Przebudowa drogi gminnej nr 150606C na odcinku Chlewiska-Straszewo od km 0+000,00...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 150606C na odcinku Chlewiska-Straszewo od km 0+000,00 do km 2+735,00 gm. Dąbrowa Biskupia
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoDąbrowa Biskupia
  • WojewództwoKujawsko-pomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-06-01
  • ZamawiającyGmina Dąbrowa Biskupia
  • Data publikacji ogłoszenia2022-05-17
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00161534
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej nr 150606C na odcinku Chlewiska-Straszewo od km 0+000,00 do km 2+735,00 gm. Dąbrowa Biskupia

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Dąbrowa Biskupia

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350731

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Topolowa 2

1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Biskupia

1.5.3.) Kod pocztowy: 88-133

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 52 3117000

1.5.8.) Numer faksu: +48 52 5065420

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@dabrowabiskupia.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gm-dabrowa-biskupia.rbip.mojregion.info

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa drogi gminnej nr 150606C na odcinku Chlewiska-Straszewo od km 0+000,00 do km 2+735,00 gm. Dąbrowa Biskupia

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d9934a70-d2a8-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00161534

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00023542/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Przebudowa drogi gminnej nr 150606C na odcinku Chlewiska-Straszewo od km 0+000,00 do km 2+735,00 gm. Dąbrowa Biskupia

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/dabrowabiskupia

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: za pośrednictwem platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/dabrowabiskupia

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym oferty, wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej (zwanej dalej „Platformą”)pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/dabrowabiskupia .
2. Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.
1) Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący.
b) stosuje się do Instrukcji składania ofert dostępnej pod adresem:
https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view .
4. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader, lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
5. Za datę przekazania składanych dokumentów, oświadczeń, wniosków , zawiadomień, zapytań oraz przekazywanie informacji uznaje się kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.
6. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy do konkretnego Wykonawcy.
7. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości przesłanych przez Zamawiającego bezpośrednio na Platformie.
8. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z Platformy, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert. Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 ustawy Pzp.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016
z późniejszymi zmianami), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Dąbrowa Biskupia ,
ul. Topolowa2, 88-133 Dąbrowa Biskupia;
2) inspektor ochrony danych osobowych w Gminie Dąbrowa Biskupia tel. 52 3117024, informatyk@dabrowabiskupia.pl ;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadzeniem przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres co najmniej 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli zobowiązania wskazane w ofercie i umowie przekroczą w/w przedział czasowy, okres przechowywania obejmuje ten termin;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ORG.271.4.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przebudowa drogi gminnej nr 150606C na odcinku Chlewiska-Straszewo
od km 0+000,00 do km 2+735,00 gm. Dąbrowa Biskupia
Na przedmiot zamówienia składają się dwa etapy .
Etap I - przebudowa drogi gminnej nr 150606C na odcinku Chlewiska – Straszewo od km 0+000 do km 2+175,00 (odcinek 1) i od km 2+400 do km 2+735,00 - granica gminy (odcinek drugi), gm. Dąbrowa Biskupia”.
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi gminnej nr 150606C na odcinku Chlewiska – Straszewo od km 0+000 do km 2+175,00 (odcinek pierwszy) i od km 2+400 do km 2+735,00 - granica gminy (odcinek drugi), gm. Dąbrowa Biskupia”. Droga gminna to droga o charakterze lokalnym obsługująca przyległe gospodarstwa domowe i tereny rolne.
W ramach przebudowy drogi gminnej projektuje się powiązanie omawianego odcinka drogi gminnej stanowiącego dwa odcinki o łącznej długości 2510 mb z odcinkiem tej drogi wykonanej wg odrębnego opracowania (odcinek od km 2+177 do km 2+400). Łączna długość drogi gminnej nr 150606C po przebudowie wykonanej wg dwóch dokumentacji wynosić będzie 2,735km. Droga ta ma swój początek w km 0+000 na krawędzi drogi powiatowej nr 2544C i łączy ze sobą dwie gminy, tzn. kończy się w km 2+735,00 na granicy gmin Dąbrowa Biskupia i Koneck (powiat Aleksandrów Kujawski).

Stan projektowany:
Projekt przebudowy drogi opracowano przy następujących założeniach:
- klasa drogi – L
- kategoria ruchu – KR1/KR2
- prędkość projektowa – 90 (70) km/h
- szerokość jezdni – 5,0-5,3m
- szerokość poboczy 0,75m - utwardzone kruszywem łamanym 0/31,5mm
Zaplanowano następujący przebieg robót:
- rozbiórka i wymiana zniszczonych elementów drogi (ist. nawierzchnia, zjazdy),
- korekta geometrii przebiegu trasy wraz z poszerzeniem oraz remontem istniejącej jezdni,
- wykonanie nowych warstw konstrukcyjnych jezdni na poszerzeniu (w-wy ulepszonego podłoża mrozoochronnej stabilizowanej cementem C1,5/2 gr. 20cm; w-wy podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5mm gr. 25cm; w-wy wiążącej z BA AC16W gr. 6cm)
- wzmocnienie istniejącej konstrukcji z nowoprojektowaną geosiatką szklaną 120/120;
- wykonanie peronu przystankowego w km 0+058,00 (str. P) – ustawienie krawężnika 15x30, obrzeży bet. 8x30, konstrukcja peronu i nawierzchnia z kostki bet. gr. 6cm;
- profilowanie istniejącej nawierzchni betonem asfaltowym AC16W o zmiennej grubości warstwy (min. gr. 4cm),
- ułożenie w-wy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11S gr. 4cm,
- wykonanie konstrukcji zjazdów wraz z wykonaniem nawierzchni z betonu asfaltowego (AC16W gr.6cm i AC11S gr.4cm);
- wykonanie przepustów drogowych i elementów odwodnienia pasa drogowego (rowy odparowujące);
- wykonanie utwardzonych poboczy z kruszywa łamanego 0/31,5mm gr. 20cm;
- ustawienie oznakowania pionowego i elementów BRD (barier ochronnych N1W2);
- malowanie poziome;
- regulacja i uzupełnienie zieleni drogowej (humusowanie z obsianiem).
Projektowana powierzchnia oraz elementy zagospodarowania:
- jezdnia o nawierzchni bitumicznej (trasa zasadnicza) – 12 692,50m2
- nowa konstrukcja na poszerzeniach – 556,00m2
- zjazdy z betonu asfaltowego (zjazdy indywidualne i na dr. boczne) – 216,00m2
- zjazdy na pola z kruszywa łamanego 0/31,5mm – 263,00m2
- przepusty pod zjazdami z rur PP SN8 ø400 – 12,0m
- pobocza utwardzone (opaska z kruszywa łamanego 0/31,5mm) – 4 071,75m2
- powierzchnie korytowania i profilowania podłoża – 6 386,75m2
- objętość wykopów – 1 503,86m3
- objętość nasypów – 688,85m3
- zieleń (humusowanie i obsianie poboczy i skarp rowów) – 4 310,84m2
Etap II
Przebudowa drogi gminnej nr 150606C na odcinku Chlewiska – Straszewo od 2+175,00 do km 2+400,00 gm. Dąbrowa Biskupia
Podział drogi na odcinki wynika z nieuregulowanego stanu własności wcześniej podzielonych działek, będących działkami prywatnymi z oznaczeniem „dr” (droga). Są to działki nr 158/2 i 130/2. Pozostałe działki są własnością Gminy Dąbrowa Biskupia o oznaczeniu „dr”. Etap II zostanie zrealizowany w zależności od otrzymania przez gm. Dąbrowa Biskupia decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w trybie art. 11b ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r., o szczegółowych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych wydawanej przez Starostwo Powiatowe w Inowrocławiu.

Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi gminnej nr 150606C na odcinku Chlewiska – Straszewo od km 2+175,00 do km 2+400,00 - gm. Dąbrowa Biskupia”. Droga gminna to droga o charakterze lokalnym obsługująca przyległe gospodarstwa domowe i tereny rolne. Odcinek ten łączy ze sobą dwa odcinki drogi o tym samym numerze 150606C, które zostaną przebudowane wg odrębnej dokumentacji.
Teren objęty zagospodarowaniem znajduje się na obszarze częściowo mającym charakter zabudowy jednorodzinnej, gospodarstw rolnych, a także gruntów uprawy rolnej. Istniejący układ drogowy wymaga wykonania lokalnych poszerzeń na łukach W9 i W10 oraz wzmocnienia istniejącej nawierzchni bitumicznej w celu poprawy bezpieczeństwa użytkowników drogi i zatrzymania dalszej jej degradacji.
W ramach przebudowy drogi gminnej projektuje się powiązanie omawianego odcinka drogi gminnej z dwoma odcinkami drogi o tym samym numerze 150606C, które zostaną przebudowane wg odrębnej dokumentacji. Łączna długość drogi gminnej nr 150606C po przebudowie wykonanej wg dokumentacji dla odc. 2+175 – 2+400 wynosić będzie 225m.
W km ok. 2+395 – skrzyżowanie w lewo (punkt referencyjny nr 249) droga gminna nr 150606C kontynuuje swój bieg w kierunku na Wilkostowo.
Stan projektowany:
Projekt przebudowy drogi opracowano przy następujących założeniach:
- klasa drogi – L
- kategoria ruchu – KR1/KR2
- prędkość projektowa – 90 km/h
- szerokość jezdni – 5,0m
- szerokość poboczy 0,75m - utwardzone kruszywem łamanym 0/31,5mm
Zaplanowano następujący przebieg robót:
- rozbiórka i wymiana zniszczonych elementów drogi (ist. nawierzchnia, zjazdy),
- korekta geometrii przebiegu trasy wraz z poszerzeniem oraz remontem istniejącej jezdni,
- wykonanie nowych warstw konstrukcyjnych jezdni na poszerzeniu (w-wy ulepszonego podłoża mrozoochronnej stabilizowanej cementem C1,5/2 gr. 20cm; w-wy podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5mm gr. 25cm; w-wy wiążącej z BA AC16W gr. 6cm)
- wzmocnienie istniejącej konstrukcji z nowoprojektowaną geosiatką szklaną 120/120;
- profilowanie istniejącej nawierzchni betonem asfaltowym AC16W o zmiennej grubości warstwy (min. gr. 4cm),
- ułożenie w-wy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11S gr. 4cm,
- wykonanie elementów odwodnienia pasa drogowego (rowy odparowujące);
- wykonanie utwardzonych poboczy z kruszywa łamanego 0/31,5mm gr. 20cm;
- ustawienie oznakowania pionowego i elementów BRD (barier ochronnych N1W2);
- malowanie poziome;
- regulacja i uzupełnienie zieleni drogowej (humusowanie z obsianiem).
Projektowana powierzchnia oraz elementy zagospodarowania:
- - jezdnia o nawierzchni bitumicznej (trasa zasadnicza) – 1 143,20m2
- nowa konstrukcja na poszerzeniach – 306,10m2
- zjazdy na pola z kruszywa łamanego 0/31,5mm – 32,05m2
- pobocza utwardzone (opaska z kruszywa łamanego 0/31,5mm) – 328,50m2
- powierzchnie korytowania i profilowania podłoża – 666,65m2
- objętość wykopów – 141,06m3
- objętość nasypów – 68,35m3
- zieleń (humusowanie i obsianie poboczy i skarp rowów) – 295,26m2
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna , specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych , projekt stałej organizacji ruchu stanowiące załącznik nr 3 do SWZ . Przedmiar robót jest tylko dokumentem pomocniczym.
Na wykonany przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli gwarancji na okres określony w ofercie , nie krótszy niż 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu zdawczo – odbiorczego.
Rozliczenie należności za wykonane i odebrane roboty budowlane, nastąpi zgodnie z warunkami wypłat dofinansowania z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Pozostałe warunki realizacji przedmiotu umowy określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 8 do SWZ. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy.
Jeżeli w jakimkolwiek miejscu zostały użyte nazwy, typy, należy to traktować jedynie jako rozwiązania przykładowe a ich określenie ma na celu wskazanie oczekiwanych parametrów technicznych.
W związku z tym nie stanowią produktu referencyjnego i nie jest wymagane, aby Wykonawca oferując produkty lub usługi o innych nazwach własnych wykazywał w ofercie ich równoważność. Jeżeli dokumentacja techniczna, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, lub przedmiary wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów, urządzeń i technologii znaki towarowe lub pochodzenie, w tym w szczególności podana byłaby nazwa własna materiału, urządzenia czy technologii, numer katalogowy, lub producent, należy to traktować jako rozwiązanie przykładowe określające standardy, wygląd i wymagania techniczne .

4.2.6.) Główny kod CPV: 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45222000-9 - Roboty budowlane w zakresie robót inżynieryjnych, z wyjątkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej

45233150-5 - Roboty w zakresie regulacji ruchu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo. Z pośród ważnych ofert zostanie wybrana oferta z największą uzyskaną sumą punktów we wszystkich kryteriach

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej
o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że:
a) posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, rozbudowie lub przebudowie drogi o nawierzchni bitumicznej o powierzchni co najmniej 5000,00 m² ( każda).
( Uwaga ! Pod pojęciami „budowa”, „przebudowa” rozumie się pojęcia zdefiniowane odpowiednio w art. 3 pkt. 6 i 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 z późn. zm.). Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia /umowy) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur. Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych od wymaganych przez Zamawiającego).
b) dysponują co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej.
( Uwaga ! Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej ( Dz. U. z 2021r., poz. 1646).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej ( wzór oświadczenia załącznik nr 4 do SWZ);

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty ( wzór wykazu robót stanowi załącznik nr 5 do SWZ) ;
2) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
(wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 6 do SWZ ).

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Na ofertę składa się :
1) formularz oferty - przygotowany i wypełniony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik
nr 1 SWZ;
2) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, wypełnione zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ;
3) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania; Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca na formularzu oferty wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów;
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby - jeśli Wykonawca korzysta z zasobów innych podmiotów ( załącznik nr 7 do SWZ) ;
5) pełnomocnictwo - jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów rejestrowych, Zamawiający żąda od Wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy;
6) zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa (jeżeli Wykonawca zastrzega takie informacje)- oświadczenia i/lub dokumenty na podstawie których, Zamawiający dokona oceny skuteczności zastrzeżenia informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa,
w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r., poz. 299).
5. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 73 9551 0002 0200 0101 2000 0005 w Banku Spółdzielczym w Piotrkowie Kujawskim Oddział w Dąbrowie Biskupiej z dopiskiem: Wadium– Przebudowa drogi gminnej na odcinku Chlewiska – Straszewo.
6. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. Zaleca się dołączenie kopii dokumentu przelewu do oferty, celem potwierdzenia tej formy wniesienia wadium. W formularzu ofertowym należy podać również numer konta, na które Zamawiający winien dokonać zwrotu wadium.
7. Jeśli wadium wniesiono w formie innej niż w pieniądzu, Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
8. Zapisy w treści gwarancji lub poręczeń (niewynikające z odrębnych, ogólnie obowiązujących przepisów, które winny być wówczas powołane) nie mogą utrudniać Zamawiającemu realizacji swoich praw do zatrzymania wadium wynikających z zapisów ustawy w art. 98 ust. 6 Ustawy i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) wadium musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w Ustawie;
2) z treści gwarancji lub poręczenia powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) wadium powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści gwarancji lub poręczenia powinna znaleźć się nazwa ;
6) beneficjentem gwarancji lub poręczenia jest: Gmina Dąbrowa Biskupia, ul. Topolowa 2, 88-133 Dąbrowa Biskupia
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Ustawy), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
9. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art.98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
10. Szczegóły dotyczące zwrotu i zatrzymania wadium zostały określone w art. 98 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być dołączone do oferty.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienia, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu
w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

Rozliczenie należności za wykonane i odebrane roboty budowlane, nastąpi zgodnie z warunkami wypłat dofinansowania z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Zamawiający przewiduje udzielenie zaliczki w wysokości 5% wartości wynagrodzenia Wykonawcy określonego w § 9 ust.1 płatnej ze środków Gminy Dąbrowa Biskupia na podstawie faktury zaliczkowej, wystawionej nie wcześniej niż 60 dni od dnia zawarcia umowy z terminem płatności 14 dni od dnia wystawienia faktury zaliczkowej.
Wykonawca zapewnia finansowanie inwestycji w części niepokrytej wkładem własnym Zamawiającego na czas poprzedzający wypłatę środków z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Płatność końcowa nastąpi po dokonaniu odbioru końcowego inwestycji i otrzymaniu przez Zamawiającego środków z Banku Gospodarstwa Krajowego i płatna będzie przelewem w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia odbioru inwestycji.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
2. Dopuszczalna jest zmiana umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia przypadkach określonych w art. 455 ustawy Pzp.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej umowy, w następujących okolicznościach:
1) konieczność zmian technologicznych wykonania przedmiotu umowy, w przypadkach szczegółowo określonych w § 15 ust. 3 pkt 1 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ;
2) konieczność przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy z przyczyn określonych w § 15 ust. 3 pkt 2 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 8 do SWZ;:
3) zmiany podwykonawcy- na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza się zmianę podwykonawcy lub rezygnację z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia. Zamiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu zamówienia oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji robót. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego podwykonawcę;
4) gdy konieczność zmiany w zakresie wysokości wynagrodzenia, związana jest ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. w zakresie zmiany wysokości stawki podatku VAT);
5) w przypadku nie otrzymania przez gm. Dąbrowa Biskupia decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w trybie art. 11b ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r., o szczegółowych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych wydawanej przez Starostwo Powiatowe w Inowrocławiu odstąpienie od wykonania etapu II.
6) w przypadku niewykonania części przedmiotu umowy Zamawiający może pomniejszyć należne Wykonawcy wynagrodzenie na podstawie cen jednostkowych zawartych w kosztorysie ofertowym;
7) zmiany związane z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana rachunku bankowego lub zmiana danych teleadresowych).
6. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Strony mogą wyrazić zgodę lecz nie stanowią zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
7. Zmiana umowy może nastąpić z inicjatywy Zamawiającego albo Wykonawcy poprzez przedstawienie drugiej stronie propozycji zmian w formie pisemnej, które powinny zawierać:
1) opis zmiany,
2) uzasadnienie zmiany,
3) koszt zmiany,
4) czas wykonania zmiany
5) wpływ zmiany na termin zakończenia umowy.
8. Warunkiem wprowadzenia zmian do umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej oraz spisanie aneksu do umowy podpisanego przez obie strony pod rygorem nieważności.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-01 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/dabrowabiskupia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-01 11:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 5

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:

Zamawiający korzysta z uprawnienia, o jakim stanowi art. 288 ust. 1 ustawy Pzp i zastrzega sobie prawo do zaproszenia do negocjacji maksymalnie 5 Wykonawców, których oferty przedstawiają najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny, obliczony na podstawie kryteriów oceny ofert: Cena 60%, okres gwarancji 40%

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Zamówienie jest współfinansowane z Programu Rządowego Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w oparciu o Uchwałę Rady Ministrów nr 84/2021 z dnia 1 lipca 2021r. i objęte wstępną Promesą Banku Gospodarstwa Krajowego w Warszawie dotyczącą dofinansowania inwestycji.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę i montaż placu zabaw - Bydgoszcz
  • Lokalizacja zleceniakujawsko-pomorskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę i montaż placu zabaw. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI