Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Poszerzenie oferty turystycznej Muzeum
Zbrojowni na Zamku w Liwie - budowa parkingu wraz z zagospodarowaniem terenu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Zbrojownia na Zamku w Liwie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711665166
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Stefana Batorego 2
1.5.2.) Miejscowość: Liw
1.5.3.) Kod pocztowy: 07-100
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL925 - Siedlecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zbrojownia@liw-zamek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.liw-zamek.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Muzeum
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Poszerzenie oferty turystycznej Muzeum
Zbrojowni na Zamku w Liwie - budowa parkingu wraz z zagospodarowaniem terenu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1f293e5a-4f09-11ed-8832-4e4740e186ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00398560
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00398541/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Poszerzenie oferty turystycznej Muzeum Zbrojowni na Zamku w Liwie - budowa parkingu wraz z zagospodarowaniem terenu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/ oraz
ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej zbrojownia@liw-zamek.pl, adres skrzynki ePUAP: /ZbrojowniaLiw/SkrytkaESP
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej zbrojownia@liw-zamek.pl
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
5. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
7. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
8. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania na miniPortalu.
9. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a wykonawcami w szczególności składania oświadczeń, wniosków (innych niż wskazanych w Rozdziale XIV SWZ), zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal.
10. Zamawiający przekazuje dokumenty na adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu ofertowym Wykonawcy, na co Wykonawca wyraża zgodę wskazując ten adres w ofercie i zobowiązuje się do utrzymania jego funkcjonalności przez czas trwania postępowania. Domniemywa się, że dokumenty, oświadczenia i wnioski przekazywane na adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu ofertowym zostały doręczone skutecznie, a wykonawca zapoznał się z ich treścią.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 96/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) zwanego dalej RODO), uprzejmie informujemy że:
1)administratorem Pana/i danych osobowych jest Muzeum Zbrojownia na Zamku w Liwie, ul. S. Batorego 2, 07-100 Węgrów, tel. 257925717;
2)w sprawach związanych z Pan/i danymi proszę o kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, kontakt pisemny za pomocą poczty tradycyjnej na adres Muzeum Zbrojownia na Zamku w Liwie ul. S. Batorego 2, 07-100 Węgrów, pocztą elektroniczną na adres mail: iod@liw-zamek.pl
3)Pana/i dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywających na Zamawiającym;
4)odbiorcami Pana/i danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art.18 oraz art. 74 ustawy PZP;
5)Pana/i dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art.78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6)obowiązek podania przez Pana/ią danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP;
7)w odniesieniu do Pan/i danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8)posiada Pan/i:
a.na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pana/i dotyczących;
b.na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pana/i danych osobowych przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c.na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
d. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pana/i, że przetwarzanie danych osobowych Pan/i dotyczących narusza przepisy RODO;
9. nie przysługuje Pana/i:
a. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
2. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/u obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa parkingu, który ma na celu uporządkowanie komunikacji kołowej przed Muzeum Zbrojownią na Zamku w Liwie oraz zapewnienie bezpiecznych miejsc postojowych o normatywnych parametrach, a także stworzenie możliwości bezpiecznego poruszania się pieszych pomiędzy parkingiem a pomostem, co korzystnie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i swobody ruchu.
W zakres inwestycji wchodzi:
budowa miejsc postojowych dla samochodów osobowych wraz z drogą manewrową;
budowa chodnika i placu ze stojakami na rowery;
budowa oświetlenia terenu;
budowa ogrodzenia terenu;
ustawienie elementów małej architektury;
nasadzenia roślin;
Inwestycja zlokalizowana będzie w m. Liw na działkach nr ewid. 1019/4 i 1018/8.
Teren przeznaczony pod inwestycję jest wpisany do rejestru zabytków pod nr A-38/204 oraz objęty strefą ochrony konserwatorskiej obserwacji archeologicznej (stanowisko AZP 54-75/45).
Stan istniejący:
Obecnie teren przeznaczony pod inwestycję stanowi łąka, która jest zlokalizowana pomiędzy istniejącym ogrodzeniem dz. nr ewid. 1018/8 a działką pasa drogowego drogi gminnej nr 420319W stanowiącą ulicę Stefana Batorego.
Rozwiązania projektowe:
Projektowany jest parking na 48 stanowisk wraz z drogą manewrową. Miejsca parkingowe będą usytuowane prostopadle do drogi manewrowej. Parking będzie obsługiwany dwoma zjazdami z drogi gminnej nr 420313W – ulicy Stefana Batorego, z których jednym będzie odbywał się wjazd na parking, a drugim wyjazd.
Teren parkingu po zmroku będzie doświetlony latarniami parkowymi w ilości 6 szt. Projektowane oświetlenie terenu będzie zalicznikową częścią instalacji elektrycznej Muzeum w Liwie.
Teren parkingu oraz teren przyległy zgodnie z projektem zagospodarowania terenu zostanie ogrodzony przy zastosowaniu „ostrokołu”. Wstęp na teren będzie się odbywał przez cztery bramy wjazdowe i furtę.
Skarpy i teren wokół części utwardzonej zostanie obsadzony roślinami ozdobnymi i zimozielonymi.
Zestawienie elementów zagospodarowania terenu:
Lp. Wyszczególnienie Parametry
I Parking
1 ilość miejsc postojowych 48 szt.
2 długość mp. 5,0 m
3 szerokość mp. 2,5 m
4 w tym ilość miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych 3 szt.
5 długość mp. 5,0 m
6 szerokość mp. 3,6 m
II Droga manewrowa
1 długość odcinka 78,2 m
2 Szerokość 5,5 m
III Chodnik
1 długość odcinka 77,0 m
2 Szerokość 2,0 m
3 długość odcinka 5 m + 5 m
4 Szerokość 2,5 m
IV Oświetlenie
1 Słupy oświetleniowe z oprawą pojedynczą 2 szt.
2 Słupy oświetleniowe z oprawą podwójną 4 szt.
V Ogrodzenie
1 przęsła z bali drewnianych na konstrukcji stalowej 198 mb
2 bramy rozwierane dwuskrzydłowe z kantówek drewnianych z kpl. okuć szerokości 5,0 m 2 kpl.
3 bramy rozwierane dwuskrzydłowe z kantówek drewnianych z kpl. okuć szerokości 4,0 m 2 kpl.
4 furty rozwierane dwuskrzydłowe z kantówek drewnianych z kpl. okuć szerokości 2,0 m 1 kpl.
VI Nasadzenia
1 Kalina koralowa 'Compactum' Viburnum opulus 'Compactum' 62 szt.
2 Kosodrzewina var.pumilio Pinus mugo var.pumilio 450 szt.
VII Mała architektura
1 ławka parkowa z oparciem 8 szt.
2 kosze do segregacji odpadów 2 szt.
3 stojaki na rowery 11 szt.
4 tablice informacyjne 2 szt.
Konstrukcja nawierzchni:
konstrukcja drogi manewrowej:
nawierzchnia brukowcowa z kamienia polnego 16-20 cm spoinowany wypełnione mieszanką betonu i miału kamiennego;
podsypka z suchego betonu C8/10 min. grub 5 cm;
podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej C90/3 z kruszywa łamanego
frakcji 0/31,5 mm grub. 15 cm;
warstwa ulepszonego podłoża z mieszanki związanej cementem C3/4 frakcji 0/31,5 mm
grub. 15 cm;
wyprofilowany i zagęszczony nasyp z kruszywa naturalnego
konstrukcja miejsc postojowych:
nawierzchnia brukowcowa z kamienia polnego łupanego ~25/15/10 cm spoinowana miałem bazaltowym;
podsypka z suchego betonu C8/10 min. grub 5 cm;
podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej C90/3 z kruszywa łamanego
frakcji 0/31,5 mm grub. 15 cm;
warstwa ulepszonego podłoża z mieszanki związanej cementem C3/4 frakcji 0/31,5 mm
grub. 15 cm;
wyprofilowany i zagęszczony nasyp z kruszywa naturalnego
konstrukcja ciągu pieszego:
nawierzchnia z kostki kamiennej łupanej granitowej 6/8 cm kolor czerwony spoinowana miałem bazaltowym;
podsypka z suchego betonu C8/10 min. grub 5 cm;
warstwa ulepszonego podłoża z mieszanki związanej cementem C3/4 frakcji 0/31,5 mm
grub. 15 cm;
wyprofilowany i zagęszczony nasyp z kruszywa naturalnego
Obramowania nawierzchni zostały zaprojektowane z krawężników kamiennych granitowych ciętych koloru czerwonego o wymiarach 15x30 cm ustawianych na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 oraz obrzeży kamiennych granitowych ciętych koloru czerwonego o wymiarach 8x30 cm ustawianych na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15.
Odwodnienie – powierzchniowe, na powierzchnię biologicznie czynną.
Roboty budowlane wykonywane będą pod nadzorem archeologicznym oraz wojewódzkiego konserwatora zabytków.
Szczegółowy opis przedmiotu Zamówienia zawiera dokumentacja techniczna stanowiąca załącznik nr 8 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę, która uzyska największą ilość punktów w kryteriach oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej
lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca:
a) wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną, odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia polegającą na budowie, rozbudowie lub przebudowie nawierzchni z kamienia polnego łupanego lub kostki kamiennej granitowej wraz z budową, rozbudową lub przebudową infrastruktury towarzyszącej tj. co najmniej oświetlenia ulicznego. Wykonana nawierzchnia z kamienia polnego łupanego lub kostki kamiennej granitowej winna wynosić minimum 800m2,
b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi, w tym co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności inżynierii drogowej,
c) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi, w tym co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno – budowlanej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 5 do SWZ),
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego
i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty (sporządzonego zgodnie z Załącznikiem nr 10 do SWZ).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jest
zobowiązany złożyć:
1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ;
2) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
3) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy),
4) Wadium złożone zgodnie z rozdziałem XVII SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) i utrzymać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.
2. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
3. Wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020r. poz.299)
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego o numerze 19 1020 1026 0000 1802 0232 4317 z dopiskiem: Przetarg – Parking
5. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.
6. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w ust 4, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
7. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym wskazanym w ust 4.
8. Wadium wnoszone w gwarancjach lub poręczeniach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium.
9. W przypadku, gdy Wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą, lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust.2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust.1 pkt 14 ustawy Pzp
10. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust.1-5 ustawy Pzp.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust.2 ustawy Pzp lub art. 128 ust.1 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust.1 ustawy Pzp, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust.1 ustawy Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust.2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej,
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 455 p.z.p. oraz wskazanym w postanowieniach umowy, stanowiące Załącznik nr 7 do SWZ.
2. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-11-02 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-11-02 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w
wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie, w jednej z poniższych form:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy
jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
2. Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach określonych art. 450 ust. 2 ustawy Pzp.
3. W przypadku wniesienia zabezpieczenia w pieniądzu Zamawiający przechowa je na oprocentowanym rachunku bankowym.
4. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na rozliczenie kwoty wadium na poczet
zabezpieczenia należytego wykonania umowy
5. W przypadku, gdy zabezpieczenie, będzie wnoszone w formie innej niż pieniądz, Zamawiający zastrzega sobie prawo do akceptacji projektu ww. dokumentu. Zaleca się przesłanie wzoru gwarancji ubezpieczeniowej do akceptacji ze stosownym wyprzedzeniem.
6. Okoliczności i zasady zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
7. W przypadku wydłużenia terminu realizacji umowy, Wykonawca zobowiązuje się przedłużyć ważność zabezpieczenia.