IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: a) Część 1 – 26.000,00 zł (słownie: dwadzieścia sześć tysięcy zł 00/100) b) Część 2 – 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące zł 00/100) 2. Forma wniesienia wadium Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 359 z późn. zm.). 3. Termin i miejsce wniesienia wadium. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Łasin o/Radzyń Chełmiński Nr 77950000080000081120000006 tytułem: „Wadium – Przebudowa dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński w 2018 r. – część …….” Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Oryginał dowodu wpłaty lub jego kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem (polecenie przelewu) należy dołączyć do oferty. Wadium wnoszone w formach innych niż pieniądz, należy złożyć w formie oryginału w zamkniętej osobnej kopercie w siedzibie Zamawiającego /w Urzędzie Miasta i Gminy w Radzyniu Chełmińskim, ul. Pl. Tow. Jaszczurczego 9, 87-220 Radzyń Chełmiński/ w sekretariacie, pok. Nr 1 z dopiskiem „dokument wadialny” oraz nazwą przedmiotu zamówienia. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. Uwaga: Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni tj. termin związania ofertą. Oferta zabezpieczona na okres krótszy niż wymagany zostanie odrzucona. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 5 oraz 4a ustawy Pzp. 4. Zatrzymanie i zwrot wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
okres gwarancji |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający przewiduje zmiany umownego terminu zakończenia umowy w przypadku: a) działania siły wyższej, za którą uważa się zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu niniejszej Umowy, a których Strony nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawierania i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie niniejszej Umowy zgodnie z jej treścią. Do działań siły wyższej Strony zaliczają w szczególności: wojnę, działania wojenne, powódź, pożar, który nie powstał z winy Wykonawcy, epidemie, strajki, z wyjątkiem strajków w zakładach Wykonawcy lub Zamawiającego. Strona powołująca się na stan siły wyższej jest zobowiązana do niezwłocznego pisemnego powiadomienia drugiej Strony, a następnie do udokumentowania zaistnienia tego stanu. Po ustąpieniu przeszkód w realizacji niniejszej Umowy, spowodowanych zaistnieniem siły wyższej, Wykonawca zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań dla nadrobienia zaległości powstałych w wyniku nieprzewidzianych zdarzeń. O ile stan siły wyższej trwa dłużej niż jeden miesiąc, każda ze Stron ma prawo do odstąpienia od dalszej realizacji niniejszej Umowy bez kar i odszkodowań z tego tytułu. Roszczenia powstałe przed zaistnieniem siły wyższej zostaną rozliczone pomiędzy Stronami na dzień zaistnienia siły wyższej, b) Wystąpienia szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie ze specyfiką, Polskimi Normami i sztuką budowlaną, za zgodą Zamawiającego. c) Wystąpienia odmiennych warunków od przyjętych w projekcie budowlanym, przedmiarze lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych – utrudniających terminowe lub prawidłowe wykonanie zamówienia, za zgodą Zamawiającego. 2. W przypadku wystąpienia przyczyn, o których mowa w ust. 1 Strony uzgadniają nowe terminy realizacji przedmiotu niniejszej Umowy w formie aneksu pisemnego podpisanego przez obie Strony. Inne zmiany Zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego może nastąpić w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) oraz w przypadku zmiany danych związanych z obsługą administracyjno – organizacyjną umowy, zmiany danych teleadresowych oraz osób wskazanych do kontaktów między stronami, zmiany podwykonawcy lub rezygnacji z podwykonawstwa uczestniczącego w realizacji umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-03-01, godzina:
09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Część nr: |
1 |
Nazwa: |
Przebudowa dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński w 2018 r. |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Część I obejmuje 9 zadań: Zadanie 1: ,, Przebudowa drogi gminnej nr 041611 C w Starej Rudzie”, na długości 986,00 mb w następującym zakresie: a) Roboty ziemne: geodezyjne pomiary realizacyjne; roboty ziemne wykonywane zgarniarkami na odkład, przemieszczenie urobku na odl. do 200m – profilowanie drogi i skarp; profilowanie i zagęszczenie podłoża; podbudowa z kruszywa łamanego (0-31,5), warstwa o gr. 20 cm po zagęszczeniu; b) Nawierzchnie: oczyszczenie podbudowy; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym frakcji 8-12 mm w ilości 10,0 dm3/m2; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym frakcji 5-8mm w ilości 8,0dm3/m2; nawierzchnia z tłucznia kamiennego – warstwa górna z tłucznia – grubość po zagęszczeniu 6cm – pobocza; geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza. Zadanie 2: ,, Przebudowy drogi gminnej nr 041656 C w Rywałdzie”, na długości 285,00 mb w następującym zakresie: a) Roboty ziemne: roboty pomiarowe-trasa dróg w terenie równinnym; roboty ziemne wykonywane zgarniarkami na odkład, przemieszczenie urobku na odl. do 200m – profilowanie i zagęszczenie podłoża; podbudowa z kruszywa łamanego o ciągłym uziarnieniu (0-31,5), warstwa o gr. 20 cm po zagęszczeniu; b) Nawierzchnie: oczyszczenie podbudowy; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym (bazaltowym) frakcji 8-12 mm w ilości 10,0 dm3/m2; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym (bazaltowym) frakcji 5-8mm w ilości 8,0 dm3/m2; nawierzchnia z tłucznia kamiennego, warstwa górna z tłucznia, grubości po zagęszczeniu 6cm, pobocza; inwentaryzacja powykonawcza. Uwaga: Załączona do SIWZ dokumentacja projektowa obejmuje wykonanie przebudowy drogi na długości 563mb. Do przetargu przyjęto 285mb. Zadanie 3: ,, Przebudowy drogi gminnej nr 041612 C w Mazankach”, na długości 884,00 mb w następującym zakresie: a) Roboty ziemne: geodezyjne pomiary realizacyjne; roboty ziemne na odkład; przemieszczanie urobku na odl. do 200m; profilowanie i zagęszczenie podłoża; podbudowa z kruszywa łamanego o ciągłym uziarnieniu (0-31,5), warstwa o gr. 20 cm po zagęszczeniu; b) Nawierzchnie: oczyszczenie podbudowy; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym (bazaltowym) frakcji 8-12mm w ilości 10,0 dm3/m2; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym (bazaltowym) frakcji 5-8mm w ilości 8,0dm3/m2; nawierzchnia z tłucznia kamiennego, warstwa górna z tłucznia, grubość po zagęszczeniu 6cm, pobocza; geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza. Zadanie 4: ,, Przebudowy drogi gminnej nr 041605 C w Szumiłowie”, na długości 500,00 mb w następującym zakresie: a) Roboty ziemne: geodezyjne pomiary realizacyjne; roboty ziemne wykonywane zgarniarkami na odkład, przemieszczenie urobku na odl. do 200m – profilowanie drogi i poboczy; profilowanie i zagęszczenie podłoża; podbudowa z kruszywa łamanego o ciągłym uziarnieniu (0-31,5), warstwa o gr. 20 cm po zagęszczeniu; b) Nawierzchnie: oczyszczenie podbudowy; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym (bazaltowym) frakcji 8-12 mm w ilości 10,0 dm3/m2 ; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym (bazaltowym) frakcji 5-8mm w ilości 8,0dm3/m2; nawierzchnia z tłucznia kamiennego, warstwa górna z tłucznia, grubości po zagęszczeniu 6 cm – pobocza; inwentaryzacja powykonawcza. Zadanie 5: ,, Przebudowy drogi gminnej, działka nr 106/1 w Czeczewie”, na długości 433,00 mb w następującym zakresie: a) Roboty ziemne: geodezyjne pomiary realizacyjne; roboty ziemne wykonywane zgarniarkami na odkład, przemieszczenie urobku na odl. do 200m – profilowanie drogi i skarpy; profilowanie i zagęszczenie podłoża; podbudowa z kruszywa łamanego o ciągłym uziarnieniu (0-31,5), warstwa o gr. 20 cm po zagęszczeniu; b) Nawierzchnie: oczyszczenie podbudowy; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym (bazaltowym) frakcji 8-12 mm w ilości 10,0 dm3/m2 ; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym (bazaltowym) frakcji 5-8mm w ilości 8,0dm3/m2; nawierzchnia z tłucznia kamiennego, warstwa górna z tłucznia, grubości po zagęszczeniu 6 cm – pobocza; inwentaryzacja powykonawcza. Zadanie 6: ,, Przebudowy drogi gminnej, działka nr 38/20 w Czeczewie”, na długości 220,00 mb w następującym zakresie: a) Roboty ziemne: geodezyjne pomiary realizacyjne; roboty ziemne wykonywane zgarniarkami na odkład, przemieszczenie urobku na odl. do 200m – profilowanie drogi i skarp; profilowanie i zagęszczenie podłoża; podbudowa z kruszywa łamanego o ciągłym uziarnieniu (0-31,5), warstwa o gr. 20 cm po zagęszczeniu; b) Nawierzchnie: oczyszczenie podbudowy; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym (bazaltowym) frakcji 8-12 mm w ilości 10,0 dm3/m2; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym (bazaltowym) frakcji 5-8mm w ilości 8,0dm3/m2; nawierzchnia z tłucznia kamiennego, warstwa górna z tłucznia, grubość po zagęszczeniu 6cm, pobocza; geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza. Uwaga: Załączona do SIWZ dokumentacja projektowa obejmuje wykonanie przebudowy drogi na długości 378mb. Do przetargu przyjęto przebudowę drogi na długości 220mb. Zadanie 7: ,, Przebudowy drogi gminnej nr 041619 C w Zielnowie”, na długości 985,00 mb w następującym zakresie: a) Roboty ziemne: roboty pomiarowe-trasa dróg w terenie równinnym; roboty ziemne wykonywane zgarniarkami na odkład, przemieszczenie urobku na odl. do 200m; wyrównanie nawierzchni rowów warstwą piasku zagęszczonego o gr. 15cm; profilowanie i zagęszczenie podłoża; podbudowa z kruszywa łamanego (0-31,5), warstwa o gr. 20 cm po zagęszczeniu; b) Nawierzchnie: oczyszczenie podbudowy; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym (bazaltowym) frakcji 8-12 mm w ilości 10,0 dm3/m2 (jezdnia i zjazdy); powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym (bazaltowym) frakcji 5-8mm w ilości 8,0 dm3/m2; nawierzchnia z tłucznia kamiennego, warstwa górna z tłucznia, grubości po zagęszczeniu 6cm, pobocza; zagęszczenie nasypów pod pobocza; inwentaryzacja powykonawcza. Zadanie 8: ,, Przebudowy drogi gminnej nr 041635 C Zakrzewo – Nowy Dwór”, na długości 773,00 mb w następującym zakresie: a) Roboty ziemne: geodezyjne pomiary realizacyjne; roboty ziemne na odkład; przemieszczanie urobku na odl. do 200m; profilowanie i zagęszczenie podłoża; podbudowa z kruszywa łamanego (0-31,5), warstwa o gr. 20 cm po zagęszczeniu; b) Nawierzchnie: oczyszczenie podbudowy; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym (bazaltowym) frakcji 8-12mm w ilości 10,0 dm3/m2; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym (bazaltowym) frakcji 5-8mm w ilości 8,0dm3/m2; nawierzchnia z tłucznia kamiennego, warstwa górna z tłucznia, grubość po zagęszczeniu 6cm, pobocza; geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza. Zadanie 9: ,, Przebudowy – modernizacja części drogi gminnej nr 041613C w miejscowości Czeczewo-Mazanki-Gołębiewo, dojazdowej do gruntów rolnych o nawierzchni tłuczniowej z powierzchniowym utrwaleniem emulsją i grysami”, na długości 620,00 mb w następującym zakresie: a) Roboty ziemne: geodezyjne pomiary realizacyjne; roboty ziemne wykonywane zgarniarkami na odkład, przemieszczenie urobku na odl. do 200m – profilowanie drogi i poboczy; profilowanie i zagęszczenie podłoża; podbudowa z kruszywa łamanego o ciągłym uziarnieniu (0-31,5), warstwa o gr. 20 cm po zagęszczeniu; b) Nawierzchnie: oczyszczenie podbudowy; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym (bazaltowym) frakcji 8-12 mm w ilości 10,0 dm3/m2 ; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym (bazaltowym) frakcji 5-8mm w ilości 8,0dm3/m2; nawierzchnia z tłucznia kamiennego, warstwa górna z tłucznia, grubości po zagęszczeniu 6 cm – pobocza; inwentaryzacja powykonawcza. Realizacja inwestycji w zakresie Przebudowy – modernizacja części drogi gminnej nr 041613C w miejscowości Czeczewo-Mazanki-Gołębiewo, dojazdowej do gruntów rolnych o nawierzchni tłuczniowej z powierzchniowym utrwaleniem emulsją i grysami współfinansowana jest ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego pochodzących z tytułu wyłączeń gruntów z produkcji rolnej.Kruszywa stosowane na podbudowę muszą być pochodzenia węglanowego (dolomitowego, bazaltowego lub granitowego). Nie dopuszcza się kruszyw pochodzenia wapiennego lub z piaskowca. Szczegółowy opis zakresu robót oraz technologie ich wykonania określają następujące dokumenty stanowiące załączniki do SIWZ: 1) Wzór umowy (zał. Nr 3) 2) Projekty budowlane (zał. Nr 4) 3) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (zał. Nr 5) 4) Przedmiary robót (zał. Nr 6) Zamawiający dodatkowo wyjaśnia, że ewentualnie występujące w niniejszej SIWZ, w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w przedmiarze robót oraz projekcie budowlanym, nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, urządzeń i produktów oraz innych użytych do wykonania wyrobów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Materiał, urządzenie, produkt, wyrób równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji materiału, urządzenia, produktu, wyrobu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany materiał, urządzenie, produkt, wyrób. Wymagany minimalny okres gwarancji na wykonane roboty 36 miesięcy licząc od daty protokolarnego odbioru przedmiotu zamówienia. 2. Postanowienia ogólne. 1. Zadanie obejmuje roboty budowlane związane z przebudową części dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński. Założenia obejmują wykonanie nawierzchni drogi i zjazdów, odwodnienie i roboty ziemne. 2. W pasie drogowym mogą znajdować się niezinwentaryzowane sieci: telefoniczna, wodociągowa, kanalizacyjna i elektryczna, 3. Zamawiający dysponuje przedmiarami robót, które załącza do SIWZ jako materiał pomocniczy i uzupełniający w stosunku do dokumentacji budowlanej. 4. W celu prawidłowego sporządzenia oferty, Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia. Koszt dokonania wizji lokalnej terenu budowy ponosi Wykonawca. 3. Wymagania Zamawiającego. 1. W składanej ofercie Wykonawca winien uwzględnić koszty związane z realizacją zadania wynikające wprost z dokumentacji budowlanej, jak również nie ujęte w niej , a niezbędne do wykonania zadania, w szczególności : koszty materiałów budowlanych, wszelkie roboty przygotowawcze, porządkowe, zagospodarowanie placu budowy, roboty związane z zabezpieczeniem placu budowy, koszty oznakowania robót na czas budowy, obsługę geodezyjną robót, koszt dokumentacji powykonawczej. Dla potrzeb realizacji zamówienia Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie zaplecze techniczne. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozeznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany ustalonego wynagrodzenia . 2. W rejonie istniejącego uzbrojenia, roboty ziemne należy wykonywać ręcznie pod nadzorem gestorów sieci. 3. Naprawa zinwentaryzowanych jak i niezinwentaryzowanych urządzeń podziemnych uszkodzonych podczas wykonywania robót w zakresie i na koszt wykonawcy. 4. Na Wykonawcy ciąży obowiązek dokonywania uzgodnień z właścicielami terenu w przypadku wejścia z robotami poza pas drogowy, minimalizacji szkód oraz ponoszenia kosztów z tym związanych. 5. Wykonawca wykona na własny koszt tymczasową organizację ruchu wraz z oznakowaniem na czas realizacji robót zgodnie z obowiązującymi przepisami. 6. Na Wykonawcy ciąży obowiązek zawarcia odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku ze zdarzeniami losowymi, a w szczególności od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji robót objętych umową. Ubezpieczeniu podlegają w szczególności odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich, a powstałe w związku z prowadzonymi robotami. 7. W ramach realizacji przedmiotu umowy do obowiązków Wykonawcy należy wyznaczenie objęcia kierownictwa budowy (robót) przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności. Wymagania jakościowe i materiałowe 1. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów i urządzeń I gatunku, gwarantujących jakość techniczną nie gorszą niż określone w dokumentacji technicznej i przedmiarze robót. 2. Zabrania się stosowania materiałów nie odpowiadających wymaganiom polskich norm oraz innym normom określonym w prawie Unii Europejskiej. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na ich zastosowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości itp.). Materiały i urządzenia stanowiące przedmiot zamówienia muszą posiadać aprobatę techniczną lub deklarację zgodności i posiadać znak CE. 3. Wykonawca zapewni, aby tymczasowo składowane materiały przed wbudowaniem, były odpowiednio zabezpieczone i dostępne do kontroli przez Inspektora nadzoru sprawującego nadzór inwestorski. 4. Wykonawca zapewnia wszelkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia we własnym zakresie i na swój koszt. Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i polskimi normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP. Zamawiający przewiduje wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy: 1) Rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę: Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszystkie czynności związane z wykonywaniem wszystkich warstw konstrukcyjnych nawierzchni dróg objęte przedmiotem zamówienia. Wymóg ten nie dotyczy między innymi osób kierujących budową, pracowników obsługi geodezyjnej. 2) Sposób dokumentowania zatrudnienia: Oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszystkie czynności związane z wykonywaniem wszystkich warstw konstrukcyjnych nawierzchni dróg objęte przedmiotem zamówienia. Oświadczenie wykonawcy, podwykonawcy powinno zawierać również następujące informacje: - dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, - datę złożenia oświadczenia, - wskazanie liczby osób, - podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 3) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań: Zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy ma prawo żądania udowodnienia przez Wykonawcę faktu zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu osób wykonujących wszystkie czynności związane z wykonywaniem wszystkich warstw konstrukcyjnych nawierzchni dróg objęte przedmiotem zamówienia, na podstawie umowy o pracę. Pierwsze oświadczenie Wykonawca składa bez oczekiwania na wezwanie Zamawiającego w terminie 3 dni, licząc od dnia przekazania terenu robót, kolejne w terminie 3 dni od otrzymania wezwania. Nieprzedłożenie wymaganych dokumentów uznane zostanie przez Zamawiającego jako uchylanie się od obowiązku zatrudniania osób na umowę o pracę i skutkować będzie nałożeniem sankcji przewidzianych w § 9 umowy. Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy w sytuacji, gdy poweźmie wątpliwości, co do sposobu zatrudnienia osób wykonujących czynności określone przez Zamawiającego. Powyższe obowiązuje również w przypadku wykonania części zamówienia przez podwykonawców. 7. Na podstawie art. 36 b ust. 1a ustawy Pzp zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe Podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi Zamawiającego. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa wyżej, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych Podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. Warunki i zasady realizacji zamówienia: Zamówienie będzie realizowane na zasadach i warunkach określonych w SIWZ, w tym w załącznikach do SIWZ, a zwłaszcza zawartych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia i wzorze umowy.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45233220-7, 45233120-6, 45111200-0, 45111300-1, 45233290-8
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-08-17
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
okres gwarancji |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
2 |
Nazwa: |
Przebudowa dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński w 2018 r. |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Część II obejmuje 1 zadanie: Zadanie 1: ,,Przebudowę drogi gminnej nr 041614C Radzyń Chełmiński-Wymysłowo, etap III”, na długości 300 mb w następującym zakresie: a). Roboty przygotowawcze: geodezyjne pomiary realizacyjne; karczowanie krzaków przy przepuście; cięcie piłą nawierzchni bitumicznych; rozebranie nawierzchni; plantowanie poboczy gr. 20cm. b). Wzmocnienie istniejącej podbudowy: profilowanie i zagęszczenie istniejącej nawierzchni tłuczniowej; warstwa górna podbudowy z kruszyw łamanych gr 15cm; wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem kamiennym sortowanym o gr. 15cm. c). Nawierzchnia: oczyszczenie nawierzchni; skropienie emulsją asfaltową; nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o gr. 4cm (warstwa wiążąca); oczyszczenie warstwy; skropienie emulsją asfaltową; nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o gr. 4cm (warstwa ścieralna); d). Pobocza i rowy: nawierzchnie z tłucznia kamiennego (twardy 0-31,5), warstwa górna o gr. 8cm,pobocza; zagęszczenie nasypów; przepusty rurowe pod zjazdami (przedłużenie); ścianki czołowe ze skrzydełkami; wykonanie i zagęszczenie nasypu; umocnienie skarp dna kanałów płytami ażurowymi; bariery ochronne inwentaryzacja powykonawcza. Uwaga: Załączona do SIWZ dokumentacja projektowa obejmuje wykonanie przebudowy drogi na długości 820,00mb. Do przetargu przyjęto przebudowę drogi na dł. 300 mb. Kruszywa stosowane na podbudowę muszą być pochodzenia węglanowego (dolomitowego, bazaltowego lub granitowego). Nie dopuszcza się kruszyw pochodzenia wapiennego lub z piaskowca. Szczegółowy opis zakresu robót oraz technologie ich wykonania określają następujące dokumenty stanowiące załączniki do SIWZ: 1) Wzór umowy (zał. Nr 3) 2) Projekty budowlane (zał. Nr 4) 3) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (zał. Nr 5) 4) Przedmiary robót (zał. Nr 6) Zamawiający dodatkowo wyjaśnia, że ewentualnie występujące w niniejszej SIWZ, w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w przedmiarze robót oraz projekcie budowlanym, nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, urządzeń i produktów oraz innych użytych do wykonania wyrobów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Materiał, urządzenie, produkt, wyrób równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji materiału, urządzenia, produktu, wyrobu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany materiał, urządzenie, produkt, wyrób. Wymagany minimalny okres gwarancji na wykonane roboty 36 miesięcy licząc od daty protokolarnego odbioru przedmiotu zamówienia. 2. Postanowienia ogólne. 1. Zadanie obejmuje roboty budowlane związane z przebudową części dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński. Założenia obejmują wykonanie nawierzchni drogi i zjazdów, odwodnienie i roboty ziemne. 2. W pasie drogowym mogą znajdować się niezinwentaryzowane sieci: telefoniczna, wodociągowa, kanalizacyjna i elektryczna, 3. Zamawiający dysponuje przedmiarami robót, które załącza do SIWZ jako materiał pomocniczy i uzupełniający w stosunku do dokumentacji budowlanej. 4. W celu prawidłowego sporządzenia oferty, Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia. Koszt dokonania wizji lokalnej terenu budowy ponosi Wykonawca. 3. Wymagania Zamawiającego. 1. W składanej ofercie Wykonawca winien uwzględnić koszty związane z realizacją zadania wynikające wprost z dokumentacji budowlanej, jak również nie ujęte w niej , a niezbędne do wykonania zadania, w szczególności : koszty materiałów budowlanych, wszelkie roboty przygotowawcze, porządkowe, zagospodarowanie placu budowy, roboty związane z zabezpieczeniem placu budowy, koszty oznakowania robót na czas budowy, obsługę geodezyjną robót, koszt dokumentacji powykonawczej. Dla potrzeb realizacji zamówienia Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie zaplecze techniczne. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozeznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany ustalonego wynagrodzenia . 2. W rejonie istniejącego uzbrojenia, roboty ziemne należy wykonywać ręcznie pod nadzorem gestorów sieci. 3. Naprawa zinwentaryzowanych jak i niezinwentaryzowanych urządzeń podziemnych uszkodzonych podczas wykonywania robót w zakresie i na koszt wykonawcy. 4. Na Wykonawcy ciąży obowiązek dokonywania uzgodnień z właścicielami terenu w przypadku wejścia z robotami poza pas drogowy, minimalizacji szkód oraz ponoszenia kosztów z tym związanych. 5. Wykonawca wykona na własny koszt tymczasową organizację ruchu wraz z oznakowaniem na czas realizacji robót zgodnie z obowiązującymi przepisami. 6. Na Wykonawcy ciąży obowiązek zawarcia odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku ze zdarzeniami losowymi, a w szczególności od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji robót objętych umową. Ubezpieczeniu podlegają w szczególności odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich, a powstałe w związku z prowadzonymi robotami. 7. W ramach realizacji przedmiotu umowy do obowiązków Wykonawcy należy wyznaczenie objęcia kierownictwa budowy (robót) przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane w odpowiedniej specjalności. Wymagania jakościowe i materiałowe 1. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów i urządzeń I gatunku, gwarantujących jakość techniczną nie gorszą niż określone w dokumentacji technicznej i przedmiarze robót. 2. Zabrania się stosowania materiałów nie odpowiadających wymaganiom polskich norm oraz innym normom określonym w prawie Unii Europejskiej. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na ich zastosowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości itp.). Materiały i urządzenia stanowiące przedmiot zamówienia muszą posiadać aprobatę techniczną lub deklarację zgodności i posiadać znak CE. 3. Wykonawca zapewni, aby tymczasowo składowane materiały przed wbudowaniem, były odpowiednio zabezpieczone i dostępne do kontroli przez Inspektora nadzoru sprawującego nadzór inwestorski. 4. Wykonawca zapewnia wszelkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia we własnym zakresie i na swój koszt. Przedmiot zamówienia musi być wykonany zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i polskimi normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP. Zamawiający przewiduje wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy: 1) Rodzaje czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę: Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszystkie czynności związane z wykonywaniem wszystkich warstw konstrukcyjnych nawierzchni dróg objęte przedmiotem zamówienia. Wymóg ten nie dotyczy między innymi osób kierujących budową, pracowników obsługi geodezyjnej. 2) Sposób dokumentowania zatrudnienia: Oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszystkie czynności związane z wykonywaniem wszystkich warstw konstrukcyjnych nawierzchni dróg objęte przedmiotem zamówienia. Oświadczenie wykonawcy, podwykonawcy powinno zawierać również następujące informacje: - dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, - datę złożenia oświadczenia, - wskazanie liczby osób, - podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 3) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań: Zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy ma prawo żądania udowodnienia przez Wykonawcę faktu zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu osób wykonujących wszystkie czynności związane z wykonywaniem wszystkich warstw konstrukcyjnych nawierzchni dróg objęte przedmiotem zamówienia, na podstawie umowy o pracę. Pierwsze oświadczenie Wykonawca składa bez oczekiwania na wezwanie Zamawiającego w terminie 3 dni, licząc od dnia przekazania terenu robót, kolejne w terminie 3 dni od otrzymania wezwania. Nieprzedłożenie wymaganych dokumentów uznane zostanie przez Zamawiającego jako uchylanie się od obowiązku zatrudniania osób na umowę o pracę i skutkować będzie nałożeniem sankcji przewidzianych w § 9 umowy. Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy w sytuacji, gdy poweźmie wątpliwości, co do sposobu zatrudnienia osób wykonujących czynności określone przez Zamawiającego. Powyższe obowiązuje również w przypadku wykonania części zamówienia przez podwykonawców. 7. Na podstawie art. 36 b ust. 1a ustawy Pzp zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe Podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi Zamawiającego. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa wyżej, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych Podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych. Warunki i zasady realizacji zamówienia: Zamówienie będzie realizowane na zasadach i warunkach określonych w SIWZ, w tym w załącznikach do SIWZ, a zwłaszcza zawartych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia i wzorze umowy.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45233220-7, 45233120-6, 45111200-0, 45111300-1, 45233290-8
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-08-17
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
okres gwarancji |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE: