Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa dróg powiatowych w m. Człuchów, obejmująca budowę/przebudowę przejść dla pieszych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT CZŁUCHOWSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979660
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Wojska Polskiego 1
1.5.2.) Miejscowość: Człuchów
1.5.3.) Kod pocztowy: 77-300
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@czluchow.org.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.powiatczluchowski.org.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa dróg powiatowych w m. Człuchów, obejmująca budowę/przebudowę przejść dla pieszych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-803513cf-0af5-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00166009
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_czluchow
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_czluchow
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Dział XV i XVI SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Dział II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: INiZP.272.4.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa drogi powiatowej nr 2564G ul. Sobieskiego w m. Człuchów, obejmująca budowę przejścia dla pieszych.
Zakres robót obejmuje branże: drogową, sanitarną i elektryczną.
a) zakres robót branży drogowej obejmuje:
- odtworzenie trasy i punktów wysokościowych,
- rozbiórkę jezdni o nawierzchni bitumicznej,
- wykonanie robót ziemnych polegających zasadniczo na wykonaniu koryta pod projektowane konstrukcje nawierzchni,
- ustawienie krawężników betonowych 15x22 cm, krawężników betonowych 15x30 cm,
- oporników betonowych 12x25 cm, obrzeży betonowych 8x30 cm,
- wykonanie nakładki jezdni o nawierzchni bitumicznej,
- wykonanie konstrukcji odtworzenia jezdni o nawierzchni bitumicznej,
- wykonanie konstrukcji wyniesionego przejścia dla pieszych o nawierzchni z kostki betonowej czerwonej,
- wykonanie konstrukcji zjazdów o nawierzchni z kostki betonowej grafitowej,
- wykonanie konstrukcji chodnika o nawierzchni z kostki betonowej/płytek polimerobetonowych ostrzegawczych żółtych/płytek polimerobetonowych wskaźnikowych żółtych,
- wycinkę drzew,
- opracowanie projektu i wykonanie tymczasowego oznakowania na czas realizacji robót budowlanych,
- wykonanie oznakowania docelowej organizacji ruchu.
b) zakres branży sanitarnej obejmuje:
- wykonanie odwodnienia w postaci 2 nowych wpustów ulicznych wpiętych do istniejącej studni deszczowej.
c) zakres branży elektrycznej obejmuje:
- budowa kablowej linii zasilającej oświetlenie przejść dla pieszych,
- montaż słupów oświetleniowych o wysokości 5 m,
- montaż opraw asymetrycznych przeznaczonych do oświetlania przejść dla pieszych na wysięgnikach,
- połączenie projektowanego obwodu oświetleniowego z obwodem oświetleniowym Gestora sieci oświetleniowej – ENERGA Oświetlenie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Cena © - waga 60%;
2) Okres gwarancji na przedmiot zamówienia (G) – waga 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa drogi powiatowej nr 2565G ul. Średniej w m. Człuchów, obejmująca przebudowę przejścia dla pieszych.
Zakres robót obejmuje branże: drogową i elektryczną.
a) zakres robót branży drogowej obejmuje:
- przebudowę istniejących chodników o nawierzchni z kostki betonowej szarej i czerwonej z fazą oraz istniejącego azylu i przesunięcie istniejącego przejścia dla pieszych.
- W obrębie przejścia z wyspą azylu należy wykonać poszerzenie drogi powiatowej oraz jej nakładkę.
- Na szerokości przejścia dla pieszych w odległości 0,5 m od krawędzi jezdni należy ułożyć nawierzchnię z płytek polimerobetonowych ostrzegawczych żółtych o szerokości 0,3 m.
- W poprzek chodników należy wykonać nawierzchnię z płytek polimerobetonowych wskaźnikowych podłużnie ryflowanych żółtych o szerokości 0,6 m.
- Nawierzchnię projektowanych azylów należy oddzielić od nawierzchni bitumicznej jezdni drogi powiatowej krawężnikiem betonowym o wymiarach 15x30 cm, natomiast w ciągu przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów krawężnikiem betonowym 15x22 cm.
- Nawierzchnię przebudowywanych chodników należy obramować obrzeżem betonowym 8x30 cm.
- Dodatkowo zamówienie obejmuje ustawienie oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz wykonanie oznakowania poziomego.
b) Zakres robót branży elektrycznej obejmuje:
- wykonanie sygnalizacji na przejściu dla pieszych oraz
- przesunięcie istniejącej lampy doświetlającej przejście dla pieszych.
- projektowana sygnalizacja będzie miała charakter wzbudzany i akomodowany w zależności od wywołań przez pieszych. Funkcje te realizowane będą przez przyciski dla pieszych zainstalowane na masztach sygnalizacyjnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Cena © - waga 60%;
2) Okres gwarancji na przedmiot zamówienia (G) – waga 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa skrzyżowania dróg powiatowych m. Człuchów, obejmująca przebudowę przejść dla pieszych na drogach powiatowych nr: 2538G ul. Traugutta, 2565G ul. Średniej, 2538G ul. Traugutta, nr 2564G ul. Sobieskiego.
Zakres robót obejmuje branże: drogową, sanitarną i elektryczną.
a) zakres robót branży drogowej obejmuje
- budowę wyniesionego skrzyżowania ul. Traugutta, ul. Średniej i ul. Jana III Sobieskiego w Człuchowie o nawierzchni z kostki betonowej czerwonej z fazą.
- Istniejące chodniki zaplanowano przebudować.
- Dla chodników przewidziano nawierzchnię z kostki betonowej szarej i czerwonej z fazą.
- Na szerokości projektowanych przejść dla pieszych w odległości 0,5 m od krawędzi jezdni należy ułożyć nawierzchnię z płytek betonowych ostrzegawczych żółtych o szerokości 0,3 m.
- W poprzek chodników należy wykonać nawierzchnię z płytek wskaźnikowych podłużnie ryflowanych żółtych o szerokości 0,6 m.
- Nawierzchnię projektowanego wyniesionego skrzyżowania należy oddzielić od nawierzchni bitumicznej jezdni drogi powiatowej opornikiem betonowych o wymiarach 12x25 cm, natomiast od pozostałych nawierzchni krawężnikiem betonowym o wymiarach 15x22 cm i 15x30 cm.
- Chodniki należy obramować obrzeżem betonowym 8x30 cm.
- Przewidziano odtworzenie istniejącej konstrukcji jezdni drogi powiatowej o nawierzchni bitumicznej po robotach związanych z przebudową kanalizacji deszczowej.
- Dodatkowo zamówienie obejmuje ustawienie oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz wykonanie oznakowania poziomego.
b) Zakres robót branży sanitarnej obejmuje:
wykonanie odwodnienia w postaci 6 nowych wpustów wpiętych do istniejącej i projektowanych (na istniejących kanałach) studni deszczowych.
c) Zakres robót branży elektrycznej obejmuje:
- budowę kablowej linii zasilającej oświetlenie przejść dla pieszych,
- montaż słupów oświetleniowych o wysokości 5 m,
- montaż opraw asymetrycznych przeznaczonych do oświetlania przejść dla pieszych na wysięgnikach,
- połączenie projektowanego obwodu oświetleniowego z obwodem oświetleniowym Gestora sieci oświetleniowej – ENERGA Oświetlenie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Cena © - waga 60%;
2) Okres gwarancji na przedmiot zamówienia (G) – waga 40 %.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
A) Wykaże się wiedzą i doświadczeniem, w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert, w wykonaniu co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie drogi z przejściami dla pieszych o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł brutto każda i że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujący, że zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, posiadaniem niezbędnej wiedzy i doświadczenia (o której mowa powyżej) musi się wykazać przynajmniej jeden z wykonawców że zrealizował te roboty samodzielnie i będzie uczestniczył osobiście w wykonywaniu zamówienia.
B) Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobą Kierownika Budowy. Osoba ta musi posiadać ważne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z ustawą Prawo budowlane w specjalności drogowej lub w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów oraz wykazać się przynależnością do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa – w przypadku gdy są wymagane odrębnymi przepisami obowiązującymi w danym kraju. Wymagane doświadczenie zawodowe: minimum 36 miesięcy pracy na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót w zakresie wykonawstwa, przy realizacji podobnych robót. Przez wymagane minimalne doświadczenie zawodowe na danym stanowisku rozumie się łączną ilość miesięcy przepracowanych na stanowisku jak proponowane, przy realizacji podobnych robót w danej branży.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: załącznik nr 2 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: załączniki nr 5 i 6 do SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia po stronie Zamawiającego i Wykonawcy. W sytuacji zmiany osób uczestniczących po stronie Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia wykonania zleconych prac przez osoby o tym samym poziomie merytorycznym, co dotychczasowi pracownicy, z uwzględnieniem umówionego doświadczenia zawodowego.
2) Strony mają prawo do przedłużenia Terminu zakończenia robót o okres trwania przyczyn uniemożliwiających dotrzymanie Terminu zakończenia robót, w następujących sytuacjach:
a) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
b) wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
c) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
d) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
e) wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami.
3) Zmiany podwykonawców na skutek:
a) wprowadzenia nowego podwykonawcy,
b) rezygnacji dotychczasowego podwykonawcy,
c) zmiany wartości lub zakresu przewidywanego do wykonania przez podwykonawców.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-16 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_czluchow
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-16 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-10-15