Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa dróg powiatowych na terenie Powiatu Opolskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W OPOLU LUBELSKIM Z SIEDZIBĄ W PONIATOWEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431029613
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Młodzieżowa 6
1.5.2.) Miejscowość: Poniatowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 24-320
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zdpsekretariat@opole.lublin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zdpopole.bip.lubelskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa dróg powiatowych na terenie Powiatu Opolskiego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e2dcf310-d0ab-11ee-875e-a22221c84ba7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00213065
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00030764/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Przebudowa dróg powiatowych na terenie Powiatu Opolskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://opole-lublin.ezamawiajacy.pl/pn/opole-lublin/demand/148543/notice/public/details
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami może się odbywać wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. z 2020 r. poz. 344), tj. poprzez Platformę zakupową pod adresem: https://opole-lublin.ezamawiajacy.pl/pn/opole-lublin/demand/148543/notice/public/details
oraz w przypadku awarii ww. platformy, za pośrednictwem poczty elektronicznej (za wyjątkiem ofert): zdpsekretariat@opole.lublin.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r. poz. 344 ze zm.). Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym składanie ofert, wszelkich oświadczeń, wnioski, zawiadomień oraz informacji przekazywane będą za pośrednictwem Platformy zakupowej (on-line Marketplanet), dostępnej pod adresem: https://opole-lublin.ezamawiajacy.pl/pn/opole-lublin/demand/148543/notice/public/details
W przypadku trudności technicznych związanych z korzystaniem z Platformy, Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania informacji drogą elektroniczną (za wyjątkiem składania ofert) na adres e-mail: zdpsekretariat@opole.lublin.pl
2) Oferta wraz z załącznikami musi zostać sporządzona w języku polskim, złożona w postaci elektronicznej oraz podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym lub podpisem zaufanym pod rygorem nieważności. Złożenie oferty wymaga od wykonawcy zarejestrowania się i zalogowania na Platformie zakupowej zamawiającego dostępnej pod adresem:
https://opole-lublin.ezamawiajacy.pl/pn/opole-lublin/demand/148543/notice/public/details
3) Zasady postępowania przy rejestracji na platformie oraz zasady przygotowania i złożenia oferty zostały przedstawione na Platformie zakupowej, w szczególności w Instrukcji dla Wykonawców pod adresem: https://opolelublin.
4) Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
5) W przypadku przekazywania w postępowaniu dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
6) Zamawiający informuje, iż w przypadku przesłania przez Wykonawcę dokumentów elektronicznych skompresowanych (w tym oferta przetargowa), dopuszczone są jedynie formaty danych wskazanych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247 ze zm.). Powyższe oznacza, iż Zamawiający nie dopuszcza przesyłania dokumentów elektronicznych (w tym oferty) skompresowanych np. formatem .rar.
7) Zamawiający określa dopuszczalny format podpisu elektronicznego, jako:
• dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,
• dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, prócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem.
8) Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) e-mail: oneplace@marketplanet.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DT.ZP.2720.01.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ 1 - Przebudowa dróg powiatowych na terenie Powiatu Opolskiego - gm. Józefów nad Wisłą, Karczmiska, Łaziska, Poniatowa
a) Przebudowa drogi powiatowej nr 2639L Józefów nad Wisłą - Boiska - Dzierzkowice na odcinku dł. 1,888 km. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi powiatowej nr 2639L na odcinku o dł. 1,888 km. Droga powiatowa na całej długości o nawierzchni mineralno-bitumicznej zmiennej szerokości (5,00-5,70m oraz zmienna na łukach poziomych). Nawierzchnia drogi mineralno-bitumiczna z obustronnym poboczem gruntowym naturalnym. Odcinek drogi objęty zamówieniem jako połączenie między miejscowością Bór (odcinek w dobrym stanie technicznym) – Prawno - Mazanów Michałów (odcinek na którym znajduje się droga dla pieszych z płyt betonowych). Droga przeznaczona dla ruchu tranzytowego – łącznik między Powiatem Opolskim a Powiatem Kraśnickim. Prace do wykonania w szczególności: odtworzenie trasy i pkt. wysokościowych, frezowanie nawierzchni na skrzyżowaniach, wykonanie podbudowy, wykonanie warstw wiążącej i ścieralnej, przebudowa zatok przystankowych z peronami na istn. przystankach komunikacji publicznej, odtworzenie rowów przydrożnych, utwardzenie poboczy kruszywem, oznakowanie pionowe i poziome;
b) Przebudowa drogi powiatowej nr 2625L Piotrawin - Zgoda - dr. pow. 2605L na odcinku dł. 2,390 km. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi powiatowej nr 2625L na odcinku od km 0+000 do km 2+390, dł. 2,390 km. Droga powiatowa na całej długości o nawierzchni mineralno-bitumicznej zmiennej szerokości (4,50-5,00m). Nawierzchnia drogi mineralno-bitumiczna z obustronnym poboczem gruntowym naturalnym. Na odcinku objętym zamówieniem (początek) łączy się z nawierzchnią w zadowalającym stanie technicznym, na końcowym odcinku droga przechodzi w nawierzchnię gruntową. Droga przeznaczona dla ruchu lokalnego. Prace do wykonania w szczególności: odtworzenie trasy i pkt. wysokościowych, frezowanie nawierzchni na skrzyżowaniach, wykonanie podbudowy, wykonanie warstw wiążącej i ścieralnej, lokalne odtworzenie przydrożnych rowów, utwardzenie poboczy kruszywem, oznakowanie pionowe i poziome;
c) Przebudowa drogi powiatowej nr 2614L Karczmiska – Wymysłów - Kol. Niezabitów na odcinku dł. 3,910 km. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi powiatowej nr 2614L na odcinku od km 0+000 do km 3+910, dł. 3,910 km. Droga powiatowa na całej długości o nawierzchni mineralno-bitumicznej zmiennej szerokości (5,60-6,00m). Nawierzchnia drogi mineralno-bitumiczna z obustronnym poboczem gruntowym naturalnym. Na początkowym odcinku łączy się z torowiskiem kolejowym z nawierzchnią w dobrym stanie technicznym, na końcowym łączy się z drogą powiatową nr 2552L. Skrzyżowanie zwykłe. Droga przeznaczona dla ruchu tranzytowego – łącznik Gminy Karczmiska z Gminą Poniatowa. Prace do wykonania w szczególności: odtworzenie trasy i pkt. wysokościowych, frezowanie nawierzchni na skrzyżowaniach, regulacja pionowa zjazdów, wykonanie podbudowy, wykonanie warstw wiążącej i ścieralnej, wykonanie peronów przystankowych, utwardzenie poboczy kruszywem, oznakowanie pionowe i poziome;
d) Przebudowa drogi powiatowej nr 2602L Zagajdzie - Rogów - Wólka Polanowska - Kosiorów na odcinku dł. 0,768 km. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi powiatowej nr 2602L na odcinku od km 0+000 do km 0+768, dł. 768,00mb. Droga powiatowa posiada zróżnicowaną nawierzchnię. Na odcinku 0+000 – 0+197,00 nawierzchnia z kruszyw kamiennych. Na pozostałym odcinku nawierzchnia z prefabrykatów betonowych (drogowe 3,00x1,50 na odcinku 0+197 – 0+652 oraz płyty YOMB do km 0+768). Na początkowym odcinku objętym zamówieniem łączy się z drogą gminną (m. Zagajdzie), na końcowym łączy się z nawierzchnią z kostki brukowej betonowej – wjazd do wąwozu (m. Rogów). Droga przeznaczona dla ruchu lokalnego oraz dojazd do pól uprawnych. Prace do wykonania w szczególności: odtworzenie trasy i pkt. wysokościowych, wykonanie podbudowy, wykonanie warstw wiążącej i ścieralnej, utwardzenie poboczy, oznakowanie pionowe i urządzenia brd.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ 2 - Przebudowa dróg powiatowych na terenie Powiatu Opolskiego – gmina Chodel, Opole Lubelskie
a) Przebudowa drogi powiatowej nr 2632L Puszno Godowskie - Antonówka - Godów na odcinku dł. 3,337 km. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi powiatowej nr 2632L na odcinku od km 0+000 do km 3+337, dł. 3,337 km. Droga powiatowa na całej długości o nawierzchni mineralno-bitumicznej zmiennej szerokości (5,50-6,00m – na łukach poziomych). Nawierzchnia drogi mineralno-bitumiczna z obustronnym poboczem gruntowym naturalnym (0+000 – 0+772), na pozostałym odcinku droga dla pieszych z kostki brukowej betonowej. Droga wyposażona w zatokę autobusową oraz zatokę postojową o nawierzchni mineralno-bitumicznej przeznaczone do przebudowy. Na początkowym odcinku łączy się z drogami powiatowymi nr 2628L (kierunek Komaszyce/Truszków), 2626L (kierunek Puszno Skokowskie/Wrzelowiec). Droga stanowi połączenie między gminą Opole Lub. (m. Puszno Godowskie) a Gminą Chodel (m. Antonówka, Godów), docelowo drogą łączy się z drogą wojewódzką nr 833 (relacji Chodel – Kraśnik). Skrzyżowania zwykłe. Droga przeznaczona dla ruchu tranzytowego. Prace do wykonania w szczególności: odtworzenie trasy i pkt. wysokościowych, frezowanie, wykonanie podbudowy, wykonanie warstw wiążącej i ścieralnej, przebudowa zatoki przystankowej z peronami na istn. przystankach komunikacji publicznej, wykonanie chodnika przy przejściu dla pieszych, odtworzenie rowów przydrożnych, utwardzenie poboczy kruszywem, oznakowanie pionowe i poziome;
b) Przebudowa drogi powiatowej nr 2628L Komaszyce - Puszno Godowskie na odcinku dł. 1,844 km. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi powiatowej nr 2628L na odcinku od km 0+000 do km 1+844, dł. 1,844 km. Droga powiatowa na całej długości o nawierzchni mineralno-bitumicznej zmiennej szerokości (5,50-6,00m – na łukach poziomych). Nawierzchnia drogi mineralno-bitumiczna z obustronnym poboczem gruntowym naturalnym. Na początkowym odcinku łączy się z drogą wojewódzką nr 747 (obwodnica), na końcowym łączy się z drogami powiatowymi nr 2626L/2632L. Skrzyżowanie zwykłe. Droga przeznaczona dla ruchu tranzytowego – skrót dla kierunku Opole Lub. – Kraśnik. Prace do wykonania w szczególności: odtworzenie trasy i pkt. wysokościowych, frezowanie nawierzchni na skrzyżowaniach, wykonanie podbudowy, wykonanie warstw wiążącej i ścieralnej, odtworzenie rowów przydrożnych, utwardzenie poboczy kruszywem, oznakowanie pionowe i poziome;
c) Przebudowa drogi powiatowej nr 2627L Leonin – Wandalin na odcinkach o łącznej dł. 5,701 km. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi powiatowej nr 2627L na odcinku od km 0+000 do km 3+474, dł. 3,474 km oraz na odcinku dł. 2,227 km (w ramach Etapu 2). Droga powiatowa na całej długości o nawierzchni mineralno-bitumicznej zmiennej szerokości (5,50-5,70m – na łukach poziomych). Nawierzchnia drogi mineralno-bitumiczna z obustronnym poboczem gruntowym naturalnym. Na początkowym odcinku łączy się z drogą powiatową nr 2622L (m. Skoków), na końcowym łączy się z drogą powiatową nr 2626L. Skrzyżowania zwykłe. Droga przeznaczona dla ruchu lokalnego. Prace do wykonania w szczególności: odtworzenie trasy i pkt. wysokościowych, frezowanie nawierzchni na skrzyżowaniach, regulacja pionowa zjazdów, wykonanie podbudowy, wykonanie warstw wiążącej i ścieralnej, wykonanie peronów przystankowych, odtworzenie rowów przydrożnych, utwardzenie poboczy kruszywem, oznakowanie pionowe i poziome;
d) Przebudowa drogi powiatowej nr 2617L Pustelnia - Trzebiesza – Darowne na odcinku dł. 1,170 km. Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi powiatowej nr 2617L na odcinku od km 0+000 do km 1+170, dł. 1,170 km. Droga powiatowa na całej długości o nawierzchni mineralno-bitumicznej zmiennej szerokości (4,90-5,20m – na łukach poziomych). Nawierzchnia drogi mineralno-bitumiczna z obustronnym poboczem gruntowym naturalnym. Na początkowym odcinku objętym opracowaniem łączy się z drogą gminną (m. Trzebiesza), na końcowym łączy się z drogą powiatową nr 2619L (m. Darowne). Skrzyżowania zwykłe. Droga przeznaczona dla ruchu lokalnego. Prace do wykonania w szczególności: odtworzenie trasy i pkt. wysokościowych, wykonanie podbudowy, wykonanie warstw wiążącej i ścieralnej, wykonanie peronów przystankowych, odtworzenie rowów przydrożnych, utwardzenie poboczy, oznakowanie pionowe i poziome.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Warunek dotyczący kwalifikacji zawodowych osób skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia, tj. dysponuje minimum jedną osobą, która będzie pełniła funkcję Kierownika Budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia – w specjalności drogowej, oraz aktualne na dzień podpisania umowy pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego i wymagane ubezpieczenie OC. Dodatkowe informacje:
a) UWAGA! Zamawiający nie wymaga przedstawienia środka dowodowego w postaci Wykazu osób. Wybrany do realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć uprawnienia budowlane wraz z aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, po wyborze najkorzystniejszej oferty - najpóźniej w dniu podpisania Umowy,
b) niniejszy warunek dotyczy obydwu części zamówienia – Wykonawca może dysponować tą samą osobą (tj. Kierownikiem Budowy) przy realizacji obydwu części zamówienia,
c) Wykonawca może dysponować osobą, która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2023 poz. 334 ze zm.) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz.U. 2023 poz. 551 ze zm.),
d) przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. 2023 poz. 682 ze zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania. Na podstawie art. 104 ustawy Prawo budowlane, osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
2) Warunek dotyczący doświadczenia Wykonawcy, tj. należyte wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
a) CZĘŚĆ 1 – wykonanie inwestycji polegających na budowie lub przebudowie drogi/dróg o nawierzchni asfaltowej o długości co najmniej 6 km. Zamawiający dopuszcza łączenie kilku (max.4) robót budowlanych/umów – w ramach warunku określonego w ppkt a) oraz sumowanie ich potencjału (długości) w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem, iż każda z 4 umów musi opiewać na budowę lub przebudowę drogi/dróg o nawierzchni asfaltowej o długości co najmniej 1,5 km,
b) CZĘŚĆ 2 - wykonanie inwestycji polegających na budowie lub przebudowie drogi/dróg o nawierzchni asfaltowej o długości co najmniej 8 km. Zamawiający dopuszcza łączenie kilku (max. 4) robót budowlanych/umów – w ramach warunku określonego w ppkt b) oraz sumowanie ich potencjału (długości) w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem, iż każda z 4 umów musi opiewać co najmniej na budowę lub przebudowę drogi/dróg o nawierzchni asfaltowej o długości co najmniej 2 km,
i. w niniejszej SWZ definicje budowy lub przebudowy należy rozumieć zgodnie z definicjami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. 2023 poz. 682 ze zm.),
ii. Wykonawca składający ofertę na obydwie części zamówienia, może legitymować się jednym i tym samym doświadczeniem dla obydwu części, byleby wielkość tego doświadczenia odpowiadało największej wielkości spośród obydwu części zamówienia,
iii. Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić zakres robót (w tym w szczególności długość oraz rodzaj nawierzchni), aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1) Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie:
1) CZĘŚĆ 1 – 100 000 zł,
2) CZĘŚĆ 2 – 110 000 zł
2) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
3) Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
4) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: Bank Pekao S.A. nr 81 1240 5497 1111 0010 4156 4009 z dopiskiem: „Wadium na postępowanie znak: „DT.ZP.2720.01.2024 – CZĘŚĆ …..”.
5) Jeżeli Wykonawca składa ofertę na obydwie części zamówienia, wadium należy wnieść na każdą część z osobna - dwoma odrębnymi przelewami bądź dwa/dwie oddzielne poręczenia/gwarancje.
6) Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego).
7) Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
c) kwotę gwarancji/poręczenia,
d) termin ważności gwarancji/poręczenia,
e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
8) W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
9) Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
10) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
1. Zamawiający przewiduje płatność w formie jednorazowej zaliczki na rzecz Wykonawcy na poczet wykonania zamówienia w wysokości 5% ceny brutto wskazanej w § 3 ust. 1 umowy tj. w kwocie ……………...), płatną po zawarciu niniejszej umowy na pisemny wniosek Wykonawcy. Fakt otrzymania zaliczki Wykonawca potwierdzi w formie dokumentowej.
2. Płatność zaliczki nastąpi przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w umowie nie później niż w terminie 30 dni po otrzymaniu faktury zaliczkowej, do której Wykonawca dołączy dokument potwierdzający zabezpieczenie zaliczki, o którym mowa w ust. 6.
3. Wymagania dotyczące faktury zaliczkowej odpowiadają wymaganiom dotyczącym faktury końcowej.
4. Faktura zaliczkowa zostanie wystawiona z uwzględnieniem przepisów art. 108a ust. 1a ustawy z 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2023 poz. 1570 ze zm.).
5. Zapłacona zaliczka zostanie zaliczona, po wykonaniu całości zamówienia, na poczet wynagrodzenia Wykonawcy.
6. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia zaliczki zgodnie z art. 442 ust. 3 ustawy Pzp.
7. Zabezpieczenie zaliczki ustala się w wysokości odpowiadającej 100 % kwoty zaliczki.
8. Zabezpieczenie musi być ustanowione zgodnie z prawem polskim i podlegać prawu polskiemu.
9. Dokument (draft) gwarancji/poręczenia wymaga akceptacji Zamawiającego przed jego podpisaniem przez gwaranta/poręczyciela.
10. Dokument gwarancji/poręczenia wystawiony przez podmiot zagraniczny powinien posiadać tłumaczenie przysięgłe na język polski.
11. W przypadku, gdy dokumenty potwierdzające wniesienie zabezpieczenia zaliczki wystawi podmiot zagraniczny dokumenty te winny zawierać klauzulę, iż wszelkie prawa i obowiązki wynikające z wystawionych dokumentów podlegają prawu polskiemu, spory będą rozstrzygane przez polski sąd.
12. Zamawiający nie dokona wypłaty zaliczki w sytuacji braku lub niezgodnego z umową lub przepisami ustawy Pzp lub z SWZ jej zabezpieczenia.
13. Dokument potwierdzający zabezpieczenie zaliczki musi zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do wypłaty na rzecz Zamawiającego kwoty zaliczki na żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, że Wykonawca, pomimo pisemnego wezwania, nie rozliczył przekazanej mu zaliczki, zgodnie z umową.
14. Zamawiający dokona zwrotu zabezpieczenia zaliczki w terminie 30 dni od dnia uznania, że umowa została wykonana należycie.
15. W przypadku zmiany umowy polegającej na przedłużeniu terminu wykonania świadczenia Wykonawca zobowiązany jest – przed podpisaniem aneksu - wnieść nowe zabezpieczenie lub aneks do zabezpieczenia uwzględniający nowy termin wykonania świadczenia i dokonania odbioru wykonanych robót, pod rygorem odmowy podpisania aneksu do umowy przez Zamawiającego.
16. Wykonawca zobowiązany jest zwrócić Zamawiającemu otrzymaną zaliczkę, w przypadku odstąpienia od umowy, przez którąkolwiek ze stron, bez względu na okoliczności faktyczne lub prawne będące podstawą odstąpienia.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku, o których mowa w § 18 Wzoru Umowy,
2) zmiana wynagrodzenia (klauzula waloryzacyjna) może nastąpić w przypadku, o których mowa w § 19 Wzoru Umowy,
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-14 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://opole-lublin.ezamawiajacy.pl/pn/opole-lublin/demand/148543/notice/public/details
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-14 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni