Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa dróg na terenie gminy Janowiec Wielkopolski”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Janowiec Wielkopolski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351191
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Gnieźnieńska 3
1.5.2.) Miejscowość: Janowiec Wielkopolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 88-430
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 52 30 23 034
1.5.8.) Numer faksu: nie dotyczy
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@um-janowiecwlkp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://samorzad.gov.pl/web/gmina-janowiec-wielkopolski
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa dróg na terenie gminy Janowiec Wielkopolski”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c439fe3c-2a92-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00342401
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00013512/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Przebudowa dróg na terenie Gminy Janowiec Wielkopolski ( droga w Świątkowie, Laskowie, Flantrowie)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/janowiecwlkp
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/janowiecwlkp
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Szczegółowe informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami zostały zawarte w Rozdziale 5 SWZ. Adres strony internetowej : https://platformazakupowa.pl/pn/janowiecwlkp.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.Szczegółowy opis dotyczący RODO opisany jest w Rozdziale 2 ust.2.15 SWZ.
2.Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne Rozporządzenie o ochronie danych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1z późn. zm.), z uwzględnieniem wymogów wynikających z ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne Rozporządzenie o ochronie danych),(Dz.U. z 2019; poz. 730) - dalej „RODO - wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskałem w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowy opis dotyczący RODO opisany jest w Rozdziale 2 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IN.271.1.9.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zamówienie dotyczy realizacji operacji pn.: „Przebudowa dróg na terenie gminy Janowiec Wielkopolski” współfinansowanej ze środków :
- Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych;
1. Przedmiotem zamówienia jest:
1.1 Przebudowa drogi gminnej nr w Laskowie - dł. 160,00 mb.
1). Przebudowie podlegać będzie odcinek od drogi powiatowej nr 2315C, aż do zjazdu do kościoła. Po lewej stronie znajduje się parking, który będzie przebudowany o 8+1 miejsc postojowych. Długość drogi gminnej do przebudowy wynosi 160,00 m. Zamówienie obejmuje także montaż dwóch lamp o zasilaniu solarnym.
2). Zakres robót obejmuje:
a) konstrukcja nawierzchni jezdni drogi gminnej - długość 160,00 m, szerokości 4,50 m, gr. 7 cm (warstwa ścieralna AC11S h=3 cm i wiążąca AC16W h=4 cm);
- skropienie podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,7 kg/m2;
- skropienie warstwy wiążącej emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2;
- warstwa amortyzacyjna z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm ,
h= 7cm:
- wykonanie podbudowy metodą głębokiego remixingu za pomocą mieszarki doczepnej grubości 25 cm z materiału istniejącego j.w. metodą stabilizacji cementem 5% z dodatkiem stabilizatora chemicznego w ilości 0,16 1/m3 mieszanki gruntowo-tłuczniowej lub stabilizatora środkiem jonowymiennym lub jonowowymiennym hydrofobowym w płynie po zagęszczeniu i wyprofilowaniu h= 20 cm;
b) Konstrukcja nawierzchni miejsc postojowych:
(miejsca postojowe 2,50x5,00 m – 8 szt, miejsce postojowe dla osoby z niepełnosprawnością 3,60x5,00m-1 szt);
- kostka betonowa grafitowa 8 cm z wydzieleniem miejsc postojowych kolorem szarym;
- podsypka cementowo-piaskowa 4 cm;
- podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (0/31,5 mm, h=10);
- podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (0/63 mm, h=15 cm);
- podsypka piaskowa 10 cm;
- podłoże gruntowe lub nasyp wg PN-S-02205;
c) Konstrukcja nawierzchni dojścia pieszego:
- dojście dla pieszych szer. 1,50 m;
- kostka betonowa kolor szary 8 cm;
- podsypka cementowo-piaskowa 4 cm;
- podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (0/31,5 mm, h=10 cm);
- podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (0/63 mm, h=15 cm);
- podsypka piaskowa 10 cm;
- podłoże gruntowe lub nasyp wg PN-S-02205;
d) Konstrukcja nawierzchni zjazdów :
- warstwa ścieralna : beton asfaltowy AC11S h=3 cm;
- skropienie warstwy wiążącej emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2;
- warstwa wiążąca: beton asfaltowy AC16W h=4 cm;
- skropienie warstwy podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,7 kg/m2;
- podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie ( 0/31,5 mm h=10 cm);
- podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie (0/63 mm h=15 cm;
- podsypka piaskowa 10 cm;
- podłoże gruntowe lub nasyp wg PN-S-02205;
e) Pobocze tłuczniowe:
- warstwa kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm o nasiąkliwości WA24 2, mrozoodporności F2 i odporności na rozdrabnianie LA≤30;
f) Oświetlenie drogowe:
Przy miejscach postojowych należy zamontować 2 lampy o zasilaniu solarnym o następujących parametrach:
- źródło światła: oprawa soczewkowa skupiająca , barwa światła biała zimna (6000K), moc oprawy LED 54W, min. 5000 lumenów, wodoszczelność IP67;
- turbina wiatrowa 90 W;
- panel fotowoltaiczny 2x170 W;
- akumulator żelowy o pojemności min. 120 Ah montowany w ziemi w hermetycznej skrzyni (czas pracy od pełnego naładowania akumulatora przy niekorzystnej pogodzie min. 10 dni);
-czas pracy lampy do 16 h;
- zasilanie 12 V;
- fundament B-120;
1.2 Przebudowa drogi gminnej w Świątkowie - dł. 1195,00 mb., s=4,00 m:
1). Droga gminna klasy „L” w Świątkowie na całym odcinku od km 0+000,00 do km 1=195,0 m posiada nawierzchnię tłuczniową i bitumiczną o szerokości 3,00 m -4,20 m. Droga przeznaczona do wzmocnienia za pomocą głębokiego remixingu. Szerokość pasa drogowego drogi w liniach rozgraniczenia wynosi 10,0 do 13,0 m.
2). Zakres robót obejmuje:
a) Konstrukcja nawierzchni jezdni drogi gminnej:
- nawierzchnia bitumiczna szerokości 4,00 m, gr. 7 cm (warstwa ścieralna AC11S h=3 cm i wiążąca AC16W h=4 cm);
- skropienie warstwy wiążącej bitumicznej emulsją asfaltową w ilości 0,5kg/m2;
- skropienie warstwy amortyzacyjnej emulsją asfaltową w ilości 0,7 kg/m2;
- warstwę amortyzacyjną z tłucznia kamiennego frakcji 0/31,5mm , h= 7cm;
- wykonanie podbudowy metodą głębokiego remixingu za pomocą mieszarki doczepnej grubości 25 cm z materiału istniejącego j.w. metodą stabilizacji cementem 5% z dodatkiem stabilizatora chemicznego w ilości 0,16 1/m3 mieszanki gruntowo-tłuczniowej lub stabilizatora środkiem jonowymiennym lub jonowowymiennym hydrofobowym w płynie po zagęszczeniu i wyprofilowaniu h=25 cm;
- podłoże gruntowe wg PN-S-02205;
b) Konstrukcja nawierzchni mijanki s=1,50 m:
- warstwa ścieralna: beton asfaltowy AC11S h=3 cm;
- skropienie warstwy wiążącej bitumicznej emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2;
- warstwa wiążąca : beton asfaltowy AC16W h=4 cm;
- skropienie warstwy amortyzacyjnej emulsja asfaltowa w ilości 0,7 kg/m2;
- warstwa amortyzacyjna z tłucznia ( 0/31,5 mm h=7cm);
- wykonanie podbudowy metodą głębokiego remixingu za pomocą mieszarki doczepnej grubości 25 cm z materiału istniejącego j.w. metodą stabilizacji cementem 5% z dodatkiem stabilizatora chemicznego w ilości 0,16 1/m3 mieszanki gruntowo-tłuczniowej lub stabilizatora środkiem jonowymiennym lub jonowowymiennym hydrofobowym w płynie po zagęszczeniu i wyprofilowaniu h=25 cm;
- podłoże gruntowe wg PN-S-02205;
c) Konstrukcja nawierzchni zjazdów i skrzyżowań z drogi gminnej w Świątkowie:
- warstwa ścieralna : beton asfaltowy AC11S h=3 cm;
- skropienie warstwy wiążącej bitumicznej emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2;
- warstwa wiążąca: beton asfaltowy AC16W h=4 cm;
- skropienie warstwy amortyzacyjnej emulsją asfaltową w ilości 0,7 kg/m2;
- podbudowa z tłucznia ( 0/31,5 mm h=20 cm);
- podłoże gruntowe wg PN-S-02205;
d) Pobocze tłuczniowe:
- warstwa kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm o nasiąkliwości WA24 2, mrozoodporności F2 i odporności na rozdrabnianie LA≤30, h=10 cm szerokości 2*0,75m
e) Remont przepustu:
- konstrukcja drogi;
- grunt nasypowy wg PN-S-02205, h=min o,50m;
- podsypka cementowo-piaskowa Rm 2,5 MPa grubości 3 cm;
- wykonanie przepustu z rur PVC o śr. 800 mm - dł. 10,00 m;
- podbudowa betonowa C12/15 grubości 15 cm;
- odbudowa wlotu, wylotu i dna rowu- brukowiec 16/20 na betonie C12/15;
1.3 Przebudowa drogi gminnej we Flantrowie- dł. 1.178,40 mb. wraz z sięgaczami:
1). Zakres robót obejmuje:
a) Konstrukcja nawierzchni drogi gminnej i sięgaczy:
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S h=4 cm;
- skropienie warstwy wiążącej emulsją asfaltową w ilości 0,5kg/m2;
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W h=4 cm;
- skropienie wzmocnionej podbudowy po remixingu emulsją asfaltową w ilości 0,7 kg/m2;
- warstwa amortyzująca po wykonanym remixingu istniejącej podbudowy z tłucznia KŁSM 0/31,5 mm h= 10 cm;
- wykonanie podbudowy metodą głębokiego remixingu za pomocą mieszarki doczepnej lub kombajnu drogowego grubości 30 cm z materiału istniejącego j.w. metodą stabilizacji cementem 5% z dodatkiem stabilizatora chemicznego w ilości 0,16l/m3 mieszanki gruntowo-tłuczniowej lub stabilizatora środkiem jonowymiennym lub jonowowymiennym hydrofobowym w płynie po zagęszczeniu i wyprofilowaniu h=25 cm;
- istniejąca podbudowa tłuczniowa grubości średnio 15 cm;
- podłoże gruntowe wg PN-S-02205;
b) Konstrukcja nawierzchni mijanek:
(1 mijanka dł. 25,0 mb o szerokości 1,5 m o nawierzchni bitumicznej -szerokość jezdni bitumicznej z mijanką s=5,00m):
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S h=4 cm;
- skropienie warstwy wiążącej emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2;
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W h=4 cm;
- skropienie podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,7 kg/m2;
- podbudowa w. górna z tłucznia KŁMSM 0/31,5 mm h=10cm;
- podbudowa w. dolna z tłucznia KŁSM 0/63 mm h=20 cm;
- warstwa odsączająca z piasku h=10 cm;
- podłoże gruntowe wg PN-S-02205;
c) Konstrukcja nawierzchni zjazdów:
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S h=4 cm;
-skropienie warstwy wiążącej emulsją asfaltową w ilości 0,5 kg/m2;
-warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W h=4 cm;
- skropienie podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,7 kg/m2;
- podbudowa w. górna z tłucznia KŁSM 0/31,5 mm h=10 cm;
-podbudowa w. dolna z tłucznia KŁSM 0/63 mm h=20 cm;
-warstwa odsączająca z piasku h=10 cm;
-podłoże gruntowe wg PN-S-02205;
d) Pobocze tłuczniowe:
- pobocze z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie frakcji 0/31,5mm , grubości 10 cm;
- spadek poprzeczny pobocza 6%;
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: oferta, umowa, dokumentacja projektowa, szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiar robót.
Załączony do dokumentacji projektowej przedmiar robót ma jedynie charakter pomocniczy, podstawowe znaczenie do wyceny i określenia przedmiotu zamówienia ma pozostała dokumentacja projektowa.
3. Wykonawca realizując zamówienie może powierzyć Podwykonawcom część zamówienia, za zgodą Zamawiającego.
Szczegółowy opis zawiera Rozdział 23 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45232453-2 - Roboty budowlane w zakresie upustów
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45233129-9 - Roboty budowlane w zakresie skrzyżowań dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegółowy opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem tych wag i sposobu obliczania oceny ofert znajduje się w Rozdziale 13 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: kryterium "G"- Okres udzielonej gwarancji jakości i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- nie podlegają wykluczeniu oraz
- spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu na podstawie art. 112 ust.2 ustawy Pzp, dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym :
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów :
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej :
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej :
a)DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy wykazali, że wykonali należycie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej 1 zamówienia polegającego na budowie, rozbudowie lub przebudowie drogi publicznej o nawierzchni bitumicznej na długości ciągłej minimum 1000 m z podaniem rodzaju i zakresu robót, dokładnej wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których te roboty zostały wykonane. Wraz z załączeniem dowodów czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie w szczególności informacji o tym czy zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone w terminie.
Dowodami są: poświadczenie, referencje inne dokumenty – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów o których mowa w zdaniu wcześniejszym.
b)DYSPONOWANIE OSOBAMI ZDOLNYMI DO WYKONANIA ZAMÓWIENIA
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że osoby skierowane do realizacji zamówienia odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi posiadają doświadczenie oraz wymagane obowiązującymi przepisami uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w tym:
-kierownik budowy- posiadający doświadczenie zawodowe co najmniej 5 lat w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń.
Kierownik budowy i robót powinni posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.).oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Zamawiający określając wymagania w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych stosownie do art. 12, art. 12a oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.)i przepisów wykonawczych- dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Dokumenty składane wraz z ofertą:
Wykonawca do oferty sporządzonej według formularza nr 1 dołącza :
1) oświadczenie składane przez wykonawcę na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp dot. przesłanek wykluczenia z postępowania i spełnienia warunków udziału w postępowaniu – formularz nr 2 do SWZ;
2) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 1, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia;
3) zobowiązanie innego podmiotu – formularz nr 3 (jeżeli dotyczy);
4) odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy);
2. Oświadczenia i dokumenty składane przez Wykonawcę na żądanie Zamawiającego:
Zamawiający zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczony terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień składania, chyba że zamawiający jest w posiadaniu lub ma dostęp do tych podmiotowych środków dowodowych:
1) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu
zamówienia zamawiający żąda:
a) Na podstawie § 3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. poz. 2415) (dalej Rozporządzenie w sprawie podmiotowych środków dowodowych), zamawiający żąda oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w Rozdziale 17 , ust.17.1. SWZ, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego. Wzór oświadczenia stanowi Formularz nr 6 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenia i dokumenty składane przez Wykonawcę na żądanie Zamawiającego:
Zamawiający zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczony terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień składania, chyba że zamawiający jest w posiadaniu lub ma dostęp do tych podmiotowych środków dowodowych:
1) W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, dotyczących zdolności technicznych lub zawodowych zamawiający żąda:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty - według formularza nr 4;
b)wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - według formularza nr 5.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Szczegółowy opis wymaganych oświadczeń i dokumentów w danym postępowaniu zawarty jest w Rozdziale 17 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy (lider konsorcjum).
2. Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osób upoważnionych do reprezentowania Wykonawców. Szczegółowe informacje zawiera rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
3. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie: 1) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym formularz nr 7 do SWZ.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym we Wzorze Umowy stanowiącym formularz nr 7 do SWZ tj.:
1) zmiany wynagrodzenia w wyniku zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT, w części obejmującej wynagrodzenie brutto za wykonanie przedmiotu umowy, wykonane od dnia obowiązywania nowej stawki podatku, bez zmiany wartości netto wynagrodzenia, z zastrzeżeniem postanowień przepisów wprowadzających nową stawkę podatku;
2)ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, co zostanie stwierdzone protokołem konieczności spisanym przez strony i spowoduje pomniejszenie należnego Wykonawcy wynagrodzenia określonego w § 8 ust. 1 w Projekcie umowy, przy zastosowaniu cen jednostkowych określonych w kosztorysie ofertowym Wykonawcy;
3) jeżeli wystąpi konieczność zmiany zakresu rzeczowego niniejszej umowy lub wykonania prac dodatkowych, zamiennych o których mowa w § 14 Projektu Umowy lub uwzględnienia wpływu innych przedsięwzięć i działań powiązanych z przedmiotem umowy, które będzie miało istotny wpływ na użytkowanie i eksploatację obiektu;
4) zmiana terminu zakończenia przedmiotu umowy może nastąpić tylko do terminu gwarantującego otrzymanie przez Zamawiającego dofinansowania tj. z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w poniższych okolicznościach:
a) wystąpi konieczność zmiany zakresu przedmiotu niniejszej umowy lub wykonania prac dodatkowych, zamiennych o których mowa w § 14 Projekcie Umowy lub uwzględnienia wpływu innych przedsięwzięć i działań powiązanych z przedmiotem umowy, które będzie miało istotny wpływ na termin zakończenia zadania, wydłużenie czasu trwania umowy będzie równoważne z czasem trwania jej wstrzymania;
b) w przypadku wystąpienia konieczności usunięcia błędów, wad lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej lub wykonania dokumentacji zamiennej, której wykonanie będzie miało wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy, wydłużenie czasu trwania umowy będzie równoważne z czasem trwania jej wstrzymania;
c ) w okresie realizacji przedmiotu umowy wystąpią przeszkody o obiektywnym charakterze, klęski żywiołowe, nie korzystne warunki gospodarcze, nadzwyczajne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych – pomimo dołożenia wszelkich starań, aby roboty mogły zostać zrealizowane w terminie. Wydłużenie czasu trwania umowy będzie równoważne z czasem trwania ich wstrzymania. Fakt ten winien być odnotowany przez Kierownika Budowy w dzienniku budowy i potwierdzony przez Inspektora Nadzoru oraz przedstawiciela Zamawiającego;
5) dopuszczalne są zmiany rodzaju materiałów. Zmiana ta nie wymaga zawarcia aneksu, lecz pisemnej akceptacji inspektora nadzoru, do uzyskania której Wykonawca przedstawi uzasadnienie zmiany oraz informacje o proponowanych zmianach (np. karty katalogowe, certyfikaty albo atesty);
6)gdy zmiana spowodowana jest zmianą obowiązujących przepisów mających wpływ na wykonywanie przedmiotu umowy,
7) zmiany określone w art. 455 ust. 1 pkt 2-4, ust.2 ustawy Pzp;
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-09-27 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferta winna być sporządzona w języku polskim i złożona pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/janowiecwlkp
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-09-27 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-10-26
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Umowa zostanie zawarta z wybranym Wykonawcą nie wcześniej niż po otrzymaniu przez zamawiającego promesy z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych dla zadania będącego przedmiotem zamówienia.