwierdzenie utylizacji odpadów, przekaże Zamawiającemu kartę odpadu przyjęcia przez odpowiedni Zakład Utylizacji Odpadów w przypadku takiej potrzeby).

II.5) Główny kod CPV: 45233000-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45111200-0
45112210-0
45112100-6
45233200-1
45233000-9
45233222-1
45231100-6
45231000-5


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia dotychczasowemu wykonawcy zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych w zakresie do 50% wartości zamówienia podstawowego. 1) Ewentualne zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych (dopuszcza się wykonanie tych robót w innym miejscu na terenie Gminy Lwówek) zostaną udzielone w trybie przewidzianym w art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy Pzp, jeżeli spełnione zostaną przesłanki tam określone.2) Dodatkowe informacje dotyczące zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość udzielenia zamówień jeżeli:a) będzie posiadał środki zabezpieczone w budżecie Gminy Lwówek i będzie posiadał potrzebę wykonania zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, lub kiedy wartość zabezpieczonych środków na realizację przedsięwzięcia będzie wyższa od wartości wybranej oferty najkorzystniejszej to przewiduje możliwość udzielenia zamówień określonych w art. 67 ust. 1 pkt. 6) i 7) do zamówienia podstawowego - polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień w zakresie wykonania drogowych robót budowlanych, czy budowy kanału technologicznego wzdłuż przebudowywanych odcinków dróg,b) w trakcie realizacji umowy i wykonywania drogowych robót budowlanych w przedmiotowym zamówieniu wystąpią zmiany rozwiązań technicznych równorzędne, lub polepszające funkcjonowanie całego układu przebudowy drogi,lubkiedy wystąpią zmiany technologii wykonania przedmiotowej przebudowy, a wartość najkorzystniejszej wybranej oferty do realizacji wybranego zadania będzie niższa, niż wartość środków zabezpieczonych w budżecie Gminy Lwówek na to zadanie, a zamówienie będzie polegało na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień (drogowe roboty budowlane), c) wystąpią roboty dodatkowe niezawinione przez Wykonawcę, które nie dają się przewidzieć przed rozpoczęciem robót oraz na etapie projektowania i wymagają dodatkowego wynagrodzenia,d) jeżeli zaistnieje niezbędna potrzeba wykonania zamówień dodatkowych, polegających na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych w zakresie do 50% wartości zamówienia podstawowego to Wykonawca wykona te zamówienia jedynie na wyraźne polecenie Zamawiającego, na podstawie oddzielnego dodatkowego zamówienia – dodatkowej umowy realizowanej zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) lub 7), dla którego zostanie sporządzona przez Wykonawcę dodatkowa wycena w oparciu o obowiązujące katalogi nakładów rzeczowych i faktycznie przewidzianych do wykonania ilości robót (potwierdzone przez inspektora nadzoru inwestorskiego), na warunkach wynikających z przeprowadzenia negocjacji w celu ustalenia istotnych postanowień dotyczących realizacji zamówienia.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-11-25

II.9) Informacje dodatkowe: Wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi.1) Wykonawca udzieli co najmniej 36 miesięcznej gwarancji jakości i rękojmi (ale nie dłużej niż 60 miesięcy) okres gwarancji jakości i rękojmi stanowi jedno z kryterium oceny oferty) na wykonane przez siebie roboty obejmujące wszystkie grupy realizacji inwestycji z dokumentacji projektowej – projektów budowlanych, (okres gwarancji jakości i rękojmi obowiązuje dla nowo budowanej warstwy konstrukcyjnej (podbudowy, podbudowy zasadniczej, warstwy ścieralnej) wykonanych przez wykonawcę, okres gwarancji jakości jest zrównany z okresem rękojmi), 2) termin gwarancji jakości i rękojmi rozpoczyna swój bieg od dnia podpisania pozytywnego, końcowego protokołu odbioru robót i przekazania gotowego obiektu - przedmiotu zamówienia Zamawiającemu, 3) Wykonawca przekaże dokumenty gwarancyjne producentów wbudowanych przez siebie materiałów i urządzeń technicznych oraz sprzętu (jeżeli takie występują).
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień;warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1b. pkt. 1) zostaną przez zamawiającego uznane za spełnione na podstawie oświadczenia złożonego przez wykonawcę wg. zał. nr 2 i zał. nr 3 do siwz.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: zamawiający nie określa szczegółowych warunków w zakresie, o którym mowa w art. 22 ust. 1b. pkt. 2) ustawy Pzp; warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1b. pkt. 2) zostaną przez zamawiającego uznane za spełnione na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę wg. zał. nr 2 i zał. nr 3 do siwz;
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający wymaga aby wykonawcy spełniając warunek zdolności technicznej o którym mowa w art. 22 ust. 1b. pkt. 3) ustawy Pzp wykazali; że w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem postępowania (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert, wykonali w sposób należyty oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli, co najmniej dwie (2) roboty budowlane, odpowiadające swoim rodzajem i zakresem robotom stanowiącym główny przedmiot zamówienia, (polegające na budowie bądź przebudowie lub modernizacji drogi o nawierzchni asfaltowej - określenia budowa bądź przebudowa lub modernizacja są rozumiane znaczeniowo przez zamawiającego jako tożsame) i posiadają dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.Uwaga; Wykonawca w wykazie robót budowlanych jest zobowiązany zwrócić uwagę na wykazywany zakres rzeczowy wykonanej roboty - powierzchnia nawierzchni asfaltowej w m2 w jednej robocie budowlanej, porównywalny z powierzchnią przebudowy drogi wynikającą z przedmiotowego postępowania, z uwzględnieniem elementów budowy kanału technologicznego wzdłuż przebudowywanej drogi w przynajmniej jednej z wykazywanych robót budowlanych. Zamawiający wymaga aby Wykonawcy spełniając warunek zdolności zawodowej wykazali, że dysponują lub będą dysponowali osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, minimum jedną osobą, kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane w zakresie i specjalności objętej zamówieniem, odpowiedzialnym za kierowanie robotami budowlanymi, o których mowa w art. 14 ust. 1 pkt. 2) ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm), w zakresie:- osoby przewidzianej do pełnienia funkcji kierownika budowy w branży drogowej, posiadającej uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – inżynieryjnej w zakresie dróg.Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016r., poz. 65), wówczas Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie (zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych) w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, m. in. kierowanie budową lub innymi robotami budowlanymi, mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane, będące członkami właściwych terytorialnie okręgowych izb samorządu zawodowego (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm.) i mogące się wykazać aktualnym zaświadczeniem o przynależności do OIIB.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)




III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
na wezwanie zamawiającego, pod rygorem wykluczenia z postępowania, złożyć w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie następujące oświadczenia i dokumenty;1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 6 ustawy Pzp,2) dotyczące podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego.Postanowienia dotyczące składania dokumentów przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej1) Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentu – odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy.2) Dokumenty, o których mowa w pkt. 1) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.3) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 2) stosuje się odpowiednio.4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych (zakończonych) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty, potwierdzające że Wykonawcy wykonali w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli;- co najmniej dwie (2) roboty budowlane, odpowiadające swoim rodzajem i zakresem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, (roboty polegające na budowie bądź przebudowie lub modernizacji drogi o nawierzchni asfaltowej - określenia budowa bądź przebudowa lub modernizacja są rozumiane znaczeniowo przez zamawiającego jako tożsame), wg wzoru - załącznik nr 10 do siwz. Uwaga; Wykonawca w wykazie robót budowlanych jest zobowiązany zwrócić uwagę na wykazywany zakres rzeczowy wykonanej roboty - powierzchnia nawierzchni asfaltowej w m2 w jednej robocie budowlanej, porównywalna z powierzchnią przebudowy drogi wynikającą z przedmiotowego postępowania, z uwzględnieniem elementów (budowy, przebudowy bądź modernizacji) sieci kanalizacji deszczowej,2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg wzoru - załącznik nr 11 do siwz). Zamawiający wymaga aby Wykonawcy spełniając warunek zdolności zawodowej wykazali, że dysponują lub będą dysponowali osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, minimum jedną osobą, kierownikiem budowy oraz lub i kierownikiem robót posiadających uprawnienia budowlane w zakresie i specjalności objętej zamówieniem, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, o których mowa w art. 14 ust. 1 pkt. 2) ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 z późn. zm. ), w zakresie:- osoby przewidzianej do pełnienia funkcji kierownika budowy w branży drogowej, posiadającej uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – inżynieryjnej w zakresie dróg.6. Jeżeli Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, złoży dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający przeliczy je na złoty polski. Do przeliczenia zostanie zastosowany średni kurs walut NBP obowiązujący w dniu wszczęcia niniejszego postępowania.7. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia (lub jego części) polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.1) Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji przedmiotowego zamówienia.2) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.3) Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe innego podmiotu nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami.4) W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności:a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotub) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego,c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. (o ile informacje te nie wynikają z dokumentu, o którym mowa w pkt 1).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacji o treści złożonych ofert), przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu, (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 12 do siwz).oświadczenia i dokumenty składane wraz z ofertą, na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki: 1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę (wzór formularza stanowi zał. nr 1 do siwz), 2) Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz o nie podleganiu wykluczeniu - wypełnione i podpisane przez wykonawcę, które stanowić będą wstępne potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia z postępowania (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do siwz oraz nr 3 do siwz), 3) Oświadczenie wykonawcy jeżeli zachodzą podstawy wykluczenia wobec niego – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do siwz,4) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, którzy nie są jednocześnie innymi podmiotami udostępniającymi zasoby, zamieszcza informacje o tych podwykonawcach w Formularzu ofertowym – zał. nr. 1 do siwz,5) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, zamieszcza informacje o tych podmiotach w informacji wg wzoru – załącznik nr 5 do siwz oraz składa oświadczenie wg wzoru – załącznik nr 6 do siwz w celu: - wykazania braku istnienia wobec innych podmiotów podstaw wykluczenia oraz- spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów.6) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów składa zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wg wzoru załącznik nr 7 do siwz.7) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w ust. 2) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia z postępowania.8) Oświadczenie dotyczące podanych informacji wg wzoru – załącznik nr 8 do siwz.9) Wzór umowy (postanowienia umowy) - parafowany przez wykonawcę (załącznik nr 9 do siwz).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
1. Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz danych zawartych w ofercie.2. Postanowienia umowy zawarto w: projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 9 do siwz, Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w przypadkach określonych w projekcie umowy § 14.3. Szczegółowe wymagania dotyczące obowiązków związanych z wykonaniem umowy o zamówienie publiczne w przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy są określone w projekcie umowy stanowiącym zał. nr 9 do siwz, § 5 oraz zabezpieczenie płatności podwykonawców § 6.

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
1. Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, które służyć będzie pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego umowy. 2. Od wykonawcy, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza wymagane będzie wniesienie, w określonym terminie, przed podpisaniem umowy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości: 5 % ceny całkowitej brutto podanej w ofercie przedstawionej przez wykonawcę za wykonanie zamówienia.3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone jest w jednej lub kilku następujących formach: 1) w pieniądzu, przelewem na wyodrębniony rachunek bankowy podany przez Zamawiającego z adnotacją; zabezpieczenie należytego wykonania umowy nr ………... z dnia ………… - nazwa zadania, nr spr. RG.271.07.00.2020.ZJ 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Dopuszcza się również: 6) w wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, 7) przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego, 8) przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów, 4. Sposób przekazania zabezpieczenia w formie innej niż pieniądz: sposób przekazania zabezpieczenia 5. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy nastąpi w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez zamawiającego za należycie wykonane, z zastrzeżeniem kwoty 30% wysokości zabezpieczenia, która pozostawiona zostanie na zabezpieczenie roszczeń z tytułu gwarancji i rękojmi za wady. Pozostawiona kwota zostanie zwrócona nie później niż 15 dni po upływie gwarancji i rękojmi za wady. 6. Jeżeli o udzielenie zamówienia ubiegają się wykonawcy występujący wspólnie, ponoszą oni solidarną odpowiedzialność za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Jeżeli wyłoniony wykonawca nie wniesie w określonym terminie zabezpieczenia należytego wykonania umowy zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba, że zachodzi jedna z przesłanek unieważnienia postępowania. 8. W zakresie zabezpieczenia należytego wykonania umowy obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. od 147 do 151.

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający dopuszcza – jeżeli uzna za uzasadnione, możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, w przypadkach o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:1) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy wynikające z art. 142 ust. 5 ustawy Pzp w przypadku zmiany:a) stawki podatku od towarów i usług;b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu, lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne jeśli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę;2) braku rozwiązań projektowych, konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, na podstawie której realizowany jest przedmiot umowy, zmian powodujących wstrzymanie lub przerwanie robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej oraz do przeprowadzenia uzgodnień (ustaleń) z właściwymi organami, uzyskania opinii właściwych organów oraz wydania decyzji przez właściwe organy,3) wystąpieniem nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie, w szczególności:- konieczność wykonania wykopalisk archeologicznych, - wystąpienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych,- wystąpienie odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych lub podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych,4) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące brakiem możliwości prowadzenia robót lub prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych umowa, które spowodowały niezawinione i niemożliwe do uniknięcia przez Wykonawcę opóźnienie.W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.2. Zmiany technologiczne spowodowane w szczególności następującymi okolicznościami:1) zmiany technologii wykonania robót, w szczególności poprzez zastosowanie innych rozwiązań, gdyby zastosowanie przewidzianych w dokumentacji projektowej rozwiązań groziło niewykonaniem lub wykonaniem nienależytym przedmiotu umowy;2) konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa.3. Zmianę postanowień zawartych w umowie uznaje się za istotną, jeżeli:1) zmienia ogólny charakter umowy w stosunku do charakteru umowy w pierwotnym brzmieniu;2) nie zmienia ogólnego charakteru umowy i zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:a) zmiana wprowadza warunki, które, gdyby były postawione w postępowaniu o udzielenie zamówienia, to w tym postępowaniu wzięliby lub mogliby wziąć udział inni wykonawcy lub przyjęto by oferty innej treści;b) zmiana narusza równowagę ekonomiczną umowy na korzyść Wykonawcy w sposób nieprzewidziany pierwotnie w umowie;c) zmiana znacznie rozszerza lub zmniejsza zakres świadczeń i zobowiązań wynikający z umowy; d) polega na zastąpieniu Wykonawcy, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, nowym wykonawcą, w przypadkach innych niż wymienione w art. 144 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.4. Nie stanowią istotnej zmiany umowy, postanowienia: 1) zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana numeru rachunkubankowego);2) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób reprezentujących strony;3) zmiany danych rejestrowych;4) zmiany kluczowego personelu Zamawiającego oraz personelu Wykonawcy, z wyłączeniem Kierownika budowy - osoby wskazanej w ofercie, odpowiedzialnej za kontrolę jakości i kierowanie robotami budowlanymi;5) zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji przedmiotu umowy.5. Wszelkie zmiany umowy wymagają uprzedniej pisemnej akceptacji stron przez umocowanych do tego przedstawicieli obu stron i jeżeli dotyczą one istotnych zmian umowy muszą być sporządzone w formie pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-10-19, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę pracę przy posadzkach - Turek
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania03-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Poszukuję pracownika do pracy przy posadzkach - Zacieraka z doświadczeniem. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI