III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Wykonawca musi posiadać kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, pozwalające na realizację zamówienia. Zamawiający nie precyzuje w tym przypadku szczegółowego opisu warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Wykonawca musi znajdować się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej pozwalającej, na realizację zamówienia. Zamawiający nie precyzuje w tym przypadku szczegółowego opisu warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Wykonawca musi posiadać zdolność techniczną lub zawodową pozwalającą na realizację zamówienia, dlatego też musi wykazać, że: 1.3.1 dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj.: 1.3.1.1 w zakresie 1 części zamówienia co najmniej jedną osobą do pełnienia nadzoru inwestorskiego w zakresie branży konstrukcyjno-budowlanej, pełniącą jednocześnie funkcję koordynatora, z odbytą co najmniej 18 miesięczną praktyką na obiektach lub obszarach wpisanych do rejestru zabytków, zgodnie z wymaganiami wynikającymi z ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami art. 37c., oraz posiadającą doświadczenie jako inspektor nadzoru nad co najmniej 3 robotami obejmującymi budowę/przebudowę/rozbudowę/remont budynków, przy czym: - co najmniej jedna z wykazanych usług musiała być zrealizowana w budynku objętym wpisem do rejestru zabytków lub inną formą ochrony zabytków w rozumieniu zapisów ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, - jedna usługa o wartości robót nie mniejszej niż 3.000.000,- zł brutto*, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotowego zadania, 1.3.1.2 w zakresie 2 części zamówienia co najmniej jedną osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego w zakresie branży inżynieryjnej drogowej, posiadającą doświadczenie zawodowe polegające na pełniniu funkcji inspektora nadzoru przy co najmniej 1 robocie polegającej na budowie drogi, parkingu lub placu przeznaczonego do ruchu pojazdów, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotowego zadania, 1.3.1.3 w zakresie 3 części zamówienia co najmniej jedną osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego w zakresie branży instalacyjnej elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadającą doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru branży elektrycznej nad robotami obejmującymi budowę/przebudowę/rozbudowę/remont sieci i inastalacji w budynkach dla co najmniej 2 robót, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej elektrycznej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotowego zadania przy czym: - co najmniej jedna z wykazanych usług musiała być zrealizowana w budynku objętym wpisem do rejestru zabytków lub inną formą ochrony zabytków w rozumieniu zapisów ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, - jedna usługa o wartości robót nie mniejszej niż 3.000.000,- zł brutto*; 1.3.1.4 w zakresie 4 części zamówienia co najmniej jedną osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji nadzoru inwestorskiego w zakresie branży instalacyjnej sanitarnej, posiadającą doświadczenie polegające na pełniniu funkcji inspektora nadzoru branży sanitarnej nad conajmnej 2 robotami obejmującymi budowę/przebudowę/rozbudowę/remont w budynkach w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej sanitarnej w zakresie niezbędnym do realizacji przedmiotowego zadania, przy czym: - co najmniej jedna z wykazanych usług musiała być zrealizowana w budynku objętym wpisem do rejestru zabytków lub inną formą ochrony zabytków w rozumieniu zapisów ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, - o wartości robót nie mniejszej niż 3.000.000,- zł brutto*; 1.3.1.5 w zakresie 5 części zamówienia co najmniej jedną osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji inspektora nadzoru terenów zieleni, posiadającą co najmniej 9 miesięczną praktykę w pracach konserwatorskich lub restauratorskich prowadzonych przy zabytkach będących parkami lub innego rodzaju zielenią wpisaną do rejestru zabytków, zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami art. 37b, oraz doświadczenie w nadzorowaniu co najmniej 2 prac w zakresie zakładania i/lub pielęgnacji i/lub utrzymania terenów zieleni/parków/zieleńców/ogrodów/terenów rekreacyjnych. *Wymagana wartość robót ma dotyczyć całości robót budowlanych w tym instalacyjnych, dla których dana osoba pełniła funkcję inspektora nadzoru. UWAGA: W przypadku złożenia ofety na więcej niż jedną część zamówienia dopuszcza się możliwość łączenia kilku funkcji przez 1 osobę w sytuacji posiadania kilku rodzajów uprawnień lub kwalifikacji. Osoby przewidziane do wykonywania nadzoru inwestorskiego winny posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2018, poz. 1202 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2014, poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane. Uprawnienia budowlane (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, tj. m.in. w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65) lub zgodnie z wcześniej obowiązującymi przepisami dotyczące uznawania ww. kwalifikacji lub posiadać prawo do świadczenia usług transgranicznych zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tekst jedn.: Dziennik Ustaw z 2014 r. poz. 1946 z późn. zm.). Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwrócenia się do właściwej izby samorządu zawodowego celem wykładni uprawnień obowiązujących na podstawie wcześniejszych przepisów. 1.3.2 posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie objętym zamówieniem tj. w ciągu ostatnich 5 lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert: 1.3.2.1 w zakresie części 1 zamówienia wykonał należycie i zakończył: co najmniej jedną usługę nadzoru inwestorskiego w zakresie branży konstrukcyjno-budowlanej, zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo budowlane, nad robotami w zakresie budowy/przebudowy/rozbudowy/remontu budynków, z czego: - co najmniej jedna z wykazanych usług musiała być zrealizowana w budynku, objętym wpisem do rejestru zabytków lub inną formą ochrony zabytków w rozumieniu zapisów ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, - jedno zamówienie o wartości robót nie mniejszej niż 3.000.000.- zł brutto*, 1.3.2.2 w zakresie części 2 zamówienia wykonał należycie i zakończył: co najmniej jedną usługę nadzoru inwestorskiego w zakresie branży inżynieryjnej drogowej, zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo budowlane, nad robotami polegającymi na budowie drogi, parkingu lub placu przeznaczonego do ruchu pojazdów, z czego: - jedno zamówienie o wartości robót nie mniejszej niż 3.000.000.- zł brutto*, 1.3.2.3 w zakresie części 3 zamówienia wykonał należycie i zakończył: co najmniej jedną usługę nadzoru inwestorskiego w zakresie branży instalacyjnej elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo budowlane, nad robotami w zakresie budowy/przebudowy/rozbudowy/remontu sieci i instalacji budynków, z czego: - co najmniej jedna z wykazanych usług musiała być zrealizowana w budynku, objętym wpisem do rejestru zabytków lub inną formą ochrony zabytków w rozumieniu zapisów ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, - jedno zamówienie o wartości robót nie mniejszej niż 3.000.000.- zł brutto*, 1.3.2.4 w zakresie części 4 zamówienia wykonał należycie i zakończył: co najmniej jedną usługę nadzoru inwestorskiego w zakresie branży instalacyjnej sanitarnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo budowlane, nad robotami w zakresie budowy/przebudowy/rozbudowy/remontu sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociąśgowych i kanalizacyjnych budynków, z czego: - co najmniej jedna z wykazanych usług musiała być zrealizowana w budynku, objętym wpisem do rejestru zabytków lub inną formą ochrony zabytków w rozumieniu zapisów ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, - jedno zamówienie o wartości robót nie mniejszej niż 3.000.000.- zł brutto*, 1.3.2.5 w zakresie części 5 zamówienia wykonał należycie i zakończył: co najmniej jedną usługę nadzoru inwestorskiego w zakresie branży zieleni w zakresie zakładania i/lub pielęgnachi i/lub utrzymania terenów zieleni/parków/zieleńców/ogrodów/terenów rekreacyjnych, z czego: - jedno zamówienie o wartości robót nie mniejszej niż 3.000.000.- zł brutto*. *Wymagana wartość robót ma dotyczyć całości robót budowlanych, w tym instalacyjnych. W przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną cześć zamówienia, opisane wyżej warunki udziału dotyczące wiedzy i doświadczenia musi spełnić łącznie odpowiednio dla wymagań oferowanych części. Przykładowo składając ofertę na części 1 i 3 zamówienia należy wykazać co najmniej dwie usługi nadzoru inwestorskiego, zgodnie z wymaganiami ustawy Prawo budowlane, w tym: jedną polegającą na nadzorze w branży konstrukcyjno-budowlanej nad robotami w zakresie budowy/przebudowy/rozbudowy/remontu budynków oraz jedną usługę nadzoru inwestorskiego w branży instalacyjnej elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, nad robotami w zakresie budowy/przebudowy/rozbudowy/remontu sieci i instalacji budynków, z czego: - co najmniej dwa nadzory, w tym: jeden w branży konstrukcyjno-budowlanej i jeden w branży instalacyjnej elektrycznej, muszą być zrealizowane w budynku, objętym wpisem do rejestru zabytków lub inną formą ochrony zabytków w rozumieniu zapisów ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, - dwa zamówienia o wartości robót nie mniejszej niż 3.000.000.- zł brutto każde, z uwzględnieniem że wymagana wartość robót ma dotyczyć całości robót budowlanych, w tym instalacyjnych. Wykonawca musi udokumentować, że wyżej wymienione usługi wykonał z należytą starannością, załączając dokumenty potwierdzające ich należytą realizację, a w wykazie podać wartość robót, przedmiot (zakres, rodzaj), daty wykonania i odbiorców. Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. nie spełnia/spełnia, w oparciu o oświadczenie Wykonawcy stanowiące załącznik 2.1 do Formularza oferty oraz dokumenty i oświadczenia złożone przez Wykonawcę w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego zgodnie z pkt VI.) 1.2 SIWZ.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1.1.1 Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik 2.1 do Formularza oferty w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 1.1.2 Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa powyżej. 1.1.3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa powyżej. 1.1.4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1.2.1 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 12 -23 ustawy PZP, oraz w celu potwierdzenia, że spełnia warunki udziału w postępowaniu, Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: 1.2.1.1 wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za nadzór, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wypełniony i uzupełniony według wzoru przedstawionego Załącznik 2.1 do Formularza oferty), 1.2.1.2 wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy (wypełniony i uzupełniony według wzoru stanowiącego załącznik 2.1 do Formularza oferty).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) formularz oferty z załącznikami, 2) pełnomocnictwo (o ile dotyczy).