Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa dróg powiatowych na terenie gmin: Stara Błotnica, Białobrzegi, Promna oraz Radzanów”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych w Białobrzegach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670230824
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kościelna 109
1.5.2.) Miejscowość: Białobrzegi
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-800
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.5.7.) Numer telefonu: 48 613 23 38
1.5.8.) Numer faksu: 48 613 23 38
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pzdpbialobrzegi@post.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzdpbialobrzegi.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa dróg powiatowych na terenie gmin: Stara Błotnica, Białobrzegi, Promna oraz Radzanów”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-af7ccb41-8f54-11ee-b55a-a22b2d7f700e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00523261
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00051734/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Przebudowa dróg powiatowych na terenie gmin: Stara Błotnica, Białobrzegi, Promna oraz Radzanów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/bialobrzegipowiat
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/bialobrzegipowiat
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/bialobrzegipowiat
2. komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami,j za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl 3. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl Informacje Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy.4. Wykonawca ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM. 5. Zamawiający, określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.: a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,,f)
Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi data wpływu.6.Wykonawca, akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl 7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania zplatformazakupowa.pl, .8. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" .9.Zamawiający informuje, iż w przypadku awarii platformy zakupowej możliwy jest kontakt poprzez adres email: pzdpbialobrzegi@post.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PZDP.271.23.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane podzielone na zadania
a) Zadanie nr 1 - „Przebudowa drogi powiatowej nr 1132W Siemiradz – Bród na odcinku Siemiradz – Stary Kobylnik od km 1+245 do km 3+880 – CZĘŚĆ I”
Wykonanie przebudowy drogi powiatowej na odcinku 2,635 km, karczowanie krzaków 200,00 m2, rozbiórka konstrukcji jezdni łącznie 2883,00m2, rozbiórka przepustów o śr. do 40cm 174,00m, rozbiórka przepustów 100-120cm 21,00 m, demontaż słupków tarcz znaków 4 słupki/9 tarcz, wykonanie koryta pod konstrukcję drogi 15, 25, 30 i 40cm łącznie 6915,00m2, wykonanie nasypów 105,00m3, wykonanie przepustów z rur PEHD pod drogą o śr. 40cm 18,00m, wykonanie przepustów z rur PEHD pod drogą o śr. 100cm 10,00m, wykonanie przepustów z rur PEHD pod drogą o śr. 120cm 10,00m, wykonanie warstwy odsączającej z piasku gr. 10cm łącznie 6915,00 m2, wykonanie podbudowy z kruszywa 0/31,5mm o gr. 10, 15, 20 i 25cm łącznie 6915,00m2, wykonanie warstwy wyrównawczej o śr. gr. 3cm z betonu asfaltowego AC 16W 743,00 ton, wykonanie warstwy wiążącej o gr. 4 i 6cm z betonu asfaltowego AC 16W łącznie 5031,00m2, wykonanie warstwy ścieralnej o gr. 3cm z betonu asfaltowego AC 8S łącznie 15304,00 m2, umocnienie skarp i dna rowu płytami ażurowymi łącznie 136,00m2, wykonanie przepustów pod zjazdami z rur PVC o średnicy 40cm 107szt/817,00m, ustawienie przyczółków do przepustów o średnicy 40cm 214,00szt, wykonanie poboczy z kruszywa 0/31,5mm o szer. 0,75m 3929,00m2, oczyszczenie rowów 4574,00m, wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego łącznie 568,40m2, ustawienie oznakowania pionowego 23 słupki/34 tablice, ustawienie barier U-14a 28,00m, ustawienie krawężników 15x30cm na ławie z betonu C12/15 32,00m, ustawienie obrzeży 30x8cm 91,00m, wykonanie chodnika z kostki brukowej gr. 6cm 66,0m2, wykonanie zjazdów z kruszywa łamanego 127,00m2, wykonanie zjazdów z betonu asfaltowego AC 11S o gr. 4cm 1612,0m2 , przełożenie zjazdów z kostki brukowej 111,00m2, montaż nowej wiaty przystankowej 1,0kpl., regulacja studni i zaworów łącznie 19,0szt. 3,0 szt.
b) Zadanie nr 2 - „Przebudowa drogi powiatowej nr 1125W Szczyty – Brzeźce od km 0+000 do km 1+532 – CZĘŚĆ I”
Wykonanie przebudowy drogi powiatowej na odcinku 1,532 km, karczowanie krzaków 5000,00m2, rozbiórka konstrukcji jezdni łącznie 620,00m2, rozbiórka przepustów 72,00m, rozbiórka znaków ze słupkami 2słupki/4 tarcze, demontaż progu zwalniającego prefabrykowanego 1,0kpl., wykonanie koryta pod konstrukcję jezdni 20/40cm łącznie 630,00m2, wykonanie koryta pod konstrukcję chodników gr 15cm 2182,00m2, wykonanie koryta pod konstrukcję zjazdów gr 25cm 729,00m2, wykonanie koryta pod konstrukcję wlotów dróg bocznych gr. 30cm 397,00m2, wykonanie nasypów 599,00m3, wykonanie przykanalików o śr. 160mm z rur PVC SN8 61,50m, ustawienie krawężników odwadniających I i II segmentowych łącznie 18,0 szt., wykonanie warstwy odsączającej z piasku gr. 10cm łącznie 3938,00m2, wykonanie podbudowy z kruszywa 0/31,5mm o gr.10, 15, 20 i 25cm łącznie 3938,00m2, wykonanie warstwy ścieralnej z BA o gr. 3cm 5826,00m2, wykonanie warstwy ścieralnej z BA o gr. 6cm 630,00m2, wykonanie warstwy wiążącej z BA o gr. 4cm 397,00m2, wykonanie warstwy wyrównawczej z BA w ilości 75kg/m2 334,00t., frezowanie nawierzchni bitumicznych na gr. do 3cm 285,00m2, umocnienie skarp płytami ażurowymi 17,00m2, wykonanie przepustów pod zjazdami z rur PVC o średnicy 40cm 40szt/292,00m, ustawienie przyczółków do przepustów o średnicy 40cm 80,00szt, wykonanie poboczy z kruszywa 0/31,5mm o szer. 0,75m 1141,00m2, oczyszczenie rowów 2003,00m, wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego 351,10m2 ustawienie oznakowania pionowego 17 słupków/19 tablic, ustawienie barier U-14a 12,00m, montaż progów zwalniających płytowych 2,0 szt., ustawienie krawężnika 15x30 na ławie bet.C12/15 1535,00m, ustawienie obrzeży 8x30 wraz z ławą bet. C8/10 1626,0m, wykonanie zjazdów z BA o gr. 4cm 729,00m2, przełożenie zjazdów z kostki brukowej o gr. 8cm 39,00m2, regulacja studni teletech. 2,0szt.
c) Zadanie nr 3 - „Przebudowa drogi powiatowej nr 1104W Falęcice – Nowe Miasto nad Pilicą
na odcinku Adamów – Pacew od km 2+715 do km 3+805 – CZĘŚĆ II”,
Wykonanie przebudowy drogi powiatowej na odcinku 1,090 km, karczowanie drzew o średnicy 10-15cm 6,00szt., karczowanie krzaków 640,00m2, rozbiórka konstrukcji jezdni, chodników i zjazdów łącznie 500,00m2, rozbiórka krawężników wraz z ławą bet. i obrzeży łącznie 86,00m, rozbiórka znaków ze słupkami 2 słupki/4tarcze, wykonanie koryta na głębokość 15cm - 25cm łącznie 3713,00m2, wykonanie nasypów 163,00m3, wykonanie kan. deszczowej o średnicy 160mm 18,0m ustawienie krawężników odwadniających 6,0 szt., wykonanie warstwy odsączającej z piasku gr. 10cm łącznie 2995,00m2, wykonanie podbudowy z kruszywa 0/31,5mm o gr. 25cm łącznie 349,00m2, wykonanie podbudowy z kruszywa 0/31,5mm o gr. 10-25cm łącznie 2775,00m2, wykonanie warstwy ścieralnej z BA o gr. 4cm 5995,00m2, wykonanie warstwy wiążącej z BA o gr. 6cm 349,00m2, wykonanie warstwy wyrównawczej z BA w ilości 75kg/m2 432,00t., frezowanie nawierzchni bitumicznych na gr. do 3cm 120,00m2, umocnienie skarp płytami ażurowymi 43,00m2, wykonanie przepustów pod zjazdami z rur PVC o średnicy 40cm 56szt/405,00m, ustawienie przyczółków do przepustów o średnicy 40cm 116,00szt, wykonanie poboczy z kruszywa 0/31,5mm o szer. 1,00m 1090,00m2, oczyszczenie rowów 1625,00m, wykonanie muldy 555,00m, wykonanie oznakowania poziomego grubowarstwowego łącznie 110,00m2, ustawienie oznakowania pionowego 4 słupki/5 tablic, ustawienie krawężników 15x30cm na ławie z bet. C12/15 1090,00m, wykonanie chodników z kostki brukowej gr. 6cm łącznie 1758,00m2, ustawienie obrzeży 8x30cm 1316,00m, wykonanie zjazdów z kruszywa o gr. 15cm 718,00m2, wykonanie zjazdów z kostki brukowej o gr. 8cm 997,00m2, przebudowa (przełożenie) zjazdów z kostki betonowej 225,00m2, regulacje studni 1,00szt.,
d) Zadanie nr 4 - „Przebudowa drogi powiatowej nr 1113W Bukówno – Czarnocin - Grotki na
odcinku Ocieść – Grotki od km 6+420 do km 6+875 – CZĘŚĆ II”
Wykonanie przebudowy drogi powiatowej na odcinku 455,00 m, karczowanie krzaków 484,00m2, rozbiórka konstrukcji jezdni w miejscach utraty nośności 69,42 m2, wykonanie koryta pod drogę gr. 15-20cm 108,42,0m2,wykonanie podbudowy z kruszywa 0/31,5mm o gr. 20-25cm łącznie 108,42m2, wykonanie warstwy ścieralnej o gr. 3cm z betonu asfaltowego AC8S 2314,00m2, wykonanie warstwy wiążącej z BA Ac 16W gr. 4 i 6cm 108,42m2, wykonanie warstwy wyrównawczej z BA AC11W o śr. gr. 3cm 160,00t., frezowanie warstwowe do 3cm 100,00m2, wykonanie przepustów pod zjazdami z rur PVC o średnicy 40cm 6szt/49,00m, ustawienie przyczółków do przepustów o średnicy 40cm 12,00szt, wykonanie poboczy z kruszywa 0/31,5mm o szer. 1,00m 683,00m2, oczyszczenie rowów 438,00m, ustawienie oznakowania pionowego 9 słupków/15 tablic , ustawienie barier SP04 135,00m, wykonanie zjazdów z kruszywa 0/31,mm o gr. 15cm 187,00m2,
e) Zadanie nr 5 - „Przebudowa drogi powiatowej nr 1111W Podlesie – Radzanów na odcinku
od km 7+064 do km 7+244 w m. Radzanów – CZĘŚĆ I”.
Wykonanie przebudowy drogi powiatowej na odcinku 0,180 km, rozbiórka konstrukcji jezdni, łącznie 32,00m2, rozbiórka krawężników 2,00m, rozbiórka przepustów pod zjazdami 13,0m, wykonanie koryta pod konstrukcję drogi i zjazdów gr. 10-20cm 176,00m2, wykonanie warstwy odsączającej z piasku gr. 10cm łącznie 32,00m2, wykonanie podbudowy z kruszywa 0/31,5mm o gr. 25cm łącznie 32,00m2, wykonanie warstwy ścieralnej z BA AC 8S o gr. 3cm 920,00m2, wykonanie warstwy wiążącej z BA AC 16W o gr. 6cm 32,00m2, wykonanie warstwy wyrównawczej z BA w ilości 50kg/m2 40,00t., frezowanie nawierzchni bitumicznych na gr. do 3cm 120,00m2, wykonanie przepustów pod zjazdami z rur PVC o średnicy 40cm 6szt/42,00m, ustawienie przyczółków do przepustów o średnicy 40cm 12,00szt., oczyszczenie rowów przydrożnych 138,00m, wykonanie poboczy z kruszywa 0/31,5mm o szer. 1,00m 135,00m2, wykonanie zjazdów z kruszywa 0/31,mm o gr. 15cm 144,00m2.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki udziału
w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – wykonuje, co najmniej 2 roboty budowlane polegające na remoncie lub przebudowie lub odbudowie lub budowie drogi, o wartości co najmniej 1 000.000,00 zł brutto (jeden milion złotych).
b) Wykonawca dysponuje, albo będzie dysponował w okresie realizacji zamówienia, kierownikiem robót w specjalności drogowej, pełniącym jednocześnie funkcję kierownika budowy, posiadającym uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których uprawniają uprawnienia ww. specjalności umożliwiające zrealizowanie przedmiotowego zamówienia.
2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu,
w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Z treści tego zobowiązania (albo innych dowodów) powinien wynikać:
a) Zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego;
b) Sposób i okres udostępniania wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia
c) Czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku
podstaw do wykluczenia z postępowania Zamawiający żąda oświadczenia wedle załącznika 3a oraz na wezwanie: a)Oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o braku podstaw do wykluczenia, w zakresie: - art. 108 ust. 1 pkt 1 ustawy, -art.108 ust. 1 pkt 2 ustawy - art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy, - art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego, na podstawie ustawy z 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. poz. 835) oraz
rozporządzeń UE, - art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji, - art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy, - Wzór oświadczenia o aktualności informacji stanowi Załącznik nr 4 do SWZ. b) Oświadczenia w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dn. 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r., poz.1076 i 1086) z innym wykonawcą, który złożył ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - Wzór oświadczenia dot.grupy kapitałowej stanowi Załącznik nr 5 do SWZ. c)Odpis lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji iInformacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust.1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem. Udział podmiotów trzecich:1. Zamawiający będzie żądał od Wykonawcy, który polega na zasobach podmiotu udostępniającego zasoby, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa wyżej 3.
Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, podmiotowe środki dowodowe, oświadczenie z art. 117 ust. 4ustawy, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu Załącznik nr 3b do SWZ. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie
przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 1, składa każdy z wykonawców. 3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt 1, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
tego podmiotu (na wzorze Załącznika nr 3a do SWZ) oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (na wzorze Załącznika nr 3c do SWZ).Na wezwanie wykonawca złoży:a) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat (licząc wstecz od dnia, w który upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty
budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. -Wzór wykazu robót stanowi Załącznik nr 6 do SWZ b) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. - Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SWZ
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy: Santander Bank Polska S.A. nr: 86 1500 1647 1216 4005 2188 0000 z adnotacją „wadium – postępowanie PZDP.271.23.2023”.
4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 3, przed upływem terminu składania ofert.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2 lit. b) – d) Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6. Zamawiający zwraca wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu z wadium.
7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają pełnomocnika
do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnictwo musi być złożone wraz z ofertą.
2) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych
lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać
na zdolnościach tych z wykonawców, który wykonają roboty budowlane, do realizacji których
te zdolności są wymagane.
3) W przypadku, o którym mowa w pkt 2 wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia do oferty dołączają oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy. (oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy)
4) W odniesieniu do podstaw wykluczenia z postępowania, każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie musi oddzielnie udokumentować, że nie podlega wykluczeniu
z postępowania, natomiast w odniesieniu do pozostałych oświadczeń i dokumentów Wykonawcy ci mogą złożyć jeden wspólny dokument.
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału
w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5) Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem konsorcjum (liderem).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
10. Zamawiający przewiduje zapłatę zaliczki o łącznej wysokości 5% wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
11.Podstawą wypłaty zaliczki będzie pisemny wniosek Wykonawcy. Zamawiający wypłaci zaliczkę po weryfikacji złożonego przez Wykonawcę wniosku oraz łącznym spełnieniu poniższych warunków.
12. Wniosek powinien zawierać:
1) kwotę wnioskowanej zaliczki;
2) numer rachunku, na który zaliczka ma zostać wypłacona,
3) zakres robót, na podstawie zaakceptowanego harmonogramu rzeczowo finansowego, na których realizację wykorzysta zaliczkę,
4) termin rozliczenia zaliczki.
13.Zamawiający poinformuje Wykonawcę o sposobie rozpatrzenia wniosku w terminie 14 dni od jego otrzymania. W wypadku uwzględnienia wniosku o wypłatę zaliczki, Wykonawca wystawi i doręczy Zamawiającemu fakturę zaliczkową w terminie 2 dni od dnia otrzymania informacji o uwzględnieniu wniosku. Zamawiający wypłaci Wykonawcy zaliczkę w terminie 14 dni od daty otrzymania faktury zaliczkowej, z zastrzeżeniem spełnienia przez Wykonawcę warunku, o którym mowa w punkcie 14.
14. Udzielenie zaliczki możliwe jest jedynie po uprzednim wniesieniu przez Wykonawcę zabezpieczenia zwrotu zaliczki w jednej z form wskazanych w punkcie 15. Okres obowiązywania zabezpieczenia zaliczki obejmuje termin liczony od dnia złożenia go w siedzibie Zamawiającego do dnia wykonania umowy określonego w umowie.
15. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia zaliczki w jednej lub kilku następujących formach:
1) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
16. Zabezpieczenie zaliczki musi obejmować kwotę równą (100%) kwocie udzielanej zaliczki. Dokument gwarancji (lub poręczenia) musi bezwarunkowo gwarantować wypłatę na rzecz Zamawiającego całej kwoty zaliczki. W przypadku, gdy zabezpieczenie zostanie wniesione w kwocie niższej od planowanej kwoty zaliczki, zaliczka zostanie wypłacona do kwoty zabezpieczenia.
17. Oryginały dokumentów potwierdzających zabezpieczenie zaliczki Wykonawca składa w Sekretariacie Zamawiającego lub przesyła na adres mailowy dokumenty podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez podmioty udzielające zabezpieczenia.
18.Zamawiający zwraca zabezpieczenie zaliczki w terminie 30 dni od dnia rozliczenia zaliczki i potwierdzenia przez Zamawiającego należytego wykonania robót budowlanych objętych kwotą wpłaconej zaliczki
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający, poza ustawowymi przypadkami zmian Umowy, przewiduje, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy, możliwość dokonywania zmian postanowień niniejszej Umowy, w zakresie:
1. Zmianie mogą podlegać postanowienia umowy, których nie udało się przewidzieć przed wszczęciem postępowania, takie jak:
a) roboty dodatkowe i zamienne ,
b) zakres prac z uwagi na konieczne zmiany w projekcie,
c) przedłużenie terminu wykonania umowy:
- o czas niezbędny na dokonanie zmian w dokumentacji projektowej oraz w przypadku zaistnienia takiej konieczności o czas niezbędny dla dostosowania się Wykonawcy do takiej zmiany;
- o czas niezbędny do wykonania robót zamiennych i dodatkowych
- o czas związany z oczekiwaniem na decyzję organów administracji publicznej lub innych podmiotów właściwych do wydania koniecznych decyzji, zezwoleń, uzgodnień, opinii, stanowisk itp. niezbędnych do prawidłowej realizacji wykonywanych robót, na które nie ma wpływu Wykonawca;
- o czas niezbędny na poprawę warunków wykonywania robót zagrażających bezpieczeństwu życia, zdrowia i mienia;
- w przypadku zaistnienia nieprzewidzianych warunków geologicznych, hydrogeologicznych, wykopalisk, niekorzystnych warunków klimatycznych, a także innych przeszkód lub skażeń uniemożliwiających kontynuowanie robót;
- konieczności usunięcia niewypałów i niewybuchów;
- konieczność przeprowadzenia wykopalisk uniemożliwiających wykonywanie robót lub wykopalisk archeologicznych;
- gdy zaistnieją okoliczności niezależne od Wykonawcy, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, pod warunkiem, że zmiana ta sprzyjać będzie należytemu wykonaniu zamówienia, jak również oszczędnemu, celowemu i gospodarnemu wydatkowaniu środków publicznych – o okres trwania tych okoliczności;
- gdy wystąpią zdarzenia losowe uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy, w szczególności: działanie siły wyższej, klęska żywiołowa, akt terroru, katastrofa – o okres trwania tych okoliczności;
- wstrzymania prac budowlanych przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę - o okres, na który wstrzymano prace;
- wstrzymania prac budowlanych przez Zamawiającego lub przez właściwy organ w szczególności w przypadku wystąpienia: niewypałów i niewybuchów, wykopalisk archeologicznych, warunków geologicznych, archeologicznych lub terenowych uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy - o okres, na który wstrzymano prace.
2. Zmiana technologii wykonania robót na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego,
3. Zmiana jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla objętego proponowaną zmianą elementu robót budowlanych.
4. Zmiana parametrów urządzeń lub wyposażenia, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
5. Odstąpienia od realizacji części robót i związanej z tym zmiany wynagrodzenia na wniosek Zamawiającego.
6. Zmiana podwykonawcy robót z zastrzeżeniem § 11 ust. 3.
7. Wszystkie zmiany umowy mogą być dokonane jedynie za zgodą obu Stron w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
8. Zmiany postanowień umownych zakwalifikowane przez strony jako nieistotne, mogą być wprowadzone do umowy w każdym czasie.
9. Zamawiający przewiduje zmianę harmonogramu realizacji robót, zmiana nie wymaga formy aneksu.
10. W przypadku zmiany przepisów mających wpływ na realizacje zamówienia, umowa zostanie zmieniona w tym zakresie.
11. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią one jednak zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
12. Przewiduje się także możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, w sytuacji, gdy będzie to wynikało z potrzeb Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość ograniczenia zakresu zamówienia o 20% wartości zamówienia. Wykonawca wykona minimum 80% wartości zamówienia.
13. Dopuszcza się zmianę istotnych postanowień niniejszej umowy w przypadku wystąpienia innych obiektywnych czynników nie wymienionych we wcześniejszych postanowieniach umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-15 13:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/bialobrzegipowiat
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-15 13:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-15
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3