Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa dróg rolniczych na terenie Gminy Laskowa
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Laskowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892340
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: -
1.5.2.) Miejscowość: Laskowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-602
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.5.7.) Numer telefonu: 183300210
1.5.8.) Numer faksu: -
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@laskowa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.laskowa.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa dróg rolniczych na terenie Gminy Laskowa
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e0fac2db-c824-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00075207
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003898/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Przebudowa dróg rolniczych na terenie Gminy Laskowa
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem miniPortalu (Formularz do korespondencji) pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl, Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP pod adresem https://epuap.gov.pl/wps/portal, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: a.bajor@laskowa.iap.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza
komunikacji”.2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP. 3. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza komunikacji” wynosi 150 MB. 4. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich
przekazania za pomocą środków komunikacji elektronicznej. 5. Identyfikator postępowania i klucz publiczny dla danego postępowania o udzielenie zamówienia dostępne są na Liście wszystkich postępowań na miniPortalu, klikając opcje „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki
„Postępowania”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający dopuszcza dołączenie katalogu elektronicznego do oferty
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez Wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
2. Zamawiający informuje, że: 1) administratorem danych osobowych Wykonawcy jest WÓJT GMINY LASKOWA, Laskowa 643, 34-602 Laskowa.
Tel.: 18 183300210, e-mail: gmina@laskowa.pl
2) w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, pod adresem e-mail: rodolaskowa@gmail.com
3) dane osobowe Wykonawcy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. Przebudowa dróg rolniczych na terenie Gminy Laskowa – znak sprawy: GPI.271.1.4.2021 oraz w celu archiwizacji dokumentacji dotyczącej tego postępowania;
4) odbiorcami przekazanych przez Wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp;
5) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały okres obowiązywania umowy.
3.Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GPI.271.1.4.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 5
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa drogi rolniczej „Dzioł - Poddziele” w miejscowości Kamionka Mała w km 0+000 - 0+160. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę drogi rolniczej „Dzioł-Poddziele” w miejscowości Kamionka Mała
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punkty przyznawane za podane kryteria będą liczone według
następujących wzorów: KC = CN/COB x 60 + (TOB – 36)/24 X 40Gdzie:KC – ilość punktów
przyznanych WykonawcyCN – najniższa zaoferowana cena w PLN, spośród wszystkich ofert nie
podlegających odrzuceniuCOB – cena w PLN zaoferowana w ofercie badanejTOB – okres gwarancji
(w miesiącach) zaoferowany w ofercie badanejOkres gwarancji – nie mniej niż 36 miesięcy i nie więcej
niż 60 miesięcy, przy czym: 36 miesięcy – 0 pkt60 miesięcy – 40 pktKażdy dodatkowy miesiąc ponad
36 miesięcy: 5/3 pktMaksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać Wykonawca wynosi – 100
pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa drogi rolniczej „Hojdówka” w miejscowości Laskowa w km 0+020 - 0+230. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę drogi rolniczej „Hojdówka” w miejscowości Laskowa
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punkty przyznawane za podane kryteria będą liczone według
następujących wzorów: KC = CN/COB x 60 + (TOB – 36)/24 X 40Gdzie:KC – ilość punktów
przyznanych WykonawcyCN – najniższa zaoferowana cena w PLN, spośród wszystkich ofert nie
podlegających odrzuceniuCOB – cena w PLN zaoferowana w ofercie badanejTOB – okres gwarancji
(w miesiącach) zaoferowany w ofercie badanejOkres gwarancji – nie mniej niż 36 miesięcy i nie więcej
niż 60 miesięcy, przy czym: 36 miesięcy – 0 pkt60 miesięcy – 40 pktKażdy dodatkowy miesiąc ponad
36 miesięcy: 5/3 pktMaksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać Wykonawca wynosi – 100
pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa drogi rolniczej „Łąki” w miejscowości Laskowa w km 0+000 - 0+170. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę drogi rolniczej „Łąki”
w miejscowości Laskowa
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punkty przyznawane za podane kryteria będą liczone według
następujących wzorów: KC = CN/COB x 60 + (TOB – 36)/24 X 40Gdzie:KC – ilość punktów
przyznanych WykonawcyCN – najniższa zaoferowana cena w PLN, spośród wszystkich ofert nie
podlegających odrzuceniuCOB – cena w PLN zaoferowana w ofercie badanejTOB – okres gwarancji
(w miesiącach) zaoferowany w ofercie badanejOkres gwarancji – nie mniej niż 36 miesięcy i nie więcej
niż 60 miesięcy, przy czym: 36 miesięcy – 0 pkt60 miesięcy – 40 pktKażdy dodatkowy miesiąc ponad
36 miesięcy: 5/3 pktMaksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać Wykonawca wynosi – 100
pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa drogi rolniczej „Nowakówka” w miejscowości Kobyłczyna w km 0+740 - 0+955. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę drogi rolniczej „Nowakówka” w miejscowości Kobyłczyna
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punkty przyznawane za podane kryteria będą liczone według
następujących wzorów: KC = CN/COB x 60 + (TOB – 36)/24 X 40Gdzie:KC – ilość punktów
przyznanych WykonawcyCN – najniższa zaoferowana cena w PLN, spośród wszystkich ofert nie
podlegających odrzuceniuCOB – cena w PLN zaoferowana w ofercie badanejTOB – okres gwarancji
(w miesiącach) zaoferowany w ofercie badanejOkres gwarancji – nie mniej niż 36 miesięcy i nie więcej
niż 60 miesięcy, przy czym: 36 miesięcy – 0 pkt60 miesięcy – 40 pktKażdy dodatkowy miesiąc ponad
36 miesięcy: 5/3 pktMaksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać Wykonawca wynosi – 100
pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa drogi rolniczej „Pod Krzaki” w miejscowości Sechna w km 0+000 – 0+540. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę drogi rolniczej „Pod Krzaki” w miejscowości Sechna
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punkty przyznawane za podane kryteria będą liczone według
następujących wzorów: KC = CN/COB x 60 + (TOB – 36)/24 X 40Gdzie:KC – ilość punktów
przyznanych WykonawcyCN – najniższa zaoferowana cena w PLN, spośród wszystkich ofert nie
podlegających odrzuceniuCOB – cena w PLN zaoferowana w ofercie badanejTOB – okres gwarancji
(w miesiącach) zaoferowany w ofercie badanejOkres gwarancji – nie mniej niż 36 miesięcy i nie więcej
niż 60 miesięcy, przy czym: 36 miesięcy – 0 pkt60 miesięcy – 40 pktKażdy dodatkowy miesiąc ponad
36 miesięcy: 5/3 pktMaksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać Wykonawca wynosi – 100
pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.2. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie
3. Zdolność techniczna lub zawodowa
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1) wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną (zadanie), które polegało na budowie lub przebudowie lub odbudowie lub remoncie drogi o wartości robót nie niższej niż:
- dla zadania częściowego nr 1 – 95 000,00 zł brutto;
- dla zadania częściowego nr 2 – 97 000,00 zł brutto;
- dla zadania częściowego nr 3 – 70 000,00 zł brutto;
- dla zadania częściowego nr 4 – 80 000,00 zł brutto;
- dla zadania częściowego nr 5 – 230 000,00 zł brutto.
W przypadku składania oferty jednocześnie na więcej niż 1 zadanie wystarczy, że Wykonawca wykaże się spełnieniem warunku o wyższej wartości spośród zadań, na które oferta jest składana.
Wykonawcy winni udokumentować posiadanie zdolności technicznej poprzez załączenie dowodów potwierdzających czy roboty zostały wykonane
w sposób należyty oraz wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego
i prawidłowo ukończone.
2) – dla zadania częściowego nr 1, 2 ,3, 4, 5 dysponują 1 osobą, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, która będzie kierowała robotami.
W przypadku składania ofert jednocześnie na więcej niż 1 zadanie wystarczy wskazanie jednej osoby o powyżej określonych kwalifikacjach.
3) – dla zadania częściowego nr 1, 2 ,3, 4, 5 dysponują co najmniej jedną równiarką i jednym rozścielaczem do asfaltu
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
1. Oświadczenie wykonawcy w sprawie grupy kapitałowej-Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.
2. Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego o których mowa w:
- art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
- art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się
o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
- art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
- art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
1. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wykonawca musi wykazać, że:
- dla zadania częściowego nr 1, 2, 3, 4, 5
dysponuje 1 osobą, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, która będzie kierowała robotami
W przypadku składania ofert jednocześnie na więcej niż 1 zadanie wystarczy wskazanie jednej osoby o powyżej określonych kwalifikacjach.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców.
2. Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz robót budowlanych dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
Wykonawca musi wykazać, że wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną (zadanie), które polegało na budowie lub przebudowie lub odbudowie lub remoncie drogi o wartości robót nie niższej niż:
- dla zadania częściowego nr 1 – 95 000,00 zł brutto;
- dla zadania częściowego nr 2 – 97 000,00 zł brutto;
- dla zadania częściowego nr 3 – 70 000,00 zł brutto;
- dla zadania częściowego nr 4 – 80 000,00 zł brutto;
- dla zadania częściowego nr 5 – 230 000,00 zł brutto.
W przypadku składania oferty jednocześnie na więcej niż 1 zadanie wystarczy, że Wykonawca wykaże się spełnieniem warunku o wyższej wartości spośród zadań, na które oferta jest składana.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców.
3. wykaz narzędzi, dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Wykonawca musi wykazać, że:
- dla zadania częściowego nr 1, 2, 3, 4, 5
dysponuje co najmniej jedną równiarką i jednym rozścielaczem do asfaltu. Wzór wykazu znajduje się w Załączniku nr 9 do SWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zobowiązanie innego podmiotu do udostępniania zasobow, jeżeli dotyczy, kosztorys sporządzony na podstawie przedmiarów robót, dowód wniesienia wadium.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości:Dla zadania częściowego nr 1: 1 200,00 PLN (słownie: jeden tysiąc dwieście 00/100 PLN)
Dla zadania częściowego nr 2: 1 200,00 PLN (słownie: jeden tysiąc dwieście 00/100 PLN)
Dla zadania częściowego nr 3: 1 000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc 00/100 PLN)
Dla zadania częściowego nr 4: 1 000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc 00/100 PLN)
Dla zadania częściowego nr 5: 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące 00/100 PLN)
2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 299).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Limanowa o/Laskowa 11 8804 0000 0010 0100 0068 0004 (w tytule przelewu zaleca się wpisać nazwę i sygnaturę postępowania). Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji oraz powinno zawierać:
a) wskazanie Beneficjenta poręczenia lub gwarancji, którym musi być Urząd Gminy, Laskowa 643, 34-602 Laskowa;
b) nazwę i adres siedziby Wykonawcy;
c) kwotę i termin ważności gwarancji/poręczenia;
d) bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy poręczenia lub gwarancji do zapłaty kwoty wadium, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2.Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
1) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument ”Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału”, o którym mowa w pkt. 9.1.2 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do umowy w przypadku:1) gdy konieczność zmiany, w tym w zakresie wysokości wynagrodzenia, związana jest ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. w zakresie zmiany wysokości stawki podatku VAT);
2) konieczności zmiany zakresu i/lub terminu realizacji zamówienia w związku z:
a) koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, a wynikających z konieczności dostosowania zakresu zadania do wytycznych programowych lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa, lub
b) brakiem możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków klimatycznych, lub
c) działaniem siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, lub
d) nieterminowym, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, przekazaniem przez Zamawiającego terenu budowy Wykonawcy, lub
e) wstrzymaniem prac budowlanych przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, lub
f) opóźnieniem związanym z uzyskiwaniem przez Wykonawcę niezbędnych w myśl ustawy Prawo budowlane dokumentów, lub
g) innymi okolicznościami niepowstałymi z winy Wykonawcy, lub
h) koniecznością wykonania zamówień dodatkowych, lub
i) rozszerzeniem lub zmniejszeniem zakresu zamówienia.
2) Zakres rzeczowy zamówienia określony umową może zostać także ograniczony lub zmieniony przez Zamawiającego w przypadku gdy wykonanie przedmiotu zamówienia w pełnym zakresie rzeczowym nie leży w interesie publicznym, lub stało się to niemożliwe z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, czego nie można było przewidzieć przed zawarciem umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy