Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Galla Anonima
w Głogowie”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejska Biblioteka Publiczna im. Galla Anonima w Głogowie
1.3.) Oddział zamawiającego: Biblioteka
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001107177
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jedności Robotniczej 15
1.5.2.) Miejscowość: Głogów
1.5.3.) Kod pocztowy: 67-200
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dyrektor@mbp.glogow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mbp.glogow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa budynku Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Galla Anonima
w Głogowie”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cec93172-fd65-11ee-b81b-aebd110f5279
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00291250
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cec93172-fd65-11ee-b81b-aebd110f5279
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Niezbędne wymagania
sprzętowoaplikacyjne
umożliwiające pracę na Platformie tj.:
stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów
operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer
minimalnie wersja 10.0 lub Google Chrome wersji 71.0.3 lub Firefox od wersji 65.0.1 lub Safari od wersji 12.0.2,
włączona obsługa JavaScript;
zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): obowiązkowe informacje zostały zawarte w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): obowiązkowe informacje zostały zawarte w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP 1/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
I. Zakres prac w branży architektura – konstrukcja :
1. Przebudowa klatki schodowej w zakresie wykonania nowych schodów. Wykonanie nowych żelbetowych schodów nie będzie wiązało się z powiększeniem obecnego otworu w stropie.
2. Prace związane z przebudową biblioteki wiązać się będą głównie z pracami wykończeniowymi tj. malowaniem ścian, sufitów, wymianą wierzchniej warstwy posadzek, wymiana drzwi wewnętrznych w tym do pomieszczeń higienicznosanitarnych, biurowych pełnych i przeszklonych oraz drzwi zewnętrzne do kotłowni oraz do klatki schodowej, Wymiana okien Zaprojektowane zmiany w niewielkim stopniu ingerują w konstrukcję istniejącego obiektu. Powiększenie niektórych otworów w istniejących ścianach konstrukcyjnych wymagać będzie wykonania nowych stalowych nadproży. Wykonanie nowych pomieszczeń wiązać się będzie z wyburzeniami i postawieniem nowych ścianek działowych.
3. Roboty rozbiórkowe :
• wyburzenia ścian działowych wg projektu,
• częściowo wyburzenia ścian działowych,
• skucie istniejących warstw wykończeniowych posadzki na parterze i piętrze
• rozbiórka istniejących schodów z balustradą,
• wycięcie otworu w stropie pod konstrukcję stalową dźwigu dla osób niepełnosprawnych,
• demontaż starej stolarki drzwiowej wewnętrznej i zewnętrznej ok.23 szt.
• demontaż okien ok.78 szt.
• wyniesienie gruzu i pozostałych materiałów z rozbiórki z budynku, wywóz i utylizacja
• rozebranie paneli podłogowych ok.178 m²
• rozebranie posadzek z płytek ok. 256 m²
• rozebranie posadzek z parkietu ok. 270 m²
• rozebranie okładzin ściennych z płytek ceramicznych – 45 m²
4. Roboty murarskie
- wykonanie ścianek działowych murowanych z bloczków typu Silka,
5. Roboty posadzkarskie
Roboty, których dotyczy specyfikacja, obejmują wszystkie czynności umożliwiające i mające na celu wykonanie następujących robót:
✓ montaż wykładziny winylowej na parterze i piętrze ok. 580 m²
✓ wykonanie posadzki z płytki gresowej w holu, komunikacji i na schodach ok. 183 m²
✓ wykonanie posadzki z płytki ceramicznej w toaletach ok. 30 m²
✓ montaż wycieraczki systemowej z wkładem czyszczącym w postaci listew szczotkowych
6. Roboty tynkarskie
-wykonanie tynków wewnętrznych gipsowych na istniejących ścianach i wznoszonych murowanych – na pełną wysokość ścian,
- wykonanie gładzi gipsowych na ściankach działowych i obudów z płyt G-K
5. Roboty malarskie
- zakres malowanie ścian i sufitów wewnętrznych oraz okładzin ścian, układanie glazury w toaletach
6. Remont elewacji – malowanie elewacji ok. 585 m², deska elewacyjna ozdobna, neon napis „Biblioteka”, renowacja schodów zewnętrznych do piwnicy
II. Montaż windy/platformy windowej wewnętrznej w celu dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnościami bez ingerencji w stropodach budynku zlokalizowanej w główny holu w bezpośredniej bliskości wyjścia głównego. Montaż będzie wymagał wykonania otworu w stropie nad parterem oraz przebudowy pomieszczeń na I piętrze. Winda będzie wykonana w samonośnym obudowanym szkłem bezpiecznym szybie bez konieczności wykonania nadszybia. Szyb zaprojektowana na fundamencie w postaci żelbetowej płyty na której oparto też słupy wokół otworu w stropie
III. Branża sanitarna
Wykonanie instalacji centralnego ogrzewania :
- w zakresie wykonania i odbioru robót polegających na montażu instalacji centralnego ogrzewania, wymianie grzejników, wymiany pieca gazowego, wykonanie instalacji wentylacji i klimatyzacji, wykonanie instalacji p. pożarowej w budynku zasilanej z nowego przyłącza, wykonanie instalacji wod. – kan. w nowo projektowanych pomieszczeniach, armatura sanitarna, klapa przeciwpożarowa,
IV. Branża elektryczna.
- wykonanie instalacji elektrycznych wraz z rozdzielnicami, montaż nowych lamp oświetleniowych i oświetlenia dekoracyjnego, wykonanie instalacji SSP i SSWiN, wykonanie instalacji przyzywowych, główny wyłącznik prądu, wykonanie instalacji komputerowej, wykonanie instalacji telefoniczne wraz z nową centralą, wykonanie nowej instalacji wizyjnej i niskoprądowej ewakuacyjnej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45313100-5 - Instalowanie wind
45111100-9 - Roboty w zakresie burzenia
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 22. Zamawiający przewiduje udzielenia zamówienia na podstawie art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego. Przewiduje się możliwość wykorzystania wszystkich rodzajów robót określonych w dokumentacji .
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
1) sytuacji ekonomicznej i finansowej;
a) posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych): co potwierdzą poprzez złożenie aktualnej informacji banku,
b) posiadają ubezpieczenie od OC z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę co najmniej 3.000.000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych).
2) zdolności technicznej lub zawodowej, tj.
a) posiadają doświadczenie umożliwiające realizację zamówienia tzn. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie budowę/przebudowę/rozbudowę/remont/
modernizację budynku użyteczności publicznej/budynku mieszkalnego wielorodzinnego o wartości robót budowlanych co najmniej 3.000.000,00 zł brutto,
b) dysponują lub będą dysponować :
- kierownikiem budowy - osoba posiadająca uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których
w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tych specjalnościach oraz minimum 3 lat doświadczenia ( licząc od daty uzyskania uprawnień ) w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik budowy,
-Kierownik robót sanitarnych – osoba posiadająca uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji
i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tych specjalnościach oraz minimum 3 lat doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót/budowy (licząc od daty uzyskania uprawnień),
-Kierownik robót elektrycznych – osoba posiadająca uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tych specjalnościach oraz minimum 3 lat doświadczenia (licząc od daty uzyskania uprawnień), w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót/budowy,
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych :
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
b) oświadczenia o braku przynależności do grupy kapitałowej ( wzór stanowi załącznik Nr 3 do SWZ ). Zamawiający żąda od wykonawcy, który na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 1 ppkt. 1 lit. a) i b).
c) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu , o którym mowa w art.125 ustawy Prawo zamówień publicznych ( wzór stanowi załącznik Nr 8 do SWZ ).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty ( wzór stanowi załącznik Nr 4 do SWZ),
b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami ( wzór stanowi załącznik Nr 5 do SWZ),
c) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
d) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od OC w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej ubezpieczenia.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Formularz ofertowy
2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
3) Pełnomocnictwo
4) Zobowiązanie podmiotu
5) Wadium -
6) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa
7) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają do oferty oświadczenie
8) kosztorys ofertowy uproszczony, który będzie zawierał:
a) stronę tytułową zawierającą: nakłady, wartość roboczogodziny, wartość kosztorysu,
b) liczbę porządkową,
c) opis (obliczenia) pozycji kosztorysowanych robót i nakład,
d) wartość za pozycję,
e) podsumowanie kosztorysu,
f) cenę jednostkową pozycji.
Natomiast kosztorys ofertowy opracowany metodą szczegółową (układ KNR), zarówno w wersji nieedytowalnej *pdf jak i
edytowalnej *ath, sporządzi wykonawca, który złoży ofertę najwyżej ocenioną.
Kosztorysy ofertowe poszczególnych branż MUSZĄ odzwierciedlać pozycje z przedmiarów robót i zachowywać ich
kolejność.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
20 000,00
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) wspólnie muszą wykazać, że wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu,
2) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia
z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1, art. 109 ust. 1 pkt. 4, 5, 7, 8, 9, 10 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia
13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
służących ochronie bezpieczeństwa narodowego ,
3) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,
4) muszą ustanowić pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
Pełnomocnictwo musi mieć formę elektroniczną lub postać elektroniczną lub kopię potwierdzoną kwalifikowanym podpisem
elektronicznym przez notariusza,
5) przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako
najkorzystniejsza, Zamawiający wezwie do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek dołączyć do oferty oświadczenie, z
którego będzie wynikać, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
7) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
zmiany umowy zostały zawarte w projekcie umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-05-07 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-05-07 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-06-05
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1.Zamówienie dofinansowane ramach Kierunku interwencji 2.1 „Infrastruktura biblioteka 2021 – 2025” Priorytet 2 Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzący z budżetu państwa.
2. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji pozwolenia na użytkowanie/ skutecznego zawiadomienia/zgłoszenia zakończenia robót/budowy dla całego zamierzenia inwestycyjnego tj. do dnia 30.06.2025r. w tym:
a) zakończenie realizacji robót budowlanych wraz z przygotowaniem i złożeniem do PINB wniosku wraz z załącznikami o uzyskanie pozwolenia na użytkowanie do dnia 30.05.2025r.,
b) uzyskanie ostatecznej decyzji pozwolenia na użytkowanie – do 30.06.2025 r.