Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
PRZEBUDOWA DOJAZDU POŻAROWEGO NR 48 i 20
KĘPA-ŁĘGA w km 0+000 – 5+350 w Obrębie Leśno
Nadleśnictwo Golub Dobrzyń
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Nadleśnictwo Golub-Dobrzyń
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 870530023
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Konstancjewo 3A
1.5.2.) Miejscowość: Toruń
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-400
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: 56-683-22-12
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: golub-dobrzyn@torun.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://golub-dobrzyn.torun.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Leśnictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
PRZEBUDOWA DOJAZDU POŻAROWEGO NR 48 i 20
KĘPA-ŁĘGA w km 0+000 – 5+350 w Obrębie Leśno
Nadleśnictwo Golub Dobrzyń
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-70d67477-c7a0-11ec-aa46-6a814e8de928
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00141319
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
htpps://josephine.proebiz.com/pl/support
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Tak
3.3.) Informacje na temat sposobu udostępnienia zastrzeżonych dokumentów zamówienia
Zamawiający nie ujawnia informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa
w rozumieniu art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r., poz. 1913 z późn. zm.), jeżeli Wykonawca, wraz
z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępnione oraz wykazał,
że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec
informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 PZP.
Jeżeli Wykonawca składa wraz z ofertą informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, to
wówczas informacje te muszą być wyodrębnione w formie osobnego pliku i złożone zgodnie
z zasadami opisanymi w pkt 10.9. lit c) SWZ. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za
niezgodne z SWZ przygotowanie w/w pliku przez Wykonawcę. Stosowne zastrzeżenie
Wykonawca winien złożyć na formularzu Oferty (załącznik nr 1 do SWZ) oraz powinien
wykazać, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. W przeciwnym razie
cała Oferta zostanie ujawniona na wniosek każdej zainteresowanej osoby. Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu
ww. ustawy w momencie odmowy na wezwanie Zamawiającego do odtajnienia przez
Wykonawcę tej części oferty, skutkować będzie odtajnieniem tej części oferty nie będącej
tajemnicą przedsiębiorstwa przez Zamawiającego.
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w tym w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie za pośrednictwem platformy htpps://josephine.proebiz.com/pl/support.
We wszelkiej korespondencji Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania wskazanym w SWZ.
Zamawiający będzie również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email przetargi.golub-dobrzyn@torun.lasy.gov.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne znajdują się w stopce ekranu głównego oprogramowania
Josephine, po kliknięciu w słowo WSPARCIE htpps://josephine.proebiz.com/pl/support.
Informacje organizacyjne, takie jak opis ekranu głównego portalu Josephine, rejestracja
Wykonawcy, wprowadzenie podpisu elektronicznego użytkownika wykonawcy, logowanie się
za pomocą hasła, logowanie się za pomocą podpisu elektronicznego, składanie oferty i innych
dokumentów, elektroniczna komunikacja znajdują się w dokumencie Josephine – Skrócona
Instrukcja – Wykonawca, który dostępny jest do pobrania z ekranu głównego portalu Josephine.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: Dane postępowania można wyszukać na platformie na JOSEPHINE, klikając na link https://josephine.proebiz.com/pl/tender/19186/summary.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz.
Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem
danych osobowych jest Nadleśnictwo Golub-Dobrzyń, Konstancjewo 3A, 87-400 Golub -
Dobrzyń. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania
danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem iod@comp-net.pl
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania
dane osobowe, ma prawo:
1) dostępu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15 RODO, przy czym w sytuacji, gdy
wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1 -3 RODO wymagałoby
niewspółmiernie dużego wysiłku Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych informacji
mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty bieżącego
bądź zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;2) do sprostowana swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO, przy czym
skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym
mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz
nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;
3) do żądania od Zamawiającego – jako administratora, ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym
prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania,
w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej
osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii
Europejskiej lub państwa członkowskiego; prawo to nie ogranicza przetwarzania danych
osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
4) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, iż
przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych, w tym
przepisy RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.1.2.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 3857375,43 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie inwestycji obejmującej przebudowa dojazdu
pożarowego nr 48 i 20 Kępa – Łęga, km 0 + 000 – 5 + 350 = 5,350 km
długość : 5,350 km
Droga leśna – droga wewnętrzna o nawierzchni gruntowej o długości 5 350 mb
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy odcinka nawierzchni drogi leśnej –
dojazdu pożarowego nr 48 i 20 w Leśnictwach Łęga i Kępa. Dojazd jest drogą wewnętrzną
pełniącą funkcję drogi technologicznej i wywozowej. Dojazd pożarowy nr 48 i 20 należy
do sieci komunikacji pożarowej w kompleksie głównym obrębu leśnego Leśno.
Przebudowa nawierzchni nastąpi w śladzie dotychczasowego użytkowania i utrzymania wraz
z nowymi obiektami drogowymi wymaganymi przepisami prawa (pkt 2). Celem przebudowy
jest odtworzenie i wzmocnienie nawierzchni w parametrach przewidzianych dla pojazdów
gaśniczych
i wywozowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-10-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wykonawca zobowiązany jest podać w Ofercie (załącznik nr 1 do SWZ) łączną cenę za
wszystkie pozycje (prace) przewidziane w Kosztorysie ofertowym.
13.2. Ceny jednostkowe za poszczególne pozycje (prace) wchodzące w skład przedmiotu
zamówienia powinny być podane w Kosztorysie ofertowym. Każda cena jednostkowa musi być
tak podana, aby pokrywać wszelkie koszty i ryzyka Wykonawcy związane z realizacją czynności,
której dotyczy. Wykonawca nie może kosztów realizacji danej czynności doliczać do kosztów
realizacji innych czynności. Cena łączna wynikająca z Kosztorysu ofertowego za poszczególne
pozycje (prace) wchodzące w skład przedmiotu zamówienia powinna zostać przeniesiona do
Oferty (załącznik nr 1 do SWZ). Cenę łączną należy podać w złotych w kwocie brutto w odniesieniu do całego przedmiotu
zamówienia, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zgodnie z matematycznymi
zasadami zaokrągleń) wraz z wyszczególnieniem w Kosztorysie ofertowym zastosowanej
stawki podatku VAT.
13.4. Stawkę podatku od towarów i usług (VAT) należy uwzględnić w wysokości
obowiązującej na dzień składania ofert.
13.5. Określony w SWZ rzeczowy zakres przedmiotu zamówienia oraz postanowienia
wynikające z wzoru umowy załączonego do SWZ (załącznik nr 9 do SWZ) stanowią podstawę
do obliczenia cen jednostkowych oraz ceny łącznej wynikającej z oferty. Wykonawca, składając ofertę, obowiązany jest poinformować Zamawiającego (w Ofercie
– załącznik nr 1 do SWZ), czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego
obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, wskazując nazwę
(rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego
powstania, oraz ich wartość bez kwoty podatku, a także wskazując stawkę podatku od towarów
i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie. Brak wskazania w
formularzu Oferty (załącznik nr 1 do SWZ) informacji czy wybór oferty będzie prowadzić do
powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od
towarów i usług będzie uznawane jako informacja, że wybór oferty wykonawcy nie będzie
prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami
o podatku od towarów i usług.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Samodzielnea realizacja zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do występowania
w obrocie gospodarczym.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do posiadania
uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:- jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną min. 500 000,00 zł
- posiada środki finansowe lub zdolność kredytową nie mniejszą niż 500 000,00 zł;4) zdolności technicznej lub zawodowej.
Wymagane jest spełnienie minimalnych warunków dotyczących doświadczenia zawodowego
Wykonawcy oraz dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym umożliwiającym
realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
- W celu potwierdzenia doświadczenia Wykonawcy winni udokumentować zrealizowanie, w
okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, przynajmniej jednej umowy, której przedmiotem
zamówienia była przebudowa, budowa lub remont drogi o nawierzchni gruntowej o wartości
równej lub przekraczającej kwotę 100 000,00 zł brutto;- Warunek w zakresie osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie
uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje:
jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane wynikające z postanowień ustawy z dnia
7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021r. poz. 2351) do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń (lub równoważną osobą, właściwą do
wykonania przedmiotu zamówienia, która jest członkiem odpowiedniej izby inżynierów
budownictwa), która będzie pełniła funkcję kierownika budowy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: h) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:(a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 PZP,
(b) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP, odnośnie do orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie
publiczne tytułem środka karnego, (c) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. a) PZP, (d) art. 109 ust. 1
pkt 2 lit. b) PZP, odnośnie do skazania za wykroczenie, za które wymierzono karę
aresztu, (e) art. 109 ust. 1 pkt 3 PZP, odnośnie do skazania za przestępstwo lub
wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu - wystawioną nie wcześniej niż 6
miesięcy przed jej złożeniem,
i) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego
2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z
innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo
oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub
informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie
od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - (wzór oświadczenia
Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku
przynależności do tej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 4 do SWZ),
j) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1)
PZP, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku
zalegania z opłaceniem podatków i opłat wraz z zaświadczeniem dokumenty
potwierdzające, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał
płatności należnych podatków wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące
porozumienie w sprawie spłat tych należności,
k) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument
potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia
społeczne lub zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawione nie wcześniej
niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem składek na
ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym
dokumentem dokumenty potwierdzające, że przed upływem terminu składania ofert
Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub
zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w
sprawie spłat tych należności,
l) odpis lub informacje z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP,
sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
Podmiotowe środki dowodowe wymienione zostały w pkt 7.1. lit. c - l SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa
w pkt 5.1. i 5.3. oraz w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu,
o których mowa w pkt 6.1. Wykonawca będzie obowiązany przedstawić Zamawiającemu
następujące oświadczenia i dokumenty (w terminach wskazanych w niniejszej SWZ):
a) oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu sporządzone pod rygorem
nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do
SWZ;
b) oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
sporządzone pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, zgodnie
ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ;
c) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem
ich rodzaju, wartości brutto, daty i miejsca wykonania (dat dziennych rozpoczęcia
i zakończenia realizacji) oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane
(wzór wykazu wykonanych robót stanowi załącznik nr 6 do SWZ),
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych,
wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami informacje, o których mowa wyżej
dotyczą robót faktycznie przez niego wykonanych.
d) dowody, że wskazane przez Wykonawcę robotybudowlane na potwierdzenie
spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej
w zakresie doświadczenia zostały wykonane należycie, Dowodami, o których mowa
powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz
którego roboty budowlane zostały wykonane. Jeżeli Wykonawca z przyczyn
niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – składa inne odpowiednie dokumenty.e) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej
potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową
Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
f) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze
wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia oraz potwierdzeniem opłacenia
przynajmniej I raty składki, Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może
złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych,
o których mowa w pkt 7.1. lit e)-f) SWZ, Wykonawca składa inne podmiotowe środki
dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnienie opisanego przez
Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej
lub finansowej.
g) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za kontrolę jakości i kierowanie robotamibudowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
posiadanych uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób
skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia stanowi załącznik nr 7 do
SWZ).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości określonej poniżej:
50 000,00zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100)
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do
dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust.
1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
9.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z
dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.:
Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
9.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
Zamawiającego w banku BNP Paribas Bank Polska SA nr rachunku: 55 2030 0045 11100000 0231 7900 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „PRZEBUDOWA
DOJAZDU POŻAROWEGO NR 48 i 20 KĘPA-ŁĘGA w km 0+000 – 5+350 w Obrębie Leśno
Nadleśnictwa Golub Dobrzyń”.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
(konsorcjum):
1) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca
ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać
z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna
dokładnie określać zakres umocowania;
3) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP składa każdy z wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw
wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim
każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w formie
elektronicznej lub w postaci elektronicznej, opatrzonej podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym;
4) dokumenty, o których mowa w pkt 7.1. lit. h – l obowiązany będzie złożyć każdy
z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
5) wszyscy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić
odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy;
6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród
siebie Wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań,
otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich
partnerów;
7) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy
w całości przez lidera lub od wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
Zmiany, o których mowa powyżej mogą zostać dokonane, jeżeli ich uzasadnieniem są niżej wymienione okoliczności:
1) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy spowodowana w szczególności:
a) niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów itp.; warunek będzie respektowany w przypadku rozpoczęcia prac i realizacji zgodnie z postanowieniami umowy oraz wykazaniem wpływu zaistnienia takich warunków na realizację robót;
za niekorzystne warunki atmosferyczne przyjmuje się w szczególności:
- klęski żywiołowe,
- wystąpienie nietypowych dla klimatu polskiego warunków atmosferycznych
odbiegających od typowych szczególnie niesprzyjających, uniemożliwiających prowadzenie zamówień/robót budowlanych zgodnie z technologią ich wykonania,
przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, np. gradobicia, trąby powietrzne, zjawiska niestandardowe w klimacie polskim
b) w razie wystąpienia awarii obiektów i urządzeń na terenie realizacji przedmiotu zamówienia,
które wystąpiły z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, a które uniemożliwiają prawidłowe wykonywanie prac c) koniecznością realizacji robót dodatkowych, która wpłynie na termin realizacji robót objętych przedmiotem umowy i która udokumentowana będzie zatwierdzonym protokołem konieczności, o czas niezbędny do realizacji robót dodatkowych,
d) koniecznością wykonania robót, których wykonanie w sposób obiektywny uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy;
e) w sytuacji konieczności wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy,
f) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
g) konieczności wprowadzenia zmian do dokumentacji projektowej, z przyczyn za które nie odpowiada Wykonawca,
h) działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron,
i) wystąpienia opóźnień w dokonywaniu określonych czynności lub ich zaniechania przez właściwe organy administracji publicznej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
j) niemożności wykonywania robót z powodu braku dostępności do miejsc niezbędnych do ich wykonania z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę
k) wstrzymaniem prac przez właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy l) działania siły wyższej i klęsk żywiołowych mających bezpośredni wpływ na termin
wykonania umowy,
m) innymi przyczynami zewnętrznymi niezależnymi od Wykonawcy i Zamawiającego skutkującymi niemożliwością prowadzenia prac.
2) Zmiana osoby pełniącej funkcję kierownika budowy/robót z ramienia Wykonawcy, wskazanej w ofercie Wykonawcy, na podstawie pkt. 6.1.4) SWZ może być dokonana
w sytuacji:
a) na wniosek Wykonawcy w przypadku:
śmierci, choroby lub innego zdarzenia losowego,
nienależytego wykonywania powierzonych prac przez Podwykonawcę,
innych obiektywnych okoliczności niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji).
3) Zmiana osoby pełniącej nadzór z ramienia Zamawiającego, może być dokonana w przypadku:
śmierci, choroby lub innego zdarzenia losowego,
nienależytego wykonywania powierzonych prac,
innych obiektywnych okoliczności niezależnych od Zamawiającego (np. rezygnacji).
Pozostała możliwość zmian określona została w treści SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-19 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma JOSEPHINE
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-19 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-18