Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej nr 108052L na odcinku od km 0+003 do km 1+980 oraz drogi wewnętrznej w km 0+002 do 0+992 w miejscowości Kraczewice oraz Spławy, gmina Poniatowa
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Poniatowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431020144
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Młodzieżowa 2
1.5.2.) Miejscowość: Poniatowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 24-320
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.7.) Numer telefonu: 818204836
1.5.8.) Numer faksu: 818203573
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@um.poniatowa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.umponiatowa.bip.lubelskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej nr 108052L na odcinku od km 0+003 do km 1+980 oraz drogi wewnętrznej w km 0+002 do 0+992 w miejscowości Kraczewice oraz Spławy, gmina Poniatowa
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2e968d15-80bb-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00015205
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002888/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Przebudowa drogi gminnej nr 108052L na odcinku od km. 0+003 do km 1+980 oraz drogi wewnętrznej w km 0+002 do 0+992 w miejscowości Kraczewice oraz Spławy, gmina Poniatowa
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://przetargi.um.poniatowa.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem bezpłatnej Platformy Zamówień Publicznych ZETOPZP dostępnej pod adresem https://przetargi.um.poniatowa.pl Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są w pkt 11 SIWZ. https://przetargi.um.poniatowa.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują za pośrednictwem Platformy Zamówień Publicznych ZETOPZP: https://przetargi.um.poniatowa.pl. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi założyć konto na Platformie Zamówień publicznych ZETOPZP: https://przetargi.um.poniatowa.pl/#/authentication/register gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub założenia bezpłatnego konta.2. Wykonawca przystępując do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, tj. bezpłatnie rejestrując się lub logując, w przypadku posiadania konta w Platformie Zamówień Publicznych ZETOPZP, akceptuje warunki korzystania z Platformy, określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej https://przetargi.um.poniatowa.pl/ oraz uznaje go za wiążący.4. Zamawiający, zgodnie z §11 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452) podaje następujące informacje na temat specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych:a) dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach: .doc, .pdf, .zip, .docx, .xls, .xlsx, .rar, .7zip, .jpg, .jpeg, .png, .txt, .tiff, .xades, .sig, oraz innych formatach plików określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320), z wyjątkiem formatów wykonywalnych (takich jak np. EXE, COM, DLL, BAT).b) informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych: - plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zamówień Publicznych ZETOPZP i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert;4. Zasady składania ofert oraz dokumentów składanych wraz z ofertą oraz wymagania techniczne i organizacyjne ich wysyłania opisane zostały w Instrukcji użytkownika Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z ww. Instrukcją i postępować wg zasad w niej wskazanych. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia w szczególności składając ofertę akceptuje zasady korzystania z platformy wskazane w Instrukcji użytkownika i SWZ.5. Sporządzanie i przekazywanie informacji w tym dokumentów elektronicznych musi być zgodne z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.6. Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu platformy Microsoft Azure, który jest synchronizowany ze znacznikiem czasu UTC
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie dotyczy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że: 1) Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;2) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Przebudowa drogi gminnej nr 108052L na odcinku od km 0+003 do km 1+980 oraz drogi wewnętrznej w km 0+002 do 0+992 w miejscowości Kraczewice oraz Spławy, gmina Poniatowa” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego;3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 3 ustawy zdnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”; 4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwaniaumowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wykonawca posiada:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;− na podstawie art. 16 RODO prawo dosprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;8) Wykonawcy nie przysługuje:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: INP.271.5.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych obejmujących kompleksową przebudowę trzech odcinków drogi, tj. odcinek I - droga gminna nr 108052L Kraczewice – Spławy od km 0+003 do km 0+993, dł. 0,990 km, odcinek II – droga gminna nr 108052L Spławy - Kraczewice – Poniatowa od km 0+990 do km 1+980, dł. 0,990 km oraz odcinek III - droga wewnętrzna od km 0+002 do km 0+992, dł. 0,990 km położona na działkach nr ewid. 126, 158, obręb 14-Spławy, poprzez: • odcinek I: wykonanie nawierzchni składającej się z warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno – bitumicznej AC 11 S – gr. 5 cm (KR 2) na istniejącej nawierzchni mineralno-bitumicznej w tym lokalne poszerzenie drogi do szer. 4,00 m ze względu na nienormatywną szerokość pasa ruchu na odcinku 0+487 – 0+600 (str. L), 0+600 – 0+650 (str. P), 0+780 – 0+990 (str. P) poprzez wykonanie konstrukcji - w-wa ulepszonego podłoża – stabilizacja cementem Rm=2,5MPa (10 cm), podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/32mm (20 cm), podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego AC 22 P (5 cm), siatki przeciwspękaniowej – geosiatka o wytrzymałości min. 50kn/m oraz w-wy ścieralnej (AC 11 S); wykonanie lokalnego frezowania istniejącej nawierzchnia bitumiczna 0-3cm (jezdnia zdeformowana, uszkodzenia – pęknięcia zmęczeniowe) na odcinkach: 0+000 – 0+280, 0+590 – 0+800, 0+970 – 0+990; wykonanie wzmocnienia pobocza gruntowego kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie 0/32mm, gr. 10cm, szer. 0,40-0,50m; wykonanie kompleksowego oznakowania poziomego oraz pionowego • odcinek II: wykonanie robót asfaltowych – nawierzchnia składająca się z warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC 11 S – gr. 5 cm (KR 2), w tym poszerzenie konstrukcji drogi do uzyskania nawierzchni szer. 4,00m ze względu na nienormatywną szerokość istniejącej jezdni (zawężona jezdnia 3,80 – 3,90m) stosując: w-wę ulepszonego podłoża – stabilizacja cementem Rm=2,5MPa (10 cm), podbudowę z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,50mm (20 cm), podbudowę zasadniczą z betonu asfaltowego AC 22 P (5 cm), całość przykryta w-wą betonu asfaltowego AC 11 S (gr. 5cm) jako warstwa ścieralna drogi gminnej; przebudowę przepustu drogowego z kręgów betonowych Ø40cm (dł. 6,50m) na przepust z rury karbowanej polietylenowej Ø40cm (dł. 8,00m) posadowionej na fundamencie z pospółki, w miejscu przepustu konstrukcja drogi do odtworzenia z zastosowaniem: podbudowy z kruszyw kamiennych o zmiennej frakcji (w-wa dolna 0-63mm, w-w górna 0-31,5mm) stabilizowanych mechanicznie, pakietu warstw betonu asfaltowego (AC 11 W jako w-wa wiążąca gr. 4cm oraz AC 11 S jako w-wa ścieralna gr. 3 cm); wzmocnienie pobocza gruntowego kruszywem łamanym 0-31,5mm, gr. 10cm, szer. 0,75m, szerokość poboczy lokalnie może ulec zawężeniu ze względu na niekorzystne ukształtowanie terenu oraz istn. zagospodarowania terenu itp.; • odcinek III: wykonanie robót asfaltowych – nawierzchnia składająca się z warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC 11 S – gr. 3 cm (KR 1 – 2) na warstwie wiążącej z betonu asfaltowego AC 11 W – gr. 4 cm (KR 1 – 2) posadowionych na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,50mm (10 cm), całość wybudowana na istniejącej nawierzchni posiadającej liczne deformacje – koniecznej do uzupełnienia w technologii kruszyw łamanych stab. mechanicznie 0-31,50mm, średnio 10cm po uprzednim mechanicznym przeprofilowaniu; wzmocnienie pobocza gruntowego kruszywem łamanym 0-31,5mm, gr. 10cm, szer. 0,75m, szerokość poboczy lokalnie może ulec zawężeniu ze względu na niekorzystne ukształtowanie terenu w postaci skarp ziemnych, wąwozu itp.; umocnienie skarp drogi za pomocą płyt betonowych ażurowych skarpowych 60x40x8 ułożonych w poziomie na podsypce cem.-piaskowej 1:4 wypełnionych humusem; odwodnienie korony drogi za pomocą ścieków drogowych (typ trójkątny) 50x50x18/20 ułożonych na podsypce cem.-piaskowej 1 : 4 gr. 4 cm oraz podbudowie z ławy betonowej B-15 (C12/15); kompleksowe wykonanie oznakowania,
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 160 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz wbudowane materiały i zamontowane urządzenia (G)
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7