Przebudowa drogi gminnej Nr 108008E w Dąbrowie

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przebudowa drogi gminnej Nr 108008E w Dąbrowie
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoDłutów
  • WojewództwoŁódzkie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-07-10
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Dłutów
  • Data publikacji ogłoszenia2020-06-25
  • Numer ogłoszenia554648-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 554648-N-2020 z dnia 2020-06-25 r.

Gmina Dłutów: Przebudowa drogi gminnej Nr 108008E w Dąbrowie
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dłutów, krajowy numer identyfikacyjny 59064796000000, ul. ul. Pabianicka  25 , 95-081  Dłutów, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 446 340 521, e-mail ugdlutow@neostrada.pl, faks 446 340 521.
Adres strony internetowej (URL): http://bip.dlutow.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://bip.dlutow.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://bip.dlutow.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Ofertę należy przesłać/złożyć Zamawiającemu w siedzibie Zamawiającego
Adres:
Urząd Gminy Dłutów, ul. Pabianicka 25, 95-081 Dłutów, sekretariat

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej Nr 108008E w Dąbrowie
Numer referencyjny: IZP.271.4.2020.
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie polegające na przebudowie drogi gminnej przez wieś Dąbrowa na długości 2+202,47 m w ramach realizacji zadania pn.: „Przebudowa drogi gminnej Nr 108008E w Dąbrowie”.2. Zakres prac obejmuje w szczególności:1) przebudowę jezdni i poboczy, 2) przebudowę istniejących i budowę nowych zjazdów do posesji,3) oczyszczenie, odmulenie i regulację rowów przydrożnych oraz wymianę rur pod zjazdami,4) usunięcie 2 szt. drzew rosnących na działce o nr ewid. 131/2 obręb Dąbrowa, zgodnie z decyzją 87/2020 z dnia 21.02.2020 r. wydaną przez Starostę Pabianickiego, 5) nasadzenie 4 szt. drzew gatunku lipa drobnolistna o minimalnym obwodzie pnia 10-12 cm w pasie drogowym drogi gminnej, działka nr ewid. 275, obr. Orzk,6) zakup barier ochronnych U-12a biało-czerwonych o dł. 2 m w ilości 2 szt. oraz ich zamontowanie w pasie drogowym na wysokości działek nr ewid. 191 a 192 oraz działek nr ewid. 105 a 106 obręb Dąbrowa.3. Lokalizacja przedmiotu zamówienia: Dąbrowa, działka nr ew. 131/2 obręb Dąbrowa.4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót opracowane przez zespół projektantów stanowiące załącznik do SIWZ oraz wymagania szczególne załączone przez Zamawiającego w SIWZ i umowie. Przedmiary załączone do dokumentacji projektowej są wyłącznie materiałami pomocniczymi i mogą nie obejmować w całości przedmiotu zamówienia. Kosztorysy, który Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu, mają obejmować faktyczne roboty.5. Wykonawca podejmując się realizacji przedmiot zamówienia zobowiązany będzie do:1) realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie z zakresem n/n specyfikacji, dokumentacji projektowej, wymogami specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, wiedzą techniczną, sztuką budowlaną oraz obowiązującymi normami, przepisami prawa, warunkami technicznymi, należytą starannością i wymogami SIWZ i umowy, a także zaleceniami przedstawiciela Zamawiającego,2) protokolarnego przejęcia terenu budowy oraz przyjęcia dziennika budowy od Zamawiającego,3) ustanowienia Kierownika Budowy oraz przekazania oświadczenia o przyjęciu obowiązków Kierownika Budowy, 4) zapewnienia wykonania i kierowania robotami przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane,5) zapewnienia kompetentnych pracowników oraz specjalistycznego sprzętu w zakresie zapewniającym prawidłowe pod względem jakościowym i terminowym wykonania przedmiotu umowy, zgodnie z aktualnymi zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami w tym zakresie, a w szczególności przepisami techniczno – budowlanymi, normami oraz zasadami i przepisami BHP i przeciwpożarowymi, przez wykwalifikowaną kadrę z odpowiednimi uprawnieniami i należytą starannością,6) uczestniczenia w naradach koordynacyjnych,7) wykonania przedmiotu umowy z materiałów, wyrobów i urządzeń stanowiących własność Wykonawcy,8) materiały, o których mowa w pkt. 7, powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu stosowania w budownictwie określonych w art. 10 Prawa budowlanego, a także wymogom dokumentacji projektowej. Proponowane materiały, wyroby i urządzenia powinny być nowe, dobrej klasy i jakości,9) przedstawienie osobie wskazanej przez Zamawiającego, na każde jego żądanie, przed wbudowaniem materiałów potwierdzających ich jakość i dopuszczenie do obrotu i stosowania w budownictwie: atesty, certyfikat na znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub Aprobatą Techniczną, informację o wyrobie,10) stosowania technologii i sprzętu nie powodującego przekroczeń dopuszczalnych norm zapylenia i natężenia hałasu,11) wykonania wszelkich niezbędnych robót przygotowawczych, towarzyszących i zabezpieczających koniecznych do wykonania przedmiotu zamówienia a wynikających z umownego zakresu zamówienia,12) sporządzenia i uzgodnienia projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót wg obowiązujących przepisów, 13) zapewnienia pełnej obsługi geodezyjnej, która obejmuje m in. tyczenie i wykonanie inwentaryzacji powykonawczej,14) zabezpieczenia znaków geodezyjnych oraz odtworzenia punktów poligonowych, w przypadku ich uszkodzenia w trakcie prac,15) poinformowania właścicieli lub zarządców sieci o przystąpieniu do wykonywania robót i dokonywania inwentaryzacji istniejącej infrastruktury, regulacja, zabezpieczenie i przebudowa urządzeń podlega odbiorowi przez ich właścicieli bądź zarządców, koszty związane z nadzorami branżowymi ponosi Wykonawca, Wykonawca odpowiada za wszelkie spowodowane przez jego działania uszkodzenia instalacji na powierzchni ziemi i sieci urządzeń podziemnych,16) sporządzenia i uzgodnienia z Zakładem Usług Komunalnych w Dłutowie harmonogramu ewentualnych przerw w dostawie wody, niezbędnych do prowadzenia prac, przy czym przerwy w dostawie wody nie mogą być dłuższe niż 3 godz. dziennie, harmonogram należy przedłożyć do uzgodnienia na 3 dni przed planowaną przerwą w dostawie wody oraz powiadomić mieszkańców o ewentualnych przerwach w dostawie wody,17) wyregulowania wysokościowego studzienek oraz zasuw wodociągowych w uzgodnieniu z Zakładem Usług Komunalnych Dłutowie, 18) nasadzenia 4 szt. drzew gatunku lipa drobnolistna o minimalnym obwodzie pnia 10-12 cm w pasie drogowym drogi gminnej, działka nr ewid. 275, obr. Orzk,19) zorganizowania i należytego zabezpieczenia miejsca realizacji przedmiotu umowy wraz z zapleczem w sposób zapewniający bezpieczeństwo osób przebywających na terenie obiektu i w jego obrębie, jak również przed dostępem osób trzecich,20) urządzenia terenu budowy dla potrzeb realizacji przedmiotu umowy oraz koordynowanie robót,21) odpowiedniego zabezpieczenia terenu budowy, pomieszczeń służących do przechowywania materiałów, maszyn i urządzeń Wykonawcy oraz jego podwykonawców. Ponadto, Wykonawca zapewni swoim pracownikom pomieszczenie socjalno-sanitarne, z którego będą mogli korzystać w okresie realizacji inwestycji,22) zapewnienia dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy,23) umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego, którzy wykonują czynności kontrolne określone ustawą Prawo Budowlane oraz udostępnienia im danych i informacji wymaganych tą ustawą oraz umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego,24) przerwania robót na żądanie Zamawiającego i zabezpieczenia wykonanych robót przed ich zniszczeniem,25) niezwłocznego informowania Zamawiającego o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót,26) informowania pisemnie Zamawiającego o: a) konieczności wykonania prac dodatkowych lub zamiennych sporządzając protokół konieczności określający zakres robót oraz ich wartość. Protokół konieczności winien być sporządzony przy współudziale przedstawiciela Zamawiającego. Do realizacji prac zamiennych lub zamiany materiałów Wykonawca może przystąpić po zatwierdzeniu przez Zamawiającego protokołu konieczności, gdy ich zakres nie będzie wymagał istotnej zmiany w treści zawartej umowy podstawowej. Gdy zakres prac zamiennych wymagał będzie dokonania istotnej zmiany w treści zawartej umowy podstawowej, Wykonawca może przystąpić do realizacji prac zamiennych po zawarciu stosownego aneksu do umowy,b) zagrożeniach, które mogą mieć ujemny wpływ na tok realizacji inwestycji, jakość robót, opóźnienie planowanej daty zakończenia robót oraz do przedstawienia Zamawiającemu propozycji przedsięwzięć zapobiegających zagrożeniom,27) realizowania przedmiotu umowy w sposób nie kolidujący z użytkowaniem sąsiednich nieruchomości, zapewnienia przejezdności dróg w trakcie prowadzonych praca dla ruchu lokalnego, zapewnienia właściwej organizacji ruchu drogowego w trakcie prowadzonych prac, wykonania przejść i dojazdów zapewniających bezkolizyjny dostęp do posesji,28) utrzymania terenu budowy w stanie wolnym od zbędnych przeszkód oraz gromadzenia wszelkich urządzeń pomocniczych i materiałów w sposób nie powodujący kolizji,29) zapewnienia w trakcie prowadzenia robót bezpiecznego przechodzenia pieszych i przejazdu samochodów przez teren, na którym są prowadzone roboty. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za funkcjonowanie ruchu kołowego i pieszego do czasu zakończenia i odbioru robót oraz za właściwe oznakowanie terenu robót. Zapewnienie i oznakowanie miejsca robót prowadzonych w pasie drogowym winno zapewnić bezpieczeństwo uczestnikom ruchu drogowego i osobom wykonującym roboty oraz zapewnić płynność ruchu drogowego,30) wykonywania robót w sposób powodujący jak najmniejsze utrudnienia w funkcjonowaniu ruchu kołowego i pieszego, zabezpieczenia dojazdu do posesji na czas realizacji robót,31) bieżącego usuwania zanieczyszczeń powstałych w trakcie wykonywania robót,32) wywozu ewentualnego nadmiaru ziemi, zagospodarowania i utylizacji ewentualnych odpadów powstałych w trakcie robót we własnym zakresie i na własny koszt zgodnie z obowiązującymi przepisami,33) demontażu, napraw, montażu oraz likwidacji innych uszkodzeń obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu,34) usuwania wszystkich ewentualnych kolizji występujących w trakcie realizacji robot i pokrycia kosztów z tym związanych,35) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części bądź urządzeń w toku realizacji – naprawienia ich i doprowadzenia do stanu pierwotnego,36) wykonania zabezpieczenia istniejącego uzbrojenia terenu,37) wszelkie prace nad czynnymi sieciami, w szczególności kolizje Wykonawca będzie wykonywał za uprzednim powiadomieniem gestorów sieci, na ich warunkach i na swój koszt,38) ponoszenia pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich powstałych w związku z prowadzonymi robotami, w tym także związane z ruchem pojazdów i pieszych,39) poniesienia odpowiedzialności za wszelkie uszkodzenia i szkody wyrządzone zarówno Zamawiającemu, jak i osobom trzecim podczas wykonywanych robót w obrębie budowy, spowodowane jego działalnością oraz ich naprawienia,40) przyjęcia podczas trwania robót odpowiedzialności dotyczącej następstw i wyników działalności w zakresie: organizacji robót budowlanych, ochrony środowiska, warunków BHP i p-poż, zabezpieczenia terenu budowy, 41) ponoszenia odpowiedzialności za działania podwykonawców jak za działania własne,42) poniesienia odpowiedzialności za zanieczyszczenia dróg przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązuje się do czyszczenia kół samochodowych aut wyjeżdżających z placu budowy,43) uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiednich zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę, w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczeń lub uszkodzeń,44) w przypadku zniszczeń lub uszkodzeń w toku realizacji umowy wykonanych robót, ich części, obiektów budowlanych sąsiadujących lub znajdujących się na terenie przyległym do terenu budowy, bądź jakichkolwiek maszyn czy urządzeń – naprawienia ich lub doprowadzenia do stanu poprzedniego,45) przywrócenia do stanu pierwotnego dróg gminnych i poboczy, przy których prowadzone są roboty będące przedmiotem zamówienia – po zakończeniu robót,46) skompletowania i przedstawienia na dzień umownego zakończenia wszystkich żądanych dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowości wykonania przedmiotu zamówienia,47) opracowania dokumentacji powykonawczej, w ilości 2 egz. w formie papierowej, z naniesieniem wszystkich zmian dokonanych w toku budowy,48) dostarczenia niezbędnych dokumentów, potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń w tym np. wyników pomiarów, protokołów badań, prób, ekspertyzy, atesty, aprobaty, deklaracje, itp.,49) zgłoszenia gotowości do odbioru przedmiotu umowy i brania udziału w wyznaczonym terminie w odbiorze przedmiotu zamówienia,50) terminowego usuwania wad ujawnionych w czasie wykonywania robót lub ujawnionych w czasie odbioru oraz w czasie obowiązywania gwarancji,51) uwzględnienia kosztów innych czynności, niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, 52) uzyskania we własnym zakresie przez Wykonawcę w imieniu Zamawiającego na podstawie stosownego upoważnienia wszelkich przewidzianych prawem decyzji, uzgodnień, opinii, zezwoleń właściwych organów do realizacji przedmiotu umowy, jeżeli będą konieczne.6. Wykonawca zobowiązany jest przed złożeniem oferty do dokładnego zapoznania się z zakresem robót wynikających z dokumentacji projektowej.7. Zamawiający zaleca przed złożeniem oferty dokonanie przez Wykonawców wizji lokalnej miejsca, w którym nastąpi realizacja przedmiotu zmówienia i jego otoczenia, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy.8. Zamawiający wymagać będzie od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową. Wykonawca musi być świadomy, iż oferowanie materiałów/urządzeń/wyrobów równoważnych uzależnione będzie od ich zgodności ze wszystkimi parametrami określonymi w SIWZ, dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych oraz akceptacji przez przedstawiciela Zamawiającego.9. Wycena kosztów zamówienia musi również uwzględniać:1) wartość pozyskanego drewna z wycinki, które stanie się własnością Wykonawcy,2) oznakowanie placu budowy zgodnie z instrukcją oznakowania – jeśli jest konieczne.10. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na warunkach opisanych w SIWZ i projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.11. Forma wynagrodzenia ustalona przez Zamawiającego za realizację przedmiotu zamówienia to ryczałt. Przy dokonywaniu wyceny przedmiotu zamówienia Wykonawca uwzględni łącznie wszystkie dane z dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarów robót oraz wnioski wypływające z ewentualnej wizji lokalnej.12. Rozliczenie za wykonanie przedmiotu umowy odbędzie się fakturą końcową wystawioną po zakończeniu robót, tj. po podpisaniu bezusterkowego protokołu końcowego odbioru robót.13. Zamawiający uwzględnia możliwość zatrudnienia przez Wykonawcę osób bezrobotnych przy realizacji przedmiotowej inwestycji.14. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, o której mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, osób wykonujących wskazane poniżej czynności faktyczne w trakcie realizacji zamówienia:- wykonania robót ziemnych, przygotowawczych,- wykonania robót drogowych,- przebudowa nawierzchni,- odwodnienie.W przypadku, kiedy w/w roboty nie będą wykonywane przez osoby w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Zamawiający wymaga na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, aby Wykonawca, z którym Zamawiający podpisze umowę zatrudniał we własnym przedsiębiorstwie osoby na podstawie umowy o pracę. Wykonawca zobowiązany jest w każdej umowie o podwykonawstwo zawrzeć stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli wykonywania tego obowiązku i sankcje z tytułu jego niewykonania określone zostały w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.Uwaga:1) Zamawiający informuje, iż wybudowany chodnik w pasie drogowych przedmiotowej drogi objęty jest gwarancją. Dla zachowania uprawnień gwarancyjnych w pełnym zakresie Wykonawca winien przed przystąpieniem do robót skontaktować się z Wykonawcami w/w odcinków chodnika w celu wyrażenia przez nich zgody i wskazania warunków na podstawie których Wykonawca będzie mógł wykonać przedmiot zamówienia, a zarazem które pozwolą na przeprowadzenie prac bez naruszenia uprawnień Gminy Dłutów z tytułu udzielonych gwarancji – jeżeli dotyczy.2) Zamawiający informuje, iż na w/w odcinku przedmiotowej drogi planowana jest budowa gazociągu przez Polską Spółkę Gazownictwa Sp. z o.o. oraz rozbudowa napowietrznej linii oświetlenia ulicznego od dz. nr ewid. 128 do dz. nr ewid. 130/3 obręb Dąbrowa .3) Jeśli gdziekolwiek w SIWZ oraz załącznikach do SIWZ przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie znaków towarowych lub pochodzenia materiałów/wyrobów/urządzeń, to Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania materiałów/wyrobów/urządzeń równoważnych w stosunku do zaprojektowanych, z zachowaniem nie gorszych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych – art. 30 ust. 4 ustawy Pzp. Przez pojęcie materiałów/wyrobów/urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały/wyroby/urządzeń gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym zgłoszeniem robót oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej. Materiały/wyroby/urządzeń równoważne powinny spełniać wymagania określone w SIWZ oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz dokumentacji projektowej. Obowiązek udowodnienia równoważności spoczywa po stronie Wykonawcy.

II.5) Główny kod CPV: 45233140-2
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2020-09-30

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie określa szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: a) w zakresie posiadanego doświadczenia zawodowegoZamawiający uzna, że Wykonawca spełni ten warunek jeżeli udokumentuje, iż wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty polegające na remoncie, budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni bitumicznej o długości min. 2,0 km i o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł każda.Na potwierdzenie spełnienia powyższych warunków Wykonawca przedłoży dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.Uwaga:1) Dowodami, o których mowa powyżej są zgodnie z § 2 ust. 4 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126 z późn. zm.), referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty, które potwierdzą spełnienie warunku udziału w postępowaniu. 2) W przypadku, gdy Wykonawca wykonał w ramach jednego kontraktu/umowy większy zakres prac, dla potrzeb zamówienia powinien wyodrębnić i podać zakres zamówienia, o którym mowa powyżej.3) Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu.4)Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz, którego były wykonane.5) Wykonawca winien w wykazie robót wyraźnie określić zakres robót, aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.6) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia korzystanie z zasobów podmiotów trzecich na podstawie art. 22a ustawy Pzp minimum jeden Wykonawca lub jeden podmiot udostępniający zasoby musi posiadać pełne doświadczenie wskazane w w/w warunkach udziału w postępowaniu – ust. 2 pkt 3 lit. a) SIWZ.W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w ust. 2 pkt 3 lit a) zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.Ocena spełniania w/w warunku zostanie dokonana zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia.Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, jeżeli przedłoży wykaz wymienionych wyżej robót budowlanych, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ wraz z dowodami, że roboty zostały wykonane należycie.b) w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia:Zamawiający uzna, że Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli udokumentuje, iż dysponuje lub będzie dysponował wykwalifikowaną kadrą niezbędną do kierowania robotami budowlanymi będącymi przedmiotem zamówienia:- co najmniej 1 osobą, która będzie pełniła funkcję Kierownika Budowy – posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń z co najmniej 3 letnim doświadczeniem zawodowym w kierowaniu robotami drogowymi.Powyższe wymagania należy traktować jako minimalne wymagania Zamawiającego, które odnoszą się tylko i wyłącznie do personelu kluczowego Wykonawcy. Oprócz w/w osób, Wykonawca musi zapewnić odpowiedni zespół będący w stanie wykonać przedmiotowe zamówienie w wyznaczonym terminie. Uwaga:1) Wskazane osoby, o których mowa w ust. 2 pkt 3 lit. b), powinny posiadać uprawnienia budowlane i doświadczenie zawodowe adekwatne do wykonywanych czynności objętych przedmiotem zamówienia.2) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia budowlane o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 3) Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w at. 12 ust. 1 ustawy, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowiącą przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2018 r. poz. 2272 z późn. zm.).Ocena spełniania w/w warunku zostanie dokonana zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli przedłoży wypełniony załącznik nr 6 do SIWZ.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe: . Zgodnie z art. 22a ustawy Pzp, Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji finansowej innych podmiotów zgodnie z art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, składając oświadczenie (np. zobowiązanie), o którym mowa w art. 22a ust. 2 ustawy Pzp - dokument ten należy dołączyć do oferty w formie pisemnej.3. W celu oceny, czy Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. W/w dokument winien określać w szczególności:a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego,c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego.4. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane (jeżli dotyczy).6. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.7. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, o którym mowa powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lubb) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w rozdziale V ust. 2, zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami. 9. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w rozdziale VII ust. 2 pkt 1 i 2 SIWZ.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień ich złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których w art. 25 ust. 1 Pzp:1) w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu określonych w rozdziale V ust. 2, Zamawiający żąda następujących dokumentów:a) wykaz robót budowlanych, wg wzoru - załącznik nr 5 do SIWZ, spełniających wymagania określone w rozdziale V ust. 2 pkt 3 lit. a) SIWZ, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie roboty polegające na remoncie, budowie lub przebudowie drogi o nawierzchni bitumicznej o długości min. 2,0 km i o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł każda, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, przedmiotu, daty, miejsca wykonania i podmiotu, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są:- referencje,- bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, - a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.b) wykaz osób, wg wzoru - załącznik nr 6 do SIWZ - skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, spełniających wymagania określone w rozdziale V ust. 2 pkt 3 lit. b) SIWZ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Do oferty Wykonawca dołącza w celu wstępnego potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia:1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu – według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ oraz2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie potwierdzające braku podstaw do wykluczenia z postępowania – według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ.Uwaga:W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia z ust. 2 pkt 1) i pkt 2) składa każdy z tych Wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej). Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie tych warunków.3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach odpowiednio w oświadczeniach, o których mowa powyżej, oraz załącza do oferty w oryginale zobowiązanie w formie pisemnej takiego podmiotu do oddania swego zasobu na potrzeby Wykonawcy składającego ofertę – załącznik Wykonawcy. 4) Pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i złożeniu oferty- załącznik Wykonawcy.2. Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, Wykonawca (bez wezwania Zamawiającego) w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wg wzoru – załącznik nr 4 do SIWZ. Uwaga:1) Oświadczenie winno być złożone w oryginale. Zamawiający dopuszcza przesłanie oświadczenia w terminie 3 dni faksem lub drogą elektroniczną i niezwłocznie potwierdzone w formie pisemnej.2) Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.3)W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienia przez Wykonawców – oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.3. Oferta musi zawierać:1) wypełniony formularz oferty, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ, podpisany przez osobę prawidłowo umocowaną. W swojej ofercie, Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić należną stawkę podatku od towarów i usług,2) wypełniony załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiący oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu,3) wypełniony załącznik nr 3 do SIWZ, stanowiący oświadczenie Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania,4) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - załącznik Wykonawcy (jeżeli dotyczy).5) Pełnomocnictwo, o którym mowa w rozdziale XI SIWZ - załącznik Wykonawcy (jeżeli dotyczy),6) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby w postępowaniu, składa w oryginale zobowiązanie tego podmiotu do oddania swego zasobu na potrzeby Wykonawcy składającego ofertę – załącznik Wykonawcy (jeżeli dotyczy),7) wadium – dowód jego wniesienia – załącznik Wykonawcy,8) kosztorysy ofertowe sporządzone na podstawie przedmiarów robót – załącznik Wykonawcy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 00/100).2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert wskazanym w rozdziale XVII ust. 1 pkt 1 SIWZ.3. Wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.:1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;3) gwarancjach bankowych;4) gwarancjach ubezpieczeniowych;5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.).4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy: nr 20 8788 0009 0300 1948 2050 0010 z adnotacją: „Wadium – Przebudowa drogi gminnej w Dąbrowie... IZP.271.4.2020”.5. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.6. Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu, to zaleca się dołączenie do oferty dowodu jego wniesienia (dokonania przelewu bankowego). Jeżeli wadium zostało wniesione w formie innej niż pieniądzu – oryginał dokumentu wadialnego.7. Wadium jest wnoszone na cały okres związania z ofertą.7. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedziby,2) kwotę gwarancji,3) termin ważności gwarancji w formule: 'od dnia …. - do dnia....”,4) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp.9. Jeżeli wadium zostało wniesione w innej formie niż pieniądzu, Zamawiający wymaga złożenia w oryginale dokumentu wadialnego.10. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.11. Zamawiający dokona zwrotu wadium lub zatrzyma wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp:1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 6, 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy,3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego,5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę,6) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczeń, o których mowa w art. 25 a ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej,7) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.12. Zamawiający na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp, odrzuci ofertę, jeżeli Wykonawca nie wniesie wadium lub wadium zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy.13. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym rozdziale dotyczą również przedłużenia ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie Pzp.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Gwarancja 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
1. Zamawiający, zgodnie z art. 147 ustawy Pzp ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny brutto podanej w ofercie dla której zostanie podpisana umowa o zamówienie publiczne. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, będzie zobowiązany wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy nie później niż w dniu podpisania umowy. 2. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:1) pieniądzu,2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;3) gwarancjach bankowych;4) gwarancjach ubezpieczeniowych5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ((Dz. U. z 2020 r. poz. 299 z późn. zm.).4. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.5. Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w innych formach.6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy oraz za wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.7. Zabezpieczenie winno zostać wniesione przed zawarciem umowy z zastrzeżeniem, iż zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu uznaje się za wniesione, jeżeli pieniądze wpłyną na rachunek Zamawiającego przez zawarciem umowy.8. Zamawiający zwróci kwotę równą 70% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane, tj. od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Zamawiający pozostawi na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady kwotę wynoszącą 30% wysokości wniesionego zabezpieczenia. Kwota ta zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady.

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wykonawca, który przedstawił najkorzystniejszą ofertę, będzie zobowiązany do podpisania projektu umowy zgodnej z opracowanym wzorem - załącznik Nr 7 do SIWZ.2. Wzór umowy, po upływie terminu do składania ofert, nie podlega negocjacjom i złożenie oferty jest równoznaczne z pełną akceptacją umowy przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem ust. 3.3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Istotne postanowienia umowy zawarte są w projekcie umowy.6. Każda zmiana umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.6. Wniosek Wykonawcy o zmianę umowy wymaga wykazania i uzasadnienia okoliczności uprawniających do dokonania tej zmiany.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-07-10, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Jezyk polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykonanie ławy fundamentowej, wylewka, beton - Łódź
  • Lokalizacja zleceniałódzkie
  • Data dodania03-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wykonanie ławy fundamentowej, wylewka, beton. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI