Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej Nieborów - Sypień
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Nieborów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750148360
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Legionów Polskich 26
1.5.2.) Miejscowość: Nieborów
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-416
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.7.) Numer telefonu: +48468385613
1.5.8.) Numer faksu: +48468385658
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: m.niedbalka@nieborow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nieborow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej Nieborów - Sypień
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ee65efe2-87cf-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00019771
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00019388/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa drogi gminnej NIeborów - Sypień
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gmina-nieborow.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem: platformy zakupowej , zwanej dalej ”Platformą” pod adresem: https://gmina-nieborow.ezamawiajacy.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem: platformy zakupowej , zwanej dalej ”Platformą” pod adresem: https://gmina-nieborow.ezamawiajacy.pl/2. Komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje w tym wnioski o wyjaśnienie treści SWZ, przekazywane będą za pośrednictwem Platformy, wymienionej w pkt 2 z wykorzystaniem odnośnika do przekazywania informacji Zamawiającemu pn. Pytania i odpowiedzi/Korespondencja skierowana do Zamawiającego.Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy. Prawidłowe przekazanie wiadomości do Zamawiającego zostanie potwierdzone odpowiednim komunikatem. Zamawiający nie dopuszcza komunikacji bez korzystania z Platformy.3. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na Platformie w zakładce „Pytania i odpowiedzi”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy.4. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na Platformie, przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.5. Instrukcja korzystania z Platformy, stanowi załącznik nr 8 do SWZ. 6. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z Platformy w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. poprzez złożenie oferty w zakładce „Korespondencja skierowana do Zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, z uwagi na zakaz zapoznawania się z ofertami, przed upływem składania ofert (art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO − informujemy, że:Dane Administratora Danych Osobowych Gmina Nieborów reprezentowana przez Wójta, Aleja Legionów Polskich 26, 99-416 NieborówDane Inspektora Ochrony Danych Robert Żuchowski, kontakt: adres e-mail: iodo@spotcase.pl z dopiskiem „UG Nieborów” lub pisemnie na adres AdministratoraCel i podstawa prawna przetwarzania Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zawarcie i wykonania umowy oraz prowadzenia dokumentacji z nią związanej tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO w zw. z ustawą Prawo zamówień publicznych,Odbiorcy danych osobowych ▪ Organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, Osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 ust. 1 Ustawy pzp.▪ Podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające), w szczególności dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, dostawcy usług księgowych, kadrowych, prawnych i doradczych,Przekazywanie danych osobowych poza EOG Administrator nie przekazuje danych osobowych poza Europejski Obszar GospodarczyOkres przechowywania danych osobowych Administrator przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność. Jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, Administrator przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez cały okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego. Administrator przechowuje dokumentację konkursu przez okres 4 lat od dnia ustalenia wyników konkursu w postaci, w jakiej została ona sporządzona lub przekazana, w sposób gwarantujący jej nienaruszalność i możliwość odczytania zgodnie z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych (art. 78 ust. 1 i ust. 4, art. 358 ust. 1 Ustawa pzp).Prawa kontrahenta związane z danymi osobowymi Przysługuje:▪ prawo dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii▪ prawo sprostowania oraz uzupełnienia danych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników)▪ prawo do ograniczenia przetwarzania (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania),▪ prawo wniesienia skargi do PUODO (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa),Nie przysługuje:▪ prawo do usunięcia danych▪ prawo do przenoszenia danych▪ prawo wniesienia sprzeciwuPodstawa obowiązku podania danych osobowych ▪ obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z PzpInformacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji i profilowaniu W ramach działalności administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKI.271.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 2387350,83 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej Nieborów - SypieńPrzebudowę drogi zaprojektowano po istniejącym śladzie. Długość odcinka robót wynosi2288,90 m. Wszystkie elementy przebudowywanej drogi mieszczą się w granicach istniejącego pasa drogowego. Projekt przebudowy drogi rozpoczyna się od granicy pasa drogowego drogi powiatowej nr 2714E, w miejscowości Nieborów. (skrzyżowanie zostało wyremontowane w ramach przebudowy drogi powiatowej). Przebudowa kończy się na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 2701E w miejscowości Sypień.Przebudowa drogi polega na wykonaniu poszerzenia jezdni do 4,5 m. Od km 0+000 do km 2+288,90 będzie to poszerzenie obustronne. Poszerzenie nie jest symetryczne i jest zależne od przebiegu rowów drogowych oraz granic działek pasa drogowego.Załamania trasy w planie oraz łuki poziome, odzwierciedlają istniejący przebieg jezdni. Na łuku poziomym w km 1+729,95 - 1+764,54 - zaprojektowano poszerzenie każdego pasa ruchu o 35 cm. (całkowita szerokość nawierzchni na łuku - 5,20 m). Zmianę szerokości jezdni oraz pochylenia poprzecznego na jednostronne, należy kształtować na prostych przejściowych. W profilu podłużnym przebudowywana droga, wyniesiona zostanie powyżej istniejącej niwelety o około 10 - 12 cm, co nie spowoduje istotnych zmian ukształtowania wysokościowego przyległego terenu, a poprawi odwodnienie jezdni na przyległy pas drogowy. Pochylenia podłużne niwelety odzwierciedlają pochylenia istniejące. Zaprojektowano wzmocnienie jezdni, poprzez ułożenie geosiatki z włókien szklanych, wstępnie przesączonej asfaltem, o szerokości 4,5 m, na warstwie wyrównawczej z betonu asfaltowego. Warstwę wyrównawczą, projektuje się na całym odcinku przebudowywanej jezdni, na poszerzeniach oraz istniejącej nawierzchni. (w celu umożliwienia ułożenia geosiatki).· ZjazdyIstniejące zjazdy należy wyregulować wysokościowo, dostosowując je do rzędnychprojektowanej warstwy ścieralnej jezdni. Na zjazdach z kostki brukowej betonowej należy rozebrać istniejącą nawierzchnię na powierzchni przewidzianej do regulacji (ok. 2 m), uzupełnić podbudowę zjazdów a następnie ułożyć rozebraną nawierzchnię.Na zjazdach o nawierzchni bitumicznej nawierzchnię zjazdu w odległości ok. 2 m od nowej krawędzi jezdni, należy naciąć piłą, następnie rozebrać, uzupełnić podbudowę i wykonać nową nawierzchnię bitumiczną.Na zjazdach o nawierzchni gruntowej i z kruszywa, należy wykonać regulację za pomocąwarstwy z mieszanki niezwiązanej z kruszywa łamanego.Parametry techniczne projektowanej przebudowy drogi· Klasa techniczna: D· Vp = 30 km/h,· Obciążenie: 100 kN/oś· Kategoria ruchu: KR 1· Przekrój poprzeczny jednopasowy o szerokości 4,5 m· Pobocze o szerokości 0,75 m· Zastosowano elementy uspokojenia ruchu5.2 Konstrukcja nawierzchniProjektowane konstrukcje jezdni i poboczy przedstawiają się następująco:Poszerzenia jezdni od km 0+000 do km 2+288,90Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S 50/70 4Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W 50/70 4Geosiatka z włókien szklanych, wstępnie przesączana asfaltem – wytrz. min 120 kN/m -Warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego AC16W 50/70 – ok. 75 - 100 kg/m2, zmiennaPodbudowa z mieszanki niezwiązanej 0/31,5 mm 20Warstwa wzmocnionego podłoża z mieszanki związanej cementem C1,5/2 15Wzmocnienie istniejącej jezdni od km 0+000 do km 2+288,90Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S 50/70 4Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W 50/70 4Geosiatka z włókien szklanych, wstępnie przesączana asfaltem– wytrz. min. 120 kN/m -Warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego AC16W 50/70 – ok. 75 - 100 kg/m2 zmiennaIstniejąca konstrukcja jezdni -Pobocza z kruszywaWarstwa z mieszanki niezwiązanej 0/31,5 mm stabilizowanej mechanicznie 15Warstwa kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie 15Zjazdy bitumiczne – korekta wysokościowaWarstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S 50/70 4Warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego AC16W 50/70 4Podbudowa z mieszanki niezwiązanej 0/31,5 mm 0 - 15Zjazdy z kostki brukowej betonowej – korekta wysokościowaKostka brukowa betonowa z rozbiórki 8Podsypka cementowo-piaskowa 3Podbudowa z mieszanki niezwiązanej 0/31,5 mm 0-15Oznakowanie drogiOznakowanie drogi pokazano w projekcie stałej organizacji ruchu, należy wykonać oznakowanie zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu, próg zwalniający i bariery energochłonne.Kanał technologicznyZgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, wzdłuż przebudowywanej drogi zaprojektowano budowę kanału technologicznego, jako ciągu rur osłonowych wraz ze studniami teletechnicznymi. Budowa kanału technologicznego znajduje się w zakresie zamówienia. Kanał ten musi być zgodny z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 21-04-2015 w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać kanały technologiczne.Przewiduje się budowę kanału technologicznego w wersji podstawowej. W ciągach terenów zielonych i poboczy należy zabudować kanał technologiczny typu KTu1, a pod drogą typu KTp1. Na trasie kanału technologicznego należy zabudować studnie teletechniczne typu SKO-2g jako studnieprzelotowe, rozgałęźne i narożne. Wszystkie studnie teletechniczne należy wykonać, jako SKO-2g wzmocnione z ramą i pokrywą wzmocnioną.Długość kanału KTp1 : 120mDługość kanału KTu1: 2176m2x HDPE160/9,1 - dł: 62mPozostałe informacjeSzczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a w tym technologia robót i zakres ich wykonania określone zostały w dokumentacji projektowej (drogowej i kanału technologicznego i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załączniki nr 3 do SWZ. Zakres oznakowania do wykonania przedstawiony został w organizacji ruchu, stanowiącej załącznik do SWZ. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy i nie stanowi, opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca przy wycenie oferty może dowolnie modyfikować przedmiar robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34928300-1 - Bariery ochronne
34992200-9 - Znaki drogowe
44113600-1 - Bitum i asfalt
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg