Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Poprawa jakości życia mieszkańców w sołectwach Jaworki i Szlachtowa poprzez rozbudowę istniejącego wodociągu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO I GMINA SZCZAWNICA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491893262
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szalaya 103
1.5.2.) Miejscowość: Szczawnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-460
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.7.) Numer telefonu: 182622203 wew. 29
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubliczne@szczawnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szczawnica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Poprawa jakości życia mieszkańców w sołectwach Jaworki i Szlachtowa poprzez rozbudowę istniejącego wodociągu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2defc647-705d-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00008105
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-02-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002367/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Budowa wodociągu w Szlachtowej i Jaworkach
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/szczawnica3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/szczawnica
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 2. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/szczawnica3. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,d) włączona obsługa JavaScript,e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.6. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:h) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,i) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem. 1. Oferta, oświadczenie oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty, oświadczenia w tym przedmiotowych środków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpis zaufany lub podpis osobisty Wykonawca składa bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do systemu (opcja rekomendowana przez platformazakupowa.pl) oraz dodatkowo dla całego pakietu dokumentów w kroku 2 Formularza składania oferty lub wniosku (po kliknięciu w przycisk Przejdź do podsumowania).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Dane osobowe wykonawcy będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Szczawnica, ul. Szalaya 103, 34-460 Szczawnica; kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych poprzez email: iod@szczawnica.pl; 3. Odbiorcami przekazanych przez wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp, a także art. 6 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. 4. Dane osobowe wykonawcy zawarte w protokole postępowania będą przechowywane przez okres 4 lat, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. 5. Klauzula informacyjna, o której mowa w art. 13 ust. 1 i 2 RODO znajduje się w załączniku nr 7 do SWZ. 6. Zamawiający nie planuje przetwarzania danych osobowych wykonawcy w celu innym niż cel określony w lit. b powyżej. Jeżeli administrator będzie planował przetwarzać dane osobowe w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane (tj. cel określony w lit. b powyżej), przed takim dalszym przetwarzaniem poinformuje on osobę, której dane dotyczą, o tym innym celu oraz udzieli jej wszelkich innych stosownych informacji, o których mowa w art. 13 ust. 2 RODO. 7. Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą: - obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego; - obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane wykonawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane wykonawca przekazuje zamawiającemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego. 8. W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem w postępowaniu, wykonawca składa oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO – treść oświadczenia zawiera Formularz oferty załącznik nr 1 do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 19 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający informuje o ograniczeniach, o których mowa w ustawie:- Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia, o którym mowa w art. 16 RODO (z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych), nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. - W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania. - Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIOŚ.271.1.1.2021.DD
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. Poprawa jakości życia mieszkańców w sołectwach Jaworki i Szlachtowa poprzez rozbudowę istniejącego wodociągu2. Wspólny Słownik Zamówień CPV: 45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemneZakres przedmiotu zamówienia obejmuje: Budowę sieci wodociągowej w sołectwie Jaworki i Szlachtowa w zakresie zaznaczonym w dokumentacji stanowiącej załączniki. Ten etap realizacji obejmuje budowę sieci bez przyłączy i studni wodomierzowych, podłączenie jej do istniejącej sieci i włączenie do ruchu łącznie z elementami armatury PPOŻ. Jaworki:- Sieci wodociągowe - montaż rurociągów z rur polietylenowych wraz z połączeniem rur metodą zgrzewania czołowego (PE, PEHD, 16kP) o śr. zewnętrznej 160 mm – 1191m + 514,5m = 1705,5m- Sieci wodociągowe - montaż rurociągów z rur polietylenowych wraz z połączeniem rur metodą zgrzewania czołowego (PE, PEHD, 16kP) o śr. zewnętrznej 90 mm – 204m + 675m = 879m- Sieci wodociągowe z rur ciśnieniowych (PE, PEHD, 16 kP) o śr. zewn. 50 mm - sieć rozdzielcza – 180m + 300m = 480m- Sieci wodociągowe z rur polietylenowych (PE, PEHD, 16 kP) o śr. zewn. 40 mm - sieć rozdzielcza – 245m + 220m = 465m- Sieci wodociągowe - montaż rurociągów z rur kompozytowych o śr. 160/260 mm – 33m + 34m = 67m- Sieci wodociągowe - montaż rurociągów z rur kompozytowych o śr. 90/170 mm – 14m- Sieci wodociągowe - montaż rurociągów z rur kompozytowych o sr. 50/170mm – 45m + 16m = 61m- Montaż konstrukcji podwieszeń nr 3, 9, 10, 11 – 4 kpl.- Montaż konstrukcji podwieszeń nr 4, 6 - konstrukcja samonośna – 2 kpl.- Próby wodne szczelności sieci wodociągowych- Montaż hydrantów pożarowych nadziemnych – 5+5 = 10kpl.Szlachtowa:- Sieci wodociągowe - montaż rurociągów z rur polietylenowych wraz z połączeniem rur metodą zgrzewania czołowego (PE, PEHD, 16kP) o śr. zewnętrznej 160 mm – 672m- Sieci wodociągowe - montaż rurociągów z rur polietylenowych wraz z połączeniem rur metodą zgrzewania czołowego (PE, PEHD, 16kP) o śr. zewnętrznej 90 mm – 120m- Sieci wodociągowe z rur ciśnieniowych (PE, PEHD, 16 kP) o śr. zewn. 50 mm - sieć rozdzielcza – 525m- Sieci wodociągowe z rur polietylenowych (PE, PEHD, 16 kP) o śr. zewn. 40 mm - sieć rozdzielcza – 770m- Przewierty o długości do 20 m maszyną do wierceń poziomych WP 15/25 rurami o śr.100mm w gruntach kat. III-IV wraz z rurą ochronną stalową – 36m- Przewierty o długości do 20 m maszyną do wierceń poziomych WP 15/25 rurami o śr.140 mm w gruntach kat. III-IV wraz z rurą ochronną – 23m- Przewierty o długości do 40 m maszyną do wierceń poziomych WP 30/60 rurami o śr.300-600 mm w gruntach kat. III-IV wraz z rurą ochronną stalową – 28m- Próby wodne szczelności sieci wodociągowych- Montaż hydrantów pożarowych nadziemnych – 4 kpl.Zamawiający dopuszcza zarówno metodę odkopową wykonania sieci wodociągowej jak i metodę przewiertu sterowanego. Zastosować należy materiały przeznaczone do danej metody wykonania natomiast załączone przedmiary zakładają metodę odkopową przy której należy przewidzieć oznakowanie trasy rurociągu ułożonego w ziemi taśmą z tworzywa sztucznego z wkładką metalową. Wykonawca zobowiązany jest przed odbiorem końcowym przekazać zamawiającemu dokumentację powykonawczą wykonanej sieci. UWAGA: Po stronie Wykonawcy jest uzyskanie decyzji na zajęcie pasa drogowego drogi powiatowej nr K1636 Krościenko – Szczawnica oraz uiszczenie związane z tym faktem opłat przez Wykonawcę robót. UWAGA: Odtworzenie nawierzchni dróg gminnych należy wykonać zgodnie z INSTRUKCJA NA ODTWORZENIE NAWIERZCHNI W OBRĘBIE PASA DROGOWEGO NARUSZONYCH W WYNIKU ROBÓT KANALIZACYJ NYCH, WODOCIĄGOWYCH, GAZOCIĄGOWYCH, ELEKTRYCZNYCH, TELEKOMUNIKACYJ NYCH itp. (w załączeniu)Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 4 i 5.Gwarancja i rękojmiaWymagany okres gwarancji na wykonany przedmiot umowy – max. 60 miesięcyWymagany okres rękojmi na wykonany przedmiot umowy – max. 60 miesięcy. Rozwiązania równoważneWykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.Jeśli w dokumentacji projektowej, na rysunkach, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 99 ust. 5 Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewniają uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych przez Zamawiającego.3. W ramach realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do umieszczenia na przedmiocie inwestycji lub w jej pobliżu, w miejscu ogólnodostępnym i dobrze widocznym, tablicy informacyjnej zgodnie z załączonym wzorem i zasadami umieszczania logo. Zamawiający przewiduje umieszczenie dwóch tablic informacyjnych, których dokładna lokalizacja uzgodniona zostanie z Wykonawcą robót. 4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.6. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy Pzp/zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, zamówienia na dodatkowe dostawy.7. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący Załącznik nr 4 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:Lp. Opis kryterium oceny Znaczenie (%)1. Cena ofertowa ryczałtowa brutto 60%2. Gwarancja jakości i rękojmi 40% Razem 100%5) Kryterium „Cena ofertowa ryczałtowa brutto” – wskaźnik C, ranga – 60%Wskaźnik C obliczany jest wg wzoru:C = (Cm / Cb) x 100 pkt x 60%gdzie:Cm – najniższa cena oferty, Cb – cena oferty badanej6) Kryterium „gwarancja i rękojmia” – wskaźnik G, ranga – 40%a) Zamawiający ustala minimalny wymagany termin udzielonej przez Wykonawcę gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały na okres 36 miesięcy, licząc od dnia bezusterkowego końcowego odbioru robót. Wykonawca może przedłużyć termin gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały na okres maksymalnie 60 miesięcy, licząc od dnia bezusterkowego końcowego odbioru robót. Jeżeli Wykonawca udzieli gwarancji na okres dłuższy niż 60 miesięcy, Zamawiający obliczając ilość punktów w kryterium „gwarancja i rękojmia”, będzie traktował taki zapis tak, jak gdyby Wykonawca udzielił gwarancji i rękojmi na okres 60 miesięcy. Do umowy również zostanie wprowadzony termin gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz użyte/dostarczone materiały na okres 60 miesięcy, licząc od dnia bezusterkowego końcowego odbioru robót (pomimo proponowanego w ofercie przez Wykonawcę dłuższego okresu gwarancji).b) W przypadku, gdy Wykonawca nie poda żadnego okresu gwarancji w Formularzu oferty Zamawiający przyjmie, że Wykonawca udziela gwarancji na okres 36 miesięcy.c) Jeżeli Wykonawca w Formularzu oferty zaoferuje okres gwarancji krótszy niż wymagane 36 miesięcy, Zamawiający odrzuci jego ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp. Wskaźnik G obliczany jest wg wzoru:G = (Gb / Gm) x 100 pkt x 40%gdzie: Gb – ilość miesięcy udzielonej gwarancji i rękojmi w ofercie badanej,Gm – największa ilość miesięcy udzielonej gwarancji i rękojmi w złożonych ofertach.Wymagane jest podanie w ofercie okresu gwarancji w miesiącach. 2. Końcowa ocena oferty to suma punktów uzyskanych za poszczególne kryteria wg wzoru: Lp = C + Ggdzie:Lp – liczba punktów uzyskanych przez ofertę,C – liczba punktów uzyskanych w kryterium „cena”,G – liczba punktów uzyskanych w kryterium „gwarancja i rękojmia”.3. Najkorzystniejsza oferta to oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów, czyli oferta, która uzyska najwyższą sumaryczną liczbę punktów (liczoną do dwóch miejsc po przecinku).
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jakości i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7