Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa budynku Akademii Teatralnej w Warszawie Filia w Białymstoku w zakresie ochrony przeciwpożarowej oraz w zakresie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Akademia Teatralna im. A. Zelwerowicza w Warszawie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000275837
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Miodowa 22/24
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-246
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.fb@e-at.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.at.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa budynku Akademii Teatralnej w Warszawie Filia w Białymstoku w zakresie ochrony przeciwpożarowej oraz w zakresie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9cf9285e-f5a4-11ee-b016-82aaee56c84c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00285661
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00273193/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Podniesienie bezpieczeństwa pożarowego w budynku Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie –realizacja prac budowlanych (etap 1-STP3) w budynku Filii w Białymstoku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9cf9285e-f5a4-11ee-b016-82aaee56c84c
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl lub poczty elektronicznej na adres: sekretariat.fb@e-at.edu.pl z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu Platformy e-Zamówienia.
W postępowaniu przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sekretariat.fb@e-at.edu.pl lub przy użyciu formularzy do komunikacji na Platformie e-Zamówienia, dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
Podmiotowe środki dowodowe należy złożyć poprzez Platformę e-Zamówienia - https://ezamowienia.gov.pl lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sekretariat.fb@e-at.edu.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Korespondencja w postępowaniu odbywa się w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia lub poczty elektronicznej na adres: sekretariat.fb@e-at.edu.pl.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
1) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
2) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
Wszelkie przekazywane w postępowaniu dokumenty, oświadczenia w formie elektronicznej wymagają podpisu elektronicznego Wykonawcy - kwalifikowanym podpisem elektronicznym/zaufanym lub osobistym przez osobę/osoby upoważnione do reprezentacji Wykonawcy .
Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski” na Portalu e-Zamówienia, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej - opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zaufanym lub osobistym przez osobę/osoby upoważnione do reprezentacji Wykonawcy. Pozostałe dokumenty wchodzące w skład oferty lub składane wraz z ofertą, które są zgodne z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zaufanym lub osobistym, mogą być zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby opatrzone podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę” dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
W przypadku przekazywania dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zaufanym lub osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku kwalifikowanym podpisem elektronicznym, zaufanym lub osobistym.
Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 150 MB.
W korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Wykonawcy powinni posługiwać się numerem postępowania tj.: pRMR.26.4.2024.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
2. Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
3. Dane osobowe wykonawcy będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem. Odbiorcami przekazanych przez wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp, a także art. 6 ustawy o dostępie do informacji publicznej.
4. Dane osobowe wykonawcy zawarte w protokole postępowania będą przechowywane przez okres 4 lat, od dnia zakończenia postępowania, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
5. Administratorem danych osobowych jest: Zamawiający - Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie - względem osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio pozyskał.
Współadministratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
UZP ul. Postępu 17a, 02-676 Warszawa, reprezentowany przez Prezesa UZP- względem osób fizycznych, od których dane osobowe pozyskał w toku kontroli. Krajowa Izba Odwoławcza ul. Postępu 17a, 02-676 Warszawa, reprezentowany przez Prezesa KIO.
7. Zgodnie z wymogami zapisu art. 14 RODO, w przypadku, gdy będzie miało to zastosowanie Oferent zobowiązuje się do przekazania informacji wymaganej art. 14 RODO swoim reprezentantom oraz osobom przez siebie zatrudnionym, których dane osobowe będą ujawniane Zamawiającemu w związku z realizacją postępowania lub zawarcia umowy.
8. Pełna treść Klauzuli RODO - Informacji dotyczących ochrony danych osobowych pozyskanych przez Zamawiającego w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego znajduje się w Rozdziale XXII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: pRMR.26.4.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: przebudowa części budynku Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie Filia w Białymstoku przy ul. H. Sienkiewicza w zakresie ochrony przeciwpożarowej dla strefy pożarowej nr 3 (STP3) oraz przebudowa części budynku w zakresie dostosowania dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami.
2. Przedmiot zamówienia składa się z dwóch elementów i będzie realizowany jako jedno zadanie w oparciu o dwa projekty budowlane opracowane przez dwa niezależne zespoły projektantów:
1) ELEMENT I
Projekt pierwszy: Przebudowa części budynku Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie Filii w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 14 w zakresie dostosowania dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami
2) Element II
Projekt drugi: Podniesienie bezpieczeństwa pożarowego w budynku Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie – realizacja prac budowlanych (etap 1- STP3) w budynku Filii w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 14.
3. ELEMENT I - dotyczący przebudowy części budynku (Komplet dokumentacji projektowej nr 1):
1) Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane objęte projektem budowlanym, dla którego uzyskano pozwolenie na budowę. Pozwolenie Prezydenta Miasta Białegostoku nr MKZ.4125.76.2023 z dnia 13.07.2023 r. w zakresie działań konserwatorskich (załącznik nr 8 do SWZ) oraz
2) Pozwolenie Prezydenta Miasta Białegostoku na prowadzenie robót budowlanych NR DUA-XIII.6740.128.2023 z dn.26.09.2023 r. Decyzja nr 468/2023 (załącznik nr 9 do SWZ).
3) Dokumentacja projektowa została opracowana w oparciu o:
a) Ekspertyzę techniczno-pożarową wykonaną przez Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „NTB” Nauka-Technika-Bezpieczeństwo Jerzy Jakimczuk – zaakceptowaną i uzgodnioną z Miejskim Konserwatorem Zabytków w Białymstoku oraz właściwym Wojewódzkim Komendantem Straży Pożarnej (załącznik nr 10 do SWZ);
b) Inwentaryzację budynku siedziby Akademii Teatralnej w Białymstoku, wykonaną przez firmę Apiria Rafał Brdyła z siedzibą przy ul. Krasińskiego 40A/41 01-779 Warszawa (załącznik nr 11 do SWZ).
Dokumentację projektową opracowała firma:
VOSTOK DESINGN z siedzibą przy ul. Syrokomli 7/2, 30-102 Kraków.
4) Roboty budowlane prowadzone będą w budynku użyteczności publicznej zaliczanym do kategorii budynków nauki i oświaty. Nie przewiduje się zmiany sposobu użytkowania ani ingerencji w program użytkowy obiektu budowlanego.
5) Roboty objęte dokumentacją projektową nr 1 obejmują m.in.:
• przebudowę istniejących sanitariatów na poziomie parteru z wydzieleniem toalety dla osób z niepełnosprawnościami,
• przebudowę drzwi wejściowych do budynku, zlokalizowanych od strony dziedzińca,
• przebudowę schodów zewnętrznych oraz wykonanie pochylni,
• przebudowę części podłogi wewnętrznego foyer,
• położenie nowego gresu we wnętrzu budynku, na parterze przy wejściu, na korytarzu oraz we foyer.
6) Kompletna dokumentacja techniczna, w tym szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dot. dokumentacji projektowej nr 1 dostępne pod adresem: https://atbwsl-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/admin_atb_edu_pl/EviUSLwy-RlFsSmrRgQLKGQBsUeN680a7vpxLOl0rurm-Q?e=La48EO
Całość w pełnym zakresie objętym zatwierdzoną dokumentacją.
4. ELEMENT II - dotyczący podniesienie bezpieczeństwa pożarowego w budynku Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie – realizacja prac budowlanych (etap 1- STP3) w budynku Filii w Białymstoku
(Komplet dokumentacji projektowej nr 2):
1) Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane objęte projektem budowlanym, dla którego uzyskano pozwolenie na budowę. Pozwolenie Prezydenta Miasta Białegostoku nr MKZ.4125.138.2023 z dn. 06.11.2023 r. w zakresie działań konserwatorskich (załącznik nr 12 do SWZ)
2) oraz Pozwolenie Prezydenta Miasta Białegostoku na prowadzenie robót budowlanych NR DUA-XIII.6740.218.2023 z dn. 22.02.2024, Decyzja 65/2024 (załącznik nr 13 do SWZ).
3) Inwestycja podlega realizacji na podstawie projektu budowlanego, opracowanego zgodnie z prawem budowlanym przez firmę: Apiria Rafał Brdyła z siedzibą przy ul. Krasińskiego 40A/41 01-779 Warszawa.
4) Celem opracowania projektowego obejmującego jedną strefę pożarową zlokalizowaną w obszarze Teatru Szkolnego im. J. Wilkowskiego jest podniesienie bezpieczeństwa pożarowego w budynku Akademii Teatralnej. Strefę (STP3) stanowi jednokondygnacyjna sala teatralna ze sceną i widownią, którą usytuowano na parterze.
5) Dokumentacja projektowa zawiera rozwiązania techniczne wskazane w ekspertyzie p.poż. opracowanej przez rzeczoznawcę ds. p.poż. Jerzego Jakimczuka i wymaga uwzględnienia tych rozwiązań w całości.
6) Zamawiający informuje, że projekt, o którym mowa powyżej został opracowany przy wykorzystaniu urządzeń, konkretnych firm wskazanych w dokumentacji. Wskazanie w dokumentacji producentów miało na celu wyłącznie zapewnienie wysokiego standardu wykonania projektowanych instalacji a nie promocję producentów urządzeń. W związku z tym, Zamawiający dopuszcza zastosowanie urządzeń równoważnych innych konkurencyjnych firm, jednakże o parametrach i certyfikatach nie gorszych od zastosowanych w projekcie. Wszystkie przewidziane w dokumentacji projektowej parametry i wymogi techniczne przykładowych urządzeń, materiałów są parametrami minimalnymi, chyba że zapis w dokumentacji stanowi inaczej.
7) Zamawiający dopuszcza oferowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w dokumentacji, pod warunkiem, że nie obniżą one określonych w dokumentacji standardów, będą posiadały wymagane odpowiednie atesty, certyfikaty, normy lub dopuszczenia oraz zapewnią wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z oczekiwaniami i wymaganiami Zamawiającego określonymi w dokumentacji. Wykonawca jest zobowiązany udowodnić w ofercie, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w dokumentacji Zamawiającego.
8) Przedmiot zamówienia opisuje dokumentacja projektowa. Wykonanie przedmiotu zamówienia, w tym dobór urządzeń i ich parametrów technicznych powinny być zgodne z projektem, a w przypadku proponowanych zmian muszą być one równoważne i uzgodnione z projektantem.
9) Roboty objęte projektem nr 2 obejmują m.in.:
• przebudowę dachu nad salą teatralną i wdrożenie elementów systemu przeciwpożarowego przewidzianych w dokumentacji technicznej lub ekspertyzie,
• wyposażenie części budynku w system sygnalizacji pożaru (SSP) z możliwością monitorowania sygnałów pożarowych przez jednostkę PSP,
• uzbrojenie części budynku w system gaśnic i hydrantów,
• wymianę okien znajdujących się na piętrach wokół sali teatralnej,
• wymianę drzwi na drzwi o odpowiedniej ognioodporności,
• uzbrojenie budynku w pełne okablowanie gwarantujące obsługę przewidzianych projektem systemów,
• roboty budowlane w zakresie naprawy uszkodzonych powierzchni objętych pracami remontowymi, całość w pełnym zakresie objętym zatwierdzoną dokumentacją.
Kompletna dokumentacja techniczna, w tym szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dot. Projektu nr 2 dostępne pod adresem:
https://atbwsl-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/admin_atb_edu_pl/EviUSLwy-RlFsSmrRgQLKGQBsUeN680a7vpxLOl0rurm-Q?e=La48EO
5. WIZJA LOKALNA - Z uwagi na stan i specyfikę bryły budynku, jego charakter oraz ryczałtowe wynagrodzenie Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy wzięli udział w wizji lokalnej remontowanego i przebudowywanego budynku stanowiącego przedmiot postępowania pod adresem: Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie Filia w Białymstoku ul. H. Sienkiewicza 14, 15-092 Białystok.
Terminy wizji lokalnej:
18 kwietnia 2024 r. o godz.: 13:00
22 kwietnia 2024 r. o godz.: 13:00
Udział w wizji lokalnej jest obowiązkowy dla Wykonawców, oferta Wykonawcy, który nie brał udziału w wizji lokalnej będzie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18) ustawy Prawo zamówień publicznych.
6. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy: Zamawiający wymaga zatrudnienia w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy - osób wykonujących prace związane z wykonaniem robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia, w tym w szczególności: osoby wykonujące prace fizyczne związane z robotami budowlanymi, w tym operatorzy maszyn budowlanych, robotnicy niewykwalifikowani, elektrycy, monterzy, murarze, malarze, kierowcy za wyjątkiem osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) oraz osób prowadzących działalność gospodarczą.
7. Szczegółowy OPIS PRZED MIOTU ZAMÓWIENIA określono w Rozdziale IV SWZ oraz w dokumentacji technicznej (Projektowej) załączonej do SWZ, w tym w załącznikach nr 8- 13 do SWZ.
8. Szczegółowe warunki realizacji przedmiotowego zamówienia określono w postanowieniach umownych tj. w załączniku nr 6 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe
45351000-2 - Mechaniczne instalacje inżynieryjne
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: DŁUGOŚĆ GWARANCJI
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalność gospodarczej lub zawodowej – Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 1.000.000,00 zł (jeden milion złotych),
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) dotyczący doświadczenia Wykonawcy: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy to w tym okresie należycie wykonał co najmniej: 2 roboty budowlane - polegające na wykonaniu remontu, przebudowy lub rozbudowy obiektu budowlanego o wartości robót min. 1 mln zł netto każda, w tym co najmniej 1 robota budowlana dla obiektu wpisanego do rejestrów zabytków lub do ewidencji zabytków,
b) dotyczący osób: Wykonawca spełni warunek, gdy będzie dysponował osobą/osobami (które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia) legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednim do funkcji jaka zostanie im powierzona.
Wykonawca, na funkcję wymienioną poniżej, wskaże osobę, która musi mieć dostępne na etapie realizacji zamówienia uprawnienia oraz spełnia następujące wymagania:
1.1. osoba proponowana do pełnienia funkcji Kierownika Robót Budowlanych osoba posiadająca uprawnienia budowlane (w specjalności konstrukcyjno-budowlanej) do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz posiadająca kwalifikacje, o których jest mowa w art. 37 c - ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (j.t. Dz.U. z 2022 r. poz. 840 z późn. zm.).
Wymagana liczba osób: co najmniej 1
Doświadczenie zawodowe: Był osobą nadzorującą proces robót budowlanych polegających na wykonaniu remontu, przebudowy lub rozbudowy obiektu budowlanego minimum 3 razy, realizowanego w oparciu o szczegółową dokumentację techniczną (wielobranżowy projekt budowlany) opracowaną dla obiektu użyteczności publicznej, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki wymogów dla budynków wpisanych do rejestrów zabytków lub do ewidencji zabytków.
1.2 osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wodociągowych, kanalizacyjnych i wentylacyjnych
Wymagana liczba osób: co najmniej 1
Doświadczenie zawodowe: Był osobą nadzorującą proces robót budowlanych w zakresie instalacji sieci i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych na wykonaniu remontu, przebudowy lub rozbudowy obiektu budowlanego minimum 1 raz, realizowanego w oparciu o szczegółową dokumentację techniczną (wielobranżowy projekt budowlany).
1.3 osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i telekomunikacyjnych bez ograniczeń
Wymagana liczba osób: co najmniej 1
Doświadczenie zawodowe: Był osobą nadzorującą proces robót budowlanych w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych na wykonaniu remontu, przebudowy lub rozbudowy obiektu budowlanego minimum 1 raz, realizowanego w oparciu o szczegółową dokumentację techniczną (wielobranżowy projekt budowlany).
1.4 osoba posiadająca uprawnienia w zakresie rzeczoznawstwa do spraw zabezpieczeń pożarowych
Wymagana liczba osób: co najmniej 1
Doświadczenie zawodowe: Był osobą nadzorującą proces robót budowlanych w pełnym zakresie dostosowania budynku do warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie w zakresie ochrony przeciwpożarowej, których celem było podniesienie bezpieczeństwa pożarowego minimum 3 razy, realizowanego w oparciu o szczegółową dokumentację techniczną (wielobranżowy projekt budowlany) opracowaną dla obiektu użyteczności publicznej, w tym min. 1 raz w budynku wpisanym do rejestrów zabytków lub do ewidencji zabytków.
Zamawiający dopuszcza możliwość wykazania jednej osoby, która posiada uprawnienia w kilku specjalnościach.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Ubezpieczenie OC - dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 1 000 000,00 zł (jeden milion złotych). W przypadku składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców, co najmniej jeden z Wykonawców musi wykazywać spełnianie określonego w niniejszym punkcie warunku.
2) Wykaz robót budowlanych - wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - to w tym okresie, na co najmniej dwie roboty budowlane w zakresie wskazanym w Rozdz. VII ust.1 pkt 4a), wraz z podaniem ich rodzaju (przedmiotu), wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie. Wykaz robót budowlanych należy przedstawić wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ.
Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy roboty zostały wykonane w sposób należyty.
3) Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi oraz innych osób wskazanych w Rozdz. VII ust.1 pkt 4 b) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Ww. wykaz należy przedstawić wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych w prowadzonym postępowaniu.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp złożone przez: Wykonawcę lub oddzielnie przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 2 do SWZ
2) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby - w przypadku podmiotu, który udostępnia zasoby - oświadczenie podmiotu w zakresie, w jakim wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu i niepodleganie wykluczeniu - zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku nr 2a do SWZ,
3) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego będzie wynikało, które roboty wykonają poszczególni Wykonawcy, o których mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp - zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku nr 3 do SWZ,
4) dokumenty dot. wadium – zgodnie z zapisem Rozdz. XIV SWZ,
oraz jeżeli dotyczy:
5) Pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik,
6) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - w przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 58 ustawy Pzp wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem. Pełnomocnictwo udzielane jest osobom podpisującym ofertę, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z dokumentu rejestrowego lub z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą,
7) Dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania odpowiednio Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, podmiotu udostępniającego zasoby, wystawione przez upoważnione podmioty inne niż Wykonawca, Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby,
8) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby - zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 7 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 15.000,00 zł.
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu do składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą za wyjątkiem sytuacji określonych w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia
9 listopada o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2023 r., poz. 462
ze zm.).
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa ust. 3 pkt 2-4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej i musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,
2) z jej treści powinno wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego,
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem, iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert),
5. W treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się dokładna nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania.
6. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu do składania ofert zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego.
7. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty.
8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
9. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.
10. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, Wykonawca w Formularzu oferty musi wskazać nazwę banku oraz numer konta na jakie Zamawiający dokona zwrotu wadium.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem.
2) W celu wykazania niepodlegania wykluczeniu i spełnienia warunków udziału w postępowaniu każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 2 do SWZ.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego będzie wynikało, które roboty wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi Załączniku nr 3 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony mają prawo do zmiany, w tym przedłużenia terminu realizacji robót o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót, w następujących sytuacjach:
1) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca, tj.: będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy z przyczyn leżących
po stronie Zamawiającego, bądź wstrzymania robót przez Zamawiającego, konieczności zmian dokumentacji projektowej,
2) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy,
3) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczenia do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
4) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami,
5) wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji publicznej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
6) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót zgodnie ze sztuką budowlaną i wiedzą techniczną, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
7) w przypadku wystąpienia obiektywnie uzasadnionych i udokumentowanych braków i/lub opóźnień w dostawach materiałów, urządzeń niezbędnych do realizacji robót z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. niedostępność materiałów na rynku, strajki przewoźników, niewydolność infrastruktury kolejowej), o ile okoliczności te uniemożliwiają prowadzenie robót, a Wykonawca dochował należytej staranności, mając na uwadze zaplanowane terminy robót, w ich zamówieniu;
8) w przypadku wniesienia odwołania/skargi/sprzeciwu w trakcie uzyskiwania wszelkich decyzji, zgód, pozwoleń lub ich uchylenia, zmiany, wstrzymania wykonania, stwierdzenia nieważności przez właściwy organ, o ile okoliczności te mają wpływ na realizację robót,
9) gdy wystąpią niezależne od Zamawiającego zmiany w zakresie, sposobie lub wysokości dofinansowania zaplanowanych w budżecie państwa środków finansowych na realizację niniejszej umowy, a w efekcie w budżecie Zamawiającego.
2. Zmiany umowy w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy, nastąpić mogą z powodu co najmniej jednej przesłanki określonej w §13 ust. 3 pkt 1)-10).
3. Zmiany umowy w przypadku ograniczenia zakresu robót nastąpią przy jednoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia Wykonawcy, jeżeli okaże się, że niektóre elementy robót będą zbędne z punktu widzenia procesu inwestycyjnego lub technologicznego.
4. Warunkiem dokonania zmiany, o której mowa w ust. 2 - 4, jest złożenie uzasadnionego wniosku przez stronę inicjującą zmianę lub sporządzenie przez strony stosownego protokołu wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany.
5. Szczegółowe postanowienia dot. zmiany umowy określono w Projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-29 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu Platformy e-Zamowienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-29 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-28