Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej na dz. ewid. nr 200, 260/2 w miejscowości Piaseczno.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA TRZCIŃSKO-ZDRÓJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684835
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 15
1.5.2.) Miejscowość: Trzcińsko-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 74-510
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@trzcinsko-zdroj.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.trzcinsko-zdroj.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zadaniem gminy jest bieżące i nieprzerwane zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia powszechnie dostępnych usług.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej na dz. ewid. nr 200, 260/2 w miejscowości Piaseczno.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-66ea3175-61d0-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00424911
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
platformazakupowa.pl/pn/trzcinsko_zdroj
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: platformazakupowa.pl/pn/trzcinsko_zdroj
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: a) Oprogramowanie zewnętrzne (dostawcy podpisu kwalifikowanego):
Mozilla Firefox ver. 65 i późniejsze, Google Chrome ver. 66 i późniejsze lub Opera ver. 58 i późniejsze, Microsoft Edge ver 18 i późniejsze, Internet Explorer 11,
Lista zalecanych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox,Opera. Zalecane jest używanie najnowszych wersji przeglądarek,
system operacyjny Windows 7 i późniejsze,
b) Oprogramowanie wbudowane w SmartPZP:
zainstalowane środowisko Java w wersji min. 1.8 (jre),
w przypadku przeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek do przeglądarki Szafir SDK Web,
oprogramowanie SzafirHost w systemie operacyjnym.
14) Użycie przez wykonawcę do kontaktu z zamawiającym środków komunikacji elektronicznej zapewnionych na Platformie jest uzależnione od uprzedniej akceptacji przez wykonawcę Regulaminu korzystania z usług Platformy na witrynie internetowej przy zakładaniu profilu wykonawcy.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: platformazakupowa.pl/pn/trzcinsko_zdroj
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IRG.271.7.2023.IRG
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem jest przebudowa drogi gminnej (publicznej) w miejscowości Piaseczno poprzez nadanie jej normatywnej szerokości, wykonanie nawierzchni bitumicznej, zjazdów bitumicznych i mijanek.
W ramach tego przedsięwzięcia planuje się:
Na działce nr 262/2 remont istniejącej konstrukcji drogi na odcinku 590,92 m,- lokalnej przebudowie drogi polegającej na wykonaniu każdorazowo na długości 25,00 m dwóch poszerzeń jezdni do szerokości 5,00 m. Projekt swoim zakresem obejmuje roboty budowlane branży drogowej.
Na działce nr 200 remont istniejącej konstrukcji drogi na odcinku 880,00 m,- lokalnej przebudowie drogi polegającej na wykonaniu każdorazowo na długości 25,00 m trzech poszerzeń jezdni do szerokości 5,00 m. Projekt swoim zakresem obejmuje roboty budowlane branży drogowej.
Teren przewidziany pod przeprowadzenie inwestycji stanowi pas drogowy drogi
gminnej ( gmina Trzcińsk o -Zdrój ). Przedmiotowa droga przebiega od
zachodniej granicy działki 200 i 260/2, i prowadzi do granicy gminy. Droga ta
prowadzi dalej na wschód do miejscowości Chłopowo (gmina Myślibórz). Opracowywany
odcinek w stanie istniejącym ma szerokość wąchając się od 3,00 m miejscowo nawet do 3,50 m, przyjęto wartość ~3,30 m jako średnią szerokość jezdni. Na odcinku objętym opracowaniem nie występuje oznakowanie pionowe i poziome. Teren zaliczany jest do terenu płaskiego, a sama droga biegnie w poziomie terenu. Droga pełni rolę drogi dojazdowej rozprowadzającej i stanowi dojazd do przyległych pól uprawnych i sadów. Bezpośrednie otoczenie działki drogowej stanowią grunty rolne takie jak pola, łąki i sady, a także lasy.
Na terenie objętym opracowaniem występują krzewy i zarośla lokalnie kolidujące z
konieczną do zachowania skrajnią drogi.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 55 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) cena – waga kryterium 60 %
Punkty zostaną przyznane w zależności od zaoferowanej przez wykonawcę ceny w następujący sposób:
najniższa cena ofertowa
x 100 pkt x 60 %
cena ofertowa w ofercie ocenianej
Wykonawca może uzyskać w tym kryterium maksymalnie 60 pkt.
2) okres gwarancji i rękojmi – waga kryterium 30%
Punkty zostaną przyznane w zależności od zaoferowanego przez wykonawcę w formularzu oferty okresu gwarancji i rękojmi w następujący sposób:
okres gwarancji i rękojmi w ofercie ocenianej
------------------------------------------------------------ x 100 pkt. x 30%
najdłuższy zaoferowany okres gwaranci i rękojmi
Minimalny okres gwarancji i rękojmi – 60 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy.
Maksymalny okres gwarancji i rękojmi – 65 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy.
Jeżeli wykonawca zaproponuje termin gwarancji i rękojmi na okres krótszy niż 60 miesięcy, oferta zostanie odrzucona jako niezgodna z warunkami SWZ.
Jeżeli wykonawca zaproponuje termin gwarancji i rękojmi na okres dłuższy niż 65 miesięcy, do oceny ofert w kryterium „okres gwarancji i rękojmi” zostanie przyjęty okres 65-miesięczny, czyli maksymalny zgodny z żądaniem i możliwościami zamawiającego, natomiast do umowy zostanie wpisany okres gwarancji i rękojmi zgodny z oświadczeniem wykonawcy.
Wykonawca może uzyskać w tym kryterium maksymalnie 30 pkt.
3) wysokość kary umownej za nieterminowe wykonanie przedmiotu zamówienia - waga kryterium 10 %.
Punkty zostaną przyznane w zależności od wysokości zaoferowanej przez wykonawcę
w formularzu oferty wysokości kary umownej, w następujący sposób:
wysokość kary umownej za każdy dzień zwłoki
w wykonaniu przedmiotu umowy w ofercie ocenianej
------------------------------------------------------------ x 100 pkt. x 10%
najwyższa zaoferowana wysokość kary umownej
za każdy dzień zwłoki w wykonaniu przedmiotu umowy
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: wysokość kary umownej za nieterminowe wykonanie przedmiotu zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że:
a) wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie/przebudowie drogi kategorii publicznej co najmniej na długości 700 m, obejmującą wykonanie nowej nawierzchni jezdni z masy mineralno – bitumicznej wraz z załączeniem dowodów określających czy robota ta została wykonana w sposób należyty oraz wskazując czy została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 zł brutto.
Za jedną robotę budowlaną zamawiający uzna budowę/przebudowę drogi kategorii publicznej co najmniej w zakresie branży drogowej. Zamawiający uwzględni tylko zadania zakończone.
W przypadku składania oferty wspólnej, a także w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, wykonaniem robót budowlanych winien wykazać się jeden
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub podmiot, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych Wykonawca będzie polegał.
Ocena spełniania warunku będzie oceniana na zasadzie spełnia/nie spełnia w oparciu o złożone dokumenty.
b) dysponuje lub będzie dysponować minimum jedną osobą (skierowaną przez wykonawcę do realizacji zamówienia) na stanowisko: Kierownik budowy/kierownik robót drogowych, który odpowiedzialny będzie za koordynację robót i przebieg budowy oraz współpracę z Inspektorem nadzoru oraz Zamawiającym. Wymagania: posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej bez ograniczeń (uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie), ponadto posiada co najmniej 3 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót, minimum na jednym zakończonym zadaniu polegającym na przebudowie bądź budowie drogi o nawierzchni z mas mineralno-bitumicznych na odcinku o minimalnej długości 600 m,.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wadium należy wnieść w wysokości 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. Decyduje moment wpływu środków do zamawiającego.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu – przelewem na konto depozytowe Zamawiającego: 94 9370 1020 0400 0130 2004 0001. W tytule przelewu należy wskazać nazwę przedmiotu zamówienia z dopiskiem: wadium.
2) gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (z zastrzeżeniem, że poręczenie jest zawsze poręczeniem pieniężnym) - wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej na Platformie.
3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu zaleca się, aby w tytule przelewu wyraźnie oznaczyć wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku, gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika.
4. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji lub poręczenia:
1) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski,
2) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu; wszystkie spory dotyczące gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień Umowy polegających na:
1) zmianie terminów rozpoczęcia i zakończenia realizacji przedmiotu Umowy;
2) zmianie wynagrodzenia;
3) zmianie zasad i terminów dokonywania płatności wynagrodzenia;
4) zmianie sposobu spełnienia oraz zakresu świadczenia;
5) zmianie osoby wskazanej w § 12 ust. 1 niniejszej Umowy;
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-17 13:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Urząd Miejski
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-17 13:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni