Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych. Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na: https://www.uzp.gov.pl
Poprawa stanu bezpieczeństwa uczestników ruchu oraz stanu technicznego dróg poprzez modernizację drogi powiatowej nr 1737G łączącej powiat bytowski z powiatem chojnickim
Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
MiastoBytów
WojewództwoPomorskie
Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
Termin składania wniosków2021-03-31
ZamawiającyZarząd Dróg Powiatowych
Data publikacji ogłoszenia2021-03-16
Numer ogłoszenia2021/BZP 00018321
TREŚĆ PRZETARGU
Ogłoszenie nr 2021/BZP 00018321 z dnia 2021-03-16
Ogłoszenie o zamówieniu Roboty budowlane Poprawa stanu bezpieczeństwa uczestników ruchu oraz stanu technicznego dróg poprzez modernizację drogi powiatowej nr 1737G łączącej powiat bytowski z powiatem chojnickim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Powiatowych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770983199
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.zdpbytow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
drogi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Poprawa stanu bezpieczeństwa uczestników ruchu oraz stanu technicznego dróg poprzez modernizację drogi powiatowej nr 1737G łączącej powiat bytowski z powiatem chojnickim
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000132/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Poprawa stanu bezpieczeństwa uczestników ruchu oraz stanu technicznego dróg poprzez modernizację drogi powiatowej nr 1737G łączącej powiat bytowski z powiatem chojnickim
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/,https://epuap.gov.pl/wps/portal/ oraz poczty elektronicznezdpbytow@pro.onet.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Z zastrzeżeniem art. 61 ust. 2 ustawy, komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu: https://epuap.gov.pl/wps/portal/ oraz poczty elektronicznej.2. Formularz oferty i pozostałe dokumenty wymienione w Rozdziale VII pkt. 1 SWZ, dokument wadium w formie innej niż pieniężna, wykonawca składa za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal.3. Składanie innych dokumentów niż wymienione w pkt. 2 odbywa się elektronicznie za pomocą poczty elektronicznej na adres mailowy: zdpbytow@pro.onet.pl lub przez „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal.4. Korespondencja przekazana zamawiającemu w inny sposób (np. listownie, faksem) nie będzie brana pod uwagę.5. Ofertę i oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, składa się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.6. Za datę przekazania za pośrednictwem ePUAP oferty, o której mowa w pkt. 2 przyjmuje się datę jej przekazania na ePUAP.7. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp m.in. do formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty i do formularza do komunikacji.8. Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące złożenia oferty, o której mowa w pkt. 2 opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP), zgodnie, z którymi wykonawcy są zobowiązani postępować.9. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanego formularza do: złożenia, zmiany, wycofania ofert lub wniosku i formularza komunikacji wynosi 150 MB.10. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.11. Identyfikator postępowania: ocds-148610-91d69d3b-8632-11eb-86b1-a64936a8669f.12. Do niniejszego postępowania mają zastosowanie przepisy określone w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.13. Zasady określone w niniejszym rozdziale nie dotyczą składania dokumentów, o których mowa w Rozdziale XVII pkt. 2 i 3 SWZ (dokumenty składane przez wykonawcę przed podpisaniem umowy oraz zabezpieczenie należytego wykonania umowy).14. Zamawiający nie przewiduje zorganizowania spotkania wszystkich wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści niniejszej SWZ. 15. Osobą uprawnioną do komunikowania się z wykonawcami jest:• Do spraw proceduralnych związanych z zamówieniem publicznym: Pani Kamila Schwichtenberg – Starszy specjalista ds. planowania i zamówień publicznych• Do spraw merytorycznych: Pan Janusz Mortas – Zastępca Dyrektora tel. 59 822 25 29 w godzinach od 700 do 1500.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula została zawarta w rozdziale XV SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula została zawarta w rozdziale XV SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PZ.2721.4.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu drogi powiatowej nr 1737G Kiedrowice – Budy (gmina Lipnica) w km 0+020 – 4+881 na długości L = 4,861 km. Remont będzie się odbywał na działkach ew. nr 158/4, 167/3 obręb Kiedrowice 0007, dz. nr 203/3, 456 obręb Mielno 0011.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Przedmiot zamówienia: zgodny z przedmiotem zamówienia podstawowego.2. Zakres zamówienia: do 500.000,00 zł netto.3. Warunki, na jakich zostanie udzielone zamówienia: zamówienie zostanie udzielone na warunkach takich, jak zamówienie podstawowe, z uwzględnieniem zmian wynikających z negocjacji.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) sytuacja finansowa lub ekonomiczna:Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (w zakresie robót budowlanych) na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion 00/100)2) zdolność techniczna lub zawodowa:Warunek zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że:a) posiada doświadczenie w realizacji robót porównywalnych, tj. wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie roboty budowlane w branży drogowej polegające na remoncie / budowie / przebudowie drogi o nawierzchni z BBTM lub SMA na długości minimum 1 km – minimum 2 szt.W przypadku składania oferty wspólnej lub polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, określony wyżej warunek winien wykazać się co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub podmiotów udostępniających zasoby w całości.b) dysponuje lub będzie dysponować minimum jedną osobą na poniżej wymienione stanowisko:Kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń i nie mniej niż 3-letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy przy realizacji robót polegających na wykonaniu budowy / przebudowy dróg (w rozumieniu Rozporządzenia Ministra transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie – Dz. U. z 2016 r. poz. 124).W przypadku składania oferty wspólnej, warunek mogą spełniać wykonawcy łącznie.Informacje dodatkowe:1) Przez „uprawnienia budowlane”, „budowie”, „przebudowie”, „remoncie”, „kierowniku budowy”, „kierowniku robót” należy rozumieć pojęcia zgodnie z definicjami określonymi w ustawie Prawo budowlane oraz aktami wykonawczymi do niej.2) Roboty budowlane określone w pkt. 2 ppkt. 3 lit. a muszą być wykonane w ramach oddzielnych zadań.3) Jeżeli wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby realizował zadanie w trybie zaprojektuj i wybuduj, zamawiający uzna robotę budowlaną za spełniającą warunek, jeżeli robota ta będzie odpowiadać swoim zakresem i wartością wymogom określonym w pkt. 2 ppkt. 3 lit. a.4) Wszystkie wymienione osoby przewidziane do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim, w przeciwnym wypadku wykonawca udostępni wystarczającą ilość tłumaczy.5) W przypadku, gdy jakakolwiek wartość wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania. Jeżeli w tym dniu średni kurs NBP nie będzie opublikowany zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem wszczęcia. Jeżeli w jakimkolwiek dokumencie złożonym przez wykonawcę wskazane zostaną kwoty wyrażone w walucie nie znajdującej się aktualnie w obrocie, zamawiający dokona przeliczenia tych kwot na złotówki na podstawie ostatniego średniego miesięcznego kursu złotego w stosunku do tych walut, ujawnionego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego.6) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, z zastrzeżeniem Rozdziału XVIII pkt. 6 – obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań.7) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.8) Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.9) Jeżeli wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach, o których mowa w ppkt. 6), zamawiający wymaga od wykonawcy złożenia na wezwanie zamawiającego, o którym mowa w Rozdziale VII pkt. 2 SWZ w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów, o których mowa w Rozdziale VII pkt. 2 ppkt. 1 SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem. W przypadku składania oferty wspólnej, w/w odpis powinien być złożony przez każdego z wykonawców, którzy ubiegają się o zamówienie. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego;W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokumenty składa ten/ci z wykonawców, którzy będą odpowiadali za spełnienie tego warunku.b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia wykonawcy ci składają jeden wspólny ww. dokument.c) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia wykonawcy ci składają jeden wspólny ww. dokument.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty wskazane w rozdziale VII pkt. 1 SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wadium należy wnieść w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy 00/100 złotych) przed upływem terminu składania ofert. Decyduje moment wpływu środków do zamawiającego.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.2. Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt. 1 należy dołączyć do oferty.3. Wszelką korespondencję w postępowaniu zamawiający kieruje do pełnomocnika. 4. Wspólnicy spółki cywilnej są wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia i mają do nich zastosowanie zasady określone w pkt. 1 – 3.5. Przed zawarciem umowy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą mieli obowiązek przedstawić zamawiającemu kopię umowy regulującej współpracę tych wykonawców, zawierającą, co najmniej:1) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia,2) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,3) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia.6. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają wraz z oferta oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania następujących zmian do niniejszej umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia:1) gdy nowy wykonawca ma zastąpić dotychczasowego wykonawcę:a) w wyniku sukcesji, wstępując w prawa i obowiązki wykonawcy, w następstwie przejęcia, połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, a także nie ma na celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy, lubb) w wyniku przejęcia przez zamawiającego zobowiązań wykonawcy względem jego podwykonawców, w przypadku, o którym mowa w art. 465 ust. 1;2) jeżeli dotyczy realizacji przez dotychczasowego wykonawcę dodatkowych robót budowlanych, których nie uwzględniono w zamówieniu podstawowym, o ile stały się one niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności wyposażenia, usług lub instalacji zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego,c) wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekracza 50% wartości pierwotnej umowy, z wyjątkiem należycie uzasadnionych przypadków;3) jeżeli konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, o ile zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy a wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekracza 50% wartości pierwotnej umowy.4) których łączna wartość jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 15% wartości pierwotnej umowy, a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru umowy.2. W przypadku zmiany umowy zgodnie z ust. 1 pkt. 2 lit. c i ust. 1 pkt. 3 dopuszczalną wartość zmiany ceny lub zgodnie z ust. 1 pkt. 4 dopuszczalną wartość umowy, ustala się w oparciu o zmienioną cenę.3. Termin zakończenia realizacji umowy zostanie wydłużony na pisemny wniosek wykonawcy, jeżeli ze względu na konieczność zwiększenia zakresów rzeczowych elementów robót ujętych w kosztorysie ofertowym (popartych pisemnym uzasadnieniem i zaakceptowanych przez zamawiającego), niemożliwe będzie dotrzymanie terminu zakończenia realizacji robót budowlanych określonego w umowie.4. Terminu zakończenia realizacji umowy zostanie skrócony na pisemny wniosek wykonawcy, jeżeli ze względu na konieczność wprowadzenia zmian do technologii robót lub wprowadzenia robót zamiennych lub rezygnacji z wykonania niektórych elementów robót (popartych pisemnym uzasadnieniem i zaakceptowanych przez Inspektora nadzoru i zamawiającego) możliwe będzie skrócenie terminu zakończenia realizacji robót budowlanych określonego w umowie.5. Termin zakończenia realizacji umowy zostanie wydłużony (na pisemny wniosek wykonawcy) na skutek zaistnienia „siły wyższej”. Za siłę wyższą, warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne. 6. Termin zakończenia realizacji umowy zostanie wydłużony (na pisemny wniosek wykonawcy) w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających realizację zamówienia trwających dłużej niż 5 dni (gwałtowne opady deszczu, śniegu, gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-03-31 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-03-31 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-04-29
NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukamy ekipy do budowy domów jednorodzinnych - Gdańsk
Lokalizacja zleceniapomorskie
Data dodania21-11-2024
Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukamy ekipy do budowy domów jednorodzinnych
Zainteresowanych proszę o kontakt.
Pozdrawiam.