Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa dróg powiatowych nr 1360L, 1361L, 1348L
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT ŁUKOWSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711581825
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Józefa Piłsudskiego 17
1.5.2.) Miejscowość: Łuków
1.5.3.) Kod pocztowy: 21-400
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.7.) Numer telefonu: 25 798 2203
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@starostwolukow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatlukowski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Zarząd Dróg Powiatowych
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 711586627
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Łapiguz 112
1.11.4.) Miejscowość: Łuków
1.11.5.) Kod pocztowy: 21-400
1.11.6.) Województwo: lubelskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.11.9.) Numer telefonu: 25 798 2020
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: biuro@zdp.lukow.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.zdp.lukow.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa dróg powiatowych nr 1360L, 1361L, 1348L
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1254a10f-b3f8-11ec-97c7-b646b0ba23df
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00108420
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00017513/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.10 Przebudowa drogi powiatowej nr 1360L od KM 0+010 do KM 7+000 odcinek Hordzież-Wola Gułowska
1.1.11 Przebudowa drogi powiatowej nr 1361L od KM 0+010 do KM 1+690 odcinek Wola Gułowska-Dąbrówka
1.1.12 Przebudowa drogi powiatowej nr 1348L od KM 10+165 do KM 14+080 odcinek Dąbrówka-Krzówka
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zdplukow.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zdplukow.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacje dostępne są w Rozdziale XI SWZ - Komunikacja w postępowaniu
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Dróg Powiatowych w Łukowie, ul. Łapiguz 112, 21-400 Łuków;
- Inspektorem Ochrony Danych jest Magdalena Piszcz - Jóźwiak, z którym można się skontaktować pod adresem e-mail: iod@starostwolukow.pl. lub tel. 25 798 22 03 wew. 210.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pod nazwą: „Przebudowa dróg powiatowych nr 1360 L, 1361 L, 1348L", znak postępowania AZ.262.4.2022;
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
- posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
• w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
• wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;6
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
- Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Brak podania danych uniemożliwi przeprowadzenie postępowania administracyjnego lub wykonanie innej żądanej czynności urzędowej.
- Nie będzie Pani/Pan podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowaniu, o którym mowa a art. 22 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: AZ.262.4.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1.
1. Przebudowa drogi powiatowej nr 1360 L od KM 0+010 do KM 7+000 odcinek Hordzież – Wola Gułowska
2. Przebudowa obejmuje w szczególności:
ODCINEK I
- roboty przygotowawcze i rozbiórkowe
- przepusty i odwodnienie
- podbudowa
- chodniki i zjazdy
- roboty nawierzchniowe
- roboty wykończeniowe
ODCINEK II
- roboty przygotowawcze i rozbiórkowe
- roboty nawierzchniowe
- roboty wykończeniowe
RONDO - droga
- roboty przygotowawcze i rozbiórkowe
- przepusty i odwodnienie
- podbudowa
- chodniki i zjazdy
- roboty nawierzchniowe
- roboty wykończeniowe
RONDO – oświetlenie
- linia kablowa oświetlenia ulicznego
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają:
- Dokumentacja projektowa wraz z przedmiarami robót – załącznik nr 9 do SWZ;
- Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – załącznik nr do SWZ 10
4.2.5.) Wartość części: 7455130,43 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 286 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie niżej przedstawionych kryteriów oceny ofert. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
1) kryterium „Cena brutto” – waga kryterium: 60 %
Punkty w kryterium „Cena brutto” zostaną przyznane według wzoru:
KC = CN / COB x 60 (max liczba punktów w ocenianej pozycji)
Gdzie:
KC - ilość punktów przyznanych Wykonawcy;
CN - najniższa zaoferowana cena brutto, spośród wszystkich ofert nie podlegających
odrzuceniu;
COB - cena brutto zaoferowana w ofercie badanej.
Uwaga: powyższy iloraz zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
Zaokrąglenie będzie polegało na:
- odrzuceniu wszystkich cyfr końcowych danej liczby znajdujących się powyżej drugiego miejsca po przecinku,
- zwiększeniu ostatniej z pozostałych cyfr o jeden, jeżeli trzecia cyfra po przecinku liczby pierwotnej była większa lub równa 5.
Maksymalna łączna liczba punktów możliwych do uzyskania w ocenianym kryterium KC wynosi 60 punktów.
Podstawą przyznania punktów w kryterium „Cena brutto” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
2) Kryterium „Okres rękojmi” KOR – waga kryterium: 40%
Minimalny wymagany przez Zamawiającego okres rękojmi 60 miesięcy.
Za przedłużenie okresu rękojmi punktacja w przedmiotowym kryterium przyznana zostanie w sposób następujący:
- okres rękojmi 60 miesięcy – 0 pkt
- okres rękojmi 66 miesięcy – 20 pkt
- okres rękojmi 72 miesiące – 40 pkt
Jeżeli Wykonawca nie przedłuży okresu rękojmi, wówczas do oceny oferty zostanie przyjęty okres rękojmi, o którym mowa w rozdziale III ust. 5 SWZ a wykonawca otrzyma 0 pkt i taki termin okresu rękojmi zostanie uwzględniony w umowie.
Maksymalna łączna liczba punktów jakie przyzna Zamawiający w ocenianym kryterium KOR wynosi 40 punktów.
2. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów obliczoną według wzoru: NO = KC + KOR
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2.
1. Przebudowa drogi powiatowej nr 1361 L od KM 0+010 do KM 1+690
odcinek Wola Gułowska - Dąbrówka
2. Przebudowa obejmuje w szczególności:
- roboty przygotowawcze i rozbiórkowe: Roboty pomiarowe, Karczowanie krzaków i podszycia gęstych, przy ilości krzaków 3000 szt/ha;
- podbudowa: Usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) przy grubości warstwy: do 10 cm, Wykonanie koryta na poszerzeniu przy głębokości koryta: 30 cm, Przemieszczanie gruntu z koryta na uzupełnienie korpusu drogowego, Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, Wykonanie warstwy odsączającej z piasku przy grubości warstwy po zagęszczeniu 10 cm, Wykonanie podbudowy betonowej, wraz z pielęgnacją przez posypywanie piaskiem i polewanie wodą, przy grubości warstwy
po zagęszczeniu 18 cm, z betonu:C 8/10;
- chodniki i zjazdy: Rozebranie istniejącego chodnika, Rozebranie krawężników, ułożonych na ławie betonowej, Rozebranie obrzeży ułożonych na podsypce piaskowej, przy wymiarach obrzeża 6 x 20 cm, Ustawienie krawężników betonowych na ławie betonowej C8/10 o wymiarach 15x30 cm, Warstwy odsączające z piasku, przy grubości warstwy po zagęszczeniu 10 cm, zagęszczane mechaniczne walcem statycznym, Wykonanie podbudowy mieszanką betonową, przy grubości warstwy po zagęszczeniu 10 cm, z betonu C8/10, Ułożenie chodnika z kostki brukowej betonowej, z wypełnieniem spoin piaskiem, układane na podsypce cem-piask. gr. 3 cm, przy użyciu kostki kolorowej gr. 6 cm, ułożenie obrzeża o wymiarach 20x6 cm na ławie betonowej C8/10 z wypełnieniem spoin piaskiem;
- roboty nawierzchniowe: Wykonanie frezowania nawierzchni asfaltowych, przy średniej grubości warstwy 6 cm z odwiezieniem urobku na plac składowy na odległość do 10 km, Mechaniczne oczyszczenie nawierzchni, Skropienie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową w ilości 0,6 kg/m2 (trzykrotnie), Mechaniczne wyrównanie istniejącej nawierzchni jako podbudowy mieszanką mineralno-asfaltową wraz z zagęszczeniem w ilości średnio 150 kg/m2, Wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni z mieszanek mineralno-asfaltowych o grubości warstwy po zagęszczeniu: 6 cm, Wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanek mineralno-asfaltowych , o grubości warstwy po zagęszczeniu: 4 cm;
- roboty wykończeniowe: Oznakowanie poziome - linie cienkowarstwowe, Ustawienie znaków pionowych wraz ze słupkami, Usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) z poboczy, Uzupełnienie korpusu drogowego gruntem, Warstwy odsączające z piasku, wykonywane i zagęszczane mechanicznie walcem statycznym, przy grubości warstwy po zagęszczeniu 10 cm, Pobocza ulepszone tłuczniowe, przy grubości warstwy po zagęszczeniu 10 cm, profilowanie skarp, Regulacja wysokościowa zjazdów.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają:
- Dokumentacja projektowa wraz z przedmiarami robót – załącznik nr 9 do SWZ;
- Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – załącznik nr do SWZ 10
4.2.5.) Wartość części: 1486593,79 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 286 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie niżej przedstawionych kryteriów oceny ofert. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
1) kryterium „Cena brutto” – waga kryterium: 60 %
Punkty w kryterium „Cena brutto” zostaną przyznane według wzoru:
KC = CN / COB x60 (max liczba punktów w ocenianej pozycji)
Gdzie:
KC - ilość punktów przyznanych Wykonawcy;
CN - najniższa zaoferowana cena brutto, spośród wszystkich ofert nie podlegających
odrzuceniu;
COB - cena brutto zaoferowana w ofercie badanej.
Uwaga: powyższy iloraz zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
Zaokrąglenie będzie polegało na:
- odrzuceniu wszystkich cyfr końcowych danej liczby znajdujących się powyżej drugiego miejsca po przecinku,
- zwiększeniu ostatniej z pozostałych cyfr o jeden, jeżeli trzecia cyfra po przecinku liczby pierwotnej była większa lub równa 5.
Maksymalna łączna liczba punktów możliwych do uzyskania w ocenianym kryterium KC wynosi 60 punktów.
Podstawą przyznania punktów w kryterium „Cena brutto” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
2) Kryterium „Okres rękojmi” KOR – waga kryterium: 40%
Minimalny wymagany przez Zamawiającego okres rękojmi 60 miesięcy.
Za przedłużenie okresu rękojmi punktacja w przedmiotowym kryterium przyznana zostanie w sposób następujący:
- okres rękojmi 60 miesięcy – 0 pkt
- okres rękojmi 66 miesięcy – 20 pkt
- okres rękojmi 72 miesiące – 40 pkt
Jeżeli Wykonawca nie przedłuży okresu rękojmi, wówczas do oceny oferty zostanie przyjęty okres rękojmi, o którym mowa w rozdziale III ust. 5 SWZ a wykonawca otrzyma 0 pkt i taki termin okresu rękojmi zostanie uwzględniony w umowie.
Maksymalna łączna liczba punktów jakie przyzna Zamawiający w ocenianym kryterium KOR wynosi 40 punktów.
2. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów obliczoną według wzoru: NO = KC + KOR
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3.
1. Przebudowa drogi powiatowej nr 1348 L od KM 10+165 do KM 14+080
odcinek Dąbrówka - Krzówka
2. Przebudowa obejmuje w szczególności:
- roboty przygotowawcze i rozbiórkowe: roboty pomiarowe, Karczowanie krzaków i podszycia gęstych, przy ilości krzaków 3000 szt/ha;
- podbudowa: Usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) przy grubości warstwy: do 10 cm, Wykonanie koryta na poszerzeniu przy głębokości koryta: 30 cm, Przemieszczanie gruntu z koryta na uzupełnienie pasa drogowego, Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, Wykonanie warstwy odsączającej z piasku przy grubości warstwy po zagęszczeniu 10 cm, Wykonanie podbudowy betonowej, wraz z pielęgnacją przez posypywanie piaskiem i polewanie wodą, przy grubości warstwy po zagęszczeniu 18 cm, z betonu:C 8/10;
- roboty nawierzchniowe: Mechaniczne oczyszczenie nawierzchni, Skropienie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową w ilości 0,6 kg/m2 (trzykrotnie), Mechaniczne wyrównanie istniejącej nawierzchni jako podbudowy mieszanką mineralno-asfaltową wraz z zagęszczeniem w ilości średnio 150 kg/m2, Wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni z mieszanek mineralno-asfaltowych o grubości warstwy po zagęszczeniu: 6 cm, Wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanek mineralno-asfaltowych , o grubości warstwy po zagęszczeniu: 4 cm;
- roboty wykończeniowe: Oznakowanie poziome - linie cienkowarstwowe, Ustawienie znaków pionowych wraz ze słupkami, Usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) z poboczy, Uzupełnienie korpusu drogowego gruntem, Warstwy odsączające z piasku, wykonywane i zagęszczane mechanicznie walcem statycznym, przy grubości warstwy po
zagęszczeniu 10 cm, Pobocza ulepszone tłuczniowe, przy grubości warstwy po zagęszczeniu 10 cm, Profilowanie skarp, Regulacja wysokościowa zjazdów.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają:
- Dokumentacja projektowa wraz z przedmiarami robót – załącznik nr 9 do SWZ;
- Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – załącznik nr do SWZ 10
4.2.5.) Wartość części: 3246595,85 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający dokona oceny ofert na podstawie niżej przedstawionych kryteriów oceny ofert. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
1) kryterium „Cena brutto” – waga kryterium: 60 %
Punkty w kryterium „Cena brutto” zostaną przyznane według wzoru:
KC = CN COB x 60 (max liczba punktów w ocenianej pozycji)
Gdzie:
KC - ilość punktów przyznanych Wykonawcy;
CN - najniższa zaoferowana cena brutto, spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu;
COB - cena brutto zaoferowana w ofercie badanej.
Uwaga: powyższy iloraz zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
Zaokrąglenie będzie polegało na:
- odrzuceniu wszystkich cyfr końcowych danej liczby znajdujących się powyżej drugiego miejsca po przecinku,
- zwiększeniu ostatniej z pozostałych cyfr o jeden, jeżeli trzecia cyfra po przecinku liczby pierwotnej była większa lub równa 5.
Maksymalna łączna liczba punktów możliwych do uzyskania w ocenianym kryterium KC wynosi 60 punktów.
Podstawą przyznania punktów w kryterium „Cena brutto” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
2) Kryterium „Okres rękojmi” KOR – waga kryterium: 40%
Minimalny wymagany przez Zamawiającego okres rękojmi 60 miesięcy.
Za przedłużenie okresu rękojmi punktacja w przedmiotowym kryterium przyznana zostanie w sposób następujący:
- okres rękojmi 60 miesięcy – 0 pkt
- okres rękojmi 66 miesięcy – 20 pkt
- okres rękojmi 72 miesiące – 40 pkt
Jeżeli Wykonawca nie przedłuży okresu rękojmi, wówczas do oceny oferty zostanie przyjęty okres rękojmi, o którym mowa w rozdziale III ust. 5 SWZ a wykonawca otrzyma 0 pkt i taki termin okresu rękojmi zostanie uwzględniony w umowie.
Maksymalna łączna liczba punktów jakie przyzna Zamawiający w ocenianym kryterium KOR wynosi 40 punktów.
2. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów obliczoną według wzoru: NO = KC + KOR
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiające określa następujące
warunki:
a) w zakresie doświadczenia Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu jeżeli wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:
- dla CZĘŚCI 1: jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie drogi wykonanej w technologii mas bitumicznych o wartości brutto co najmniej 6 000 000,00 zł (słownie: sześć milionów złotych);
- dla CZĘŚCI 2: jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie drogi wykonanej w technologii mas bitumicznych o wartości brutto co najmniej 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych);
- dla CZĘŚCI 3: jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie drogi wykonanej w technologii mas bitumicznych o wartości brutto co najmniej 2 000 000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych);
b) w zakresie kwalifikacji zawodowych Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu jeżeli wykaże, że dysponuje osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe do kierowania robotami budowlanymi wykonywanymi w ramach zamówienia, które skieruje do jego realizacji:
- dla CZĘŚCI 1:
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej oraz doświadczenie zawodowe w kierowaniu co najmniej jedną robotą budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie drogi wykonanej w technologii mas bitumicznych – osoba ta będzie pełnić funkcję kierownika robót;
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie spełniania samodzielnych funkcji technicznych – osoba ta będzie pełnić funkcję kierownika robót.
- dla CZĘŚCI 2:
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej oraz doświadczenie zawodowe w kierowaniu co najmniej jedną robotą budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie drogi wykonanej w technologii mas bitumicznych – osoba ta będzie pełnić funkcję kierownika robót;
- dla CZĘŚCI 3:
- co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej oraz doświadczenie zawodowe w kierowaniu co najmniej jedną robotą budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie drogi wykonanej w technologii mas bitumicznych – osoba ta będzie pełnić funkcję kierownika robót;
Osoby te muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz ważne zaświadczenie o wpisaniu na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, zgodnie z treścią art. 12 ust. 2 i ust. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz.U.z 2020 r., poz. 1333 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (tj. Dz. U z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca na wezwanie Zamawiającego przedłoży:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wykaz należy sporządzić zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wykaz sporządzić należy zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:
dla CZĘŚCI 1: 80 000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych),
dla CZĘŚCI 2: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych);
dla CZĘŚCI 3: 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572 ze zm.).
5. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy o numerze 68 9206 0009 0004 9386 2000 0070 w Banku Spółdzielczym w Trzebieszowie. W tytule przelewu należy wpisać: wadium do postępowania AZ.262.4.2022 dla części …….
6. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
7. W przypadku wniesienia wadium w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale, w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego podpisem elektronicznym przez upoważnionego wystawcę dokumentu i powinno zawierać:
- nazwę zleceniodawcy (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie poręczeń lub gwarancji należy wskazać – „Powiat Łukowski z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 17, 21-400 Łuków”.
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem;
- kwotę gwarancji/poręczenia;
- termin ważności gwarancji/poręczenia;
- zobowiązania gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
8. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania z ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium , w przypadku o którym mowa w art. 98 ust.2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
9. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć aktualne na dzień składania ofert:
a) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z mocy art. 108 ust. 1 – zgodne ze wzorem określonym w załączniku nr 2 do SWZ.
b) oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu – zgodne ze wzorem określonym w załączniku nr 3 do SWZ.
Oświadczenia, o których mowa składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców:
1) Oświadczenia o których mowa w ust. 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
2) Oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy, do oferty dołączają wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia – załącznik nr 4 do SWZ.
3) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty.
4) W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia kopii umowy regulującą współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Nie przewiduje się istotnej zmiany przedmiotowej umowy, w rozumieniu art. 454 Pzp.
2. Dopuszcza się zmianę umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia:
1) gdy nowy wykonawca ma zastąpić dotychczasowego wykonawcę, w sytuacji gdy:
a) w wyniku sukcesji, wstępując w prawa i obowiązki wykonawcy, w następstwie przejęcia, połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, a także nie ma na celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy, lub
b) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań wykonawcy względem jego podwykonawców, w przypadku, o którym mowa w art. 465 ust. 1 Pzp;
2) z zastrzeżeniem art. 455 ust.3 Pzp, jeżeli dotyczy realizacji, przez dotychczasowego wykonawcę, dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych, których nie uwzględniono w zamówieniu podstawowym, o ile stały się one niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności wyposażenia, usług lub instalacji zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego,
c) wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekracza 50% wartości pierwotnej umowy,
z wyjątkiem należycie uzasadnionych przypadków;
3) z zastrzeżeniem art. 455 ust.3 Pzp, jeżeli konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, o ile zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy, a wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekracza 50% wartości pierwotnej umowy.
3. Dopuszczalne są również zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, których łączna wartość jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 15%, w przypadku zamówień na roboty budowlane, a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru umowy.
4. Jeżeli umowa zawiera postanowienia dotyczące zasad wprowadzania zmian wysokości cen, dopuszczalną wartość zmiany ceny, o której mowa w ust. 2 pkt 2 lit. c i pkt 3, lub dopuszczalną wartość zmiany umowy, o której mowa w ust. 3, ustala się w oparciu o zmienioną cenę.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-19 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zdplukow.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-19 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni