Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej łączącej ul. „Inki” Danuty Siedzikówny z ulicami Jana Pawła II i os. Waryńskiego w miejscowości Dębno
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DĘBNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 210966993
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 5
1.5.2.) Miejscowość: Dębno
1.5.3.) Kod pocztowy: 74-400
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bok@debno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.debno.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej łączącej ul. „Inki” Danuty Siedzikówny z ulicami Jana Pawła II i os. Waryńskiego w miejscowości Dębno
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eb2cae57-f926-11ec-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00235906
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00012783/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 Przebudowa drogi gminnej pomiędzy ul.Inki a ul.Jana Pawła II i Os. Waryńskiego w Dębnie.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
platformazakupowa.pl/pn/um_debno
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: platformazakupowa.pl/pn/um_debno
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, przez osobę upoważnioną. Zaleca się składanie podpisu bezpośrednio na każdym dokumencie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI/05.39/1/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Inwestycja zlokalizowana jest w mieście Dębno, na działkach nr 941/2 i 941/7, pomiędzy ul.Danuty Siedzikówny „Inki” i ul. Jana Pawła II. Teren pod inwestycje jest porośnięty drzewami i krzewami, oraz wysoką trawą. Inwestycja polegać będzie na wykonaniu nawierzchni drogi składającej się z jezdni i chodnika jednostronnego wraz z oświetleniem ulicznym, łączącej ww. ulice oraz teren zabudowy wielorodzinnej (Oś. Waryńskiego) z terenem handlowym (markety spożywcze, market budowlany, stacja paliw).
W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą następujące prace i obowiązki:
1) Roboty budowlane.
2) Nadzór nad robotami - kierownik robót z uprawnieniami specjalności drogowej.
3) Zastępstwo inwestorskie w zakresie: zawiadomienia o wprowadzeniu stałej organizacji ruchu na co najmniej 7 dni przed jej wprowadzeniem organu zarządzającego ruchem (Starostwo Powiatowe w Myśliborzu – Wydział Komunikacji, zarządcę drogi – (Urząd Miejski w Dębnie - Wydział Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej) oraz właściwego komendanta Policji.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-04-14
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: nasiąkliwość elementów betonowych
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Wykonawca posiada zdolność do występowania w obrocie gospodarczym.
2) Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa Wykonawcy (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez Wykonawców oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa):
3.1) Wykonawca posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w wysokości nie mniejszej niż 1000 000zł.
3.2) Wykonawca posiada zdolność kredytową lub środki finansowe w wysokości 650 000zł.
4) Wykonawca posiada zdolność techniczną lub zawodową tj.:
4.1) Nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał osobiście w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył łącznie co najmniej dwie budowy lub przebudowy drogi publicznej kategorii min. drogi gminnej, obejmujące na każdym zadaniu m.in.:
a) wykonanie nawierzchni jezdni z kostki betonowej, oraz w przy najmniej na jednym z tych zadań,
b) budowę lub przebudowę linii elektroenergetycznych oświetleniowych.
4.2) Narzędzia, wyposażenie zakładu lub urządzenia techniczne, jakie muszą być dostępne Wykonawcy w celu wykonania zamówienia: Wykonawca posiada lub będzie dysponować odpowiednim sprzętem tj. m.in: koparką o poj. łyżki min. 0,4m3, koparką o poj. łyżki 0,15-0,25m3, ładowarką kołową, zagęszczarką, a także odpowiednim sprzętem transportowym tj.; samochodami samowyładowczymi i dostawczymi oraz innymi narzędziami umożliwiającymi należyte wykonanie przedmiotu zamówienia.
4.3) Potencjał kadrowy: Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować brygadami brukarzy, montażystów i instalatorów branży elektrycznej oraz osobami do obsługi sprzętu wymienionego w pkt.4.2).
4.4) Wykształcenie i kwalifikacja zawodowa: Wykonawca dysponuje lub będzie dysponować majstrem branży drogowej, osoby wykonujące przedmiot zamówienia posiadają m.in. wymagane uprawnienia, przeszkolenie i doświadczenie np. do obsługi maszyn i sprzętu.
4.5) Osoba skierowana do nadzoru: Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi, z odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi tj.:
a) Kierownikiem budowy/robót – z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej,
b) Kierownikiem robót - z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacje i sieci elektroenergetyczne, w zakresie odpowiednim do zakresu zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ust.1 ustawy Pzp, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 4 000 zł. (słownie: cztery tysiące złotych).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia (wymienionych w pkt 5.2.4.) mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W związku z tym dołączają do oferty także oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
2) Ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w danym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i składają wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo. Wymóg powyższy nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę i załączą do oferty umowę spółki cywilnej.
3) Oświadczenie wg zał. nr 2a do SWZ składa każdy z Wykonawców w takim zakresie, w jakim spełnia poszczególne warunki, przy czym doświadczenie wymagane w pkt 5.2.4 ppkt 1) w pełnym zakresie musi posiadać przynajmniej jeden z Wykonawców. Oświadczenie wg zał. nr 2b do SWZ każdy z Wykonawców składa odrębnie wykazując brak podstaw wykluczenia z postępowania w pełnym zakresie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
1) Zadanie będzie dofinansowane w 95% wartości inwestycji środkami pochodzącymi z Programu Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
2) Udział środków własnych Zamawiającego w realizacji inwestycji wynosi 5% jej wartości, pozostałe 95% środków pochodzić będzie z Programu Inwestycji Strategicznych.
3) Zamawiający przekaże Wykonawcy zaliczkę na poczet wykonania robót objętych zakresem zamówienia, w części pokrytej udziałem własnym Zamawiającego, o którym mowa w pkt.2).
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Termin wykonania robót objętych niniejszą umową może ulec zmianie w przypadku:
1) opóźnień, przerw w realizacji robót, powstałych z przyczyn zależnych od Zamawiającego,
2) działania siły wyższej (na przykład klęski żywiołowej),
3) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, jeżeli uniemożliwiają wykonanie zamówienia w terminie umownym,
4) zlecenia robót zamiennych jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego.
5) potwierdzonego przez dostawców wydłużenia się okresu dostawy urządzeń lub materiałów w stosunku do terminów określonych w umowach pomiędzy Wykonawcą a dostawami, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-19 10:30
8.2.) Miejsce składania ofert: platformazakupowa.pl/pn/um_debno
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-19 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-08-17
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1) Zamawiający informuje, że zadanie jest realizowane ze środków Programu Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
2) Wykonawca zobowiązany jest do finansowania inwestycji ze środków własnych Wykonawcy, w części nie pokrytej udziałem własnym Zamawiającego (tj. 95% wartości inwestycji), na czas poprzedzający wypłatę środków z Programu Inwestycji Strategicznych, na zasadach określonych w regulaminie programu, przy czym zastrzega się, że zapłata wynagrodzenia Wykonawcy w całości nastąpi po wykonaniu inwestycji, w terminie nie dłuższym niż 35 dni od dnia odbioru końcowego inwestycji przez Zamawiającego.
3) Wykonawca musi wskazać w ofercie część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcy oraz wskazać firmę podwykonawcy.
4) Wykonawca musi wykonać osobiście kluczową część zamówienia tj. wykonanie nawierzchni z kostki betonowej.
5) Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany zatrudnić na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące prace budowlane (roboty ziemne, roboty montażowe i instalacyjne sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej, roboty drogowe związane z wykonaniem nawierzchni oraz obsługa sprzętu budowlanego i pojazdów transportowych). Sposób dokumentowania zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę (podwykonawcę) wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp a także sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte są we wzorze umowy – załączniku do SWZ.