III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
nie określa się
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej: a) dla części Nr 1 - 300.000,00 zł (trzysta tysięcy zł ), b) dla części Nr 2 - 200.000,00 zł (dwieście tysięcy zł ), c) dla części Nr 3 - 200.000,00 zł (dwieście tysięcy zł ). Jeżeli wykonawca składa ofertę na kilka części zobowiązany jest dysponować środkami w kwocie łącznej dla wybranych części. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonej informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc, na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż w PLN, dane finansowe zostaną przeliczone według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) (strona internetowa: http://www.nbp.pl/Kursy/Kursya.html) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
1) Doświadczenia: Na potwierdzenie niniejszego warunku Wykonawca złoży wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie lub remoncie drogi o nawierzchni bitumicznej i o wartości minimum 500 000,00 zł brutto jednego zadania. Uwaga: Określony wyżej warunek wykazania doświadczenia dotyczy wszystkich części zamówienia Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych robót budowlanych i załączonych dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego, zasadami wiedzy technicznej i prawidłowo ukończone, na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2) Osób zdolnych do wykonania zamówienia: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (dotyczy wszystkich części) tj.: a) Kierownikiem budowy (1 osoba) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót drogowych dla budowy będącej przedmiotem zamówienia. Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r. poz. 1202 z późn. zm.) lub ważne odpowiadające im uprawnienia nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art.12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22.12.2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016, poz. 65). Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób; na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania Zamawiający żąda złożenia następujących oświadczeń i dokumentów : 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 1.1 Zamawiający żąda od wykonawcy, który na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 1 ppkt. 1. 1.2 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 1 ppkt. 1 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty, o których mowa powyżej powinny być wystawione zgodnie ze wskazaniem w pkt. 1. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
2. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia następujących oświadczeń i dokumentów : 1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane -wg załącznika Nr 6, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; 2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wg załącznika Nr 9. 3) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wysokość wadium ustala się dla poszczególnych części następująco: a) Dla części nr 1 – w wysokości 10 000,00 zł (dziesięć tysięcy zł), b) Dla części nr 2 – w wysokości 5 000,00 zł (pięć tysięcy zł), c) Dla części nr 3 – w wysokości 5 000,00 zł (pięć tysięcy zł). Jeżeli Wykonawca składa ofertę na kilka części zobowiązany będzie wnieść wadium w kwocie łącznej dla wybranych części z podziałem na każdą część osobno 2. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank : Bank Spółdzielczy Chodzież / Oddział Budzyń Nr rachunku: 26 8945 0002 2600 0101 2000 0070 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Budzyń Część nr………………….. 3. Kopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 4. Wadium może być wnoszone w formie: w pieniądzu, poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed¬siębiorczości, które należy w formie oryginału zdeponować u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. 5. W zależności od wybranej formy wymienionej w pkt. 3, wniesienie wadium należy potwierdzić poprze złożenie do oferty : a) oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę : dowodu dokonania przelewu lub poręczenia udzielanego przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed-siębiorczości, b) oryginału: gwarancji bankowej, poręczenia bankowego, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczenia pieniężnego spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej. 6. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje: 1) nazwa i adres Zamawiającego; 2) nazwę przedmiotu zamówienia; 3) nazwę i adres Wykonawcy; 4) termin ważności gwarancji; 8. Wadium musi być wniesione nie później niż do wyznaczonego terminu składania ofert. 9. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium. 10. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego. 13. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w okolicznościach, jak w pkt. 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 15. Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach, jeżeli: a) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, c) wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko¬nania umowy, d) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
CENA wykonania zamówienia |
60,00 |
Okres rękojmi na wykonane roboty i zamontowane urządzenia |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Dopuszczalne jest dokonywanie zmian Umowy o charakterze nieistotnym, przez co należy rozumieć zmiany nieodnoszące się do kwestii, które podlegały ocenie podczas wyboru wykonawcy i takich, które gdyby były znane w momencie wszczęcia procedury, mającej na celu zawarcie umowy, nie miałyby wpływu na ilość podmiotów zainteresowanych tą procedurą. W powyższym kontekście nie stanowi zmiany umowy przykładowo: zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, numeru rachunku. 2. Określając warunki dokonania dopuszczalnej zmiany umowy, sporządza się protokół konieczności, biorąc pod uwagę w szczególności: 1) opis zmiany, 2) uzasadnienie zmiany ( każdy wniosek o zmianę zapisów umowy winien być przedłożony przez wykonawcę pisemnie wraz ze szczegółowym uzasadnieniem zmiany. Ciężar dowodu zmiany spoczywa na wykonawcy ), 3) koszt zmiany i sposób jego wyliczenia, 4) wpływ zmiany na wysokość wynagrodzenia ( Zamawiający może uwzględnić możliwość zmiany wynagrodzenia umownego w zakresie wynikającym z opisanych w umowie i SIWZ okoliczności oraz przepisów prawa ), 5) czas wykonania zmiany, 6) wpływ zmiany na termin zakończenia umowy ( Zamawiający może uwzględnić możliwość wprowadzenia zmiany terminu końcowego tylko w zakresie czasu niezbędnego na usunięcie przeszkód wraz z czasem niezbędnym na dostosowanie się do zaistniałych nowych okoliczności uzasadniających zmiany. Wniosek winien być złożony przed terminem zakończenia, w czasie umożliwiającym przeprowadzenie u Zamawiającego stosownej procedury w tej sprawie, co najmniej 7 dni przed terminem realizacji zamówienia ). Zamawiający zastrzega, że wprowadzenie zmian do umowy nie będzie miało charakteru automatycznego i zastrzega sobie prawo ich nieuwzględnienia. 3. Przewiduje się możliwość zmiany postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia: 1) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 2, pod warunkiem spełniania wymagań wymienionych w § 10 ust. 4 Umowy. Nie dopuszcza się zmiany ww. osób przed rozpoczęciem wykonywania robót. Zmiana osoby musi być uzasadniona. Niedopuszczalna zmiana osób, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt. 2 Umowy może być podstawą do rozwiązania Umowy z wyłącznej winy Wykonawcy. 2) Zamawiający dopuszcza zmianę terminu wykonania przedmiotu Umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie ma lub będzie miało wpływ na wykonanie Umowy w przypadku: a) zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, b) szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych (długotrwałe – powyżej 5 dni : silne mrozy poniżej -10˚C, ulewne i długotrwałe ulewne deszcze, ponad normowe opady śniegu, długotrwałe wysokie temperatury – powyżej 25˚C ) lub warunków gruntowo-wodnych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych z zachowaniem wymaganej technologii, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, o ile nie dało się tego przewidzieć i / lub wykonać w innym terminie, co może mieć wpływ na jakość wykonania, trwałość i zachowanie okresu rękojmi i gwarancji. Wystąpienie niekorzystnych warunków pogodowych Wykonawca winien zgłosić w dzienniku budowy oraz pisemnie Inżynierowi i Zamawiającemu. Zgłoszenie powinno zostać potwierdzone przez Inżyniera i stwierdzone potwierdzeniem z najbliższej stacji meteorologicznej, c) opóźnienia spowodowane uzgodnieniami z poszczególnymi organami, pod warunkiem, że wykonawca ze swojej strony wykonał czynności z zachowaniem należytej staranności i terminowości, d) nieprzewidziane warunki realizacji, tj. inne niż założono warunki geologiczne, archeologiczne, terenowe, w szczególności: wykopaliska archeologiczne, niewypały i niewybuchy, niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane obiekty budowlane, e) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie robót przez Zamawiającego lub rezygnację przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu Umowy z przyczyn od Zamawiającego niezależnych, konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, f) konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych, którego realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania przedmiotu Umowy, g) wystąpienie kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji, h) wystąpienie opóźnień w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechania przez właściwe organy administracji, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, i) wystąpienie opóźnień lub sprzeciwów w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz sytuacje te nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność przy dołożeniu przez niego najwyższej staranności działania, właściwej dla profesjonalisty, j) wystąpienie braku możliwości wykonania robót z powodu niedopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, k) wystąpienie działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z postanowieniami umowy, l) działanie osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działanie nie jest konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron, m) niemożności wykonania robót z powodu braku dostępności do miejsc niezbędnych do ich wykonania z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, n) wystąpienie innych opóźnień lub przestojów z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę. 4. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia umownego w przypadkach: 1) ustawowej zmiany określonej w umowie stawki podatku od towarów i usług VAT w trakcie realizacji niniejszej umowy. Podatek VAT będzie naliczany w wartościach wynikających z przepisów obowiązujących w dniu wystawienia faktury z jednoczesnym dokonaniem przez Strony inwentaryzacji robót według stanu na dzień poprzedzający wystawienie faktury po wejściu w życie zmienionych przepisów. Jednocześnie kwota brutto wynagrodzenia umownego, określona w umowie, zostanie aneksem do umowy odpowiednio zmieniona, 2) w związku z robotami dodatkowymi, zaniechanymi i zamiennymi. 5. Zamawiający dopuszcza inne zmiany postanowień Umowy, takie jak: 1) zmiany technologii wykonywania robót i/lub rodzaju materiałów, z których będą wykonane roboty budowlane, w przypadku w szczególności zaprzestania produkcji materiału bądź wycofania i wprowadzenia przez producenta materiału o parametrach i cechach użytkowych lepszych lub jakościowo wyższych lub technologicznie nowszych albo właściwszych w zaistniałej sytuacji. Zmiana rodzaju materiałów, urządzenia wymaga pisemnej akceptacji Zamawiającego, uzyskanie której wymaga przedstawienia przez Wykonawcę szczegółowego uzasadnienia zmiany wraz z pisemnym potwierdzeniem producenta parametrów nowych materiałów. Zmiana rodzaju materiałów i/lub technologii realizacji, jeśli nie powoduje zmiany wynagrodzenia nie wymaga sporządzenia aneksu do umowy, 2) zmiana osób, które będą uczestniczyły w wykonywaniu umowy, na skutek np. śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych, niewywiązywania się z obowiązków wynikających z Umowy lub jeżeli zmiana ta stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn, np. rezygnacji z pełnienia określonej funkcji. Zmiana osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu Umowy może nastąpić po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego i spełnieniu przez te osoby warunków SIWZ, 3) zmiana Umowy w zakresie Podwykonawców, za uprzednią zgodą Zamawiającego, tj. możliwe powierzenie Podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie Wykonawcy, rezygnacja z planowanego Podwykonawstwa, a także możliwa zmiana Podwykonawcy na etapie realizacji robót, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ, 4) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek np. zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie przedsięwzięcia, 5) zmiany przepisów związanych z przedmiotem Umowy, 6) zmiana wynikająca z przejęcia zobowiązań przez Zamawiającego względem Podwykonawców Wykonawcy; 6. Zamawiający dopuszcza zmianę Umowy w następujących przypadkach : 1) w przypadku wykonywania robót zamiennych lub ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy, z zastrzeżeniem nieprzekroczenia części wykraczającej poza określenie przedmiotu Umowy zawarte w SIWZ – zmiana może dotyczyć wynagrodzenia, wymogów w zakresie odbioru robót, terminu wykonania i innych okoliczności powstałych w związku z robotami zamiennymi lub ograniczeniem zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy, 2) w przypadku wykrycia wad dokumentacji projektowej na etapie wykonywania Umowy – gdy okoliczność ta wpłynęła na konieczność zmiany wymogów w zakresie odbioru robót, terminu wykonania i innych okoliczności powstałych w związku z zaistniałą wadą dokumentacji projektowej i zmiany te będą konieczne gdyż kontynuacja wykonania Umowy groziłaby powstaniem Obiektu obarczonego wadą, 3) w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu Umowy. 7. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może dopuścić wprowadzanie zmian w stosunku do dokumentacji projektowej, w trakcie prowadzenia inwestycji w zakresie technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy proponowane przez Inżyniera lub Zamawiającego rozwiązanie jest lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt i nie prowadzi do zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. 8. W przypadku uzasadnionego ograniczenia zakresu przedmiotu Umowy, wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie udokumentowane poniesione już koszty tego zakresu rzeczowego. 9. Jeżeli w toku realizacji przedmiotu Umowy Strony ustalą wykonanie robót zamiennych, to roboty pierwotnie planowane zostaną wyłączone z zakresu podstawowego przedmiotu Umowy na podstawie zakresu zmian określonych w protokołach konieczności oraz na podstawie cen jednostkowych i czynników kalkulacyjnych określonych w kosztorysie ofertowym Wykonawcy. Zakres robót zamiennych zostanie określony w protokole konieczności oraz przedmiarze robót sporządzonym przez Inżyniera. Natomiast wynagrodzenie z tytułu wykonania robót zamiennych zostanie ustalone na podstawie kosztorysu ofertowego Wykonawcy. Warunkiem wprowadzenia zmian do Umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i ich uzasadnienie w protokole konieczności. 10. Przewiduje się dokonanie zmiany treści Umowy, jeżeli zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: 1) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, 2) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego, 3) wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w Umowie, 4) zamówienie dodatkowe będzie wykonywane w czasie wykonywania zamówienia podstawowego. 11. Przewiduje się możliwość dokonania zmiany Umowy, jeżeli zostaną spełnione łącznie poniższe warunki : 1) konieczność zmiany Umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, 2) łączna wartość zmian nie przekracza 50% wartości przedmiotu Umowy określonej w § 9 ust. 1. 12. Przewiduje się możliwość zmiany Umowy ze względu ma małą wartość zmiany, jeżeli : 1) zmiana dla robót budowlanych jest mniejsza niż 15% wartości określonej w § 9 ust. 1 Umowy, 2) zmiana dotycząca dostaw lub usług wykonywanych na rzecz prowadzonych robót budowalnych jest mniejsza niż 10% wartości określonej w § 9 ust. 1 Umowy, 3) wartości zmian, o których mowa w pkt. 1 i 2 są mniejsze od wartości dla progów unijnych dla robót budowlanych. 13. zmiany, o których mowa w pkt. 1- 3 nie będą prowadzić do zmiany istotnej 14. Przewiduje się możliwość dokonania zmiany Wykonawcy, z którym zawarto Umowę, i którego ma zastąpić nowy Wykonawca: 1) w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, 2) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego podwykonawców. 15. Wszelkie zmiany umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej w postaci aneksu, z zastrzeżeniem przepisu art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-03-06, godzina:
11:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Część nr: |
1 |
Nazwa: |
Przebudowa drogi gminnej nr 201553P w m. Grabówka ( II etap) |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych branży drogowej związanych z realizacją drugiego etapu przebudowy drogi gminnej nr 201553P w miejscowości Grabówka, od km 0+846,50 do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1177P na odcinku od km 0+846,50 do km 1+597,00 wraz z przebudową zjazdów na działki i odtworzeniem rowów przydrożnych – roboty wykonywane w granicach istniejącego pasa drogowego. Długość przebudowywanej drogi w ramach realizacji drugiego etapu wynosi 750,50 m. Stan istniejący: Obecnie przebudowywane drogi ma jezdnię o nawierzchni bitumicznej, szerokości ok. 3,50 m. Szerokość korony 6,00 – 8,00 m a szerokość pasa drogowego 12,00 m. Niweleta jezdni na poziomie przyległego terenu. Rowy przydrożne zamulone. Dane wyjściowe przebudowy drogi − klasa drogi –D; Vp=40 km/h; KR 1; − przekrój podstawowy jezdni 5,00 (2*2,50) m, − promień łuku poziomego 250 m, to spadek jak na prostej, − spadek poprzeczny nawierzchni 2%, − pobocze min. 0,75 m, − spadek poprzeczny poboczy 8%, − max pochylenie podłużne 10%, − promienie łuków wklęsłych i wypukłych 600 m. Przebieg drogi w przekroju podłużnym W przekroju podłużnym droga przebiega po istniejących spadkach podłużnych z lokalną korektą niwelety w miejscu wzmocnienia nawierzchni. Przekrój normalny W związku z tym istniejące podłoże jest zdeformowane, projektuje się wyprofilować i zagęścić nadając mu 3% spadek dwustronny. Nawierzchnię drogi planuje się wykonywać według następującej technologii: na poszerzeniu i zjazdach: • 22 cm – warstwa mrozoochronna – piasek • 20 cm – podbudowa – mieszanka kruszyw niezwiązanych C90/3, ze skropieniem asfaltem, • 5 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, na istniejącej nawierzchni bitumicznej: • 0÷18 cm – wyrównanie profilu – mieszanka kruszyw niezwiązanych C 90/3, ze skropieniem asfaltem, • 5 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, na istniejącej nawierzchni bitumicznej: • 5÷8 cm – warstwa wyrównawczo-wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, Przyjęto szerokość jezdni 5,00 m. Rowy przydrożne należy odtworzyć (oczyścić) i wykarczować krzaki z odwozem gruntu i krzaków na składowisko. Pod bitumicznymi zjazdami należy wykonać odcinki rowu krytego z rur o średnicy 30 cm z umocnieniem wlotu i wylotu przez brukowanie. Po wykonaniu nawierzchni należy wykonać uzupełnianie poboczy gruntem ulepszonym na szerokość0,75 m, nadając im spadek 8% zgodnie ze spadkiem poprzecznym jezdni. Odwodnienie Odwodnienie za pomocą spadów poprzecznych i podłużnych na przyległy teren i do rowu przydrożnego. Oznakowanie pionowe i oznakowanie poziome. Nie planuje się zmian w istniejącym oznakowaniu. W miejscach zbliżeń (≤ 0,50 m) krawędzi jezdni do słupów energetycznych oraz na przepustach planuje się ustawienie stalowych barier ochronnych U-14a (N1W1A) Szczegółowy opis i zakres wykonania przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, w skład której wchodzą: - projekty budowlane, - kosztorysy ofertowe (przedmiary robót) - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót budowlanych ( dalej STWiORB). Powyższe dokumenty zostały pogrupowane odpowiednio dla każdej z części postępowania przetargowego i stanowią załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. Uwaga: Załączone Kosztorysy ofertowe(przedmiary robót) stanowią zakresy prac objętych niniejszym postępowaniem i służą wykonawcom jako pomoc w oszacowaniu kosztów inwestycji.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7, 45100000-8, 45111200-0, 45200000-9, 45233000-9, 45233220-7, 45233330-1, 45233253-7, 45233252-0
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-08-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
CENA wykonania zamówienia |
60,00 |
Okres rękojmi na wykonane roboty i zamontowane urządzenia |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:Uwaga: Na realizację w/w zadania Zamawiający ubiega się o pozyskanie dofinansowania w ramach środków pochodzących z budżetu państwa
Część nr: |
2 |
Nazwa: |
Przebudowa drogi gminnej w Podstolicach (Nr 201548P) |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych branży drogowej związanych z realizacją przebudowy nawierzchni jezdni drogi gminnej nr 201 548P w miejscowości Podstolice - od km 0+300,00 do km 1+291,00, o długości odcinka 991,00 m z przebudową zjazdów na działki i odtworzeniem rowów przydrożnych. Stan istniejący: Obecnie jezdnia drogi gminnej ma nawierzchnię gruntową miejscami ulepszoną tłuczniem o szerokości 3,00 – 4,00 m, nawierzchnia jest zniszczona po długoletniej eksploatacji. Szerokość korony drogi 5,00 – 7,00 m a pasa drogowego 7,50 - 12,00 m. Zjazdy na posesje o nawierzchni gruntowej. Odwodnienie za pomocą spadków poprzecznych i podłużnych do istniejących rowów i na przyległy teren. Dane wyjściowe przebudowy drogi − klasa drogi (ulicy) – D; Vp=30 km/h; KR 1; jezdnia: − szer. pasa ruchu - 2,50 m, − dopuszcza się szerokość min. - 3,50 (5,00 mijanka) m, − pochylenie podłużne ≤ 10%, − pochylenie poprzeczne – 2%, − łuki kołowe R ≥ 150,0 m, dopuszcza się 20,0 (wyj. 12,0) m, − proste przejściowe – 15,00 m, − promień prawo skrętów r ≥ 6,0 m, − pobocze – min. 0,75 m, − spadek pop. pobocza – 6-8%. zjazdy: − szerokość jezdni min. 3,0 m, − przecięcie krawędzi nawierzchni drogi i zjazdu wyokrąglone promieniem min. 3,00 m, − pochylenie podłużne – max. 5% (5,0 m od krawędzi jezdni drogi), na dalszym odcinku 15%. Konstrukcje nawierzchni - wybrano na podstawie „Katalogu typowych konstrukcji nawierzchni półsztywnych i podatnych załącznik do zarządzenia nr 31 GDDKiA z 2014 r.”: Nawierzchnia jezdni: – na podłożu gruntowym: • 10 cm – warstwa odcinająca – piasek, • 20 cm – podbudowa – mieszanka kruszyw niezwiązanych C90/3, • 5 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, – na podłożu gruntowym ulepszonym: • 15 cm – wyrównanie profilu – mieszanka kruszyw niezwiązanych C90/3, • 5 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, Zjazdy bitumiczne: • 10 cm – warstwa odcinająca – piasek, • 20 cm – podbudowa – mieszanka kruszyw niezwiązanych C90/3, • 5 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, Jezdnie – Zaprojektowano wykonanie nawierzchni o konstrukcji jak wyżej szerokości – 4,00 m a na mijankach – 5,00m. Pobocza - Zaprojektowano wykonanie poboczy obustronnych o szerokości 0,75 m o nawierzchni gruntowej ulepszonej a tam gdzie szerokość jezdni wynosi 4,00 m dodatkowo planuje się (po prawej stronie) wykonanie pobocza o szerokości 0,50 m, również z gruntu ulepszonego. Zjazdy - Zaprojektowano umocnienie istniejących zjazdów na działki przyległe do pasa drogowego. Rowy kryte pod zjazdami zakończyć wybrukowaniem skarp i dna rowu. Roboty ziemne - Z uwagi na umiejscowienie opracowania w istniejącym terenie z rozmieszczeniem szeregu punktów stałych i niezmiennych wysokościowo, jak również z uwagi na niewielkie możliwości terenowo przestrzenne, roboty ziemne polegać będą w większości na niewielkich korektach profilu podłużnego celem uzyskania spadków do rowów przydrożnych, oraz na wykonaniu koryta pod projektowane zjazdy. Roboty ziemne to w większości wykopy (usunięcie ziemi roślinnej) oraz dowóz gruntu (nasypy) w miejsce usuniętej ziemi roślinnej oraz wykonanie nasypu średniej wysokości 0,35 m od km 0+600 do km 0+800. Uzyskane masy z wykopów należy przeznaczyć na uzupełnienie w najbliższym sąsiedztwie projektowanych zieleńców. Ewentualny nadmiar ziemi wywieźć na odkład. Obliczenie robót ziemnych przedstawiono w przedmiarze robót. Po wykonaniu robót ziemnych należy wykonać wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża gruntowego do Wz=0,98. Odwodnienie jezdni i przyległego terenu - Projektowana nawierzchnia zostanie odwodniona powierzchniowo poprzez takie wyprofilowanie jej przekroju poprzecznego i podłużnego, który spowoduje ich odprowadzenie do wykonanych rowów przydrożnych. W miejscach konieczności przeprowadzenia rowów na drugą stronę drogi planuje się wykonanie rowów krytych, których zakończenia należy wybrukować (skarpy i dno wlotu i wylotu) kostką lub kamieniem. Zieleń - W celu uzyskania natychmiastowej poprawy walorów estetycznych projektowanych elementów, planowane jest wykonanie zieleńców, które będą wykonane na poboczach gruntowych i skarpach rowów. Do zabudowania górnych warstw zieleńców należy przeznaczyć humus w wyniku jego usunięcia z miejsc projektowanych zjazdów i wykonanych rowów. Po rozplantowaniu humusu należy te tereny obsiać dodatkowo trawą. Miejsce wykonania zieleńców oznaczono na planach sytuacyjnych. Oznakowanie pionowe i oznakowanie poziome - Planuje się oznakować znakami niebezpieczny zakręt i nazwą miejscowości. Szczegółowy opis i zakres wykonania przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, w skład której wchodzą: - projekty budowlane, - kosztorysy ofertowe (przedmiary robót) - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót budowlanych ( dalej STWiORB). Powyższe dokumenty zostały pogrupowane odpowiednio dla każdej z części postępowania przetargowego i stanowią załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7, 45100000-8, 45111200-0, 45200000-9, 45233000-9, 45233220-7, 45233330-1, 45233253-7, 45233252-0
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-09-16
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
CENA wykonania zamówienia |
60,00 |
Okres rękojmi na wykonane roboty i zamontowane urządzenia |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:Uwaga: Na realizację w/w zadania Zamawiający ubiega się o pozyskanie dofinansowania w ramach środków pochodzących z budżetu państwa
Część nr: |
3 |
Nazwa: |
Przebudowa drogi gminnej w Prośnie |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych branży drogowej związanych z realizacją przebudowy nawierzchni jezdni drogi wewnętrznej w miejscowości Prosna, zlokalizowanych na działkach o numerach ewidencji geodezyjnej gruntów 230, 249 i 250 , obręb Prosna, gmina Budzyń. Stan istniejący: Obecnie jezdnia drogi wewnętrznej ma nawierzchnię gruntową ulepszoną tłuczniem o szerokości 3,00 – 4,00 m, nawierzchnia jest zniszczona po długoletniej eksploatacji. Szerokość korony drogi 4,00 – 5,00 m a pasa drogowego 5,20 - 6,20 m. Zjazdy na posesje o nawierzchni gruntowej. Odwodnienie za pomocą spadków poprzecznych i podłużnych do istniejących rowów i na przyległy teren. Dane wyjściowe przebudowy drogi: − klasa drogi (ulicy) – D; Vp=30 km/h; KR 1; jezdnia: − szer. pasa ruchu - 2,50 m, − dopuszcza się szerokość min. - 3,50 (5,00 mijanka) m, − pochylenie podłużne ≤ 10%, − pochylenie poprzeczne – 2%, − łuki kołowe R ≥ 150,0 m, dopuszcza się 20,0 (wyj. 12,0) m, − proste przejściowe – 15,00 m, − promień prawoskrętów r ≥ 6,0 m, − pobocze – min. 0,75 m, − spadek pop. pobocza – 6÷8%. zjazdy: − szerokość jezdni min. 3,0 m, − przecięcie krawędzi nawierzchni drogi i zjazdu wyokrąglone promieniem min. 3,00 m, − pochylenie podłużne – max. 5% (5,0 m od krawędzi jezdni drogi), na dalszym odcinku 15%. Powyższe dane dotyczą drogi publicznej, ponieważ projektowana droga nie jest drogą publiczną dlatego nie wszystkie projektowane elementy mieszczą się w powyższych parametrach. Konstrukcje nawierzchni - wybrano na podstawie „Katalogu typowych konstrukcji nawierzchni półsztywnych i podatnych załącznik do zarządzenia nr 31 GDDKiA z 2014 r.”: Nawierzchnia jezdni: – na podłożu gruntowym: • 10 cm – warstwa odcinająca – piasek, • 20 cm – podbudowa – mieszanka kruszyw niezwiązanych C90/3, • 5 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, – na podłożu gruntowym ulepszonym: • 15 cm – wyrównanie profilu – mieszanka kruszyw niezwiązanych C90/3, • 5 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, Zjazdy bitumiczne: • 10 cm – warstwa odcinająca – piasek, • 20 cm – podbudowa – mieszanka kruszyw niezwiązanych C90/3, • 5 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, Jezdnie – Zaprojektowano wykonanie nawierzchni o konstrukcji jak wyżej szerokości – 3,50 m od km 0+008,00 do km 0+545,50; 4,00 m od km 0+555,50 do km 0+991,00. Obmiary znajdują się w obliczeniach do przedmiaru robót Pobocza – Zaprojektowano wykonanie poboczy obustronnych o szerokości 0,50 m o nawierzchni gruntowej ulepszonej. Zjazdy – Zaprojektowano umocnienie istniejących zjazdów na działki przyległe do pasa drogowego. Rowy kryte pod zjazdami zakończyć wybrukowaniem skarp i dna rowu. Roboty ziemne – Z uwagi na umiejscowienie opracowania w istniejącym terenie z rozmieszczeniem szeregu punktów stałych i niezmiennych wysokościowo, jak również z uwagi na niewielkie możliwości terenowo przestrzenne, roboty ziemne polegać będą w większości na niewielkich korektach profilu podłużnego celem uzyskania spadków do rowów przydrożnych, oraz na wykonaniu koryta pod projektowane zjazdy. Uzyskane masy z wykopów należy przeznaczyć na uzupełnienie w najbliższym sąsiedztwie projektowanych zieleńców. Ewentualny nadmiar ziemi wywieźć na odkład. Po wykonaniu robót ziemnych należy wykonać wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża gruntowego do Wz=0,98. Odwodnienie jezdni i przyległego terenu – Projektowana nawierzchnia zostanie odwodniona powierzchniowo poprzez takie wyprofilowanie jej przekroju poprzecznego i podłużnego, który spowoduje odprowadzenie wód opadowych do odtworzonych lub oczyszczonych rowów przydrożnych. W miejscach konieczności przeprowadzenia rowów na drugą stronę drogi planuje się wykonanie rowów krytych, których zakończenia należy wybrukować (skarpy i dno wlotu i wylotu) kostką lub kamieniem. Zieleń – W celu uzyskania natychmiastowej poprawy walorów estetycznych projektowanych elementów, planowane jest wykonanie zieleńców, które będą wykonane na poboczach gruntowych i skarpach rowów. Do zabudowania górnych warstw zieleńców należy przeznaczyć humus w wyniku jego usunięcia z miejsc projektowanych zjazdów i wykonanych rowów. Po rozplantowaniu humusu należy te tereny obsiać dodatkowo trawą. Miejsce wykonania zieleńców oznaczono na planach sytuacyjnych. Oznakowanie pionowe i oznakowanie poziome – ¬ Planuje się oznakować znakami pionowymi powstałe skrzyżowania. Szczegółowy opis i zakres wykonania przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, w skład której wchodzą: - projekty budowlane, - kosztorysy ofertowe (przedmiary robót) - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót budowlanych ( dalej STWiORB). Powyższe dokumenty zostały pogrupowane odpowiednio dla każdej z części postępowania przetargowego i stanowią załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7, 45100000-8, 45111200-0, 45200000-9, 45233000-9, 45233220-7, 45233330-1, 45233253-7, 45233252-0
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-09-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
CENA wykonania zamówienia |
60,00 |
Okres rękojmi na wykonane roboty i zamontowane urządzenia |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE: