Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa chodników oraz budowa miejsc postojowych na terenie miasta Łodzi – BO nr: B118BC i G052RO, w systemie zaprojektuj i wybuduj – II części”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 364429563
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Piotrkowska 175
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-447
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zim.uml.lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zim.lodz.bip-e.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa chodników oraz budowa miejsc postojowych na terenie miasta Łodzi – BO nr: B118BC i G052RO, w systemie zaprojektuj i wybuduj – II części”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5a209c9a-d4f7-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00160551
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00025416/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.13 Budowa miejsc postojowych na terenie miasta w formule zaprojektuj i wybuduj 1. Modernizacja ul. Łanowej-zielone miejsca postojowe (BO) 2. Nowy chodnik i miejsca parkingowe przy ul. Przyszkole 42 (...)
1.1.16 1 .Zagospodarowanie terenu przy ul. Adwentowicza 8 (BO)-zaprojektuj i wybuduj. 2. Nowe chodniki dla Osiedla Pojezierska (BO) - zaprojektuj i wybuduj.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowienia-publiczne/13192,Przebudowa-chodnikow-oraz-budowa-miejsc-postojowych-na-terenie-miasta-Lodzi-BO-n.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu MiniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu,
dostępnego pod adresem:
https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej zamowienia@zim.uml.lodz.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Dokumenty elektroniczne składane są
przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych
musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie
sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków
komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz
rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz
innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 19. Informacja zamawiającego (administratora) o przetwarzaniu danych osobowych (Wykonawcy) - Klauzula informacyjna z art. 13 Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO) związana z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
1) Administratorem danych osobowych jest Zarząd Inwestycji Miejskich, siedziba, Łódź
ul. Piotrkowska 175, tel. 42 272 62 80, e-mail: zim@zim.uml.lodz.pl, reprezentowany przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich.
2) W sprawach ochrony danych osobowych można się kontaktować z Inspektorem ochrony danych: e-mail: iod@zim.uml.lodz.pl. Dane dotyczące inspektora podane są na stronie internetowej: zim.lodz.bip-e.pl.
3) Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w związku z pełnieniem przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich obowiązków kierownika zamawiającego w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego na rzecz Miasta Łodzi w związku z realizacją zadań powierzonych jednostce na podstawie zarządzenia Nr 429/2022 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 3 marca 2022 r. w sprawie powierzenia Zarządowi Inwestycji Miejskich realizacji zadań inwestycyjnych oraz udzielenia pełnomocnictwa do reprezentowania Miasta Łodzi jako inwestora zadań inwestycyjnych w związku z § 3 statutu Zarządu Inwestycji Miejskich stanowiącego załącznik do uchwały Nr XXVI/650/16 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 9 marca 2016 r. w sprawie utworzenia i nadania statutu dla jednostki budżetowej o nazwie Zarząd Inwestycji Miejskich (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego poz. 1431 ze zm.) w tym między innymi niniejszego postępowania.
(...) Ciąg dalszy w SWZ, rozdział IV ust. 19 pkt 4 i następne.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZIM-DZ.2620.40.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część I: „Przebudowa chodnika w ul. Pojezierskiej na odc. od ul. Mackiewicza do ul. Gdyńskiej w Łodzi – BO nr ID:
B118BC”
Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę chodnika w ul. Pojezierskiej na
odcinku od ul. Mackiewicza do ul. Gdyńskiej wraz z realizacją zaprojektowanej inwestycji.
Zakres inwestycji obejmuje:
- rozbiórkę istniejącego chodnika wraz z krawężnikami,
- zaprojektowanie i wybudowanie chodnika wzmocnionego w dowiązaniu do terenu przyległego wraz z krawężnikami,
- rekultywację trawnika,
- ustawienie koszy na odpady - 2szt.,
- ustawienie stojaków rowerowych - 2 szt.,
- regulację wysokościową istniejącej armatury.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233293-9 - Instalowanie mebli ulicznych
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71354000-4 - Usługi sporządzania map
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Przewidywane
zamówienie obejmować będzie branżę drogową w zakresie prac projektowych i wykonania przebudowy chodnika i dowiązania go do
terenu sąsiedniego, jego podbudowy, układania nawierzchni chodnika, obrzeży/krawężników, wykonania oznakowania poziomego i
pionowego oraz prace zieleniarskie w zakresie siania trawy.
Zamówienie zostanie udzielone na podstawie negocjacji z dotychczasowym Wykonawcą, na warunkach określonych w umowie
podstawowej.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja jakości i rękojmia na wykonany przedmiot umowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Przebudowa chodnika oraz budowa miejsc postojowych w ul. Przyszkole 42 w Łodzi – BO nr ID: GO52RO”
Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę chodnika oraz budowę miejsc
postojowych w ul. Przyszkole 42 na odcinku od ul. Brzozowskiego do ul. Rogozińskiego na wysokości Szkoły Podstawowej
(dalej „SP”) nr 42 wraz z realizacją zaprojektowanej inwestycji.
Zakres inwestycji obejmuje:
- rozbiórkę istniejącego chodnika (od wjazdu do wjazdu n teren SP 42) oraz placów przed wejściami do szkoły wraz z
krawężnikami,
- zaprojektowanie i wybudowanie chodnika w dowiązaniu do terenu przyległego
wraz z krawężnikami,
- zaprojektowanie i wybudowanie miejsc postojowych o szerokości 3m i długości 45m
(9 miejsc postojowych w tym jedno 1 miejsce dla osoby niepełnosprawnej) – równoległych do ulicy Przyszkole. Nie należy
stosować poprzecznego podziału na miejsca postojowe.
- zaprojektowanie i wybudowanie miejsc postojowych prostopadłych do ulicy na wysokości dwóch wejść do szkoły
(uwzględnienie konieczności zaprojektowania i wybudowania miejsca dla niepełnosprawnych) w tym:
• 4 miejsca postojowe dla samochodów osobowych na wysokości głównego wejścia do szkoły,
• 4 miejsca postojowe dla samochodów osobowych (strefa Kiss&Ride) na wysokości drugiego wejścia do szkoły.
- rozebranie istniejących barierek (żółtych wygrodzeń), zaprojektowanie i postawienie nowych w miejscach oddzielających
wejścia do szkoły od projektowanych prostopadłych miejsc postojowych.
- zaprojektowanie i wykonanie odwodnienia dla projektowanych miejsc postojowych
i przebudowywanego chodnika,
- zadanie nie obejmuje wymiany nawierzchni jezdni, jedynie dowiązanie w miejscu budowanych miejsc postojowych do
szerokości min. 1,0 w stronę ulicy;
- zadanie nie obejmuje przebudowy wjazdów na teren szkoły jedynie dowiązanie wysokościowe,
- rekultywację trawnika,
- ustawienie koszy na odpady - 2szt.,
- przestawienie stojaków rowerowych - 7 szt.,
- regulację wysokościową istniejącej armatury,
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego zaprojektowanych i wybudowanych miejsc parkingowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233221-4 - Malowanie nawierzchi
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233293-9 - Instalowanie mebli ulicznych
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Przewidywane
zamówienie obejmować będzie branżę drogową w zakresie prac projektowych i wykonania przebudowy chodnika i dowiązania go do
terenu sąsiedniego oraz budowy miejsc postojowych, ich podbudów, układania nawierzchni, obrzeży/krawężników, wykonania
odwodnienia, wykonania oznakowania poziomego i pionowego oraz prac zieleniarskich w zakresie siania trawy.
Zamówienie zostanie udzielone na podstawie negocjacji z dotychczasowym Wykonawcą, na warunkach określonych w umowie
podstawowej.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja jakości i rękojmia na wykonany przedmiot umowy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
3.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
3.4.1. posiadają wiedzę i doświadczenie tj.:
3.4.1.1. Dla części I:
3.4.1.1.1. w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali dwie dokumentacje projektowe, z których każda obejmowała budowę lub przebudowę chodnika/chodników lub/i budowę lub przebudowę drogi publicznej/dróg publicznych na terenie miejskim,
3.4.1.1.2. w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali/zakończyli roboty budowlane obejmujące swoim zakresem budowę lub przebudowę chodnika/chodników lub/i budowę lub przebudowę drogi publicznej/dróg publicznych na terenie miejskim, w ramach jednego lub dwóch kontraktów o łącznej wartości nie mniejszej niż 70 000,00 zł brutto.
3.4.1.2. Dla części II:
3.4.1.2.1. w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali należycie dwie dokumentacje projektowe, z których każda obejmowała budowę lub przebudowę chodnika/chodników lub/i budowę lub przebudowę miejsc postojowych/parkingowych lub/i budowę lub przebudowę drogi publicznej/dróg publicznych na terenie miejskim,
3.4.1.2.2. w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali/zakończyli roboty budowlane obejmujące swoim zakresem budowę lub przebudowę miejsc postojowych/parkingowych lub/i budowę lub przebudowę chodnika/chodników lub/i budowę lub przebudowę drogi publicznej/dróg publicznych na terenie miejskim, w ramach jednego lub dwóch kontraktów o łącznej wartości nie mniejszej niż 150 000,00 zł brutto.
3.4.2. dysponują osobą zdolną do wykonania zamówienia tj. – dla części I i II:
3.4.2.1. jedną osobą na stanowisko projektanta branży drogowej posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń,
3.4.2.2. jedną osobą na stanowisko kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń,
Uwaga: W przypadku składania oferty na dwie części zamówienia, zamawiający dopuszcza wykazanie się tymi samymi osobami.
3.4.3. Pod pojęciami „budowa”, „przebudowa” rozumie się pojęcia zdefiniowane odpowiednio w art. 3 pkt. 6, 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
3.4.4. Pod pojęciem „teren miejski” rozumie się teren znajdujący się w granicach administracyjnych miasta.
3.4.5. Pod pojęciem „dokumentacji projektowej” rozumie się zakres prac projektowych wskazany w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robot budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego.
3.4.6. Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający z zastrzeżeniem pkt 3.4.8 SWZ nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie wykonanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.
3.4.7. W przypadku wykazywania ww. warunku przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna), a także w przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 Pzp, zamawiający dopuszcza wykazanie spełnienia ww. warunku w taki sposób, aby jeden podmiot posiadał doświadczenie w wykonaniu zamówień, o których mowa w warunku określonym w pkt 3.4.1.1.1 SWZ lub odpowiednio pkt. 3.4.1.2.1 SWZ, a drugi podmiot – doświadczenie w wykonywaniu zamówień, o których mowa w warunku określonym w pkt. 3.4.1.1.2 lub odpowiednio pkt 3.4.1.2.2 SWZ, z zastrzeżeniem pkt 3.4.8.
3.4.8. W przypadku gdy ofertę w niniejszym postępowaniu składa konsorcjum / spółka
cywilna w takim samym składzie podmiotowym (lub szerszym) w jakim realizowali wykazywaną usługę/robotę budowlaną, Zamawiający nie będzie badał zakresu usług/wartości i zakresu robót wykonanych przez poszczególnych wykonawców.
3.4.9. W przypadku zamówień / kontraktów obejmujących większy zakres prac niż
wymagany przez zamawiającego, należy wyodrębnić rzeczowo i wykazać:
3.4.9.1. zakres usług zgodnych z zakresem określonym w pkt. 3.4.1.1.1 (dla części I) i 3.4.1.2.1 (dla części II)
3.4.9.2. wartość i zakres robót zgodnych z zakresem określonym w pkt. 3.4.1.1.2 (dla części I) i 3.4.1.2.2 (dla części II)
3.4.10. Zamawiający dopuszcza wykazanie robót budowlanych oraz usług wykonanych w trybie zaprojektuj i wybuduj. W tym przypadku w wykazie usług/robót budowlanych należy osobno podać zakres opracowanej dokumentacji oraz zakres i wartość wykonanych robót budowlanych, potwierdzający spełnianie warunku udziału w postępowaniu, określony odpowiednio dla części I i II (odpowiednio w zależności na jaką część zamówienia jest składana oferta).
3.4.11. Uprawnienia, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy
z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do projektowania i pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
3.4.12. W przypadku Wykonawców zagranicznych, dopuszcza się również kwalifikacje zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art.12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r.
o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
3.4.13. W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.
3.4.14. W przypadku wykazywania warunku, o którym mowa w pkt. 3.4.2. przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) a także w przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 Pzp, Zamawiający dopuszcza łączne spełnianie warunku w ten sposób, że każdy z podmiotów może wykazać że dysponuje lub będzie dysponował osobą/osobami o których mowa w pkt 3.4.2.1. – 3.4.2.2. Łącznie podmioty muszą wykazać dysponowanie ww. 2 osobami.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego.
2. W toku prowadzonego postępowania komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o
udzielenie zamówienia następować będzie za pośrednictwem lidera (pełnomocnika), o którym mowa w pkt. 1 w rozdziale V
SWZ.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, każdy z wykonawców wraz z ofertą składa
oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu wg zał. nr 6 do SWZ (wzór).
4. Spółka cywilna, jest kwalifikowana jako wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dlatego jej
wspólnicy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty. Ponadto, każdy ze wspólników spółki
cywilnej zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu wg zał. nr 6 do SWZ (wzór).
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (wspólnicy spółki cywilnej) składają wraz z ofertą
oświadczenie o zakresie wykonania zamówienia przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia –
wg zał. nr 7 do SWZ (wzór).
6. Wszyscy wykonawcy składający wspólną ofertę będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy i
wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej
żądać wykonania umowy od wszystkich wykonawców łącznie lub od każdego z osobna.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z wzorem Umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-01 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-01 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-30