Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej dz. nr 334/21, obręb Międzylesie do stacji kolejowej PKP
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: URZĄD MIASTA I GMINY W MIĘDZYLESIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000530620
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Wolności 1
1.5.2.) Miejscowość: Międzylesie
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-530
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: 748126327
1.5.8.) Numer faksu: 748126126
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@miedzylesie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.miedzylesie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej dz. nr 334/21, obręb Międzylesie do stacji kolejowej PKP
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8d47c3e8-7694-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00010302
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-02-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002113/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa drogi gminnej dz. Nr 334/21 obręb Międzylesie do stacji kolejowej PKP
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miedzylesie.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miedzylesie.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ogólne zasady korzystania z Platformy:a) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie https://miedzylesie.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl.b) Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. c) Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu.d) Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”.Pozostałe zapisy dotyczące wymagań technicznych i organizacyjnych zawarte są w rozdziale nr XII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Gminy Międzylesie oraz spółka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. z siedzibą w Warszawie (02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000041441, REGON: 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako właściciel Platformy Zakupowej, na której Gmina Międzylesie prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, działającą pod adresem: https://miedzylesie.ezamawiajacy.pl
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ITiG.271.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 483129,25 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest „Przebudowa drogi gminnej dz. nr 334/21 obręb Międzylesie do stacji kolejowej PKP”. Stan istniejący:Ulica Kolejowa, w całości zlokalizowana na działce nr 334/21 w Międzylesiu rozpoczyna się od przecięcia drogi powiatowej nr 3274 i jest ulicą dojazdową do stacji kolejowej PKP i przyległych posesji. Droga ma długość 200m, szerokość jezdni 5,0m, klasę drogi D, kategoria ruchu KR1. Nawierzchnia jezdni wykonana jest z kostki brukowej kamiennej. W wyniku długoletniej eksploatacji znacznym stopniu jest skoleinowana. W celu zniwelowania nierówności fragmenty drogi zostały pokryte masą bitumiczną. Wzdłuż całej długości drogi, po prawej stronie zlokalizowany jest chodnik z kostki brukowej betonowej, obramowany krawężnikiem i obrzeżem. Krawężniki i obrzeża są w znacznym stopniu skorodowane - z licznymi wykruszeniami i ubytkami, w nawierzchni chodnika występują liczne nierówności i zapadnięcia, część kostek uległa degradacji w wyniku działania warunków zewnętrznych. Pobocze gruntowe, po lewej stronie ulicy, jest częściowo porośnięte trawą, zawyżone. Schody prowadzące do posesji nr 4, w wyniku długoletniej eksploatacji uległy deformacji - stopnie są przesunięte, płyta betonowa na dojściu wykruszona na krawędziach, cegła wbudowana w murki prowadzące jest zmurszała z licznymi ubytkami. Schody na skarpie, prowadzące na koniec ul. Kolejowej, w wyniku długoletniej eksploatacji, uległy zdeformowaniu, beton stopni i podestów jest skorodowany z wykruszeniami i ubytkami, murki prowadzące wykonane częściowo z cegły częściowo z betonu mają liczne wykruszenia i spękania. Wzdłuż drogi na całym odcinku znajduje się oświetlenie drogowe. W ciągu istniejącego pasa drogi zlokalizowane są napowietrzne i doziemne sieci energetyczne a także doziemne sieci: gazowa, wodociągowa, telekomunikacyjna oraz kanalizacja deszczowa i sanitarna. W miejscach występowania podziemnego uzbrojenia terenu należy zwrócić szczególną ostrożność w czasie wykonywania robót rozbiórkowych i ziemnych.Stan docelowy:Projektem zagospodarowania objęto nawierzchnię ulicy, chodników, zjazdów i poboczy. Istniejącą nawierzchnię jezdni przewidziano w całości do przebudowy. Na całym odcinku należy wykonać roboty rozbiórkowe, usunąć uszkodzoną konstrukcję ulicy, rozebrać nawierzchnię chodników, nawierzchnię zjazdów. Rozebrać istniejące krawężniki i obrzeża, przebudować istniejącą studnię wpustową. Następnie wykonać korytowanie pod konstrukcję jezdni i chodników, uzupełnić nasypy pod poszerzonymi chodnikami. Po ustawieniu krawężników i obrzeży, ułożyć projektowane konstrukcje nawierzchni jezdni, chodników i pobocza. W miejscu rozebranych schodów ułożyć nowe schody w systemie betonowych stopni blokowych ułożonych na warstwie mrozochronnej i podbudowie betonowej, ujęte w murki prowadzące wylewane lub z elementów prefabrykowanych (obszar i zakres prowadzenia robót, szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne podano w Projekcie Budowlanym stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ, szczegółowy zakres rzeczowy i ilościowy robót podano w przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 12 do SWZ.W związku z przebudową ul. Kolejowej przewiduje się budowę nowego oświetlenia drogowego. Projekt przewiduje demontaż starej linii oświetlenia i budowę nowej linii kablowej oświetlenia ulicznego, postawienia nowych słupów aluminiowych o wysokości 7m z wysięgnikiem ze źródłem światła LED. (obszar i zakres prowadzenia robót, szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne podano w Projekcie Budowlanym branża elektryczna stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ, szczegółowy zakres rzeczowy i ilościowy robót podano w przedmiarze robót branża elektryczna stanowiącym załącznik nr 13 do SWZ.Odwodnienie z powierzchni projektowanego chodnika oraz jezdni będzie realizowane poprzez spadki podłużne i poprzeczne do istniejącej kanalizacji deszczowej.Na omawianym odcinku nie występują egzemplarze drzew zaliczane do pomników przyrody oraz zieleń szczególnie chroniona.Po wykonaniu robót budowlanych należy wykonać roboty ziemne związane z ukształtowaniem terenu mające na celu humusowanie z obsianiem powierzchni gruntu rodzimego w obrębie chodników i poboczy.Powierzchnia działek objęta projektem nie leży w strefie ochrony konserwatorskiej.Inwestycja polepszy skomunikowanie przyległych terenów z miastem, rozdzieli ruch pieszych i pojazdów, usprawni odwodnienie drogi i odprowadzenie wód opadowych, znacznie poprawi bezpieczeństwo pieszych użytkowników drogi. W związku z niewielkim istniejącym i prognozowanym natężeniem ruchu samochodowego i pieszego oraz ze względu na charakter drogi i chodnika, nie ma podstaw do opracowania projektu zabezpieczeń przed szkodliwym oddziaływaniem drogi na jej otoczenie. Oddziaływanie na środowisko należy ocenić jako małe w zakresie oddziaływania hałasu.Na projektowanym odcinku ulicy, po jej prawej stronie, od zjazdu do zejścia na schody skarpowe należy ustawić bariery ochronne chodnikowe.Projektowana inwestycja nie ograniczy dostępu do drogi publicznej. Przed przystąpieniem do realizacji projektu, Wykonawca powinien uzyskać zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu.Wykonawca przed przystąpieniem do prac związanych z przebudową zobowiązany jest do sporządzenia szczegółowej inwentaryzacji stanu istniejącego zagospodarowania terenu w bezpośrednim sąsiedztwie inwestycji oraz stanu obiektów budowlanych na tychże działkach, opisania ich stanu technicznego i funkcjonalnego. Po zakończeniu przebudowy, przed oddaniem odcinka do użytku wymagana jest inwentaryzacja powykonawcza w zakresie jak powyżej. Zagospodarowanie terenu w sąsiedztwie budowanych obiektów należy doprowadzić do stanu pierwotnego (na podstawie analizy porównawczej z obu inwentaryzacji).Wszelkie roboty należy wykonać zgodnie ze Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót (Załącznik nr 10 i 11 do SWZ).Uwaga: wszystkie stosowane materiały powinny posiadać stosowne atesty i aprobaty, nie należy stosować materiałów nieposiadających w/w dokumentów.Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia wizji lokalnej i zapoznania się ze stanem faktycznym. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zaniechanie tych czynności przez Wykonawcę, a w konsekwencji nieoszacowanie wartości pełnego zakresu robót, nie będzie w przyszłości skutkować ze strony Wykonawcy robotami dodatkowymi. Wszystkie wyszczególnione w przedmiarach, opisach, specyfikacjach technicznych, itp. nazwy własne urządzeń, materiałów są podane do określenia standardu oraz własności technicznych i należy je traktować pomocniczo w procesie przygotowania oferty. Należy przyjąć, że we wszystkich takich przypadkach wskazaniom Takim towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Zastosowane przez Wykonawcę urządzenia, materiały do realizacji przedmiotu zamówienia nie mogą jednak posiadać parametrów technicznych i właściwości gorszych niż wyszczególnione w dokumentach przetargowych. Przystąpienie do wykonywania przedmiotu zamówienia rozpocznie się po wdrożeniu zmian w organizacji ruchu na drogi objętym robotami budowlanymi. W okresie wyłączenia przedmiotowego odcinka z ruchu, na każdym etapie prowadzonych prac, należy zapewnić dojazd do przyległych nieruchomości bądź dróg bocznych do nich prowadzących. Prace ziemne można rozpocząć po pełnym zidentyfikowaniu urządzeń infrastruktury naziemnej i podziemnej, ich oznakowania i zabezpieczenia. W przypadku natrafienia w czasie robót na nieujęte dokumentacją lub inwentaryzacją projektową urządzenia podziemne, należy przerwać roboty, zabezpieczyć wykop i powiadomić zamawiającego i odpowiednie jednostki.PODWYKONAWSTWO1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy (podwykonawcom). 2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.3. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-07-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7