Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej nr 104059G ul. Powstańców Warszawy w Łebie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Łeba
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979743
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kościuszki 90
1.5.2.) Miejscowość: Łeba
1.5.3.) Kod pocztowy: 84-300
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.7.) Numer telefonu: 59 8661 510
1.5.8.) Numer faksu: 59 8661 337
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@leba.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://leba.um.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej nr 104059G ul. Powstańców Warszawy w Łebie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f28d57f9-f127-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00132660
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002619/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Modernizacja ul. Powstańców Warszawy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/leba3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/leba
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W
postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa
się drogą elektroniczną przy użyciu platformy zakupowej dostępnej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/leba
2. Zaleca się, aby Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego, posiadał konto na platformie zakupowej. Rejestracja oraz logowanie dostępne jest pod
adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/leba Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest
bezpłatne.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej
przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy zakupowej
dostępnym pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin.
4. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
akceptuje warunki korzystania z platformy zakupowej, określone w Regulaminie dostępnym pod
adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i
wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150MB.
6. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp, podmiotowych
środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub
dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na platformę
zakupową.
7. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy
i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej i formularza
Wyślij wiadomość. Korespondencja przesłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana.
We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy
posługują się numerem ogłoszenia (BZP)
8. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej,email: iwona.mielewczyk@leba.eu.
9. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń
składane są przez Wykonawcę jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania
dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za
pomocą poczty elektronicznej, na adres email: iwona.mielewczyk@leba.eu. Sposób sporządzenia
dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi
być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia
2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452).
10. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1.
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Łebie, ul.Kościuszki 90, 84-360
Łeba, tel. 598661510;
2.
inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Łebie jest Pan Radosław Czyżewski,
kontakt: adres e-mail: radoslaw.czyzewski@leba.eu, telefon 59 8661 510 wew. 44;
3.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym
z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
4.
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. –
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat
od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4
lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6.
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy Pzp;
7.
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8.
posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że
przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.271.13.2021.MJ
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa ul. Powstańców Warszawy w Łebie na odcinku
od ul. 1 Maja końca opracowania (do kanału).
2. Prace należy wykonać na podstawie dokumentacji projektowej pn. Przebudowa Powstańców
Warszawy, wykonanej przez MATPROJEKT Mateusz Muchewicz stanowiącej załącznik nr 8 do
niniejszej SWZ
3. Szczegółowy zakres w/w prac do wykonania, określony został w dokumentacji projektowej
budowlanej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, które stanowią załącznik nr
8 SWZ. Dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz
obejmują całość zadania inwestycyjnego.
W przypadku wystąpienia w którejkolwiek pozycji przedmiotu zamówienia nazw własnych
Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych.
Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie wbudowanie rozwiązań równoważnych
polegających na zastosowaniu innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji
projektowej pod warunkiem zapewnienia wszystkich parametrów nie gorszych niż określone w
tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga, zgodnie z art. 101 ust. 5 Pzp złożenia
stosownych dokumentów, uwiarygodniających równoważność tych materiałów i urządzeń.
Złożone ww. dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który
sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego
decyzji o przyjęciu oferty lub jej odrzuceniu z powodu „nierównoważności” zaproponowanych
rozwiązań równoważnych. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o
zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty
ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w dokumentacji projektowej. Pod pojęciem
„parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, rodzaj materiału,
kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość oraz pozostałe parametry przypisane
poszczególnym materiałom i urządzeniom w Dokumentacji projektowej. Dopisuje się wyraz „lub równoważny” do wszystkich nazw, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia wskazanych
w Dokumentacji projektowej. Wszystkie zapisy SWZ należy rozpatrywać łącznie z opisem
technicznym zawartym w Dokumentacji projektowej. W sytuacji, gdy wymagania w SWZ
przekraczają wymagania zawarte w normach zastosowanie mają postanowienia zawarte w
SWZ.
Załączone do SWZ przedmiary robót nie są obowiązujące i stanowią jedynie materiał
pomocniczy dla Wykonawcy, który w celu opracowania oferty winien opracować własny
przedmiar robót opierając się na projekcie dokumentacji budowlanej. Dokumentacja projektowa,
specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiar robót obejmują całość
zadania inwestycyjnego.
Zasilanie terenu budowy w energię elektryczną i wodę oraz odbiór odpadów i nieczystości
Wykonawca zobowiązany będzie wykonać na własny koszt i własnym staraniem.
Wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć materiały rozbiórkowe w taki sposób, aby mogły one
być wykorzystane do ponownego wykorzystania. W szczególności dotyczy to krawężników,
kostki drogowej, płytek, oznakowania drogowego i słupów oświetleniowych. Rozbiórka
nawierzchni asfaltowych ma nastąpić w taki sposób aby powstały z rozbiórki materiał
Zamawiający mógł wykorzystać powtórnie. Wykonawca ma obowiązek zdać powstały materiał
protokolarnie z uwzględnieniem jego rodzaju i ilości. Szacuje się, że do ponownego
wykorzystania należy przekazać około 300m2 kostki i 200mb krawężnika oraz odzyskać do
ponownego wykorzystania 700m2 asfaltu.
Wykonawca dostarczy 10 ławek i 8 koszy na odpady i zamontuje w miejscach wskazanych
przez Zamawiającego.
Wykonawca ma obowiązek wykonania i wprowadzenia czasowej organizacji ruchu na czas
trwania prac. Konieczne jest zapewnienie ciągłego dojazdu do posesji dla mieszkańców ulicy i
służb ratunkowych. Dopuszcza się czasowe i krótkotrwałe zamknięcia przejezdności po
wcześniejszym zawiadomieniu mieszkańców i Zamawiającego z określeniem czasu zamknięcia i
wprowadzeniem właściwej czasowej organizacji ruchu.
Wykonawca ma obowiązek wykonać skrzyżowanie 11 Listopada – Powstańców Warszawy
wyniesione z kostki betonowej czerwonej, wykonać stałą organizację ruchu i uzyskać jej
zatwierdzenie oraz wprowadzić w tym miejscu właściwe oznakowanie.
Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną,
obowiązującymi przepisami, wydanymi decyzjami administracyjnymi – (decyzją pozwolenia na
budowę oraz decyzja Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków ARD.
5161.47.2018.PK). Wykonawca ma obowiązek wykonać wszystkie postanowienia/warunki
decyzji o pozwoleniu na prowadzenie badań archeologicznych: archeologicznych badań
interwencyjnych o charakterze nadzoru archeologicznego nad pracami ziemnymi związanymi z
realizowaną inwestycją przebudowy ul. Powstańców Warszawy w Łebie (decyzja z dn.
27.04.2018 r. ARD.5161.47.2018.PK). Pozwolenie Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora
Zabytków – załącznik nr 10 do SWZ
Wykonawca ma obowiązek wykonania i zamontowania 2 tablic informacyjnych zgodnych z
wytycznymi programu Rządowego Funduszy Rozwoju Dróg w miejscach wskazanych przez
Zamawiającego.
4. Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcy.
Zamawiający nie zastrzega obowiązku wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań.
5. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których
wykonanie powierzy Podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych Podwykonawców,
jeżeli są już znani.
6. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub
podwykonawcę osób do wykonywania wskazanych poniżej czynności w trakcie realizacji
zamówienia:
• pracami przygotowawczymi, w tym rozbiórkowymi i odtworzeniowymi konstrukcji oraz
nawierzchni,
• robotami nawierzchniowymi związanymi z asfaltowaniem oraz układaniem nawierzchni
betonowych i kamiennych, • budową sieci i przyłączy kanalizacji deszczowej, elektrycznej, telekomunikacyjnej oraz
usuwaniem kolizji na sieciach oraz pracami wykończeniowymi na sieciach i przyłączach oraz
studniach w tym na sieci i przyłączach wodociągowych i kanalizacji sanitarnej,
• pracami związanymi z ustawieniem oświetlenia oraz innymi pracami w zakresie elektryki,
• pracami montażu obiektów małej architektury, znaków drogowych oraz pracami
wykończeniowymi,
• pracami wykończeniowymi.
7. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności
kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę
wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 4
czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i
dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww.
wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
8. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym
wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu
potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę
lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 4 czynności w trakcie realizacji
zamówienia:
• oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę
osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to
powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie,
datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby
zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk
tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia
oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
• poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę
kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności,
których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem
regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna
zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników,
zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z
2018 r., poz. 1000) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko
pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy
o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
• zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub
podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na
podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy;
• poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę
kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń,
zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z
przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., poz.
1000). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 i 8
ustawy Prawo zamówień publicznych, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych,
zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego. Przedmiot zamówienia: podobne roboty
budowlane zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego o kodach CPV określonych w tym
zamówieniu. Wielkość lub zakres zamówienia: do 20% wartości zamówienia podstawowego. Warunki
na jakich zostanie udzielone zamówienie: zgodnie z warunkami dotyczącymi zamówienia
podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej zamawiający będzie kierował się
następującymi kryteriami, z przypisaniem im odpowiednio wag:
1) cena oferty – 60%
2) okres gwarancji – 40%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o
zamówieniu i niniejszej SWZ.
2. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunków określonych w art.
112 ust. 2 ustawy pzp dotyczących zdolności technicznej i zawodowej:
1) Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca przedstawi wykaz robót
budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat od dnia w którym upływa
termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie
minimum jedną robotę budowlaną o wartości min. 200.000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy
złotych), która w swoim zakresie miała budowę lub przebudowę drogi (należy przez to rozumieć
budowę lub przebudowę w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.
U. z 2020 r., poz. 1333, z późn. zm.).
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w
stosownych sytuacjach polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji
finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru
prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających
zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te
zdolności są wymagane.
5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu (wzór - załącznik nr 4 SWZ) udostępniającego
zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego
zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca, realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie
podmiotu udostępniającego zasoby ma potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z
podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz
określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu
udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca
polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których
wskazane zdolności dotyczą.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji
których te zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty
budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej
oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie
warunków udziału w postępowaniu:
1) wykaz robót wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat od dnia w którym upływa termin
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum jedną
robotę budowlaną o wartości min. 200 000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych), która w
swoim zakresie miała budowę lub przebudowę drogi (należy przez to rozumieć budowę lub
przebudowę w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz.
1333, z późn. zm.) - z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane
należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa
budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne
dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z
uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów - inne dokumenty (wzór wykazu - załącznik nr 5 do SWZ);
2. Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia należy przekazać
Zamawiającemu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej dopuszczonych w SWZ, w zakresie i
sposób określony w przepisach rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w
sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452). Podmiotowe środki dowodowe
sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga przedstawienia przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;2. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
3. Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy, którego
wzór stanowią załączniki nr 2 i 3 do SWZ. Oświadczenie stanowi dowód potwierdzający brak
podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert,
tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o
którym mowa powyżej - załączniki nr 2 i 3 do SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia
te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w
zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5. W przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby, Wykonawca przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w
ust. 2, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby - załączniki nr 2 i 3 do SWZ,
potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie
warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego
zasoby.
6. W przypadku Wykonawcy, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia
Podwykonawcy, Wykonawca przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt. 3,
także oświadczenie Podwykonawcy - załącznik nr 2 do SWZ, potwierdzające brak podstaw
wykluczenia tego Podwykonawcy
7. Oświadczenia, o których mowa powyżej, składa się wraz z ofertą, pod rygorem nieważności,
w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia do oferty należyzałączyć pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego. Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie
zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. W odniesieniu
do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach
tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te
zdolności są wymagane. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub
usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców
o udzielenie zamówienia Zamawiający bada, czy nie zachodzą podstawy wykluczenia wobec
każdego z tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana umowy w zakresie ceny, jeśli zajdzie się ustawowa zmiany stawki podatku od towarów iusług VAT.
Zmiana umowy w zakresie zmiany terminu realizacji, może nastąpić w razie zaistnienia
okoliczności: a) wydanie decyzji administracyjnej przez organ nadzoru budowlanego lub ochrony
środowiska o wstrzymaniu robót w wyniku interwencji obywatela lub organizacji społecznej; b)
wstrzymanie robót przez zamawiającego lub przez uprawnione organy z przyczyn
niewynikających
z winy stron Umowy; c) wystąpienie nieprzewidzianych zjawisk atmosferycznych, (np.: wichury,
ulewy, śnieżyce, gradobicie, mrozy) mogących spowodować zniszczenie robót lub konieczność
wstrzymania robót ze względu na zachowanie reżimów technologicznych (temperatura,
wilgotność); Uznaje się, że powyższe zjawiska atmosferyczne wówczas są traktowane jako
nieprzewidziane jeśli wystąpią w porze roku, w której
z definicji nie występują; d) wystąpienia siły wyższej, rozumianej jako zdarzenie niemożliwe do
przewidzenia, na które Strony nie mają wpływu i są przez Strony niemożliwe do pokonania, a w
szczególności: klęski żywiołowe, wojny, zamknięcie granic uniemożliwiające wykonanie umowy
w całości lub w części, pod warunkiem dostarczenia w terminie 5 dni od dnia zaistnienia siły
wyższej, przez Stronę dotkniętą wystąpienie siły wyższej, dokumentu potwierdzającego
zaistnienie siły wyższej wystawionego przez właściwy organ administracji publicznej oraz
wskazania wpływu zdarzenia na wykonanie umowy, i jeśli wystąpienie siły wyższej wpłynął
bezpośrednio na prawidłowe wykonywanie robót i termin ich wykonania to termin wykonania
umowy zostanie przedłużony o czas jej trwania; e) w razie konieczności podjęcia działań
zmierzających do ograniczenia skutków zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, szczególnie zagrażające
bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożące powstaniem szkody niewspółmiernie większej
niż spowodowana działaniem lub zaniechaniem; f) wystąpienie warunków gruntowo – wodnych
uniemożliwiających wykonanie (prowadzenie)robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną,
przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; g) zmiana spowodowana
nieprzewidzianymi w specyfikacji warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi,
w szczególności istnieniem niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów
budowlanych lub niewypałów lub niewybuchów lub wykopalisk archeologicznych, itp.; h)
konieczność usunięcia błędów lub wad w dokumentacji projektowej albo konieczność
wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacjach technicznych wykonania i
odbioru robót, które maja wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy; i) konieczność
zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem umowy, przy zastosowaniu
odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w dokumentacji
projektowej, a wynikających ze stwierdzonych wad tej dokumentacji lub zmiany stanu prawnego
w oparciu o które je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło
niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy; j) konieczność wykonania
robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy, które
wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy; k) wystąpienie niebezpieczeństwa
kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w
zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji; l) wystąpienia na terenie kraju
pandemii lub epidemii powodującej konieczność wstrzymania kluczowych robót z uwagi na brak
materiałów lub nieobecność pracowników; m) przedłużenia procedury udzielenia
przedmiotowego zamówienia publicznego poprzez środki ochrony prawnej wykorzystywane
przez wykonawców lub inne podmioty, lub Zamawiającego przed zawarciem umowy;
n) w związku z okolicznościami nie mającymi związku z prowadzonymi robotami budowlanymi, a
wynikającymi z prowadzonej przez inwestora działalności.