III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej: a) dla części Nr 1 lub Nr 3 lub Nr 4 - po 250.000,00 zł ( dwieście pięćdziesiąt tysięcy zł ) dla każdej z wybranych części zamówienia, b) dla części Nr 2 - 150 000,00 zł ( sto pięćdziesiąt tysięcy zł ), Jeżeli wykonawca składa ofertę na kilka części zobowiązany jest dysponować środkami w kwocie łącznej dla wybranych części. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie złożonej informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc, na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż w PLN, dane finansowe zostaną przeliczone według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) (strona internetowa: http://www.nbp.pl/Kursy/Kursya.html) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty ich sytuacje techniczna lub zawodowa lub finansowa pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13 – 22 i ust. 5. Jeżeli sytuacja techniczna lub zawodowa lub finansowa podmiotu, o których mowa nie potwierdzą spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże sytuację techniczną, o której mowa powyżej.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
1) Doświadczenia: Na potwierdzenie niniejszego warunku Wykonawca złoży wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie lub przebudowie lub rozbudowie drogi o nawierzchni asfaltowej i o wartości: a) dla części Nr 1 ,Nr 3, Nr 4 - minimum 250 000,00 zł brutto każdego zadania lub jednego zadania o wartości min. 750.000 zł brutto, b) dla części Nr 2 - minimum 150 000,00 zł brutto Wykonawca składający ofertę na wszystkie części będzie zobowiązany do wykazania doświadczenia w zakresie wymienionym w ppkt a) Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych robót budowlanych i załączonych dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego, zasadami wiedzy technicznej i prawidłowo ukończone; na zasadzie spełnia/nie spełnia. 2) Osób zdolnych do wykonania zamówienia: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: a) Kierownikiem budowy (1 osoba) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika robót drogowych dla budowy będącej przedmiotem zamówienia. Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.) lub ważne odpowiadające im uprawnienia nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art.12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22.12.2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016, poz. 65). b) geodetą (1 osoba) posiadającym uprawnienia w zakresie geodezyjnej obsługi inwestycji. Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób; na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania Zamawiający żąda złożenia następujących oświadczeń i dokumentów : 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 2) oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716); 1.1 Zamawiający żąda od wykonawcy, który na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 1 ppkt. 1 – 2. 1.2 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 1 ppkt. 1 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty, o których mowa powyżej powinny być wystawione zgodnie ze wskazaniem w pkt. 1. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; 2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 3) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
3. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp ( informacje z sesji otwarcia ofert ) przekaże Zamawiającemu: oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Powyższe oświadczenie należy złożyć w formie oryginału do siedziby Zamawiającego wg wzoru załącznika nr 5.
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wysokość wadium ustala się dla poszczególnych części następująco: a) Dla części nr 1 – w wysokości 12 000,00 zł (dwanaście tysięcy zł); b) Dla części nr 2 – w wysokości 5 000,00 zł (pięć tysięcy zł); c) Dla części nr 3 – w wysokości 12 000,00 zł (dwanaście tysięcy zł); d) Dla części nr 4 – w wysokości 12 000,00 zł (dwanaście tysięcy zł); Jeżeli Wykonawca składa ofertę na kilka części zobowiązany będzie wnieść wadium w kwocie łącznej dla wybranych części z podziałem na każdą część osobno 2. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank : Bank Spółdzielczy Chodzież / Oddział Budzyń Nr rachunku: 26 8945 0002 2600 0101 2000 0070 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Budzyń Część nr………………….. 3. Kopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 4. Wadium może być wnoszone w formie: w pieniądzu, poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed¬siębiorczości, które należy w formie oryginału zdeponować u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. 5. W zależności od wybranej formy wymienionej w pkt. 3, wniesienie wadium należy potwierdzić poprze złożenie do oferty : a) oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę : dowodu dokonania przelewu lub poręczenia udzielanego przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed-siębiorczości, b) oryginału: gwarancji bankowej, poręczenia bankowego, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczenia pieniężnego spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej. 6. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje: 1) nazwa i adres Zamawiającego; 2) nazwę przedmiotu zamówienia; 3) nazwę i adres Wykonawcy; 4) termin ważności gwarancji; 8. Wadium musi być wniesione nie później niż do wyznaczonego terminu składania ofert. 9. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium. 10. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 12. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego. 13. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w okolicznościach, jak w pkt. 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 15. Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach, jeżeli: a) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, c) wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko¬nania umowy, d) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena wykonania zamówienia |
60,00 |
okres rękojmi na wykonane roboty i zamontowane urządzenia |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Dopuszczalne jest dokonywanie zmian Umowy o charakterze nieistotnym, przez co należy rozumieć zmiany nieodnoszące się do kwestii, które podlegały ocenie podczas wyboru Wykonawcy i takich, które gdyby były znane w momencie wszczęcia procedury, mającej na celu zawarcie Umowy, nie miałyby wpływu na ilość podmiotów zainteresowanych tą procedurą. W powyższym kontekście nie stanowi zmiany Umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przykładowo: zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy, numeru rachunku. 2. Określając warunki dokonania zmiany Umowy, sporządza się protokół konieczności, biorąc pod uwagę w szczególności: 1) opis zmiany, 2) uzasadnienie zmiany, 3) koszt zmiany i sposób jego wyliczenia, 4) wpływ zmiany na wysokość wynagrodzenia, 5) czas wykonania zmiany, 6) wpływ zmiany na termin zakończenia Umowy. 3. Przewiduje się możliwość zmiany postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia: 1) Zamawiający dopuszcza zmiany osób, o których mowa w § 10 ust. 2 pkt 2-5, w przypadku gdy dotychczasowe osoby nie mogą wykonywać powierzonych zadań, przy czym nowa osoba musi spełniać wymogi określone w SIWZ. 2) Zamawiający dopuszcza przedłużenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie ma lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia w przypadku: a) powstania konieczności wykonania zamówień dodatkowych, których wykonanie jest niezbędne dla wykonania przedmiotu Umowy, b) zawieszenia robót przez organy nadzoru budowlanego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, c) szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych ( silne mrozy – poniżej minus 10˚C przez okres co najmniej 10 dni, ulewne i długotrwałe deszcze, ponad normowe opady śniegu, długotrwałe wysokie temperatury – powyżej 30˚C, przez okres co najmniej 10 dni ) uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych z zachowaniem wymaganej technologii, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, o ile nie dało się tego przewidzieć i / lub wykonać w innym terminie, d) siły wyższej lub klęski żywiołowej. 3) W przypadku wykonywania robót zamiennych lub ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, o czym mowa w SIWZ rozdz. IV pkt. 8.2, z zastrzeżeniem nieprzekroczenia części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ – zmiana może dotyczyć wynagrodzenia, wymogów w zakresie odbioru robót i innych okoliczności powstałych w związku z robotami zamiennymi lub ograniczeniem zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia. 4) W przypadku wykrycia poważnych wad dokumentacji projektowej na etapie wykonywania Umowy, które będą miały istotny wpływ na wykonywanie przedmiotu Umowy – gdy okoliczność ta wpłynęła na konieczność zmiany wynagrodzenia, wymogów w zakresie odbioru robót, terminu wykonania i innych okoliczności powstałych w związku z zaistniałą wadą dokumentacji projektowej i zmiany te będą konieczne gdyż kontynuacja wykonania Umowy groziłaby powstaniem Obiektu obarczonego wadą. 5) W przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, jeżeli zmiany te będą miały istotny wpływ na realizację przedmiotu Umowy. 6) Zamawiający może dopuścić zmiany zakresu rzeczowego przedmiotu Umowy, które są następstwem: a) dokonania na podstawie art. 23 pkt 1 Prawo budowlane zmian w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych, b) dokonania na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. b) ustawy Prawo budowlane uzgodnionej możliwości wprowadzenia uzasadnionych rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub Inżyniera, c) zmiany dokonanej podczas wykonywania robót budowlanych, która nie odstępuje w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane, lub zmiany dokonane zostały zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy Prawo budowlane, spełniając zapisy art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane. 7) W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może dopuścić wprowadzanie zmian w stosunku do dokumentacji projektowej, w trakcie prowadzenia inwestycji w zakresie technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy proponowane przez Wykonawcę rozwiązanie jest lepsze funkcjonalnie od tego, jakie przewiduje projekt. W tym przypadku Wykonawca przedstawi projekt zamienny, zawierający opis proponowanych zmian wraz z rysunkami i uzasadnieniem. Projekt taki wymagać będzie akceptacji nadzoru autorskiego i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. 8) Zmiana Podwykonawcy – na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza się zmianę Podwykonawcy przy realizacji przedmiotu Umowy. Zmiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia Podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu Umowy, oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji robót. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy Podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego Podwykonawcę. 4. W przypadku zmniejszenia / ograniczenia zakresu przedmiotu Umowy, wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie udokumentowane poniesione już koszty tego zakresu rzeczowego. 5. Jeżeli w toku realizacji przedmiotu Umowy Strony ustalą wykonanie robót zamiennych, to roboty pierwotnie planowane zostaną wyłączone z zakresu zamówienia podstawowego na podstawie zakresu zmian określonych w protokołach konieczności oraz na podstawie cen jednostkowych i czynników kalkulacyjnych określonych w kosztorysie ofertowym Wykonawcy. Zakres robót zamiennych zostanie określony w protokole konieczności oraz przedmiarze robót sporządzonym przez Inżyniera. Natomiast wynagrodzenie z tytułu wykonania robót zamiennych zostanie ustalone na podstawie kosztorysu ofertowego Wykonawcy po wcześniejszym uzgodnieniu przez Strony wynagrodzenia za elementy jednostkowe. Warunkiem wprowadzenia zmian do Umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i ich uzasadnieni w protokole konieczności. 6. Przewiduje się możliwość dokonania zmiany, w sytuacji konieczności realizacji dodatkowych robót budowlanych przez dotychczasowego wykonawcę, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki: 1) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, 2) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego, 3) łączna wartość dodatkowych robót budowlanych nie może przekroczyć 50% wartości Przedmiotu Umowy określonej w § 9 ust. 1. 7. Przewiduje się możliwość dokonania zmiany Umowy, jeżeli zostaną spełnione łącznie poniższe warunki : 1) konieczność zmiany Umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, 2) łączna wartość zmian nie przekracza 50% wartości przedmiotu Umowy określonej w § 9 ust. 1. 8. Przewiduje się możliwość dokonania zmiany Wykonawcy, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, i którego ma zastąpić nowy Wykonawca : 1) w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, 2) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań wykonawcy względem jego podwykonawców. 9. Zmiany, niezależnie od wyżej wymienionych uznaje się za istotne, jeżeli : 1) zmienia się ogólny charakter Umowy, w stosunku do charakteru Umowy w pierwotnym brzmieniu, 2) nie zmienia ogólnego charakteru Umowy, ale zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: a) zmiana wprowadza warunki, które, gdyby były postawione w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia, to wzięliby lub mogliby wziąć udział inni Wykonawcy lub przyjęto by oferty innej treści, b) zmiana narusza równowagę ekonomiczną Umowy na korzyść Wykonawcy w sposób nieprzewidziany pierwotnie w Umowie, c) zmiana znacznie rozszerza lub zmniejsza zakres świadczeń i zobowiązań wynikający z Umowy, d) polega na zastąpieniu Wykonawcy, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, nowym Wykonawcą, w przypadkach innych niż wymienione w ust. 8 pkt 1. 10. W przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), która wynikać będzie z powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, wynagrodzenie brutto określone w § 9 ust. 1 ulegnie zmianie w sposób odpowiedni – tak, aby odpowiadało zaktualizowanej stawce tego podatku dla zakresu objętego Umową, który na dzień zmiany stawki VAT nie został jeszcze rozliczony. 11. W przypadkach, o których mowa w ust. 6 i 7 Zamawiający, po dokonaniu zmiany Umowy, zamieści w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie o zmianie umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-02-12, godzina:
11:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Część nr: |
1 |
Nazwa: |
Przebudowa dróg gminnych nr: 201553P i 201555P w miejscowości Grabówka |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiot zamówienia obejmuję przebudowę dróg gminnych nr: 201553P od skrzyżowania z dr. nr 201555P do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1177P km 0+002,50 do km 0+846,50 o długości 844,00 m oraz 201555P w obrębie skrzyżowania z dr. nr 201553P od km 0+911,40 do km 1+019,00 o długości 107,60 m z przebudową zjazdów na działki i odtworzeniem rowów przydrożnych – roboty wykonywane w granicach istniejącego pasa drogowego. Łączna długość przebudowywanych dróg 951,60 m. Stan istniejący: Obecnie przebudowywane drogi ma jezdnię o nawierzchni bitumicznej, szerokości ok. 3,50 m. Szerokość korony 6,00 – 8,00 m a szerokość pasa drogowego 12,00 m. Niweleta jezdni na poziomie przyległego terenu. Rowy przydrożne zamulone Dane wyjściowe przebudowy drogi - klasa drogi –D; Vp=40 km/h; KR 1; - przekrój podstawowy jezdni 5,00 (2x2,50) m, - promień łuku poziomego 250 m, to spadek jak na prostej, - spadek poprzeczny nawierzchni 2%, - pobocze min. 0,75 m, - spadek poprzeczny poboczy 8%, - max pochylenie podłużne 10%, - promienie łuków wklęsłych i wypukłych 600 m. peron, chodnik: - szerokość – 1,50 m (wyj. 1,00 m), - pochylenie podłużne – ≤6%, - pochylenie poprzeczne – 1% do 3%, Przebieg drogi w przekroju podłużnym: W przekroju podłużnym droga przebiega po istniejących spadkach podłużnych z lokalną korektą niwelety w miejscu wzmocnienia nawierzchni. Przekrój normalny: Nawierzchnię drogi planuje się wykonywać według następującej technologii: - na poszerzeniu i zjazdach: • 22 cm – warstwa mrozoochronna – piasek • 20 cm – podbudowa – mieszanka kruszyw niezwiązanych C90/3, ze skropieniem asfaltem, • 5 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, - na istniejącej nawierzchni bitumicznej: • 0÷18 cm – wyrównanie profilu – mieszanka kruszyw niezwiązanych C90/3, ze skropieniem asfaltem, • 5 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, - na odcinku wzmocnienia konstrukcji: • 10 cm – wyrównanie profilu – mieszanka kruszyw niezwiązanych C90/3, ze skropieniem asfaltem, • 5 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, - na istniejącej nawierzchni bitumicznej: • 5÷8 cm – warstwa wyrównawczo-wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, - peron i chodnik: • 10 cm – warstwa odcinająca – piasek, • 10 cm – podbudowa zasadnicza – mieszanka kruszyw niezwiązanych CNR, • 3 cm – podsypka – piasek, • 6 cm – warstwa ścieralna – betonowa kostka brukowa, wibroprasowana I gat., kl. I, Przyjęto szerokość jezdni 5,00 m. Rowy przydrożne należy odtworzyć (oczyścić) i wykarczować krzaki z odwozem gruntu i krzaków na składowisko. Pod bitumicznymi zjazdami należy wykonać odcinki rowu krytego z rur o średnicy 30 cm z umocnieniem wlotu i wylotu przez brukowanie. Po wykonaniu nawierzchni należy wykonać uzupełnianie poboczy gruntem ulepszonym na szerokość 0,75 m, nadając im spadek 8% zgodnie ze spadkiem poprzecznym jezdni. Odwodnienie: Odwodnienie za pomocą spadów poprzecznych i podłużnych na przyległy teren i do rowu przydrożnego. Oznakowanie pionowe i oznakowanie poziome: Planuje się następującą organizację ruchu: zostaną ustawione tablice: obszar zabudowany i z nazwą miejscowości oraz oznakowane zostanie skrzyżowanie dróg nr: 201553P i 201555P – wyznaczając ciąg z pierwszeństwem przejazdu. W miejscach zbliżeń (≤ 0,50 m) krawędzi jezdni do słupów energetycznych oraz na przepustach planuje się ustawienie stalowych barier ochronnych U-14a (N1W1A).
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45233120-6, 45100000-8, 45233000-9, 45233220-7
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-08-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena wykonania zamówienia |
60,00 |
okres rękojmi na wykonane roboty i zamontowane urządzenia |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:Inwestycja dofinansowana z Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016 – 2019, edycja na 2018r.
Część nr: |
2 |
Nazwa: |
Przebudowa dróg gminnych w miejscowościach: Bukowiec, Podstolice |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych branży drogowej związanych z realizacją przebudowy dróg gminnych w miejscowości Bukowiec oraz miejscowości Podstolice w następującym zakresie: a) Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Bukowiec: Zakres robót dla powyższego zamierzenia budowlanego: gminna droga nr 201523P w Bukowcu od km 0+002,00 do km 0+707,30 z przebudową zjazdów na działki i odtworzeniem rowów przydrożnych – roboty wykonywane w granicach istniejącego pasa drogowego. Długość przebudowywanej drogi 705,30 m. Występują następujące roboty: • ziemne – korytowanie pod poszerzenie nawierzchni i zjazdy, • profilowanie i zagęszczanie podłoża, podsypki i podbudowy, • wykonanie nawierzchni bitumicznej, • ułożenie rur pod zjazdami i pod jezdnią. Stan istniejący: Obecnie przebudowywana droga ma jezdnię o nawierzchni gruntowej z domieszką kruszywa uzupełnionego różnorodnymi materiałami jak: żużel, żwir, piasek itp. o szer. 4,10 – 4,50 m. Szerokość korony 9,00 – 10,00 m a szerokość pasa drogowego 15,00 – 18,00 m. Niweleta jezdni na poziomie przyległego terenu. Rowy przydrożne zamulone. Dane wyjściowe przebudowy drogi - klasa drogi –D; Vp=40 km/h; KR 1; - przekrój podstawowy jezdnia min. 3,50 m, - promień łuku poziomego 150 m (wyj. 20 m), - max pochylenie podłużne 10%, na skrzyżowaniach 3% na długości 20,00 m, - promienie łuków wklęsłych i wypukłych 300 m. - prostej, - spadek poprzeczny nawierzchni 2%, - pobocze min. 0,75 m, - spadek poprzeczny poboczy 6-8%, Przebieg drogi w przekroju podłużnym: W przekroju podłużnym droga przebiega po istniejących spadkach podłużnych z lokalną korektą niwelety na dojeździe do drogi powiatowej. Przekrój normalny: W związku z tym istniejące podłoże jest zdeformowane, projektuje się wyprofilować i zagęścić nadając mu 3% spadek dwustronny. Nawierzchnię drogi planuje się wykonywać według następującej technologii: - na nawierzchni gruntowej, korekcie skrzyżowania i zjazdach: • 20 cm – warstwa odcinająca – piasek • 20 cm – podbudowa – dwuwarstwowa mieszanka kruszyw niezwiązanych C90/3, ze skropieniem asfaltem, • 5 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, - na nawierzchni gruntowej ulepszonej: • 15 cm – podbudowa – wyrównanie profilu mieszanką kruszyw niezwiązanych C90/3, ze skropieniem asfaltem, • 5 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, Przyjęto szerokość jezdni 4,00 m. Rowy przydrożne oczyścić oraz wykarczować krzaki z odwozem urobku na składowisko. Pod bitumicznymi zjazdami należy wykonać odcinki rowu krytego z rur o średnicy 30 cm i długości 9,00 m z umocnieniem wlotu i wylotu przez brukowanie. Po wykonaniu nawierzchni należy wykonać uzupełnianie lub ścinki poboczy gruntem ulepszonym na szerokość 1,00 – 2,50 m, nadając im spadek 6% zgodnie ze spadkiem poprzecznym jezdni. Odwodnienie: Odwodnienie za pomocą spadów poprzecznych i podłużnych na przyległy teren i do rowu przydrożnego. W ciągu drogi należy wykonać odcinek rowu krytego z rur o średnicy 60 cm i długości 10,00 m z umocnieniem wlotu i wylotu przez brukowanie. b) Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Podstolice: Zakres robót dla powyższego zamierzenia budowlanego: gminna droga drogi gminnej nr 201548P w Podstolicach, od km 0+000,00 do km 0+300,00 wraz z przebudową skrzyżowania z drogami gminnymi nr: 201546P i 201241P oraz zjazdów na działki i odtworzeniem rowów przydrożnych – roboty wykonywane w granicach istniejącego pasa drogowego. Długość przebudowywanej drogi 300,00 m. Występują następujące roboty: • ziemne – korytowanie pod poszerzenie nawierzchni i zjazdy, • profilowanie i zagęszczanie podłoża, podsypki i podbudowy, • wykonanie nawierzchni bitumicznej, • ułożenie rur pod zjazdami i pod jezdnią. Stan istniejący: Obecnie przebudowywana droga ma jezdnię o nawierzchni gruntowej z domieszką kruszywa uzupełnionego różnorodnymi materiałami jak: żużel, żwir, piasek itp. o szer. 4,10 – 4,50 m. Szerokość korony 4,50 – 8,00 m a szerokość pasa drogowego 8,00 – 12,00 m. Niweleta jezdni na poziomie przyległego terenu. Rowy przydrożne zamulone. Dane wyjściowe przebudowy drogi - klasa drogi –D; Vp=40 km/h; KR 1; - przekrój podstawowy jezdnia min. 3,50 m, - promień łuku poziomego 150 m (wyj. 20 m), - max pochylenie podłużne 10%, na skrzyżowaniach 3% na długości 20,00 m, - promienie łuków wklęsłych i wypukłych 300 m. - prostej, - spadek poprzeczny nawierzchni 2%, - pobocze min. 0,75 m, - spadek poprzeczny poboczy 6-8%, Przebieg drogi w przekroju podłużnym: W przekroju podłużnym droga przebiega po istniejących spadkach podłużnych z lokalną korektą niwelety na dojeździe do drogi powiatowej. Przekrój normalny: W związku z tym istniejące podłoże jest zdeformowane, projektuje się wyprofilować i zagęścić nadając mu 3% spadek dwustronny. Konstrukcje nawierzchni - wybrano na podstawie „Katalogu typowych konstrukcji nawierzchni półsztywnych i podatnych załącznik do zarządzenia nr 31 GDDKiA z 2014 r.”: - na nawierzchni gruntowej, korekcie skrzyżowania i zjazdach: • 10 cm – warstwa odcinająca – piasek, • 20 cm – podbudowa – dwuwarstwowa mieszanka kruszyw niezwiązanych C90/3, ze skropieniem asfaltem, • 5 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, - na nawierzchni gruntowej ulepszonej: • 15 cm – podbudowa – wyrównanie profilu mieszanką kruszyw niezwiązanych C90/3, ze skropieniem asfaltem, • 5 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, Przyjęto szerokość jezdni 4,00 m z poszerzeniami na łukach. W obrębie skrzyżowania przyjęto szerokość jezdni 5,00 m. Rowy przydrożne oczyścić oraz wykarczować krzaki z odwozem urobku na składowisko. Pod bitumicznymi zjazdami należy wykonać odcinki rowu krytego z rur o średnicy 30 cm i długości 9,00 m z umocnieniem wlotu i wylotu przez brukowanie. Po wykonaniu nawierzchni należy wykonać uzupełnianie lub ścinki poboczy gruntem ulepszonym na szerokość 0,75 – 1,50 m, nadając im spadek 8% zgodnie ze spadkiem poprzecznym jezdni. Odwodnienie: Odwodnienie za pomocą spadów poprzecznych i podłużnych na przyległy teren i do rowu przydrożnego.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45233120-6, 45100000-8, 45233000-9, 45233220-7
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-07-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena wykonania zamówienia |
60,00 |
okres rękojmi na wykonane roboty i zamontowane urządzenia |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:Inwestycja współfinansowana ze środków budżetowych Województwa Wielkopolskiego na budowę dróg dojazdowych do gruntów rolnych
Część nr: |
3 |
Nazwa: |
Przebudowa drogi gminnej w Nowym Brzeźnie |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych branży drogowej związanych z realizacją przebudowy drogi gminnej w miejscowości Nowe Brzeźno. Zakres robót dla powyższego zamierzenia budowlanego: droga gminna nr 201526P od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1490P do granicy posesji nr 32 od km 0+011,50 do km 0+700,00 o długości 688,50 m z przebudową chodników, ścieżki rowerowej i zjazdów na działki oraz z odtworzeniem rowów przydrożnych – roboty wykonywane w granicach istniejącego pasa drogowego. Łączna długość przebudowywanej drogi: 688,50 m. Występują następujące roboty: • ziemne – korytowanie pod poszerzenie nawierzchni i zjazdy, • profilowanie i zagęszczanie podłoża, podsypki i podbudowy, • wykonanie nawierzchni bitumicznej, • ułożenie rur pod jezdnią i zjazdami. Stan istniejący: Obecnie przebudowywana droga ma jezdnię o nawierzchni bitumicznej, szerokości 5,00– 6,00 m. Szerokość korony 8,00 – 10,00 m a szerokość pasa drogowego 11,00 - 13,00 m. Niweleta jezdni na poziomie przyległego terenu. Rowy przydrożne zamulone. Dane wyjściowe przebudowy drogi - klasa drogi –D; Vp=40 km/h; KR 1; - przekrój podstawowy jezdni 5,00 (2*2,50) m, - promień łuku poziomego 250 m, to spadek jak na prostej, - spadek poprzeczny nawierzchni 2%, - pobocze min. 0,75 m, - spadek poprzeczny poboczy 8%, - max pochylenie podłużne 10%, - promienie łuków wklęsłych i wypukłych 600 m. chodnik: - szerokość – 1,50 m (wyj. 1,00 m), - pochylenie podłużne – ≤6%, - pochylenie poprzeczne – 1% do 3%, ścieżka rowerowa: - szerokość – 2,00, - pochylenie podłużne – ≤5% (wyj. do 15%), - pochylenie poprzeczne – 1% do 3%, zjazdy: - szerokość jezdni min. 3,0 m, - skosy 1:1 lub wyokrąglenia łukiem r=3,00 m, - pochylenie podłużne – max. 5% (5,0 m od krawędzi), na dalszym odcinku 15%. Przebieg drogi w przekroju podłużnym: W przekroju podłużnym droga przebiega po istniejących spadkach podłużnych z lokalną korektą niwelety od km 0+020,00 do km 0+146,80 w miejscu korekty spadku podłużnego nawierzchni. Przekrój normalny: Nawierzchnię drogi planuje się wykonywać według następującej technologii: - na poszerzeniu i zjazdach bitumicznych: • 22 cm – warstwa mrozoochronna – piasek, • 20 cm – podbudowa – mieszanka kruszyw niezwiązanych C90/3, ze skropieniem asfaltem, • 4 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, - na odcinku korekty podłużnej: • 1 cm – skropienie istniejącej nawierzchni asfaltem, • 0÷26 cm – wyrównanie profilu – mieszanka kruszyw niezwiązanych C90/3, ze skropieniem asfaltem, • 4 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, - na istniejącej nawierzchni bitumicznej: • 1 cm – skropienie istniejącej nawierzchni asfaltem, • 2÷12 cm – warstwa wyrównawczo-wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, - chodnik: • 10 cm – warstwa odcinająca – piasek, • 10 cm – podbudowa zasadnicza – mieszanka kruszyw niezwiązanych CNR, • 3 cm – podsypka piaskowo-cementowa, • 6 cm – warstwa ścieralna – betonowa kostka brukowa, wibroprasowana I gat., kl. I, - ścieżka rowerowa: • 10 cm – warstwa odcinająca – piasek, • 15 cm – podbudowa zasadnicza – mieszanka kruszyw niezwiązanych CNR, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 5S 50/70, - zjazdy na posesje: • 10 cm – warstwa odcinająca – piasek, • 20 cm – podbudowa – mieszanka kruszyw niezwiązanych C90/3, • 3 cm – podsypka piaskowo-cementowa, • 8 cm – warstwa ścieralna – betonowa kostka brukowa, wibroprasowana I gat., kl. I, Przyjęto szerokość jezdni 5,00 m. Rowy przydrożne należy odtworzyć (oczyścić) i wykarczować krzaki z odwozem gruntu i krzaków na składowisko. Pod bitumicznymi zjazdami należy wykonać odcinki rowu krytego z rur o średnicy 30 cm z umocnieniem wlotu i wylotu przez brukowanie. Po wykonaniu nawierzchni należy wykonać uzupełnianie poboczy gruntem ulepszonym na szerokość 0,75 m, nadając im spadek 8% zgodnie ze spadkiem poprzecznym jezdni. Odwodnienie: Odwodnienie za pomocą spadów poprzecznych i podłużnych na przyległy teren i do rowu przydrożnego. Od km 0+011,50 do km 0+160,00 prawostronny ściek przykrawężnikowy a w km 0+425,00 zaprojektowany rów kryty z rur o średnicy 60 cm celem przeprowadzenia wody na drugą stronę jezdni.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45233120-6, 45100000-8, 45233000-9, 45233220-7
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-06-29
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena wykonania zamówienia |
60,00 |
okres rękojmi na wykonane roboty i zamontowane urządzenia |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
4 |
Nazwa: |
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Bukowiec |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych branży drogowej związanych z realizacją przebudowy drogi gminnej w miejscowości Bukowiec. Zakres robót dla powyższego zamierzenia budowlanego droga gminna nr 201508P od km 2+860,00 do km 3+853,00 z przebudową zjazdów na działki i odtworzeniem rowów przydrożnych – roboty wykonywane w granicach istniejącego pasa drogowego. Długość przebudowywanej drogi 993,00 m. Występują następujące roboty: • ziemne – korytowanie pod poszerzenie nawierzchni i zjazdy, • profilowanie i zagęszczanie podłoża, podsypki i podbudowy, • wykonanie nawierzchni bitumicznej, • ułożenie rur pod jezdnią i zjazdami. Stan istniejący: Obecnie przebudowywana droga ma jezdnię o nawierzchni gruntowej z domieszką kruszywa uzupełnionego różnorodnymi materiałami jak: żużel, żwir, piasek itp. o szer. 4,10 – 4,50 m. Szerokość korony 6,00 – 10,00 m a szerokość pasa drogowego 15,00 – 20,00 m. Niweleta jezdni na poziomie przyległego terenu. Rowy przydrożne zamulone. Dane wyjściowe przebudowy drogi - klasa drogi –D; Vp=40 km/h; KR 1; - przekrój podstawowy jezdnia min. 3,50 m, - promień łuku poziomego 150 m (wyj. 20 m), - max pochylenie podłużne 10%, - promienie łuków wklęsłych i wypukłych 600 m. - prostej, - spadek poprzeczny nawierzchni 2%, - pobocze min. 0,75 m, - spadek poprzeczny poboczy 6-8%, Przebieg drogi w przekroju podłużnym: W przekroju podłużnym droga przebiega po istniejących spadkach podłużnych z lokalną korektą niwelety w miejscu wzmocnienia nawierzchni. Przekrój normalny: W związku z tym istniejące podłoże jest zdeformowane, projektuje się wyprofilować i zagęścić nadając mu 3% spadek dwustronny. Nawierzchnię drogi planuje się wykonywać według następującej technologii: -na nawierzchni gruntowej i zjazdach: • 20 cm – warstwa odcinająca – piasek, • 20 cm – podbudowa – dwuwarstwowa mieszanka kruszyw niezwiązanych C90/3, ze skropieniem asfaltem, • 5 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70, - na nawierzchni gruntowej ulepszonej: • 15 cm – podbudowa – wyrównanie profilu mieszanką kruszyw niezwiązanych C90/3, ze skropieniem asfaltem, • 5 cm – warstwa wiążąca – beton asfaltowy AC 16W 50/70, • 4 cm – warstwa ścieralna – beton asfaltowy AC 11S 50/70. Przyjęto szerokość jezdni 4,00 m. Rowy przydrożne oczyścić i wykarczować krzaki z odwozem urobku na składowisko. Pod bitumicznymi zjazdami należy wykonać odcinki rowu krytego z rur o średnicy 30 cm i długości 9,00 m z umocnieniem wlotu i wylotu przez brukowanie. Po wykonaniu nawierzchni należy wykonać uzupełnianie poboczy gruntem ulepszonym na szerokość 0,75 – 4,00 m, nadając im spadek 6% zgodnie ze spadkiem poprzecznym jezdni. Odwodnienie: Odwodnienie za pomocą spadów poprzecznych i podłużnych na przyległy teren i do rowu przydrożnego. W ciągu drogi gminnej 201505P należy wykonać, po obustronach skrzyżowania, odcinki rowu krytego z rur o średnicy 60 cm i długości 10,00 m z umocnieniem wlotu i wylotu przez brukowanie.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45233120-6, 45100000-8, 45233000-9, 45233220-7
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-09-14
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
cena wykonania zamówienia |
60,00 |
okres rękojmi na wykonane roboty i zamontowane urządzenia |
40,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE: