Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Przeb. dr. gm. w m. Zastronie, Wola Korzeniowa, Barak w ramach zadania pn. Przeb. dróg w m. Zastronie, Wola Korzeniowa, Barak, Marywil oraz remont dr. w m. Rybianka, Sadek Polanki w gminie Szydłowiec
1.1.4 Przebudowa drogi gminnej wewnętrznej w miejscowości Barak gmina Szydłowiec
1.1.10 Przebudowa drogi gminnej wewnętrznej w miejscowości Wola Korzeniowa gmina Szydłowiec
1.1.21 Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Zastronie
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1. Część 1 zamówienia dotyczy realizacja zadania pn. "Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Zastronie".
2. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej zlokalizowanej na dz. nr ewid 263, obręb ewid. Zastronie, gmina Szydłowiec o długości 110 m. Zakres robót obejmuje
w szczególności:
- roboty przygotowawcze,
- elementy odwodnienia drogi,
- podbudowa drogi,
- nawierzchnia drogi,
- pobocza,
- roboty wykończeniowe,
- elementy oznakowania drogi.
3. Szczegółowy zakres, sposób wykonania oraz ilość robót objętych przedmiotem zamówienia określają niżej wymienione dokumenty będące załącznikami do niniejszej SWZ:
- projekt budowlany (załącznik nr 9 do SWZ),
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (załącznik nr 10 do SWZ),
Jako element pomocniczy do wyceny robót budowlanych objętych planowanym zamówieniem w załączniku nr 11 do SWZ załączono przedmiar robót (w przypadku rozbieżności pomiędzy przedmiarem, a projektem budowlanym tzn. pomiędzy ilością robót przewidzianych w projekcie, a ilością robót określoną w przedmiarze
4. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania pełnego
zakresu robót zgodnie z dokumentacją projektową). Wykonawca obowiązany jest uwzględnić w cenie oferty całość prac wynikających z dokumentacji projektowej. Za ujęcie wszystkich prac ponosi odpowiedzialność tylko i wyłącznie Wykonawca.
5. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji projektowej Wykonawca zobowiązany jest wystąpić do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty. Zamawiający oczekuje wykonania w ramach wynagrodzenia za realizacje zamówienia wszystkich robót koniecznych dla prawidłowego wykonania zamówienia,
w szczególności w sytuacji, gdy w którymkolwiek z dokumentów przetargowych roboty te zostały przewidziane lub ich wykonanie wynika z przyjętej technologii albo z innych powodów jest niezbędne dla prawidłowego wykonania zamówienia.
6. W przypadku użycia w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne z opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu
w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
7. Wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę, lub Podwykonawcę, osób na podstawie stosunku pracy:
1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przez cały okres realizacji zamówienia, wszystkich osób wykonujących prace fizyczne, operatorów sprzętu biorących udział w realizacji przedmiotu zamówienia,
2) Obowiązek o którym mowa w pkt 1) dotyczy także Podwykonawców. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo na roboty budowlane i usługi stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności
3) Wykonawca składa wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz z oświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę przed przystąpieniem do wykonania przedmiotu zamówienia,
4) Każdorazowa zmiana wykazu osób o którym mowa w pkt 3) nie wymaga aneksu do umowy (Wykonawca przedstawia korektę listy osób oddelegowanych do wykonania zamówienia do wiadomości Zamawiającego),
5) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności o których mowa w pkt 1) w celu weryfikacji spełniania tych wymagań Zamawiający uprawniony jest w szczególności do żądania:
a) oświadczenia zatrudnionego pracownika,
b) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę,
c) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,
d) innych dokumentów zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.
6) Wykonawca na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie przedłoży Zamawiającemu wskazane w pkt 5) dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności wymienione w pkt. 1. Sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań Zamawiający określa w projekcie umowy który stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
7) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
8. Wykonawca do realizacji zamówienia powinien zatrudnić osoby, których dane osobowe ma prawo przetwarzać na podstawie odrębnych przepisów oraz które wyrażą zgodę na przetwarzanie przez Zamawiającego ich danych osobowych. Osoba/y, która/e takiej zgody nie wyrażą/ją nie może/mogą brać udziału w wykonywaniu zamówienia.
1. Część 2 zamówienia dotyczy realizacja zadania pn. "Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Wola Korzeniowa".
2. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej zlokalizowanej na dz. nr ewid 5/2, obręb ewid. Wola Korzeniowa, gmina Szydłowiec o długości ok 270,00 m Zakres robót obejmuje w szczególności:
- roboty przygotowawcze,
- roboty rozbiórkowe,
- roboty ziemne,
- podbudowy,
- nawierzchnie,
- roboty wykończeniowe.
3. Szczegółowy zakres, sposób wykonania oraz ilość robót objętych przedmiotem zamówienia określają niżej wymienione dokumenty będące załącznikami do niniejszej SWZ:
- projekt budowlany (załącznik nr 9 do SWZ),
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (załącznik nr 10 do SWZ),
Jako element pomocniczy do wyceny robót budowlanych objętych planowanym zamówieniem w załączniku nr 11 do SWZ załączono przedmiar robót (w przypadku rozbieżności pomiędzy przedmiarem, a projektem budowlanym tzn. pomiędzy ilością robót przewidzianych w projekcie, a ilością robót określoną w przedmiarze
4. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania pełnego zakresu robót zgodnie z dokumentacją projektową). Wykonawca obowiązany jest uwzględnić w cenie oferty całość prac wynikających z dokumentacji projektowej. Za ujęcie wszystkich prac ponosi odpowiedzialność tylko i wyłącznie Wykonawca.
5. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji projektowej Wykonawca zobowiązany jest wystąpić do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty. Zamawiający oczekuje wykonania w ramach wynagrodzenia za realizacje zamówienia wszystkich robót koniecznych dla prawidłowego wykonania zamówienia,
w szczególności w sytuacji, gdy w którymkolwiek z dokumentów przetargowych roboty te zostały przewidziane lub ich wykonanie wynika z przyjętej technologii albo z innych powodów jest niezbędne dla prawidłowego wykonania zamówienia.
6. W przypadku użycia w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne z opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
7. Wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę, lub Podwykonawcę, osób na podstawie stosunku pracy:
1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przez cały okres realizacji zamówienia, wszystkich osób wykonujących prace fizyczne, operatorów sprzętu biorących udział w realizacji przedmiotu zamówienia,
2) Obowiązek o którym mowa w pkt 1) dotyczy także Podwykonawców. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo na roboty budowlane i usługi stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności
3) Wykonawca składa wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz z oświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę przed przystąpieniem do wykonania przedmiotu zamówienia,
4) Każdorazowa zmiana wykazu osób o którym mowa w pkt 3) nie wymaga aneksu do umowy (Wykonawca przedstawia korektę listy osób oddelegowanych do wykonania zamówienia do wiadomości Zamawiającego),
5) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności o których mowa w pkt 1) w celu weryfikacji spełniania tych wymagań Zamawiający uprawniony jest w szczególności do żądania:
a) oświadczenia zatrudnionego pracownika,
b) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę,
c) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,
d) innych dokumentów zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.
6) Wykonawca na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie przedłoży Zamawiającemu wskazane w pkt 5) dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności wymienione w pkt. 1. Sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań Zamawiający określa w projekcie umowy który stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
7) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
8. Wykonawca do realizacji zamówienia powinien zatrudnić osoby, których dane osobowe ma prawo przetwarzać na podstawie odrębnych przepisów oraz które wyrażą zgodę na przetwarzanie przez Zamawiającego ich danych osobowych. Osoba/y, która/e takiej zgody nie wyrażą/ją nie może/mogą brać udziału w wykonywaniu zamówienia.
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
1. Część 1 zamówienia dotyczy realizacja zadania pn. "Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Barak"
2. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej na dz. nr ewid. 812/2, obr. ewid. Wola Korzeniowa w miejscowości Barak, gmina Szydłowiec o długości 424,82 m. Zakres robót obejmuje w szczególności:
- roboty przygotowawcze,
- roboty ziemne,
- nawierzchnia.
3. Szczegółowy zakres, sposób wykonania oraz ilość robót objętych przedmiotem zamówienia określają niżej wymienione dokumenty będące załącznikami do niniejszej SWZ:
- projekt budowlany (załącznik nr 9 do SWZ),
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (załącznik nr 10 do SWZ),
Jako element pomocniczy do wyceny robót budowlanych objętych planowanym zamówieniem w załączniku nr 11 do SWZ załączono przedmiar robót (w przypadku rozbieżności pomiędzy przedmiarem, a projektem budowlanym tzn. pomiędzy ilością robót przewidzianych w projekcie, a ilością robót określoną w przedmiarze.
4. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania pełnego
zakresu robót zgodnie z dokumentacją projektową). Wykonawca obowiązany jest uwzględnić w cenie oferty całość prac wynikających z dokumentacji projektowej. Za ujęcie wszystkich prac ponosi odpowiedzialność tylko i wyłącznie Wykonawca.
5. W przypadku dostrzeżenia rozbieżności pomiędzy poszczególnymi elementami dokumentacji projektowej Wykonawca zobowiązany jest wystąpić do Zamawiającego o ich wyjaśnienie przed złożeniem oferty. Zamawiający oczekuje wykonania w ramach wynagrodzenia za realizacje zamówienia wszystkich robót koniecznych dla prawidłowego wykonania zamówienia,
w szczególności w sytuacji, gdy w którymkolwiek z dokumentów przetargowych roboty te zostały przewidziane lub ich wykonanie wynika z przyjętej technologii albo z innych powodów jest niezbędne dla prawidłowego wykonania zamówienia.
6. W przypadku użycia w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne z opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu użytemu
w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne".
W przypadku, gdy w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia etykiety oznacza, że Zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, spełniają równoważne wymagania określonej przez Zamawiającego etykiety. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonej przez zamawiającego etykiety lub równoważnej etykiety, zamawiający, w terminie, przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie przedmiotowe środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonej etykiety lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. Użycie w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku, gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu Wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany Wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub wymagania związane z realizacją zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną.
7. Wymagania w zakresie zatrudnienia przez Wykonawcę, lub Podwykonawcę, osób na podstawie stosunku pracy:
1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, przez cały okres realizacji zamówienia, wszystkich osób wykonujących prace fizyczne, operatorów sprzętu biorących udział w realizacji przedmiotu zamówienia,
2) Obowiązek o którym mowa w pkt 1) dotyczy także Podwykonawców. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo na roboty budowlane i usługi stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności
3) Wykonawca składa wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz z oświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę przed przystąpieniem do wykonania przedmiotu zamówienia,
4) Każdorazowa zmiana wykazu osób o którym mowa w pkt 3) nie wymaga aneksu do umowy (Wykonawca przedstawia korektę listy osób oddelegowanych do wykonania zamówienia do wiadomości Zamawiającego),
5) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób wykonujących czynności o których mowa w pkt 1) w celu weryfikacji spełniania tych wymagań Zamawiający uprawniony jest w szczególności do żądania:
a) oświadczenia zatrudnionego pracownika,
b) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę,
c) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,
d) innych dokumentów zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.
6) Wykonawca na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie przedłoży Zamawiającemu wskazane w pkt 5) dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności wymienione w pkt. 1. Sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań Zamawiający określa w projekcie umowy który stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
7) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
8. Wykonawca do realizacji zamówienia powinien zatrudnić osoby, których dane osobowe ma prawo przetwarzać na podstawie odrębnych przepisów oraz które wyrażą zgodę na przetwarzanie przez Zamawiającego ich danych osobowych. Osoba/y, która/e takiej zgody nie wyrażą/ją nie może/mogą brać udziału w wykonywaniu zamówienia.
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Uslugi hydrauliczne
Ząbki (mazowieckie)
Pranie tapicerki meblowej kanapy, narożniki, fotele
Warszawa (mazowieckie)
Kompleksowe wykończenia wnętrz
Sulejówek, Halinów (mazowieckie)
Elektryk radom
radom (mazowieckie)
Eleganckie Stoły - Wyjątkowe Stoły do Każdego Wnętrza
Warszawa (mazowieckie)
Osuszanie budynków Wykończenia wnętrz FAVORIT
Wróble-Wargocin (mazowieckie)
Montaż serwis naprawa okien i drzwi
Ostrów Mazowiecka (mazowieckie)
Budowa domów jednorodzinnych
Warszawa, Piaseczno, Pruszków, Piastów, Sękocin (mazowieckie)
Instalacje Elektryczne teletechniczne Fotowoltaiczne Zasilanie awaryjn
Garwolin (mazowieckie)