Przebudowa budynku na potrzeby pobytu dzieci do lat 3 oraz utworzenie przy żłobku...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przebudowa budynku na potrzeby pobytu dzieci do lat 3 oraz utworzenie przy żłobku placu zabaw wraz z jego wyposażeniem przy ul. Leszczynowej 16 w Białej Podlaskiej
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBiała Podlaska
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2018-02-06
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Miejska Biała Podlaska
  • Data publikacji ogłoszenia2018-01-22
  • Numer ogłoszenia508274-N-2018
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 508274-N-2018 z dnia 2018-01-22 r.

Gmina Miejska Biała Podlaska: Przebudowa budynku na potrzeby pobytu dzieci do lat 3 oraz utworzenie przy żłobku placu zabaw wraz z jego wyposażeniem przy ul. Leszczynowej 16 w Białej Podlaskiej
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Biała Podlaska, krajowy numer identyfikacyjny 52404500000, ul. ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego  3 , 21500   Biała Podlaska, woj. , państwo Polska, tel. 833 416 177, e-mail zamowienia@bialapodlaska.pl, faks 833 437 064.
Adres strony internetowej (URL): www.bialapodlaska.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.bialapodlaska.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bialapodlaska.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Urząd Miasta Biała Podlaska, Kancelaria Ogólna, pok. nr 8
Adres:
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, 21-500 Biała Podlaska

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa budynku na potrzeby pobytu dzieci do lat 3 oraz utworzenie przy żłobku placu zabaw wraz z jego wyposażeniem przy ul. Leszczynowej 16 w Białej Podlaskiej
Numer referencyjny: ZP.271.1.1.2018.IMO2
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowę budynku na potrzeby pobytu dzieci do lat 3 oraz utworzenie przy żłobku placu zabaw wraz z jego wyposażeniem przy ul. Leszczynowej 16 w Białej Podlaskiej. 2. Opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 3 do SIWZ. 3. Zakres przedmiotu zamówienia określają: 3.1. przedmiar robót, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej siwz, 3.2. dokumentacja techniczna, stanowiąca załącznik nr 2 do niniejszej siwz, 3.3. opis przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik nr 3 do siwz, 3.4. wzór umowy, stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ. 9. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. OPIS TECHNICZNY - Branża: Architektoniczna, Konstrukcyjna 1. Ogólna charakterystyka budynku. Istniejący budynek szkoły zlokalizowany jest w Białej Podlaskiej przy ul. Leszczynowej dz. nr geod.3280/2, 21-500 Biała Podlaska. Istniejący budynek (część objęta przebudową) jest trzykondygnacyjny z częściowym podpiwniczeniem. Przebudowa polegać będzie na dostosowaniu parteru budynku na potrzeby funkcjonowania filii żłobka. Budynek po przeprowadzonych pracach budowlanych nie zmieni swoich wymiarów zewnętrznych. Powierzchnia użytkowa (część objęta przebudową) ogółem wynosi 921,51 m2 z przeznaczeniem na żłobek. ZAKRES GŁÓWNYCH ROBÓT BUDOWLANYCH DO WYKONANIA:  rozbiórka istniejących schodów do piwnicy i na piętro w północnej część budynku, rozbiórka fragmentów ścian wewnętrznych, wykucia nowych otworów, podkucia istniejących ścian, wykonanie nowych ścian,  wykonanie nadproży stalowych w istniejących ścianach,  wykonanie projektowanych schodów zewnętrznych i utwardzeń, prace na elewacji,  wykonanie dodatkowych kanałów wentylacyjnych po elewacji budynku z płyt izolacyjnych do budowy kanałów wentylacyjnych,  roboty wykończeniowe m.in. wykonanie warstw posadzkowych i okładzin, tynków na projektowanych ścianach wewnętrznych i sufitach, gładzi szpachlowych na istniejących ścianach wewnętrznych i sufitach, układanie glazury, płytek gres, malowanie ścian i sufitów, wymiana parapetów wewnętrznych itp.,  wymiana stolarki drzwiowej,  montaż osłon na grzejnikach i pionach C.O.,  wykonanie przebudowy instalacji wewnętrznych: C.O wykonanie instalacji wod- kan, elektrycznej, komputerowej, alarmowej i CCTV,  wykonanie placu zabaw z urządzeniami. Należy wykonać wszystkie w/w i przedstawione w części rysunkowej projektu prace a także prace towarzyszące, oraz inne wynikłe w trakcie realizacji robót niezbędne do prawidłowej i kompletnej realizacji zadania. 2. DANE KONSTRUKCYJNO-MATERIAŁOWE (dla przebudowywanych elementów budynku) Materiały użyte przy budowie muszą posiadać certyfikat lub badania ITB,PZH. 2.1 .Ławy, stopy fundamentowe, podwaliny budynku: Ława pod murek oporowy - schody do piwnicy posadowiona na chudym betonie gr.10cm, o wymiarach 40x30cm zbrojona zbr. 4∅12 stalą AIII N(RB500W), strz.∅6 co20, stal A0 2.2. Ściany: murek oporowy - bloczki betonowe z elementami żelbetowymi trzpienie w rozstawie co 2m zbrojenie trzpieni 4∅12 stalą AIII N(RB500W), strz.∅6 co20, stal A0 działowe: bloczki z betonu komórkowego odm 600 gr.12 cm 2 3. Wieńce, nadproża, podciągi: Nadproża w projektowanych ściankach działowych wylewane z betonu C 16/20 wym. 12x12cm, zbr.4∅12 stal AIII N(RB500W) strz.∅6 co15 stal A0 Nad otworami w ścianach istniejącej nadproża stalowe z dwuteowników IPE 140 i 220 stal S235 skręcanych śrubami ∅14 max. co 50cm. 2.4. Stolarka: zewnętrzna drzwiowa aluminiowa, wewnętrzna aluminiowa i z płyt wiórowych laminowanych zgodnie z wykazem stolarki. 2.5. Plac Zabaw. Nawierzchnia placu zabaw trawiasta i piaskowa, zachowane strefy bezpieczeństwa pomiędzy urządzeniami , wszystkie urządzenia i elementy muszą spełniać obowiązujące normy dotyczące placu zabaw dla dzieci w danym wieku. Plac wydzielony tylko dla żłobka. Materiały użyte przy budowie muszą posiadać certyfikat lub badania ITB,PZH. 3. ROBOTY WYKOŃCZENIOWE, 3.1 Tynki wewnętrzne cementowo -wapienne kat IV na nowoprojektowanych ścianach , gładzie szpachlowe gipsowe na istniejących ścianach wewnętrznych i sufitach, glazura wym.30 x 60cm 3.2 Okładziny z płytek Glazura/płytki ceramiczne o wymiarach płytki min.30 lub 29,7x60cm układana w poziomie. Kolory płytek i szczegóły : Łazienka dla niepełnosprawnych: mix biała i czerwona, lub mix biała i niebieska, na wysokości 60cm i długości min.1m gdzie zamontowane są umywalki płytki lustrzane o wymiarach płytki min.30 lub 29,7x60cm lub jedna tafla lustra szlifowanego. Toalety personelu: mix czarna i czerwona lub mix biała i czarna na wysokości 60cm i na całej szerokości ściany gdzie zamontowane są umywalki płytki lustrzane o wymiarach płytki min.30 lub 29,7x60cm lub jedna tafla lustra szlifowanego. Toalety dzieci: mix biała ,żółta, czerwona na wysokości 60cm i na całej szerokości ściany gdzie zamontowane są umywalki płytki lustrzane o wymiarach płytki min.30 lub29,7x60cm lub jedna tafla lustra szlifowanego. Pomieszczenia gastronomiczne i porządkowe: biała 3.3 Podłogi/posadzki 3.3.1 Posadzki z płytek gres o wymiarach min.60 x 60 cm, układanych metodą kombinowaną- płytki antypoślizgowe R10, odp. na ścieranie PEI 5 toalety personelu, łazienki dla niepełnosprawnych, łazienki dla dzieci: biała. Pomieszczenia gastronomiczne i porządkowe: biała 3.3.2 Wykładziny homogeniczne z najnowszej generacji poliuretanu nie wymagające woskowania i pastowania przez cały okres użytkowania produktu oraz łatwe w utrzymaniu. Przezroczysta warstwa ścieralna czysty PVC 0,8 mm. Wzmocnienie włóknem szklanym nietkanym. Kolory brąz, szary, niebieski. 3.3.3 W pom Nr 1-27, 1-28 wykładziny dywanowe z nowoczesnych włókien zapewniających trwałość, sprężystość odporność na zabrudzenia oraz bezpieczeństwo przeciwpożarowe. Kolory brąz, szary. 3.4 Malowanie wewnętrzne farby zmywalne, farby akrylowe. 4. INSTALCJE OGRZEWANIE – przebudowa wewnętrznej instalacji C.O w zakresie przebudowy, budynek jest zasilany w ciepło z istniejącego przyłącza ciepłowniczego. ŚCIEKI - do sieci kanalizacyjnej poprzez istniejące przyłącze. WODA – z istniejącego przyłącza wodociągowego ENERGIA – z sieci energetycznej istniejące przyłącze WODY OPADOWE- z terenów utwardzonych powierzchniowo na tereny zielone zlokalizowane na własnej działce. OPIS TECHNICZNY - Branża Sanitarna 1. Zakres opracowania Zakres opracowania obejmuje: - wykonanie instalacji c.o. w części pomieszczeń, - wykonanie instalacji wod.- kan. 2. Opis rozwiązań projektowych – instalacja c.o. 2.1. Charakterystyka instalacji Wykonaniu podlega rozbudowa istniejącej instalacji c.o.. Zakres robót dotyczy wykonania instalacji w pomieszczeniach nr 1-03, 1-8, 1-15, 1-19, 1-30, 1-36, 1-37. Zaprojektowano instalację grzewczą, wodną, dwururową. Źródłem ciepła będzie istniejący węzeł cieplny - zlokalizowany na poziomie piwnicy budynku. Instalacja centralnego ogrzewania zostanie wykonane z rur PEX/AL/PE-HD. Instalacja w części projektowanej poprowadzona zostanie w warstwach posadzki (prowadzenie instalacji wg. części rysunkowej). Zaprojektowano grzejniki stalowe płytowe z podłączeniem dolnym z zaworami i głowicami termostatycznymi. 2.2. Grzejniki Grzejniki płytowe stalowe z podłączeniem dolnym - typy i wielkości wg części rysunkowej. Grzejniki mocować do ścian za pomocą mocowań typowych, zalecanych przez producenta. Każdy grzejnik wyposażony jest w zawór termostatyczny, głowicę termostatyczną, automatyczny odpowietrznik oraz korek spustowy. Projektowane grzejniki będą montowane na wysokości min. 0,10 m nad podłogą. Dla grzejników usytuowanych na ścianie, a nie pod oknem, należy wykonać parapet. Sposób zamontowania grzejników powinien być zgodny z wymaganiami normy PN - 75/8864-13. Grzejniki należy zabezpieczyć przed zanieczyszczeniem lub uszkodzeniem do czasu zakończenia robót wykończeniowych. W przypadku, kiedy takie zabezpieczenie nie jest możliwe, zamiast grzejnika należy zainstalować grzejnikowy szablon montażowy połączony z gałązkami grzejnikowymi w celu umożliwienia przeprowadzenia badania szczelności instalacji. Jeżeli badanie to będzie przeprowadzane wodą, grzejnikowe szablony montażowe powinny być wyposażone w odpowietrzniki miejscowe. Grzejnik lub szablon montażowy grzejnika należy łączyć z gałązkami grzejnikowymi w sposób umożliwiający montaż i demontaż bez uszkodzenia gałązek i naruszenia wykończenia przegród budowlanych, w których lub, na których gałązki te są prowadzone. 2.3. Rurociągi i armatura Rurociągi rozprowadzające do grzejników wykonać z rur PEX/AL/PE-HD. Przejścia w posadzce wykonać bez połączeń. Podejścia do grzejników prowadzić w warstwie izolacyjnej posadzki. Do wykonania podłączenia grzejników z podłączeniem dolnym używamy zestawu podłączeniowego. Podłączenie grzejnika należy bezwzględnie zaizolować termicznie. Zaleca się też wykonać pewne umocowanie rur w posadzce jak najbliżej grzejnika. Przejścia rurociągów przez przegrody budowlane prowadzić w tulejach ochronnych, umożliwiających swobodne przemieszczanie przewodów w ścianach lub stropach. Rurociągi prowadzić ze spadkiem 3‰ - w kierunku odwodnienia (pomieszczenie kotłowni). W przejściach przez ściany oraz pod progami drzwiowymi przewody należy zabezpieczyć dodatkowo przez nałożenie rury stalowej (lub połówki rury). Przed zabetonowaniem należy zainwentaryzować przebieg przewodów, a szczególnie przejścia przez przegrody lub drzwi. Podejścia do grzejników płytowych zasilanych od dołu zaprojektowano wychodzące ze ściany bez elementów pośrednich. Włączenie do grzejników i armatury za pomocą połączeń śrubunkowych, rozłącznych. Wyjście rur ze ściany zamaskować rozetkami z tworzywa sztucznego. 2.4. Izolacja Wszystkie rurociągi izolować izolacją z pianki polietylanowej o grubościach wynikających z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie z późniejszymi zmianami. „Izolacja cieplna przewodów rozdzielczych i komponentów w instalacjach centralnego ogrzewania, ciepłej wody użytkowej (w tym przewodów cyrkulacyjnych), instalacji chłodu i ogrzewania powietrznego powinna spełniać następujące wymagania minimalne określone w poniższej tabeli: Wymagania izolacji cieplnej przewodów i komponentów Lp. Rodzaj przewodu lub komponentu Minimalna grubość izolacji cieplnej (materiał 0,035 W/(m · K)1) 1 Średnica wewnętrzna do 22 mm 20 mm 2 Średnica wewnętrzna od 22 do 35 mm 30 mm 3 Średnica wewnętrzna od 35 do 100 mm równa średnicy wewnętrznej rury 4 Średnica wewnętrzna ponad 100 mm 100 mm 5 Przewody i armatura wg poz. 1-4 przechodzące przez ściany lub stropy, skrzyżowania przewodów 1/2 wymagań z poz. 1-4 6 Przewody ogrzewań centralnych wg poz. 1 -4, ułożone w komponentach budowlanych między ogrzewanymi pomieszczeniami różnych użytkowników 1/2 wymagań z poz. 1-4 7 Przewody wg poz. 6 ułożone w podłodze 6 mm 8 Przewody ogrzewania powietrznego (ułożone wewnątrz izolacji cieplnej budynku) 40 mm 9 Przewody ogrzewania powietrznego (ułożone na zewnątrz izolacji cieplnej budynku) 80 mm 10 Przewody instalacji wody lodowej prowadzone wewnątrz budynku2) 50 % wymagań z poz. 1-4 11 Przewody instalacji wody lodowej prowadzone na zewnątrz budynku2) 100 % wymagań z poz. 1-4 Uwaga: 1) przy zastosowaniu materiału izolacyjnego o innym współczynniku przenikania ciepła niż podano w tabeli należy odpowiednio skorygować grubość warstwy izolacyjnej, 2) izolacja cieplna wykonana jako powietrzno-szczelna”. Wykonywanie izolacji cieplnej należy rozpocząć po uprzednim przeprowadzeniu wymaganych prób szczelności, wykonaniu wymaganego zabezpieczenia antykorozyjnego powierzchni przeznaczonych do zaizolowania oraz po potwierdzeniu prawidłowości wykonania powyższych robót protokołem odbioru. Materiały przeznaczone do wykonywania izolacji cieplnej powinny być suche, czyste i nieuszkodzone, a sposób składowania materiałów na stanowisku pracy powinien wykluczać możliwość ich zawilgocenia lub uszkodzenia. Powierzchnia, na której jest wykonywana izolacja cieplna powinna być czysta i sucha. Nie dopuszcza się wykonywania izolacji cieplnych na powierzchniach zanieczyszczonych ziemią, cementem, smarami itp. oraz na powierzchniach z niecałkowicie wyschniętą lub uszkodzoną powłoką antykorozyjną. Zakończenia izolacji cieplnej powinny być zabezpieczone przed uszkodzeniem lub zawilgoceniem. Izolacja cieplna powinna być wykonana w sposób zapewniający nie rozprzestrzenianie się ognia. Oznaczenia rurociągów wykonać zgodnie z PN-70/N-01270.14 - Wytyczne znakowania rurociągów. 2.5. Montaż armatury Armatura powinna odpowiadać warunkom pracy (ciśnienie, temperatura) instalacji, w której jest zainstalowana. Przed instalowaniem armatury należy usunąć z niej zaślepienia i ewentualne zanieczyszczenia. Armatura, po sprawdzeniu prawidłowości działania, powinna być instalowana tak, żeby była dostępna do obsługi i konserwacji. Armaturę na przewodach należy tak instalować, żeby kierunek przepływu wody instalacyjnej był zgodny z oznaczeniem kierunku przepływu na armaturze. Armatura na przewodach powinna być zamocowana do przegród lub konstrukcji wsporczych przy użyciu odpowiednich wsporników, uchwytów lub innych trwałych podparć. Zawory grzejnikowe połączone bezpośrednio z grzejnikiem nie wymagają dodatkowego zamocowania. Do wszystkich elementów instalacji, wymagających serwisu, przeglądu, naprawy należy zapewnić odpowiedni dostęp, otwory rewizyjne umożliwiające wykonanie w/w prac. 2.6. Wykonanie regulacji instalacji ogrzewczej Nastawy armatury regulacyjnej jak np. nastawy regulacji montażowej przewodowej armatury regulacyjnej, nastawy montażowe zaworów grzejnikowych i nastawy eksploatacyjne termostatycznych zaworów grzejnikowych, powinny być przeprowadzone po zakończeniu montażu, płukaniu i badaniu szczelności instalacji w stanie zimnym. Nastawy regulacji armatury regulacyjnej doregulować na działającą instalację. Czynność ustawienia należy dokonać zgodnie z instrukcją producenta zaworów. 2.7. Próby i odbiory Przepłukaną instalację należy poddać próbie szczelności przy pomocy zimnej wody. Próbę ciśnieniową należy przeprowadzić zgodnie z „Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano – montażowych” na ciś. robocze +0,2 MPa, lecz co najmniej na 0,6 MPa przy zachowaniu wymagań z Warunków Technicznych. Próby i odbiory techniczne należy wykonać zgodnie z: - Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych, - Warunkami technicznymi wykonania i odbioru COBRTI Instal, - Wymaganiami montażowymi producentów zastosowanych urządzeń, - Obowiązującymi przepisami, Badania szczelności na zimno nie należy przeprowadzać przy temperaturze poniżej 00C. Badanie szczelności należy przeprowadzać przed wykonaniem wylewki w posadzce, przed pomalowaniem elementów instalacji. Jeżeli harmonogram robót budowlanych wymaga zakrycia posadzki przed całkowitym zakończeniem montażu, wówczas należy przeprowadzać badanie szczelności części instalacji. Przed przystąpieniem do badania szczelności należy instalację podlegającą próbie kilkakrotnie skutecznie przepłukać mieszaniną wody i sprężonego powietrza. Płukanie prowadzić do momentu, aż stężenie zanieczyszczeń będzie mniejsze niż 5,0 mg/dm3. Niezwłocznie po zakończeniu płukania należy instalację napełnić odpowiednio uzdatnioną wodą. Na 24 godziny (gdy temperatura jest wyższa od +50C) przed rozpoczęciem badania szczelności, instalacja powinna być napełniona wodą zimną i dokładnie odpowietrzona. W tym okresie należy dokonać starannego przeglądu wszystkich elementów oraz skontrolować szczelność połączeń przewodów, dławić zaworów i innych przy ciśnieniu statycznym słupa wody w instalacji. Po stwierdzeniu gotowości zładu do podjęcia badania szczelności należy podnieść ciśnienie w instalacji za pomocą pompy ręcznej tłokowej podłączonej w najniższym jej punkcie. Pompa musi być wyposażona w zbiornik wody, zawory odcinające, zawór zwrotny i spustowy oraz cechowany manometr tarczowy (średnica tarczy min. 150 mm) o zakresie o 50% większym od ciśnienia próbnego i działce elementarnej 0,1 bar przy zakresie do 10 bar dla ciśnienia próbnego 6 bar. Ciśnienie próbne powinno być wyższe od ciśnienia roboczego o 2 bary. Próbę szczelności na zimno przeprowadzić pod ciśnieniem 6,0 bar. Badanie szczelności i działania instalacji na gorąco należy przeprowadzić po uzyskaniu pozytywnego wyniku próby szczelności na zimno i usunięciu ewentualnych usterek oraz po uzyskaniu pozytywnych wyników badań zabezpieczenia instalacji i po przeprowadzeniu regulacji montażowej i eksploatacyjnej. Próbę szczelności zładu na gorąco należy przeprowadzić po uruchomieniu źródła ciepła, w miarę możliwości przy najwyższych parametrach roboczych czynnika grzejnego, lecz nie przekraczających parametrów obliczeniowych. Przed przystąpieniem do próby działania instalacji w stanie gorącym budynek powinien być ogrzewany w ciągu co najmniej 3 doby. Podczas próby szczelności na gorąco należy dokonać oględzin wszystkich połączeń, uszczelnień, armatury itp. oraz skontrolować zdolność kompensacyjną ewentualnych kompensatorów; wszystkie zauważone nieszczelności i inne usterki należy usunąć. Wynik próby uważa się za pozytywny, jeżeli cała instalacja nie wykazuje przecieków ani roszenia, a po ochłodzeniu nie stwierdzono uszkodzeń i trwałych odkształceń. W celu zapewnienia maksymalnej szczelności eksploatacyjnej, należy po próbie szczelności na gorąco zakończonej wynikiem pozytywnym, poddać instalację dodatkowej obserwacji. Instalację taką można uznać za spełniającą wymagania szczelności eksploatacyjnej, jeżeli w czasie 3 dobowej obserwacji niezbędne uzupełnienie wody w zładzie nie przekroczy 0,1% jego pojemności. Po zakończeniu prób instalację należy zaizolować termicznie, a w miejscach przewidzianych projektem zakryć. Wytyczne budowlane Wykonać otwory w ścianach na przejścia przewodów poziomych. 3. Opis rozwiązań projektowych – instalacja wodociągowa i kanalizacyjna 3.1. Projektowane rozwiązania Instalacja kanalizacji sanitarnej Instalację kanalizacji wykonać z rur i kształtek PVC kielichowych o złączach uszczelnianych pierścieniami gumowymi. Przewody kanalizacyjne układać w posadzce oraz w bruzdach ściennych ze spadkiem minimum i=2%. Kanały odpływowe (przykanaliki) włączone zostaną do istniejącego przyłącza kanalizacyjnego. Kanał odpływowy włączony zostanie do projektowanej oczyszczalni ścieków. Instalacja kanalizacji sanitarnej zewnętrznej z rur PCV160x4,7mm. Instalację zewnętrzna prowadzić ze spadkiem 2% w kierunku studzienki. Zaprojektowano studzienki rewizyjne PCV400 z włazem dostosowanym do terenu w miejscu posadowienia studzienki. Przejście kanalizacji pod elementami konstrukcyjnymi budynku w rurze osłonowej stalowej 219,1x6,3mm. Przejście kanalizacji pod elementami konstrukcyjnymi budynku w rurze osłonowej stalowej 219,1x6,3mm. Piony kanalizacyjne istniejące wyprowadzone ponad dach budynku i zakończone wywiewkami kanalizacyjnymi. Na każdym pionie zamontować rewizję PCV110 nad posadzką parteru. Piony kanalizacyjne prowadzone po wierzchu ścian obudować płytą gipsowo-kartonową. W obudowie przewidzieć rewizję. Na poziomach kanalizacyjnych zlokalizowano rewizje (czyszczaki) kanalizacyjne PCV110 obudowane na poziomie posadzki włazem wypełnionym płytkami. Odgałęzienia przewodów odpływowych należy wykonać za pomocą trójników o kącie rozwarcia nie większym niż 45O. Przewody kanalizacyjne prowadzić poniżej przewodów wodociągowych, grzewczych, elektrycznych. Minimalna odległość przewodów kanalizacyjnych od prowadzonych równolegle przewodów wody zimnej, ciepłej, cyrkulacji oraz przewodów instalacji c.o. powinna wynosić minimum 0,1m. Rurociągi prowadzone w bruzdach powinny mieć wokół siebie wolną przestrzeń oraz zostać zabezpieczone przed tarciem o ścianę bruzdy. Bezpośrednie zamurowanie w bruździe jest niedopuszczalne. Zakrycie bruzd powinno nastąpić dopiero po przeprowadzonych próbach. W miejscach przejść przewodów kanalizacyjnych przez przegrody budowlane założyć tuleje ochronne. Przejścia przez ściany konstrukcyjne w przepustach przeciwpożarowych. Przejścia przewodów przez ściany i stropy wykonać w tulejach ochronnych. Tuleje ochronne wypełnić materiałem plastycznym o tej samej odporności ogniowej co przegroda. Średnica wewnętrzna tulei ochronnej min. 5 cm większa od średnicy zewnętrznej rury kanalizacyjnej. Tuleje ochronne przechodzące przez strop powinny wystawać ok. 3cm powyżej podłogi. W tulei ochronnej nie mogą znajdować się żadne połączenia przewodów. Mocowanie przewodów kanalizacyjnych należy wykonać za pomocą uchwytów lub obejm. Powinny one mocować przewody pod kielichami. Maksymalny rozstaw uchwytów dla przewodów poziomych: - dla średnicy: 50-110 mm rozstaw co 1,0m - dla średnicy: >110 mm rozstaw co 1,25m Minimalna ilość uchwytów przewodów pionowych wynosi: - 1 uchwyt nieprzesuwny na kondygnację - 1 uchwyt przesuwny na kondygnację. Wykonaną instalację kanalizacyjną należy poddać badaniu szczelności i odbiorowi robót kanalizacyjnych. Lokalizacja pionów, poziomów oraz podejść kanalizacyjnych, rewizji wraz z opisem średnic oraz spadkami pokazano na rzucie instalacji. Instalacja wody zimnej, ciepłej, cyrkulacji Budynek zasilany będzie w wodę z istniejącego przyłącza wodociągowego zlokalizowanego w pomieszczeniu wodomierza na poziomie piwnicy budynku. Ciepła woda dostarczana do budynku za pomocą istniejącej sieci cieplnej. Projektuje się rury z polietylenu sieciowanego PEX/Al/PEX PN16 na złączki zaciskowe. Łączenie rurociągów bezpośrednio przy armaturze za pomocą łączników gwintowanych. Bezpośrednie podłączenie baterii czerpalnych należy wykonać przy pomocy giętkich przewodów w oplocie metalowym. Przewody wodociągowe c.w.u. z.w., cyrkulacji prowadzić w bruzdach ściennych i w podłodze, natomiast podejścia pod armaturę sanitarną wykonać w bruzdach ściennych. Przewody prowadzone w bruzdach mocować do przegród za pomocą uchwytów zgodnie z obowiązującymi przepisami. Przewody rozprowadzające w podłodze układać w rurach osłonowych (w peszlu). Rury przewodowe w rurach osłonowych powinny być ułożone w sposób swobodny. Prowadzenie rur linią falistą zapewniającą samokompensację instalacji. Przewody układać należy na warstwie styropianu grubości 1 cm, następnie należy ułożyć pozostały styropian i zalać betonem o grubości min. 4 cm. Przewody podejść zimnej i ciepłej wody dodatkowo mocować przy punktach poboru. Przewody w bruzdach prowadzić w otulinie w taki sposób aby przy wydłużeniach cieplnych powierzchnia przewodu zabezpieczona była przed tarciem o ścianki bruzdy i materiał ją zakrywający. Zakrycie bruzdy po dokonaniu odbioru częściowego instalacji. Przewody prowadzić co najmniej 0,1m od rurociągów cieplnych. Rurociągi zaizolować termicznie zgodnie z obowiązującymi przepisami. Należy zapewnić możliwość opróżnienie instalacji poprzez spuszczenie wody lub przedmuchanie jej sprężonym powietrzem. Przewody wodny prowadzone w ścianach zewnętrznych zabezpieczyć przed zamarzaniem i wykraplaniem wilgoci poprzez zastosowanie izolacji cieplnej. Przejścia instalacji przez przegrody budowlane w tulejach ochronnych. Tuleja ochronna powinna być rurą tworzywową o średnicy wewnętrznej większej od średnicy rury przewodowej o co najmniej 2 cm przy przejściu przez przegrodę pionową oraz o co najmniej 1 cm przy przejściu przez strop. Przestrzeń pomiędzy rurami wypełnić materiałem trwale plastycznym. W tulei nie powinno znajdować sią, żadne połączenie. Wysokość montażu armatury czerpalnej zgodnie z warunkami technicznymi wykonania i odbioru instalacji wodociągowych COBRTI. Po zamontowaniu instalacji należy poddać ją próbie szczelności przy ciśnieniu 1,5 x większym od roboczego; nie większym jednak niż ciśnienie maksymalne poszczególnych elementów systemu. Próbę przeprowadza się jako wstępną i zasadniczą. Podczas próby wstępnej należy w okresie 30 min. wytworzyć dwukrotnie ciśnienie próbne w odstępach 10 min. Po ostatnim uzupełnieniu ciśnienia do wartości próbnej, w okresie następnych 30 min. ciśnienie nie powinno się obniżyć więcej niż o 0,6 bar. Próba zasadnicza odbywa się zaraz po wstępnej i trwa 2 godz. W tym czasie spadek ciśnienia nie powinien być większy niż. 0,2 bara. Podczas próby szczelności należy również wizualnie sprawdzić szczelność złączy. Przy prowadzeniu rur w podłodze należy, podczas ich zakrywania pozostawić pod ciśnieniem min. 3 bary (zalecane 6 bar). Średnice przewodów pokazano w części rysunkowej opracowania. UWAGA! Do umywalek i natrysków w pomieszczeniach WC przeznaczonych dla dzieci będzie doprowadzona woda zmieszana o temperaturze 35 do 40oC. Termostatyczne zawory mieszające będą zamontowane w przedściankach instalacyjnych w szafkach z dostępem rewizyjnym Instalacja hydrantowa Zaprojektowano wymianę hydrantów p.poż. Projektowane hydranty zasilić z istniejącej instalacji p.poż. Istniejąca instalacja p.poż. zasilać będzie hydranty pożarowe typ 25 z wężem półsztywnym o dł. 30m. Hydranty rozmieszczono w budynku zgodnie z częścią rysunkową – w miejscach istniejących hydrantów (istniejące hydranty do demontażu). Hydrant wraz z wężem montowany w szafce podtynkowej. Wyposażenie szafki hydrantowej stanowi dodatkowo gaśnica 6kg. Montaż przyborów sanitarnych Przybory sanitarne montować bezpośrednio do przegrody budowlanej zapewniając możliwość właściwego użytkowania i łatwego demontażu. Miski ustępowe wyposażyć w urządzenia spłukujące. Przybory sanitarne należy zabezpieczyć syfonem kanalizacyjnym z minimalnym zamknięciem wodnym 50mm. W pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych, porządkowych oraz technologicznych (zmywalniach) zamontować wpusty podłogowe. Wpusty wyposażyć w syfon kanalizacyjny z minimalnym zamknięciem wodnym 50mm. Stosować wpusty z wyjmowanym syfonem oraz kratką ze stali nierdzewnej. Posadzkę w pomieszczeniach montażu wpustów wyprofilować ze spadkiem w kierunku wpustu bądź odwodnienia. Średnice podejść kanalizacyjnych do przyborów sanitarnych pokazano na rzucie instalacji kanalizacyjnej. Izolacja przewodów Wszystkie instalacje c.w.u. i cyrkulacji należy zaizolować (minimalan gr. izolacji dla materiału λ=0,035 W/mK): - rury o średnicy wew. do 22mm – min. gr. izolacji 20mm, - rury o średnicy wew. 22 do 35mm – min. gr. izolacji 30mm, - rury o średnicy wew. 35 do 100mm – min. gr. izolacji równa średnicy wewnętrznej rury. Rury z.w. z tworzyw sztucznych izolacją min. 9mm. Rurociągi izolować pianką poliuretanową pod płaszczem z foli niepalnej. Przejście przez przegrody p.poż. W przypadku przejścia projektowanych przewodów wod.-kan. przez ściany i stropy oddzielenia przeciwpożarowego oraz pozostałe ściany konstrukcyjne należy wykonać uszczelnienie masą elastyczną ogniochronną CP611A dla przewodów o średnicy do DN25mm, i opaską ognioochronną CP648-E lub osłoną ognioochronną CP644 oraz zaprawą ognioochronną CP636 dla rur od DN32mm. Przewody kanalizacyjne zabezpieczyć opaskami i obejmami do rur kanalizacyjnych. Wytyczne p.poż. - przepusty instalacyjne w elementach oddzielenia przeciwpożarowego powinny mieć klasę odporności ogniowej (EI) wymaganą dla tych elementów, - izolacje cieplne powinny być wykonane w sposób zapewniający nierozprzestrzenianie ognia, - wszystkie produkty powinny posiadać certyfikat lub deklarację zgodności dopuszczające do stosowania ich w budownictwie. Instalacja powinna być szczelna. Wytyczne BHP - wszystkie zastosowane materiały i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, - montaż urządzeń i armatury musi być przeprowadzony przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia z zachowaniem obowiązujących przepisów BHP, - osoby obsługujące i konserwujące muszą być przeszkolone pod względem obowiązujących przepisów BHP, - zaprojektowane urządzenia należy eksploatować i konserwować zgodnie z DTR urządzeń oraz zasadami BHP, Wytyczne budowlane Wykonać otwory w ścianach na przejścia przewodów poziomych oraz bruzdy. W ścianach wykonać wnęki na rewizje. Obudować płytami g-k piony prowadzone po wierzchu ścian. W miejscach występowania armatury wykonać drzwiczki rewizyjne umożliwiające łatwy dostęp. OPIS TECHNICZNY -Branża Elektryczna 1. Dane techniczne - napięcie zasilania: 230/400V, - system sieci zasilającej: TN, - ochrona przed dotykiem pośrednim: szybkie wyłączenie napięcia w układzie TN-C-S, 2. Zakres opracowania Wymianie podlega cała instalacja elektryczna wewnętrzna. Modernizacja obejmuje następujące rodzaje instalacji elektrycznych: - instalację gniazd wtykowych 230V i 400V - instalację oświetlenia - instalację zasilania urządzeń - instalacje LAN. - instalację alarmową i CCTV 3. Główny wyłącznik prądu Główny wyłącznik prądu zainstalować w skrzynce na zewnątrz budynku na istniejącym WLZ , wyłącznik ten posiada funkcje wyłącznika pożarowego, współpracującego z przyciskiem p. poż.-GWP, który należy instalować dla wydzielonej strefy budynku(żłobka) na zewnątrz budynku przy wejściu głównym zgodnie z rysunkiem nr.E1,E2. Wyłącznik w obudowie izolacyjnej w II klasie ochronności IP55 p/t koloru czerwonego z przyciskiem sterowniczym zwiernym. 4. Tablice i rozdział energii Budynek zasilany jest z sieci energetycznej z zewnętrznej linii n.n. z istniejącego przyłącza. Zapotrzebowanie dla żłobka na energię elektryczną to ok.30kW z przeznaczeniem na oświetlenie, zasilenie gniazd wtykowych, zasilenie urządzeń, klimatyzacji, itp. W razie potrzeb we własnym zakresie inwestor wystąpi o zwiększenie dotychczasowej mocy przyłączeniowej. Rozdzielnicę projektowaną T1 i T2 instalować na wysokości 1.5m jako zamykaną z zamkiem patentowym, zabezpieczającym ją przed manipulacją i zasilić z istniejącej rozdzielni głównej/ złącza kablowo-licznikowego. 5. Instalacja oświetleniowa Natężenia oświetlenia dla poszczególnych pomieszczeń przyjęto zgodnie zobowiązującą normą. W projektowanych pomieszczeniach zaprojektowano w głównej mierze oświetlenie świetlówkowe a jako źródła światła zastosowano świetlówki LED. W pomieszczeniach wilgotnych zainstalowane będą oprawy hermetyczne. W miejscach oznaczonych na rysunku zastosować oprawy awaryjne z podtrzymaniem 2h. Instalację oświetleniową należy wykonać przewodami YDY 3x1,5 mm2 YDY 4x1,5 mm2 układanymi pod tynkiem. Wyłączniki oświetlenia instalować na wys. 1,4 m od podłogi. W pomieszczeniach sanitarnych w wejściach do kanałów wentylacyjnych zamontować wentylatory kanałowe wyciągowe załączane wraz z oświetleniem. W rozdzielni i zmywalni wentylacja mechaniczna. 6. Instalacja gniazd wtykowych Gniazda instalować na wys. 30cm od podłogi w pomieszczeniach użytkowych, w pomieszczeniach sanitarnych w pom. socjalnych, technicznych na wys. 1,4m od pow. posadzki.(ostateczne ustalenie wysokości w porozumieniu z inwestorem). W pomieszczeniach technicznych, socjalnych, sanitarnych-gniazda hermetyczne. Wszystkie gniazda zaprojektowano z bolcem ochronnym. Instalacje gniazd wtykowych 1-fazowych wykonać przewodem YDY 3x2,5mm2 . Instalacje gniazd wtykowych 3-fazowych wykonać przewodem YDY 5x2,5mm2., YDY 5x4,0mm2,5x6,0mm2. Zamontować i doprowadzić zasilanie do wentylatorów wyciągowych oraz klimatyzatorów itp. 7. Ochrona przeciwprzepięciowa Instalację elektryczną objąć ochroną przeciwprzepięciową od skutków przepięć łączeniowych i atmosferycznych przy pomocy ochronników przepięciowych. Ochronniki przepięciowe kl. B,C należy zainstalować w tablicy głównej. 8. Ochrona przeciwporażeniowa Oprócz ochrony podstawowej przed dotykiem bezpośrednim, która stanowią obudowy i osłony urządzeń i aparatów oraz izolacja osprzętu instalacyjnego i przewodów, należy wykonać ochronę dodatkowa. Dodatkową ochronę przeciwporażeniową należy wykonać zgodnie z norma PN-91/E-05009 rozdzielając funkcję przewodu ochronno-neutralnego „PEN” na „PE” i „N”. W całym budynku instalacja dodatkowej ochrony przed porażeniem prądem elektrycznym jest zrealizowana w układzie TN-C-S. W związku z tym zaciski ochronne wszystkich urządzeń elektrycznych wymagających ochrony dodatkowej należy połączyć z szyną „PE” w tablicach rozdzielczych. W obwodach gniazd wtyczkowych ze stykiem ochronnym przewidziano dodatkową żyłę, która należy połączyć ze stykiem ochronnym gniazda wtyczkowego oraz z zaciskiem „PE” w rozdzielnicach. W przewodzie ochronnym nie wolno instalować bezpieczników ani łączników. Ochrona dodatkowa przed dotykiem pośrednim polega na samoczynnym wyłączeniu zasilania przy zwarciu, realizowana jest przez wyłączniki różnicowo - prądowe o czułości 30mA, zainstalowane w obwodach zasilających. 9. Instalacja połączeń wyrównawczych W celu wyrównania różnicy potencjałów na zamontowanych instalacjach projektuje się wykonanie instalacji połączeń wyrównawczych. Projektuje sie zamontowanie szyny wyrównawczej w dolnej części(wolnej) tablicy głównej typu GUS. Do wyżej wymienionej szyny przyłączyć należy wszystkie metalowe części czynne w budynku, urządzenie instalacji C.O, oraz rury instalacyjne. Po wykonaniu wszystkich prac związanych z instalacją wyrównawczą wykonawca sprawdzi uziemienie budynku i dostosuje do wartości zamierzonej Ruz <10ohma 10. Instalacja ochrony odgromowej budynku Budynek posiada istniejącą instalację ochrony odgromowej budynku. 11. Instalacja wewnętrznej sieci LAN. Na potrzeby budynku projektuje się wewnętrzną sieć LAN spełniającą kategorie 6 / Klasy E. Projektowane punkty dostępu włączyć do projektowanej szafy “RACK” w pomieszczeniu świetlicy. W obiekcie znajdować się będzie 12 punktów dostępu do sieci. Włączenie punktów do sieci - gniazda RJ45 wykonać przewodem 4 parowy podwójnie ekranowany konstrukcji F/FTP o częstotliwości przenoszenia minimum 600MHz, kategoria 6 / Klasy E. Przewody sieci LAN prowadzić po budynku w RL18 oddzielone od przewodów zasilających - 1-fazowych (przewód YDY 3x2,5mm2). Gniazda teleinformatyczne typu „RJ45” natynkowe umożliwiające zmianę i rekonfigurację interfejsu zakończeniowego bez dokonywania prac montażowych i instalacyjnych w zakończeniu kabla instalacyjnego zgodne z wymaganiami dla okablowania. Okablowanie doprowadzić do projektowanej szafy RACK którą należy wyposażyć w niezbędne urządzenia sieci LAN. Do szafy RACK doprowadzić przyłącze światłowodowe. Wykonawca zobowiązany jest do uruchomienia i konfiguracji sieci i wszystkich urządzeń według zaleceń Inwestora. W całym obiekcie należy również zapewnić bezprzewodowy dostęp do Internetu poprzez Wi-Fi. 12. Instalacja alarmowa i CCTV . Projektuje się instalację alarmową w oparciu o nowoczesną centralę alarmową mikroprocesorową, umożliwiająca włączenie wszystkich elementów zaprojektowanej instalacji jak również rozbudowę instalacji o urządzenia zarówno przewodowe jak i bezprzewodowe(min. 64/ wejść i wyjść). Centrala z pamięcią zdarzeń, powiadamianiem(m.in.tel. itp.), gniazda do podłączenia syntezerów mowy, obsługa komunikatów głosowych, zabezpieczenie hasłem użytkownika, z podziałem na strefy. Zasilacz impulsowy , zabezpieczenie przeciwzwarciowe, układ ładowania i kontroli akumulatora, odłączanie rozładowanego akumulatora. Centralę zamontować w pomieszczeniu nr 1-19 w obudowie z akumulatorem. Należy zastosować akumulator bezobsługowy np.12V o pojemności 18Ah przeznaczony do awaryjnego zasilania systemów alarmowych. Centralę należy zasilić poprzez 1xwpust kablowy 230V, przewód YDYp 3x2,5mm p/t z wydzielonego obwodu z zabezpieczeniem w tablicy T-G. Na obiekcie zaprojektowano 39 czujek ruchu PIR wysokiej jakości. Czujki PIR rozmieszczono w pomieszczeniach w budynku i skierowano na okna i drzwi wejściowe-wysokość montażu czujek to 2,4-2,6m od powierzchni posadzki. Manipulator alarmu z panelem LCD w metalowej skrzynce zamykanej na klucz zamontować w pomieszczeniu nr.1-19 -wysokość montażu to ok.1,3m od powierzchni posadzki. Wewnątrz budynku na korytarzu zamontowany będzie sygnalizator optyczno-akustyczny wewnętrzny 2szt. -wysokość montażu to ok.2,3m od powierzchni posadzki. Na zewnątrz budynku zamontowany będzie sygnalizator optyczno-akustyczny zewnętrzny-wysokość montażu to ok.3,1m od powierzchni terenu przy budynku. Do wykonania instalacji zastosować przewód UTP kat.5e. W RL18. Wszystkie urządzenia wchodzące w skład systemu alarmowego powinny spełniać wymagania EN-50131 GRADE 3. Instalację wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca zobowiązany jest do uruchomienia i konfiguracji wszystkich urządzeń według zaleceń Inwestora. Instalacja CCTV oparta na kamerach stałopozycyjnych IP w obudowie kopułowej, rozdzielczość 1080p, obiektyw 3.5-10mm z motozoom, zasilanie kamery PoE lub 12VDC. Stanowisko podglądu wyposażyć w rejestrator z dyskiem min.1x HDD Sata III (max. 6TB) 16 kanałów , monitor 42cale itp. Do wykonania instalacji zastosować przewód UTP kat.6e. W RL18.

II.5) Główny kod CPV: 45210000-2
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2018-08-14

II.9) Informacje dodatkowe: 1. Termin wykonania stanowi jedno z kryteriów oceny ofert i zostanie podany przez Wykonawcę w jego ofercie. 2. Działając na podstawie art.29 ust 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące czynności w trakcie realizacji w/w zamówienia, były zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r. poz.1666 z poźn. zm.). 3. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: 3.1. roboty rozbiórkowe ścian i posadzek, 3.2. wykonanie ścianek działowych z płyt gipsowo-kartonowych i murowanych z cegły, 3.3. roboty tynkarskie i malarskie, 3.4. montaż stolarki okiennej i drzwiowej, 3.5. roboty sanitarne, wod.-kan., c.o. i wykonanie wentylacji, 3.6. wykonanie posadzek betonowych i z tworzywa sztucznego, 3.7. wykonanie instalacji elektrycznych i teletechnicznych, 3.8. wykonanie placu zabaw. 4. Zatrudnienie, o którym mowa w pkt. 3 powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia. 5. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 3 dni robocze, Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. 6. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z pkt. 5 będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia Pracowników wykonujących roboty na podstawie umowy o pracę. 7. Każdorazowo za niedopełnienie wymogu zatrudniania Pracowników wykonujących roboty (osób wymienionych w załączniku do umowy pn. „Wykaz pracowników wykonujących roboty”) na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w wysokości stanowiącej iloczyn kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania Pracowników wykonujących roboty na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) oraz liczby miesięcy w okresie realizacji Umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu. 8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres trwania umowy. 9. W przypadku uzasadnionych wątpliwości w zakresie zatrudniania na umowę o pracę wskazanych przez Wykonawcę lub Podwykonawcę pracowników, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną 500 000, 00 zł.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1. wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że nie wcześniej niż w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, rozbudowie lub przebudowie budynku o powierzchni użytkowej min. 600 m2; 2. wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj. osobami, które mogą pełnić samodzielne funkcje techniczne w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: 2.1. budowlanej – min. 1 osoba, 2.2. sanitarnej – min. 1 osoba, 2.3. elektrycznej – min. 1 osoba, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia z przedstawieniem zakresu wykonywanych przez nich czynności przy realizacji niniejszego zamówienia. Zamawiający dopuszcza dysponowanie mniejszą ilością osób w przypadku, kiedy wskazana osoba posiada uprawnienia na więcej niż jedną spośród ww. specjalności. Osoby przewidziane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie muszą posiadać odpowiednie uprawnienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2. zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3. zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub inny dokumentu potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4. odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, 5. oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 6. oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumenty potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w prawie spłat tych należności. 7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w ust. 5: 7.1. W pkt. 5.4 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13,14 i 21. Dokument o których mowa w pkt. 6.1 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7.2. w pkt. 5.5 i 5.6 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokumenty, o których mowa w pkt. 6.2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 7.3. w pkt. 5.7 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument o którym mowa w pkt. 6.3 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. UWAGA: Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt. 5.4, składa dokument, o którym mowa w pkt 6.1., w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 6 ustawy. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 8. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów o których mowa w rozdz. VI ust. 5 pkt 5.7, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 marca 2017 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 poz. 570).
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną 500 000,00 zł; 2. wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; 3. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1.1. wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ, zawierający w szczególności: wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, łączną cenę ofertową brutto, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, okresu gwarancji, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i wzoru umowy bez zastrzeżeń, a także informację którą część zamówienia Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy; 1.2. kosztorys ofertowy przygotowany zgodnie z przedmiarami robót załączonym do SIWZ (pomocniczo); 1.3. oraz pozostałe dokumenty i oświadczenia wymienione w rozdz. VI ust. 1 pkt 1.1-1.5. 2. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 2.1. zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2.2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 2.3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 2.4. czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługę, której wskazane zdolności dotyczą. 3. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz od podwykonawcy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdz. VI. ust. 5 pkt. 5.4.-5.9. 4. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 w ust. 1 pkt 23 ustawy pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Oświadczenie może być złożone według wzoru zamieszczonego w załączniku nr 8 do siwz.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 2.1 pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem (z konta bankowego Wykonawcy na konto Zamawiającego) na konto w Banku Zachodnim WBK SA nr rachunku 31 1020 4476 0000 8202 0376 2564, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu ZP.271.1.1.2018.IMO2 na przebudowę budynku na potrzeby pobytu dzieci do lat 3 oraz utworzenie przy żłobku placu zabaw wraz z jego wyposażeniem przy ul. Leszczynowej 16 w Białej Podlaskiej” do dnia 06.02.2018 r. do godz. 12:00. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. VIII. ust. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 5.1 pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 5.2 innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena ofertowa brutto 60,00
Termin wykonania 20,00
Gwarancja 20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiany postanowień zawartej umowy będą mogły nastąpić w następujących przypadkach: 1.1. wskazanych w ustawie, 1.2. zaistnienia, po zawarciu umowy, przypadku siły wyższej, przez którą na potrzeby niniejszego warunku rozumieć należy zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony umowy więzi prawnej: 1.2.1. o charakterze niezależnym od stron, 1.2.2. którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, 1.2.3. którego nie można uniknąć, ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, 1.2.4. którego nie można przypisać drugiej stronie. Za siłę wyższą, warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe długotrwałe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia, 1.3. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub na świadczenia stron. 2. Niedopuszczalna jest, pod rygorem nieważności, istotna zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z wyłączeniem zmian dotyczących: 2.2. zmiany rodzaju materiałów, w przypadku zaprzestania produkcji materiału bądź wycofania lub wprowadzenia przez producenta materiału o parametrach i cechach użytkowych takich samych lub lepszych lub jakościowo wyższych lub technologicznie nowszych. Zmiana rodzaju materiałów wymaga pisemnej akceptacji Zamawiającego, uzyskanie której wymaga przedstawienia przez Wykonawcę szczegółowego uzasadnienia zmiany. Zaproponowane nowe materiały nie mogą powodować podwyższenia wynagrodzenia określonego w Umowie oraz nie mogą powodować podwyższenia cen jednostkowych poszczególnych pozycji kosztorysowych, zmiana materiałów może nastąpić pod warunkiem, że nie wykracza poza uzyskane pozwolenie na budowę; 2.4. terminu przekazania przez Zamawiającego terenu budowy, jeżeli zajdą uzasadnione okoliczności uniemożliwiające przekazanie terenu budowy w terminie określonym Umową.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-02-06, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia: 1.1. W przypadku, o którym mowa w ust. 3, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 1.2. Oryginał pełnomocnictwa będzie załączony do oferty i zawierać będzie w szczególności wskazanie: postępowania którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zmówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. 1.3. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu każdego z wykonawców. 1.4. Każdy z wykonawców składających ofertę wspólną musi wykazać brak podstaw do wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. W tym celu wszyscy wykonawcy składający ofertę wspólną składają oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (załącznik nr 5 do siwz), a oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 6 do siwz) dla wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną podpisuje pełnomocnik. Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej nie jest obowiązkowe na etapie składania. Każdy wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia są zobowiązani złożyć stosowne oświadczenie w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy. 1.5. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 1.6. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia została wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 2. Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w rozdz. V. ust. 1. pkt 1.2.1 i 1.2.2 w siwz w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa w rozdz. V. ust 4) niniejszej SIWZ wystąpi wyłącznie w przypadku kiedy: 3.1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (załącznik nr 12 do SIWZ). 3.2. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 oraz art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8. 3.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę prace projektowe i budowę instalacji fotowoltaicznej - Stęszew
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę prace projektowe, uzyskanie pozwoleń i uzgodnień oraz dostawa materiałów i robót budowlanych związanych z budową instalacji fotowoltaicznej do wytwarzania energii elektrycznej z energii słonecznej o mocy nie mniejszej niż ok. 409 kWp (408,76 kWp wg audytu efektywności energetycznej). Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI