Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa dróg gminnych w m. Dretyń i Słosinko - etap II, pow. bytowski, woj. pomorskie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miastko
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979536
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Grunwaldzka 1
1.5.2.) Miejscowość: Miastko
1.5.3.) Kod pocztowy: 77-200
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ireneusz.ferenc@um.miastko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.miastko.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa dróg gminnych w m. Dretyń i Słosinko - etap II, pow. bytowski, woj. pomorskie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3296182c-d8a6-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00097552
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002623/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa drogi gminnej w Słosinku - kontynuacja do szkoły podstawowej.
1.1.13 Przebudowa odcinka drogi gminnej nr 193060G w Dretyniu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://platformazakupowa.pl/um_miastko3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://platformazakupowa.pl/um_miastko
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania
i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji „Komunikaty". Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana
w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy do konkretnego Wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z załącznikiem nr 9 do swz
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z załącznikiem nr 9 do swz
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WRG.271.12.2021.MJ
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przebudowa drogi gminnej nr 193060G w m. Dretyń (działka nr 115, 68 obr. ew. Dretyń)
Opis robót wg dokumentów wymienionych w poz. IV. 2. 1) a) swz obejmuje przebudowę drogi gminnej nr 193060G (działka nr 115, 68 obr. ew. Dretyń), na odcinku 109 mb. Przedmiot zamówienia polegać będzie na przebudowie istniejącej jezdni o nawierzchni bitumicznej, chodników, zjazdów, zabruków i miejsc postojowych, wykonaniu nowych nasadzeń oraz wykonaniu oznakowania miejsc postojowych, itp.
Rodzaj i zakres planowanych robót:
1) roboty pomiarowe, przygotowawcze i rozbiórkowe (pomiary, rozbiórka istniejących nawierzchni wraz z istniejącą infrastrukturą, demontaż istniejącego oznakowania, wywóz i utylizacja materiałów rozbiórkowych, itp.);
2) roboty ziemne i korytowanie;
3) podbudowa pod zjazdy, chodniki, zabruk i miejsca postojowe (profilowanie i zagęszczenie mechaniczne pod warstwą konstrukcyjną, podbudowa z kruszywa łamanego 0- 31,5 mm gr. 15 cm ze stabilizacją gruntu cementem);
4) podbudowa pod nawierzchnię jezdni (profilowanie i zagęszczenie mechaniczne pod warstwą konstrukcyjną, podbudowa górna z kruszywa łamanego 0- 31,5 mm gr. 8 cm, podbudowa dolna z kruszywa łamanego 0- 64 mm gr. 15 cm ze stabilizacją gruntu cementem);
5) krawężniki i obrzeża (krawężniki na ławie betonowej, obrzeża na podsypce piaskowej);
6) nawierzchnie zjazdów (zjazdy o nawierzchni bitumicznej i o nawierzchni z kostki betonowej);
7) nawierzchnie jezdni (warstwa wiążąca 5 cm, warstwa ścieralna 4 cm);
8) nawierzchnie chodników i miejsc postojowych (kostka betonowej na podsypce cementowo-piaskowej);
9) zabruki z kostki kamiennej rzędowej na podsypce cem.- piaskowej
10) oznakowanie (oznakowanie pionowe – oznaczenie miejsca dla osób niepełnosprawnych (D18, T29);
11) regulacja istniejących studzienek, zaworów wodociągowych i studni telekomunikacyjnych;
12) wykonanie i montaż 2 tablic promocyjno - informacyjnych;
13) pozostałe, w tym wykończeniowe (prace geodezyjne, zieleń, nasadzenia);
14) załadunek i transport ewentualnych materiałów betonowych pochodzących z rozbiórki do siedziby Zarządu Mienia Komunalnego w Miastku, przy ul. Kolejowej 41;
15) pozostałe roboty: z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych robót (pomocniczych, tymczasowych i towarzyszących w tym: obsługi geodezyjnej - łącznie z inwentaryzacją powykonawczą, przygotowawczych, rozbiórkowych dot. istniejących nawierzchni poszczególnych elementów ulicy objętych przebudową, ziemnych, badań, itp.
Z uwzględnieniem wszystkich robót towarzyszących, pomocniczych, tymczasowych niezbędnych do wykonania kompletnego przedmiotu zamówienia w tym m.in.:
- zapewnienie płynnej komunikacji osobom trzecim korzystającym z ciągów komunikacyjnych (dróg) objętych terenem budowy (np. poprzez wykonanie objazdów dla miejsc wyłączonych z ruchu na czas prowadzenia prac);
- wykonania projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy wraz z uzyskaniem wymaganych uzgodnień.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert zostanie przeprowadzona w oparciu o kryteria oceny ofert, tj. cena oferty i okres gwarancji na wykonane roboty w sposób opisany w swz
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2: Przebudowa drogi gminnej nr 193116G w m. Słosinko (działka nr 81/1, 81/2, 82, 427, 12/1, 124 obr. ew. Słosinko)
Opis robót wg dokumentów wymienionych w poz. IV. 2. 1) b) swz obejmuje przebudowę drogi gminnej nr 193116G (działka nr 81/1, 81/2, 82, 427, 12/1, 124 obr. ew. Słosinko), na odcinku 335,12 mb. Przedmiot zamówienia polegać będzie na przebudowie istniejącej jezdni o nawierzchni bitumicznej, chodników i zjazdów, wykonaniu kanalizacji deszczowe drogi wraz ze studnią chłonną i wykonaniu nowych nasadzeń, itp.
Rodzaj i zakres planowanych robót:
1) roboty pomiarowe, przygotowawcze i rozbiórkowe (pomiary, rozbiórka istniejących nawierzchni wraz z istniejącą infrastrukturą, demontaż istniejącego oznakowania, wywóz i utylizacja materiałów rozbiórkowych, itp.);
2) roboty ziemne i korytowanie;
3) kanalizacja deszczowa (rurociągi, studnie betonowe dn 1200 mm, wpusty drogowe, studnia chłonna);
4) wykonanie przepustów ochronnych kablowych (rury osłonowe);
5) podbudowa pod zjazdy, chodniki i zabruk (profilowanie i zagęszczenie mechaniczne pod warstwą konstrukcyjną, podbudowa z kruszywa łamanego 0- 31,5 mm gr. 15 cm ze stabilizacją gruntu cementem);
6) podbudowa pod nawierzchnię jezdni (profilowanie i zagęszczenie mechaniczne pod warstwą konstrukcyjną, podbudowa górna z kruszywa łamanego 0- 31,5 mm gr. 8 cm, podbudowa dolna z kruszywa łamanego 0- 64 mm gr. 15 cm ze stabilizacją gruntu cementem);
7) krawężniki i obrzeża (krawężniki na ławie betonowej, obrzeża na podsypce piaskowej);
8) nawierzchnie zjazdów (zjazdy o nawierzchni bitumicznej i o nawierzchni z kostki betonowej);
9) nawierzchnie jezdni (warstwa wiążąca 4 cm, warstwa ścieralna 4 cm);
10) nawierzchnie chodników (chodniki z kostki betonowej na podsypce cementowo-piaskowej);
11) oznakowanie (wymiana 3 znaków, oczyszczenie pozostałych, odtworzenie oznakowania poziomego);
12) regulacja istniejących studzienek, zaworów wodociągowych i studni telekomunikacyjnych;
13) pozostałe, w tym wykończeniowe (prace geodezyjne, zieleń);
14) załadunek i transport ewentualnych materiałów betonowych pochodzących z rozbiórki do siedziby Zarządu Mienia Komunalnego w Miastku, przy ul. Kolejowej 41;
15) pozostałe roboty: z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych robót (pomocniczych, tymczasowych i towarzyszących w tym: obsługi geodezyjnej - łącznie z inwentaryzacją powykonawczą, przygotowawczych, rozbiórkowych dot. istniejących nawierzchni poszczególnych elementów ulicy objętych przebudową, ziemnych, badań, odtworzeń, itp.
Z uwzględnieniem wszystkich robót towarzyszących, pomocniczych, tymczasowych niezbędnych do wykonania kompletnego przedmiotu zamówienia w tym m.in.:
- zapewnienie płynnej komunikacji osobom trzecim korzystającym z ciągów komunikacyjnych (dróg) objętych terenem budowy (np. poprzez wykonanie objazdów dla miejsc wyłączonych z ruchu na czas prowadzenia prac);
- wykonania projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy wraz z uzyskaniem wymaganych uzgodnień.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233100-0 - Roboty w zakresie budowy autostrad, dróg
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert zostanie przeprowadzona w oparciu o kryteria oceny ofert, tj. cena oferty o okres gwarancji na wykonane roboty w sposób opisany w swz.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na wykonane roboty
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę spełnienia warunków określonych w art. 112 ust. 2 Pzp dotyczących:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej
W celu spełnienia tego warunku Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że skieruje do realizacji zamówienia osobę lub osoby posiadające łącznie uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności:
1) drogowej – do kierowania robotami będącymi przedmiotem niniejszego zamówienia, w zakresie części 1 zamówienia;
2) drogowej i sanitarnej - do kierowania robotami będącymi przedmiotem niniejszego zamówienia, w zakresie części 2 zamówienia.
Warunek opisany wyżej dotyczy łącznie części 1 i 2 zamówienia, tj. będzie spełniony jeżeli Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia jedną minimum osobę o wymaganych kwalifikacjach niezależnie od ilości części zamówienia wskazanych w ofercie.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnienie warunku przez Wykonawców.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej
samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 4 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 7 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Nie dotyczySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie przedłużenia terminu wykonania umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowyi uwarunkowane jest:
1) wstrzymaniem robót przez Zamawiającego w okolicznościach, za które wykonawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności tj. ze względu na potrzebę rozwiązania problemów technicznych jakie mogą ujawnić się w trakcie realizacji zamówienia np. wskutek prowadzonych prac ziemnych odsłonięte zostaną nie zainwentaryzowane i nie wskazane w dokumentacji projektowej urządzenia podziemne lub inne przeszkody techniczne, które wywołały sytuację kolizyjną uniemożliwiającą kontynuację robót do czasu jej usunięcia, wówczas okres realizacji zamówienia zostanie wydłużony o udokumentowaną ilość dni niezbędnych do usunięcia wyżej opisanych przyczyn wstrzymania robót,
2) koniecznością dokonania zmian w dokumentacji projektowej na wniosek Stron, jeżeli od ich wprowadzenia uzależnione jest dalsze prowadzenie robót spowodowane np. koniecznością zmian rzędnych posadowienia określonych elementów w dokumentacji projektowej ( np. rurociągi kan. deszczowej, sanitarnej, korpusu drogi ze względu na konieczność nawiązania wysokościowego do istniejącej zabudowy itp.), okres realizacji zamówienia zostanie wydłużony o udokumentowaną ilość dni niezbędną do wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
3) niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi wykonywanie robót zgodnie
z technologią i harmonogramem rzeczowo-finansowym, wymuszającymi wstrzymanie robót do czasu ich ustąpienia przez okres nie krótszy niż 10 dni. Wówczas okres realizacji zamówienia zostanie wydłużony o dwukrotność ilości dni, w których warunki te występowały;
4) nie wywiązaniem się kontrahentów wykonawcy z terminowego dostarczenia zamówionych wyrobów budowlanych niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia w okolicznościach,
za które wykonawca nie odpowiada np. jednostronne wycofanie się dostawców z przyjętych zobowiązań wobec wykonawcy w tym zakresie, w opisanych okolicznościach przedłużenie terminu wykonania umowy nastąpi o udokumentowaną wydłużoną ilość dni oczekiwania na dostarczenie zamówionych wyrobów z uwzględnieniem niezbędnego czasu na wykonanie prac montażowo-budowlanych;
5) zmiany personelu Wykonawcy lub Zamawiającego spowodowanymi względami organizacyjnymi stron.