Przebudowa dróg gminnych i dróg wewnętrznych na terenie gminy Batorz na długości

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przebudowa dróg gminnych i dróg wewnętrznych na terenie gminy Batorz na długości 13.460 Km
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBatorz
  • WojewództwoLubelskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-08-16
  • ZamawiającyGmina Batorz
  • Data publikacji ogłoszenia2022-08-01
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00286444
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa dróg gminnych i dróg wewnętrznych na terenie gminy Batorz na długości 13.460 Km

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Batorz

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409554

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Batorz Pierwszy, 52A

1.5.2.) Miejscowość: Batorz

1.5.3.) Kod pocztowy: 23-320

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.7.) Numer telefonu: 158745134

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@batorz.gmina.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.batorz.gmina.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa dróg gminnych i dróg wewnętrznych na terenie gminy Batorz na długości 13.460 Km

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3ccfe253-1186-11ed-a35f-e2885ab918a3

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00286444

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://gminabatorz.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gminabatorz.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia
lub informacje, które wpłyną do Zamawiającego, uważa się Za dokumenty złożone w terminie, jeśli ich czytelna treść dotrze do
Zamawiającego przed upływem Tego terminu. Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przekazywanym
Na adres e-mail Zamawiającego przyjmuje się datę zapisu wiadomości na serwerze odbiorczym. W przypadku skorzystania z
Platformy za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień Oraz informacji przyjmuje się datę ich rejestracji na Platformie.
Zgłoszenie do postępowania Wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Gminy Batorz
https://gminabatorz.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl. Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania”
zostanie przekierowany do strony ttps://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do
założenia bezpłatnego konta.
Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza
hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2
dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie
złożenia Oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o
możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww.
potwierdzeniu. Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem
Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki
„Korespondencja”. Treść
pytań(bez ujawniania źródła zapytania) wraz z wyjaśnieniami bądź informacje o dokonaniu modyfikacji SWZ, Zamawiający przekaże
Wykonawcom za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości
związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego
Platforma zakupowa Gminy Batorz , tel. +48 22 257 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00) email:
oneplace@marketplanet.pl Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo aplikacyjne umożliwiające pracę na
Platformie Zakupowej tj.:− podłączenie do Internetu: min 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe łącze internetowe);−
komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta;− wybrana przeglądarka wpierana przez
producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge; Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowoaplikacyjne
umożliwiające prawidłowe złożenie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:− zainstalowaną bezpłatną wersję
oprogramowania Oracle JAVA w wersji co najmniej 1.8.0_202 lub użycie JAVA w wersji oprogramowania OpenJDK wydanej na
licencji GPL. Rekomendowaną wersją jest AdoptOpenJDK, dostępną na stronie https://adoptopenjdk.net;−
podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę
certyfikatu używanego przez Wykonawcę;− certyfikat kwalifikowany zainstalowany na komputerze, na którym Wykonawca będzie się
logował do konta (certyfikat musi być widoczny w magazynie logicznym certyfikatów systemu Windows o nazwie „Osobisty”).

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://gminabatorz.ezamawiajacy.pl

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): RODO” - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i
Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016,

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: I-2214/7/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 8

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część Pierwsza: Przebudowa drogi gminnej nr 109074L Aleksandrówka - Wola Studzieńska Kolonia "Batórka" od km 0+000 do km 3+150.
ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE:
- roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych na długości 3,150 km;
- Remont ubytków w istniejącej nawierzchni poprzez wypełnienie betonem asfaltowym AC 11W /bez wycinania/.w ilości 3,00 Mg;
NAWIERZCHNIA:
- skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych ulepszonych emulsją asfaltową w ilości
17 415,00 m2;
- warstwa profilująca z betonu asfaltowego AC 11W KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości 17 415,00 m2;
- skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych ulepszonych emulsją asfaltową w ilości 17 415,00 m2;
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości 17 415,00 m2;
OZNAKOWANIE:
- Ustawienie słupków do znaków Ø 50 w fundamencie z betonu C 16/20.w ilości 12 szt.
- Przymocowanie tablic znaków drogowych /tablice nowe typu A/. Folia odblaskowa min. II gen.w ilości 12 szt.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-18

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: W oparciu o kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres Gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część Druga: Przebudowa drogi gminnej nr 008705L w miejscowości Batorz Kolonia
od km 0+040 do km 0+440 i od km 0+830 do km 1+280.
ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE:
- roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych na długości 0,850 km;
NAWIERZCHNIA:
Odcinek od km 0+040 do km 0+440 km
- Remont ubytków w istniejącej nawierzchni poprzez wypełnienie betonem asfaltowym AC 11W /bez wycinania/.w ilości 1,50 Mg;
- skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych ulepszonych emulsją asfaltową w ilości
3 200,00 m2;
- warstwa profilująca z betonu asfaltowego AC 11W KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości 1 600,00 m2;
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości
1 600,00 m2;
Odcinek od km 0+830 do km 1+280 km
- skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych ulepszonych emulsją asfaltową w ilości
2 700,00 m2;
- warstwa profilująca z betonu asfaltowego AC 11W KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości 1 350,00 m2;
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości
1 350,00 m2;
OZNAKOWANIE:
- Ustawienie słupków do znaków Ø 50 w fundamencie z betonu C 16/20.w ilości 13 szt.
- Przymocowanie tablic znaków drogowych /tablice nowe typu A/. Folia odblaskowa min. II gen. w ilości 4 szt.
- Przymocowanie tablic znaków drogowych /tablice nowe typu D/. Folia odblaskowa min. II gen w ilości 1 szt.
- Przymocowanie tablic znaków drogowych /tablice nowe typu U-3/. Folia odblaskowa min. II gen. W ilości 4 szt.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-18

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: W oparciu o kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres Gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część Trzecia: Przebudowa drogi gminnej nr 008701L Batorz Gwizdów - Węglinek
od km 1+400 do km 2+530.
ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE:
- roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych na długości 1,130 km;
- Remont ubytków w istniejącej nawierzchni poprzez wypełnienie betonem asfaltowym AC 11W /bez wycinania/.w ilości 2,50 Mg;
NAWIERZCHNIA:
- skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych ulepszonych emulsją asfaltową w ilości
5 822,00 m2;
- warstwa profilująca z betonu asfaltowego AC 11W KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości 5 822,00 m2;
- skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych ulepszonych emulsją asfaltową w ilości
5 822,00 m2;
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości
5 822,00 m2;
OZNAKOWANIE:
- Ustawienie słupków do znaków Ø 50 w fundamencie z betonu C 16/20.w ilości 9 szt.
- Przymocowanie tablic znaków drogowych /tablice nowe typu A/. Folia odblaskowa min. II gen. w ilości 9 szt.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-18

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: W oparciu o kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres Gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część Czwarta: Przebudowa drogi gminnej nr 109079L Stawce - Stawce Kol "Wygon"
od km 0+000 do km 1+930 długości 1930 m
ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE:
- roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych na długości 1,930 km;
PODBUDOWA:
- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 -warstwa górna (grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm) w ilości 4.800,00 m2;
NAWIERZCHNIA:
- skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych nieulepszonych emulsją asfaltową w ilości
4 800,00 m2;
- warstwa wiążąca a z betonu asfaltowego AC 11W KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości 4 800,00 m2;
- skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych ulepszonych emulsją asfaltową w ilości
2 920,00 m2;
- warstwa profilująca z betonu asfaltowego AC 11W KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości 2 920,00 m2;
- skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych ulepszonych emulsją asfaltową w ilości
7 720,00 m2;
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości
7 720,00 m2;
ROBOTY WYKOŃCZENIOWE:
- Ręczne plantowanie poboczy w ilości 1 930,00 m2
OZNAKOWANIE:
- Ustawienie słupków do znaków Ø 50 w fundamencie z betonu C 16/20.w ilości 2 szt.
- Przymocowanie tablic znaków drogowych /tablice nowe typu A/. Folia odblaskowa min. II gen. w ilości 2 szt.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-18

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: W oparciu o kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres Gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część Piąta: Przebudowa drogi gminnej nr 109078L Stawce Kolonia "Do Sokoła" od km 0+400 do km 0+800 długości 400 m .
ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE:
- roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych na długości 0,400 km;
PODBUDOWA:
- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 -warstwa górna (grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm) w ilości 1 200,00 m2;
NAWIERZCHNIA:
- skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych ulepszonych emulsją asfaltową w ilości
1 200,00 m2;
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 11W KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości
1 200,00 m2;
- skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych ulepszonych emulsją asfaltową w ilości
1 200,00 m2;
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości
1 200,00 m2;
ROBOTY WYKOŃCZENIOWE:
- Ręczne plantowanie poboczy w ilości 400,00 m2
OZNAKOWANIE:
- Ustawienie słupków do znaków Ø 50 w fundamencie z betonu C 16/20.w ilości 1 szt.
- Przymocowanie tablic znaków drogowych /tablice nowe typu A/. Folia odblaskowa min. II gen. w ilości 1 szt.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-18

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: W oparciu o kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres Gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 6

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część Szósta: Przebudowa drogi wewnętrznej Kolonia Wólka Batorska - Stawce
od km 0+000 do km 4+300 długości 4300 m .
ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE:
- roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych na długości 4,300 km;
PODBUDOWA:
- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 -warstwa górna (grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm) w ilości 3 000,00 m2;
Wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5. Warstwa górna. Grubość warstwy po zagęszczeniu 25 cm. W ilości 10 900,00 m2
NAWIERZCHNIA:
- skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych ulepszonych emulsją asfaltową w ilości
13 900,00 m2;
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 11W KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości
13 900,00 m2;
- skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych ulepszonych emulsją asfaltową w ilości
13 900,00 m2;
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości
13 900,00 m2;
ROBOTY WYKOŃCZENIOWE:
- Ręczne plantowanie poboczy w ilości 4 300,00 m2
OZNAKOWANIE:
- Ustawienie słupków do znaków Ø 50 w fundamencie z betonu C 16/20.w ilości 2 szt.
- Przymocowanie tablic znaków drogowych /tablice nowe typu A/. Folia odblaskowa min. II gen. w ilości 2 szt.
(Szczegółowy zakres robót do wykonania znajduje się w załączniku do SIWZ -kosztorys ofertowy

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-09-29

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: W oparciu o kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres Gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 7

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część Siódma: Przebudowa drogi wewnętrznej Wola Studzieńska od km 0+000 do km 1+500 długości 1500 m .
ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE:
- roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych na długości 1,500 km;
PODBUDOWA:
- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 -warstwa górna (grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm) w ilości 4 500,00 m2;
NAWIERZCHNIA:
- skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych ulepszonych emulsją asfaltową w ilości
4 500,00 m2;
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 11W KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości
4 500,00 m2;
- skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych ulepszonych emulsją asfaltową w ilości
4 500,00 m2;
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości
4 500,00 m2;
ROBOTY WYKOŃCZENIOWE:
- Ręczne plantowanie poboczy w ilości 1 500,00 m2
OZNAKOWANIE:
- Ustawienie słupków do znaków Ø 50 w fundamencie z betonu C 16/20.w ilości 6 szt.
- Przymocowanie tablic znaków drogowych /tablice nowe typu A/. Folia odblaskowa min. II gen. w ilości 6 szt.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-09-29

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: W oparciu o kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres Gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 8

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część Ósma: Przebudowa drogi wewnętrznej na działce 617/1 w Batorzu Pierwszym
od km 0+000 do km 0+200. .
ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE:
- roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych na długości 0,200 km;
PODBUDOWA:
- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 -warstwa górna (grubość warstwy po zagęszczeniu 20 cm) w ilości 600,00 m2;
NAWIERZCHNIA:
- skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych ulepszonych emulsją asfaltową w ilości
600,00 m2;
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 11W KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości
600,00 m2;
- skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych ulepszonych emulsją asfaltową w ilości
600,00 m2;
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR 1-2 gr. 4 cm po zagęszczeniu w ilości
600,00 m2;
ROBOTY WYKOŃCZENIOWE:
- Ręczne plantowanie poboczy w ilości 200,00 m2
OZNAKOWANIE:
- Ustawienie słupków do znaków Ø 50 w fundamencie z betonu C 16/20.w ilości 3 szt.
- Przymocowanie tablic znaków drogowych /tablice nowe typu A/. Folia odblaskowa min. II gen. w ilości 3 szt.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-09-29

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: W oparciu o kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres Gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
6.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
6.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Cz. 1
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
• co najmniej jedną (1) robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem i zakresem robotom budowlanym stanowiących przedmiot zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 1 800 000,00 zł brutto (słownie zł: jeden milion osiemset tysięcy złotych).
2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy
• dysponuje, co najmniej jedną osobą - Kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Cz.2
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
• co najmniej jedną (1) robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem i zakresem robotom budowlanym stanowiących przedmiot zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 zł brutto (słownie zł: trzysta tysięcy złotych).
2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy
• dysponuje, co najmniej jedną osobą - Kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Cz. 3
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
• co najmniej jedną (1) robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem i zakresem robotom budowlanym stanowiących przedmiot zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 600 000,00 zł brutto (słownie zł: sześćset tysięcy złotych).
2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy
• dysponuje, co najmniej jedną osobą - Kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Cz. 4
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
• co najmniej jedną (1) robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem i zakresem robotom budowlanym stanowiących przedmiot zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto (słownie zł: jeden milion złotych złotych).
2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy
• dysponuje, co najmniej jedną osobą - Kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Cz. 5
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
• co najmniej jedną (1) robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem i zakresem robotom budowlanym stanowiących przedmiot zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 180 000,00 zł brutto (słownie zł: sto osiemdziesiąt tysięcy złotych).
2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy
• dysponuje, co najmniej jedną osobą - Kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Cz. 6
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
• co najmniej jedną (1) robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem i zakresem robotom budowlanym stanowiących przedmiot zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 2 500 000,00 zł brutto (słownie zł: dwa miliony pięćset tysięcy złotych).
2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy
• dysponuje, co najmniej jedną osobą - Kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Cz. 7
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
• co najmniej jedną (1) robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem i zakresem robotom budowlanym stanowiących przedmiot zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 690 000,00 zł brutto (słownie zł: sześćset dziewięćdziesiąt tysięcy złotych).
2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy
• dysponuje, co najmniej jedną osobą - Kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Cz.8
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
• co najmniej jedną (1) robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem i zakresem robotom budowlanym stanowiących przedmiot zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto (słownie zł: sto tysięcy złotych).
2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy
• dysponuje, co najmniej jedną osobą - Kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a)
wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz
podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (sporządzonego zgodnie z Załącznikiem do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone
przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów –inne odpowiednie dokumenty – w odniesieniu do warunku określonego w SWZ,
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie
czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego zgodnie z Załącznikiem do SWZ –

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie, o
którym mowa w punkcie 7.6 niniejszej SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

Zamawiający udzieli Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania przedmiotu umowy w wysokości 5,00% wartości
wynagrodzenia,. 5. Zaliczka płatna będzie przelewem po wystawieniu przez Wykonawcę faktury zaliczkowej na rachunek
bankowy Wykonawcy w terminie 30 dni od podpisania umowy.
W przypadku odstąpienia od umowy przez jedną ze stron zaliczka podlega zwrotowi Zamawiającemu, niezależnie od
przysługującego mu odszkodowania i kar umownych. Wykonawca zwraca Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia
odstąpienia od umowy zaliczkę powiększoną o ustawowe odsetki liczone od dnia udzielenia zaliczki od dnia jej zwrotu.
Odsetki określone w zdaniu poprzednim nie będą naliczane w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po
stronie Zamawiającego.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 454-455 ustawy oraz
postanowień Projektu Umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-16 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: (https://gminabatorz.ezamawiajacy.pl)

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-16 12:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam wykonawcy do wykonania tynków CW w budynku - Janów Lubelski
  • Lokalizacja zlecenialubelskie
  • Data dodania05-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam wykonawcy do wykonania tynków CW w budynku. Metraż: 2000 m2. Termin: wejście połowa maja, czas realizacji 1,5 miesiąca. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI