II.1) Nazwa nadana zamĂłwieniu przez zamawiajÄ
cego: PRZEBUDOWA DRĂG GMINNYCH W STRZEGOMIU:
UL. PADEREWSKIEGO, MATEJKI ĹÄCZÄCYCH SIÄ Z DROGÄ WOJEWĂDZKÄ NR 374
Numer referencyjny: WIiZP.271.2.2017.MP
Przed wszczÄciem postÄpowania o udzielenie zamĂłwienia przeprowadzono dialog techniczny
nie
II.2) Rodzaj zamĂłwienia: II.3) Informacja o moĹźliwoĹci skĹadania ofert czÄĹciowych
ZamĂłwienie podzielone jest na czÄĹci:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziaĹu w postÄpowaniu moĹźna skĹadaÄ w odniesieniu do:
wszystkich czÄĹci
maksymalnej liczby czÄĹci 2
ZamawiajÄ
cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ĹÄ
cznie nastÄpujÄ
cych czÄĹci lub grup czÄĹci:wykonawca moĹźe zĹoĹźyÄ ofertÄ na CzÄĹÄ I i CzÄĹÄ II lub tylko na CzeĹÄ I lub tylko na CzÄĹÄ II
Maksymalna liczba czÄĹci zamĂłwienia, na ktĂłre moĹźe zostaÄ udzielone zamĂłwienie jednemu wykonawcy:2
II.4) KrĂłtki opis przedmiotu zamĂłwienia
(wielkoĹÄ, zakres, rodzaj i iloĹÄ dostaw, usĹug lub robĂłt budowlanych lub okreĹlenie zapotrzebowania i wymagaĹ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okreĹlenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usĹugÄ lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamĂłwienia jest przebudowa drĂłg gminnych w Strzegomiu: ul. Paderewskiego, Matejki ĹÄ
czÄ
cych siÄ z drogÄ
wojewĂłdzkÄ
nr 374.
Przedmiot zamĂłwienia jest podzielony na dwie czÄĹci, ktĂłre obejmujÄ
:
CZÄĹÄ I: PRZEBUDOWA UL. PADEREWSKIEGO W STRZEGOMIU
CZÄĹÄ II: PRZEBUDOWA UL. MATEJKI W STRZEGOMIU
ZamawiajÄ
cy dopuszcza czÄĹciowe skĹadanie ofert tj. wykonawca moĹźe zĹoĹźyÄ ofertÄ na CzÄĹÄ I
i CzÄĹÄ II lub tylko na CzeĹÄ I lub tylko na CzÄĹÄ II
2.1. CZÄĹÄ I: PRZEBUDOWA UL. PADEREWSKIEGO W STRZEGOMIU
2.1.1. ZADANIE 1 obejmuje przebudowÄ ul. Paderewskiego w Strzegomiu od skrzyĹźowania
z ul. LegnickÄ
do Rynku - zakres robĂłt w pasie drogowym objÄty jest dofinansowaniem
w ramach programu wieloletniego pod nazwÄ
,,PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ
I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA 2016-2019â.
Zakres robĂłt obejmuje miÄdzy innymi wykonanie:
- przesadzenie 5-ciu sztuk drzew na dziaĹkÄ nr 1682 AM-15 obrÄb ĹrĂłdmieĹcie. Przesadzenie naleĹźy dokonaÄ w porozumieniu z pracownikiem WydziaĹu Gospodarki Komunalnej Ochrony Ĺrodowiska i Wsi UrzÄdu Miejskiego w Strzegomiu.
- usuniÄcie 1 sztuki drzewa znajdujÄ
cego siÄ na przeciwko budynku ul. Paderewskiego 28, wraz
z karczowaniem, pociÄciem dĹuĹźyc na 1m kawaĹki i przekazaniem do ZakĹadu UsĹug Komunalnych Sp. z o.o. w Strzegomiu,
- robĂłt rozbiĂłrkowych i demontaĹźowych,
- korytowania, profilowania i zagÄszczania podĹoĹźa, podbudowy,
- nowej nawierzchni jezdni z kostki granitowej i betonu asfaltowego,
- Ĺcieku przykrawÄĹźnikowego z kostki granitowej,
- miejsc postojowych z kostki granitowej, oddzielonych rzÄdem kostki bazaltowej,
- zjazdĂłw z kostki granitowej,
- ĹcieĹźki rowerowej z betonu asfaltowego,
- chodnikĂłw z kostki granitowej oraz pĹyt granitowych,
- chodnikĂłw z kostki betonowej,
- wyspy wyniesionej na skrzyĹźowaniu ul. Paderewskiego z ul. BankowÄ
,
- krawÄĹźnikĂłw granitowych,
- regulacji wysokoĹciowej wszystkich urzÄ
dzeĹ obcych do nowoprojektowanej nawierzchni wraz
z wymianÄ
skrzynek, obudĂłw i zaworĂłw,
- wykonanie zabudowy okienek piwnicznych,
- kanalizacji deszczowej,
- przebudowa istniejÄ
cego oĹwietlenia ulicznego,
-wprowadzenie docelowej organizacji ruchu zgodnie z zatwierdzonym projektem przez StarostÄ Ĺwidnickiego - zatwierdzenie z dnia 5 wrzeĹnia 2016 r. znak: KD.7121.2.156.2016.2,
- wykonawca robĂłt na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu musi powiadomiÄ
o tym fakcie Starostwo Powiatowe w Ĺwidnicy.
- wymagane jest prowadzenie robĂłt zgodnie z DecyzjÄ
Nr 1128/2016 z dnia 8 wrzeĹnia 2016 roku znak:WB.6740.1043.2016.3 o pozwoleniu na budowÄ wydanÄ
przez StarostÄ Ĺwidnickiego.
- wykonanie nowego oznakowania pionowego i poziomego wg zatwierdzonego przez
Starostwo Powiatowe w Ĺwidnicy projektu oznakowania staĹego.
- materiaĹy z rozbiĂłrki zjazdĂłw, chodnikĂłw oraz krawÄĹźnikĂłw naleĹźy przekazaÄ ZamawiajÄ
cemu
i przewieĹşÄ w miejsce wskazane do 2 km.
2.1.2. ZADANIE 2 obejmuje likwidacjÄ kolizji z sieciÄ
telekomunikacyjnÄ
oraz montaĹź koszy na Ĺmieci oraz pojemnikĂłw na psie odchody na ul. Paderewskiego w Strzegomiu- zakres robĂłt nie objÄty dofinansowaniem.
Zakres robĂłt obejmuje miÄdzy innymi wykonanie:
- przesuniÄcie studni kablowych przy przebudowie, studnia SK-1,
- montaĹź koszy na Ĺmieci oraz pojemnikĂłw na psie odchody,
2.1.3. Kod i nazwa zamĂłwienia wedĹug WspĂłlnego SĹownika ZamĂłwieĹ (CPV):
-45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiĂłrki obiektĂłw budowlanych; roboty
ziemne
-45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania
nawierzchni autostrad, drĂłg
-45233140-2 - Roboty drogowe
-45233290-8 â Instalowanie znakĂłw drogowych
-45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
-45316110-9 â Instalowanie drogowego sprzÄtu oĹwietleniowego
- 45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociÄ
gĂłw, ciÄ
gĂłw
komunikacyjnych i linii energetycznych
- 32412100-5 - SieÄ telekomunikacyjna
2.1.4. Dokumenty zwiÄ
zane:
A) ul. Paderewskiego
- projekt budowlany âPrzebudowa ul. Paderewskiego w Strzegomiuâ w ramach zadania: ,,Przebudowa drĂłg gminnych w Strzegomiu: Paderewskiego, Matejki ĹÄ
czÄ
cych siÄ z drogÄ
wojewĂłdzkÄ
nr 374â, branĹźa drogowa, instalacyjna, elektryczna, teletechniczna,
- projekt wykonawczy âPrzebudowa ul. Paderewskiego w Strzegomiuâ w ramach zadania: ,,Przebudowa drĂłg gminnych w Strzegomiu: Paderewskiego, Matejki ĹÄ
czÄ
cych siÄ z drogÄ
wojewĂłdzkÄ
nr 374â, branĹźa drogowa, instalacyjna, elektryczna, teletechniczna,
- projekt staĹej organizacji ruchu,
- Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru RobĂłt Budowlanych â branĹźa drogowa, instalacyjna, elektryczna, telekomunikacyjna,
- pozwolenie na budowÄ - Decyzja Nr 1128/2016 z dnia 8 wrzeĹnia 2016 roku znak:WB.6740.1043.2016.3 wydana przez StarostÄ Ĺwidnickiego,
- opinia geotechniczna wykonana w sierpniu 2016,
- UWAGA: Gmina Strzegom jest na etapie uzyskiwania zezwolenia na przesadzenie oraz usuniÄcie drzew.
2.2. CZÄĹÄ II: PRZEBUDOWA UL. MATEJKI W STRZEGOMIU
2.2.1. ZADANIE 1 obejmuje przebudowÄ ul. Matejki w Strzegomiu od skrzyĹźowania
z ul. KoĹciuszki do skrzyĹźowania z ul. Paderewskiego - zakres robĂłt w pasie drogowym objÄty jest dofinansowaniem w ramach programu wieloletniego pod nazwÄ
,,PROGRAM ROZWOJU GMINNEJ I POWIATOWEJ INFRASTRUKTURY DROGOWEJ NA LATA 2016-2019â.
Zakres robĂłt obejmuje miÄdzy innymi wykonanie:
- robĂłt rozbiĂłrkowych i demontaĹźowych,
- korytowania, profilowania i zagÄszczania podĹoĹźa, podbudowy,
- nowej nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego,
- Ĺcieku przykrawÄĹźnikowego z kostki granitowej,
- zjazdĂłw z kostki granitowej,
- ĹcieĹźki rowerowej z betonu asfaltowego,
- chodnikĂłw z kostki betonowej,
- krawÄĹźnikĂłw granitowych,
- regulacji wysokoĹciowej wszystkich urzÄ
dzeĹ obcych do nowoprojektowanej nawierzchni wraz
z wymianÄ
skrzynek, obudĂłw i zaworĂłw,
- wykonanie zabudowy okienek piwnicznych,
- kanalizacji deszczowej,
- budowy oĹwietlenia ulicznego,
-wprowadzenie docelowej organizacji ruchu zgodnie z zatwierdzonym projektem przez StarostÄ Ĺwidnickiego - zatwierdzenie z dnia 5 wrzeĹnia 2016 r. znak: KD.7121.2.156.2016.2, -wykonawca robĂłt na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu musi powiadomiÄ o tym fakcie Starostwo Powiatowe w Ĺwidnicy,
-wymagane jest prowadzenie robĂłt zgodnie z DecyzjÄ
Nr 1129/2016 z dnia 8 wrzeĹnia 2016 roku znak:WB.6740.1044.2016.3 o pozwoleniu na budowÄ wydanÄ
przez StarostÄ Ĺwidnickiego,
- wykonanie nowego oznakowania pionowego i poziomego wg zatwierdzonego przez
Starostwo Powiatowe w Ĺwidnicy projektu oznakowania staĹego.
- materiaĹy z rozbiĂłrki zjazdĂłw oraz chodnikĂłw naleĹźy przekazaÄ ZamawiajÄ
cemu i przewieĹşÄ
w miejsce wskazane do 2 km.
2.2.2. ZADANIE 2 obejmuje likwidacjÄ kolizji z sieciÄ
telekomunikacyjnÄ
na ul. Matejki
w Strzegomiu - zakres robĂłt nie objÄty dofinansowaniem.
Zakres robĂłt obejmuje miÄdzy innymi wykonanie:
- budowa kanalizacji,
- budowa studni kablowych,
- przeĹÄ
czenie kabla miedzianego,
- zabezpieczenie kanalizacji.
2.2.3. Kod i nazwa zamĂłwienia wedĹug WspĂłlnego SĹownika ZamĂłwieĹ (CPV):
-45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiĂłrki obiektĂłw budowlanych; roboty
ziemne
-45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania
nawierzchni autostrad, drĂłg
-45233140-2 - Roboty drogowe
-45233290-8 â Instalowanie znakĂłw drogowych
-45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
-45316110-9 â Instalowanie drogowego sprzÄtu oĹwietleniowego
- 45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociÄ
gĂłw, ciÄ
gĂłw
komunikacyjnych i linii energetycznych
- 32412100-5 - SieÄ telekomunikacyjna
2.2.4. Dokumenty zwiÄ
zane:
A) ul. Matejki
- projekt budowlany âPrzebudowa ul. Matejki w Strzegomiuâ w ramach zadania: ,,Przebudowa drĂłg gminnych w Strzegomiu: Paderewskiego, Matejki ĹÄ
czÄ
cych siÄ z drogÄ
wojewĂłdzkÄ
nr 374â, branĹźa drogowa, instalacyjna, elektryczna, teletechniczna,
- projekt wykonawczy âPrzebudowa ul. Matejki w Strzegomiuâ w ramach zadania: ,,Przebudowa drĂłg gminnych w Strzegomiu: Paderewskiego, Matejki ĹÄ
czÄ
cych siÄ z drogÄ
wojewĂłdzkÄ
nr 374â, branĹźa drogowa, instalacyjna, elektryczna, teletechniczna,
- projekt staĹej organizacji ruchu,
- Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru RobĂłt Budowlanych â branĹźa drogowa, instalacyjna, elektryczna, telekomunikacyjna
- pozwolenie na budowÄ - Nr 1129/2016 z dnia 8 wrzeĹnia 2016 roku znak:
WB.6740.1044.2016.3 o pozwoleniu na budowÄ wydanÄ
przez StarostÄ Ĺwidnickiego.
- opinia geotechniczna wykonana w sierpniu 2016.
2.3. OPIS dotyczÄ
cy CZÄĹCI I i CZÄĹCI II
2.3.1. Kostka kamienna i betonowa, krawÄĹźniki kamienne, pĹyty betonowe oraz znaki z rozbiĂłrek przewidziane sÄ
do odzysku. Wykonawca przekaĹźe je zamawiajÄ
cemu tj. (zĹoĹźy krawÄĹźniki, kostkÄ, pĹyty betonowe na paletach) w miejscu wskazanym przez zamawiajÄ
cego. W cenie oferty naleĹźy przewidzieÄ sortowanie zwarzenie i transport w/w elementĂłw na odlegĹoĹÄ do 2 km.
2.3.2. Kosze na Ĺmieci naleĹźy zdemontowaÄ i przekazaÄ do ZakĹadu UsĹug Komunalnych
w Strzegomiu Sp. z o.o., Al. Wojska Polskiego 75.
2.3.3. Oprawy oĹwietleniowe pochodzÄ
ce z demontaĹźu naleĹźy przekazaÄ protokolarnie do ZakĹadu UsĹug Komunalnych w Strzegomiu Sp. z o.o., Al. Wojska Polskiego 75.
2.3.4. IstniejÄ
cy parkomat naleĹźy przestawiÄ przy targowisku w miejscu wskazanym przez zamawiajÄ
cego.
2.3.5. Kratki oraz wĹazy z demontaĹźu naleĹźy przekazaÄ protokolarnie do ZakĹadu UsĹug Komunalnych w Strzegomiu Sp. z o.o., Al. Wojska Polskiego 75.
2.3.6. SzczegĂłĹowy zakres prac objÄtych niniejszym zamĂłwieniem znajduje siÄ w dokumentacji technicznej (projekty budowlane i wykonawcze, przedmiary robĂłt, STWiORB), stanowiÄ
cej ZaĹÄ
cznik do SIWZ. Przedmiot zamĂłwienia naleĹźy wykonaÄ zgodnie z SIWZ w/w dokumentacjÄ
oraz obowiÄ
zujÄ
cymi przepisami i normami.
2.3.7. UWAGA! Przedmiary robĂłt majÄ
charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiÄ
zany jest do dokĹadnego sprawdzenia iloĹci robĂłt z dokumentacjÄ
projektowÄ
. Z uwagi na to, Ĺźe w ramach niniejszego zamĂłwienia przewidziane jest rozliczenie ryczaĹtowe w przypadku wystÄ
pienia
w trakcie prowadzenia robĂłt wiÄkszej iloĹci robĂłt w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie bÄdzie to mogĹo byÄ uznane za roboty dodatkowe z ĹźÄ
daniem dodatkowego wynagrodzenia. Przedmiary robĂłt stanowiÄ
ce zaĹÄ
czniki do specyfikacji naleĹźy traktowaÄ jako element dodatkowy, uĹatwiajÄ
cy sporzÄ
dzenie oferty. Przedmiar robot nie moĹźe stanowiÄ podstawy wyceny przedmiotu zamĂłwienia.
Roboty ujÄte w dokumentacji a nie ujÄte w wycenie nie bÄdÄ
traktowane jako roboty dodatkowe
i nie bÄdÄ
finansowane przez ZamawiajÄ
cego. W przypadku pominiÄcia przez WykonawcÄ przy sporzÄ
dzaniu oferty jakichkolwiek robĂłt lub kosztĂłw okreĹlonych lub zasygnalizowanych
w dokumentacji przetargowej i ich nie ujÄcia w wynagrodzeniu ryczaĹtowym, Wykonawcy nie bÄdzie przysĹugiwaĹo wzglÄdem ZamawiajÄ
cego Ĺźadne roszczenie z powyĹźszego tytuĹu,
a w szczegĂłlnoĹci roszczenie o dodatkowe wynagrodzenie.
Ewentualny brak, w przedmiarze robĂłt elementĂłw rozliczeniowych wynikajÄ
cych z dokumentacji projektowej nie zwalnia wykonawcy od obowiÄ
zku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej.
2.3.8. Wykonawca zobowiÄ
zany jest udzieliÄ gwarancji i rÄkojmi na wykonane roboty budowlane na okres wskazany w formularzu oferty. Minimalny okres gwarancji i rÄkojmi wynosi 36 miesiÄcy, maksymalny okres gwarancji i rÄkojmi wynosi 60 miesiÄcy od dnia podpisania protokoĹu odbioru koĹcowego. Wykonawca zobowiÄ
zany jest rĂłwnieĹź udzieliÄ gwarancji na wbudowane materiaĹy, elementy i zamontowane oraz dostarczone urzÄ
dzenia na okres jak w udzielonej gwarancji na roboty budowlane.
2.3.9. Wykonawca odpowiedzialny jest za caĹoksztaĹt, w tym: za przebieg i terminowe wykonanie zamĂłwienia, za jakoĹÄ, zgodnoĹÄ z warunkami technicznymi i jakoĹciowymi - okreĹlonymi dla przedmiotu zamĂłwienia, speĹnienie innych wymagaĹ wynikajÄ
cych z obowiÄ
zujÄ
cych przepisĂłw prawa. Wykonawca ponosi peĹnÄ
odpowiedzialnoĹÄ za realizacjÄ zadania.
2.3.10. W przypadku stwierdzenia, Ĺźe prace wykonywane sÄ
niezgodnie z obowiÄ
zujÄ
cymi przepisami ZamawiajÄ
cy moĹźe odstÄ
piÄ od zapĹaty i zaĹźÄ
daÄ ich ponownego wykonania lub odstÄ
piÄ od umowy z winy Wykonawcy.
2.3.11. Zakres prac oraz odpowiedzialnoĹÄ Wykonawcy w zakresie objÄtym proponowanÄ
cenÄ
ofertowÄ
obejmuje takĹźe:
2.3.11.1. organizacjÄ, zabezpieczenie, ubezpieczenie i zagospodarowanie placu budowy,
2.3.11.2. zorganizowanie i przeprowadzenie niezbÄdnych prĂłb, badaĹ i odbiorĂłw,
2.3.11.3. doprowadzenie placu budowy do naleĹźytego stanu i porzÄ
dku po zakoĹczeniu robĂłt,
wywiezienie gruzu na skĹadowisko odpadĂłw i utylizacjÄ odpadĂłw budowlanych,
2.3.11.4. projekt organizacji ruchu na czas trwania robĂłt,
2.3.11.5. utrzymanie porzÄ
dku w trakcie realizacji robĂłt oraz systematyczne porzÄ
dkowanie
miejsca wykonywania robĂłt,
2.3.11.6. demontaĹź obiektĂłw tymczasowych,
2.3.11.7. uczestniczenie w wyznaczonych przez ZamawiajÄ
cego spotkaniach i naradach
w celu omĂłwienia spraw zwiÄ
zanych z realizacjÄ
zadania oraz w okresie gwarancji
i rÄkojmi,
2.3.11.8. Wykonawca zobowiÄ
zany jest do informowania z odpowiednim wyprzedzeniem dysponentĂłw sieci (w tym m in.: TAURON Dystrybucja S.A., WodociÄ
gi
i Kanalizacja Sp. z o.o. z siedzibÄ
w Strzegomiu, Telefonia DIALOG Sp. z o.o., ORANGE POLSKA SA, DolnoĹlÄ
ska SpĂłĹka Gazownictwa sp. z o.o. OddziaĹ ZakĹad Gazowniczy WaĹbrzych), o zamierzonych terminach rozpoczÄcia robĂłt. Po wykonaniu prac, lecz przed ich zakryciem, naleĹźy je zgĹosiÄ do odbioru wpisem do dziennika budowy oraz uzyskaÄ protokolarny odbiĂłr potwierdzony przez przedstawiciela zakĹadu branĹźowego. Wykonawca zobowiÄ
zuje siÄ do ĹcisĹej wspĂłĹpracy z w/w dysponentami sieci podczas wykonywania przez nich prac.
2.3.12. Wykonawca zobowiÄ
zany bÄdzie do udostÄpnienia placu budowy firmie TAURON Dystrybucja S.A., Polskiej SpĂłĹce Gazownictwa Sp. z o.o. OddziaĹ we WrocĹawiu, ZakĹad
w WaĹbrzychu, WodociÄ
gom i Kanalizacji Sp. z o.o. w Strzegomiu.
2.3.13. Wykonawca powinien zapewniÄ dostÄp do posesji zlokalizowanych przy przebudowywanych ulicach rĂłwnieĹź w trakcie realizacji inwestycji.
2.3.14. Roboty naleĹźy prowadziÄ zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i przepisami BHP. Wykonawca jest zobowiÄ
zany posiadaÄ decyzjÄ zatwierdzajÄ
cÄ
program gospodarki odpadami zgodnie z ustawÄ
z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r., poz. z późn. zm.).
2.3.15. ZamawiajÄ
cy zapewnia nadzĂłr inwestorski.
2.3.16. ObsĹuga geodezyjna przedsiÄwziÄcia jest po stronie Wykonawcy robĂłt. Wykonawca przedĹoĹźy ZamawiajÄ
cemu mapy inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej oddzielnie dla CzÄĹci I i CzÄĹci II:
2.3.16.1 na co najmniej 4 dni przed dokonaniem odbioru koĹcowego:
- mapy inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej w czterech egzemplarzach z potwierdzeniem przez Starostwo Powiatowe w Ĺwidnicy - Powiatowe Biuro Geodezji i Katastru, Ĺźe zostaĹy przyjÄte do paĹstwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- szkice geodezyjne powykonawcze w czterech egzemplarzach (oddzielnie dla kaĹźdej z drĂłg - wg zakresu pozwoleĹ na budowÄ),
2.3.16.2 szkice robocze geodezyjne na zakoĹczenie etapu realizacji robĂłt, zgodnie
z harmonogramem realizacji robĂłt.
ZamawiajÄ
cy nie wskazuje lokalizacji i wspĂłĹrzÄdnych punktĂłw gĹĂłwnych trasy oraz reperĂłw
w terenie. Na Wykonawcy spoczywa odpowiedzialnoĹÄ za ochronÄ punktĂłw pomiarowych do chwili odbioru koĹcowego robĂłt. Uszkodzone lub zniszczone znaki geodezyjne Wykonawca odtworzy i utrwali na wĹasny koszt.
2.3.17. OpĹaty za nadzory jednostek branĹźowych leĹźÄ
po stronie Wykonawcy.
2.3.18. ZamawiajÄ
cy wymaga bezwzglÄdnej obecnoĹci na budowie kierownika robĂłt, posiadajÄ
cego uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalnoĹci instalacyjnej
w zakresie sieci elektrycznych i energetycznych w kaĹźdy dzieĹ roboczy, w ktĂłrym prowadzone bÄdÄ
roboty z zakresu przebudowy oĹwietlenia drogowego.
2.3.19. Wykonawca przed podpisaniem umowy uzgodni harmonogram rzeczowo-terminowo-finansowy, ktĂłry stanowiĹ bÄdzie ZaĹÄ
cznik do umowy z ZamawiajÄ
cym.
2.3.20. Podana w ofercie cena ofertowa musi obejmowaÄ koszty wykonania robĂłt wynikajÄ
cych
z projektĂłw budowlanych i wykonawczego, zgĹoszeĹ robĂłt do Wojewody DolnoĹlÄ
skiego, opinii WojewĂłdzkiego UrzÄdu Ochrony ZabytkĂłw, uzgodnieniach branĹźowych, niniejszej specyfikacji istotnych warunkĂłw zamĂłwienia, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robĂłt budowlanych, podatek VAT oraz obejmowaÄ wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca zwiÄ
zane z wykonaniem przedmiotu zamĂłwienia z tytuĹu naleĹźnej oraz zgodnej z obowiÄ
zujÄ
cymi przepisami realizacji przedmiotu zamĂłwienia, m.in. (ale siÄ do nich nie ograniczaÄ): koszty wszystkich robĂłt przygotowawczych i zabezpieczajÄ
cych, koszty utrzymania placu budowy, koszty wywozu gruzu na skĹadowisko odpadĂłw komunalnych oraz koszty utylizacji odpadĂłw, koszty uzyskania uzgodnieĹ branĹźowych, protokoĹĂłw badaĹ i sprawdzeĹ, wszelkie opĹaty
i odszkodowania za szkody oraz straty wynikĹe w zwiÄ
zku z wykonywanymi robotami.
2.3.21. Cena ofertowa jest to wynagrodzenie ryczaĹtowe za wykonanie caĹego przedmiotu zamĂłwienia w okreĹlonym terminie wraz z podatkiem VAT.
2.3.22. JeĹźeli gdziekolwiek w dokumentacji budowlanej uĹźyto nazwy marek (firm), wyrobĂłw budowlanych czy technologii, w myĹl art. 29 ust.3 ustawy Prawo zamĂłwieĹ publicznych, naleĹźy to traktowaÄ jako informacjÄ na temat oczekiwanego standardu i poziomu jakoĹci, a nie ĹciĹle jako okreĹlenie wyrobu koniecznego do uĹźycia. MoĹźliwe jest zastosowanie innych rĂłwnowaĹźnych wyrobĂłw budowlanych i technologii, ktĂłrych rĂłwnowaĹźnoĹÄ opisano w Specyfikacjach Technicznych lub dokumentacji projektowej.
2.3.23. Wykonawca, ktĂłrego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zobowiÄ
zany bÄdzie posiadaÄ ubezpieczenie od odpowiedzialnoĹci cywilnej w zakresie prowadzonej dziaĹalnoĹci,
w tym za szkody i nastÄpstwa nieszczÄĹliwych wypadkĂłw powstaĹych w zwiÄ
zku
z prowadzonymi pracami, na kwotÄ nie niĹźszÄ
niĹź 4 000 000 zĹ dla CzÄĹci I i 400 000 zĹ dla CzÄĹci II.
Ubezpieczenie OC winno obejmowaÄ rĂłwnieĹź szkody wyrzÄ
dzone przez wszystkich PodwykonawcĂłw lub dalszych PodwykonawcĂłw. Wykonawca zobowiÄ
zany bÄdzie przedĹoĹźyÄ ZamawiajÄ
cemu, w terminie 14 dni od zawarcia umowy kopiÄ polisy ubezpieczeniowej.
2.3.24. Zatrudnienie na umowÄ o pracÄ
Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, ZamawiajÄ
cy wymaga zatrudnienia na podstawie umowy
o pracÄ przez wykonawcÄ lub podwykonawcÄ osĂłb wykonujÄ
cych wskazane poniĹźej czynnoĹci
w trakcie realizacji zamĂłwienia:
a) roboty przygotowawcze i ziemne,
b) roboty nawierzchniowe i wykoĹczeniowych,
c) roboty zwiÄ
zane z wprowadzeniem urzÄ
dzeĹ bezpieczeĹstwa ruchu,
d) roboty kanalizacyjne,
e) roboty elektryczne.
2.3.25. W trakcie realizacji zamĂłwienia zamawiajÄ
cy uprawniony jest do wykonywania czynnoĹci kontrolnych wobec wykonawcy odnoĹnie speĹniania przez wykonawcÄ lub podwykonawcÄ wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracÄ osĂłb wykonujÄ
cych wskazane w punkcie 2.3.24. czynnoĹci. ZamawiajÄ
cy uprawniony jest w szczegĂłlnoĹci do:
a) ĹźÄ
dania oĹwiadczeĹ i dokumentĂłw w zakresie potwierdzenia speĹniania ww. wymogĂłw
i dokonywania ich oceny,
b) ĹźÄ
dania wyjaĹnieĹ w przypadku wÄ
tpliwoĹci w zakresie potwierdzenia speĹniania ww. wymogĂłw,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania Ĺwiadczenia.
2.3.26. W trakcie realizacji zamĂłwienia na kaĹźde wezwanie zamawiajÄ
cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedĹoĹźy zamawiajÄ
cemu wskazane poniĹźej dowody w celu potwierdzenia speĹnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracÄ przez wykonawcÄ lub podwykonawcÄ osĂłb wykonujÄ
cych wskazane w punkcie 2.3.24. czynnoĹci w trakcie realizacji zamĂłwienia:
⢠oĹwiadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy
o pracÄ osĂłb wykonujÄ
cych czynnoĹci, ktĂłrych dotyczy wezwanie zamawiajÄ
cego. OĹwiadczenie to powinno zawieraÄ w szczegĂłlnoĹci: dokĹadne okreĹlenie podmiotu skĹadajÄ
cego oĹwiadczenie, datÄ zĹoĹźenia oĹwiadczenia, wskazanie, Ĺźe objÄte wezwaniem czynnoĹci wykonujÄ
osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracÄ wraz ze wskazaniem liczby tych osĂłb, rodzaju umowy o pracÄ i wymiaru etatu oraz podpisem osoby uprawnionej do zĹoĹźenia oĹwiadczenia
w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;
⢠poĹwiadczonÄ
za zgodnoĹÄ z oryginaĹem odpowiednio przez wykonawcÄ lub podwykonawcÄ kopiÄ umowy/umĂłw o pracÄ osĂłb wykonujÄ
cych w trakcie realizacji zamĂłwienia czynnoĹci, ktĂłrych dotyczy ww. oĹwiadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulujÄ
cym zakres obowiÄ
zkĂłw, jeĹźeli zostaĹ sporzÄ
dzony). Kopia umowy/umĂłw powinna zostaÄ zanonimizowana w sposĂłb zapewniajÄ
cy ochronÄ danych osobowych pracownikĂłw, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
(tj. w szczegĂłlnoĹci bez imion, nazwisk, adresĂłw, nr PESEL pracownikĂłw). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracÄ i wymiar etatu powinny byÄ moĹźliwe do zidentyfikowania;
⢠zaĹwiadczenie wĹaĹciwego oddziaĹu ZUS, potwierdzajÄ
ce opĹacanie przez wykonawcÄ lub podwykonawcÄ skĹadek na ubezpieczenia spoĹeczne i zdrowotne z tytuĹu zatrudnienia na podstawie umĂłw o pracÄ za ostatni okres rozliczeniowy;
⢠poĹwiadczonÄ
za zgodnoĹÄ z oryginaĹem odpowiednio przez wykonawcÄ lub podwykonawcÄ kopiÄ dowodu potwierdzajÄ
cego zgĹoszenie pracownika przez pracodawcÄ do ubezpieczeĹ, zanonimizowanÄ
w sposĂłb zapewniajÄ
cy ochronÄ danych osobowych pracownikĂłw, zgodnie
z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
2.3.27. Z tytuĹu niespeĹnienia przez wykonawcÄ lub podwykonawcÄ wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracÄ osĂłb wykonujÄ
cych wskazane w punkcie 2.3.24. czynnoĹci zamawiajÄ
cy przewiduje sankcjÄ w postaci obowiÄ
zku zapĹaty przez wykonawcÄ kary umownej w wysokoĹci okreĹlonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamĂłwienia publicznego. NiezĹoĹźenie przez wykonawcÄ w wyznaczonym przez zamawiajÄ
cego terminie ĹźÄ
danych przez zamawiajÄ
cego dowodĂłw w celu potwierdzenia speĹnienia przez wykonawcÄ lub podwykonawcÄ wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracÄ traktowane bÄdzie jako niespeĹnienie przez wykonawcÄ lub podwykonawcÄ wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracÄ osĂłb wykonujÄ
cych wskazane w punkcie 2.3.24. czynnoĹci.
2.3.28. W przypadku uzasadnionych wÄ
tpliwoĹci co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcÄ lub podwykonawcÄ, zamawiajÄ
cy moĹźe zwrĂłciÄ siÄ o przeprowadzenie kontroli przez PaĹstwowÄ
InspekcjÄ Pracy.
II.5) GĹĂłwny kod CPV: 45110000-1
Dodatkowe kody CPV:45233000-9,
45233140-2,
45233290-8,
45231400-9,
45316110-9,
45231000-5,
32412100-5,
II.6) CaĹkowita wartoĹÄ zamĂłwienia (jeĹźeli zamawiajÄ
cy podaje informacje o wartoĹci zamĂłwienia):
WartoĹÄ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umĂłw ramowych lub dynamicznego systemu zakupĂłw â szacunkowa caĹkowita maksymalna wartoĹÄ w caĹym okresie obowiÄ
zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupĂłw)
II.7)
Czy przewiduje siÄ udzielenie zamĂłwieĹ, o ktĂłrych mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
nie
II.8) Okres, w ktĂłrym realizowane bÄdzie zamĂłwienie lub okres, na ktĂłry zostaĹa zawarta umowa ramowa lub okres, na ktĂłry zostaĹ ustanowiony dynamiczny system zakupĂłw:
data zakoĹczenia: 31/10/2017
data zakoĹczenia: 31/07/2017
II.9) Informacje dodatkowe: -