Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Poprawa gospodarki wodno-kanalizacyjnej na terenie gminy Michałowice III
– postępowanie nr 2
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Michałowice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351555714
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Józefa Piłsudskiego 1
1.5.2.) Miejscowość: Michałowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-091
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: 12 388 50 03
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@michalowice.malopolska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.michalowice.malopolska.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Poprawa gospodarki wodno-kanalizacyjnej na terenie gminy Michałowice III
– postępowanie nr 2
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-94d739a6-e598-486c-814b-250cab684f8c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00465376
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00008748/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.12 Poprawa gospodarki wodno-kanalizacyjnej na terenie gminy Michałowice III – postępowanie nr 2
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-94d739a6-e598-486c-814b-250cab684f8c
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej Zamawiającego pod adresem e-mail: zp@michalowice.malopolska.pl z zastrzeżeniem że złożenie (wycofanie) oferty następuje wyłącznie przy użyciu Platformy.
2. Komunikacja w postępowaniu, (z wyłączeniem składania ofert) odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) oraz za pomocą poczty elektronicznej e-mail: zp@michalowice.malopolska.pl (nie dotyczy składania/wycofania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
2. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujemy, że:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Michałowice, z siedzibą w Urzędzie Gminy Michałowice, przy Placu Józefa Piłsudskiego 1, 32-091 Michałowice, z którym można skontaktować się telefonicznie, pod numerem telefonu 12-388-50-03 lub za pośrednictwem wiadomości e-mail, skierowanej na adres: sekretariat@michalowice.malopolska.pl;
2. osobą do kontaktu w sprawach dotyczących ochrony danych osobowych jest inspektor ochrony danych osobowych, z którym można kontaktować się e – mail: iod@michalowice.malopolska.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego znak postępowania: ZP.271.1.15.2024, nazwa postępowania: „Poprawa gospodarki wodno-kanalizacyjnej na terenie gminy Michałowice III – postępowanie nr 2”, prowadzonym w trybie podstawowym art. 275 pkt 1 ustawy Pzp;
4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. posiada Pani/Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9. nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9. nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.1.15.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja Inwestycji pn.: Poprawa gospodarki wodno-kanalizacyjnej na terenie gminy Michałowice III – postępowanie nr 2.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje realizacje następujących zadań:
1) Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Ogrodowej na dz. nr 703/2, 703/3, 703/4, 708, 709/2, 725/1, 725/2, 732/1, 732/3, 734/1, 734/5, 734/6, 734/8, 751, 754 w miejscowości Michałowice, gm. Michałowice (zgłoszenie Nr AB-V.6743.2.32.2022.AD),
2) Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Ogrodowej w miejscowości Michałowice na dz. nr 705/8, 706, 754 gm. Michałowice (zgłoszenie Nr AB-V.6743.2.22.2023.AJ),
3) Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz przebudowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej na dz. nr 776/8, 776/44, 776/52, 776/53, 776/69, 778, 789, 790/33, 790/47, 1005/6 w miejscowości Michałowice – obszar ul. Komora (zgłoszenie AB-V.6743.2.33.2023.AJ),
4) Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w pasie drogi krajowej Nr 7 relacji Warszawa-Kraków na odcinku od km 652+636 do km 652+674 strona prawa na dz. nr ew. 177 w miejscowości Michałowice – obszar ul. Kwiatowej (zgłoszenie WI-II.7843.10.32.2024.EL),
5) Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Kwiatowej na dz. nr 855/1, 850/28, 850/39, 850/10, 850/49, 850/53, 850/47, 850/55, 850/56, 850/51, 850/45, 850/41, 850/5, 850/27, 850/3, 850/2 w m. Michałowice gm. Michałowice (zgłoszenie AB-V.6743.2.27.2024.JP),
6) Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Wichrowe Wzgórze na dz. nr 802/1, 802/5, 816/7, 817/1, 817/1, 817/3, 823/2, 824 w miejscowości Michałowice, gmina Michałowice (zgłoszenie AB-V.6743.2.41.2024.AJ),
7) Wykonanie robót geologicznych dla ujęcia wód podziemnych z utworów kredowych na działce nr 109 w Masłomiącej gm. Michałowice – wykonanie otworu poszukiwawczego (studziennego) K-1 (Decyzja Starosty Krakowskiego Nr OS.6530.11.2023.MP).
3. Przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie z:
1) dokumentacjami projektowymi - projekty budowlane (PB) i projekty techniczne (PT), dla poszczególnych zadań:
a) projekt budowlany (PB i PT) – Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Ogrodowej na dz. nr 703/2, 703/3, 703/4, 708, 709/2, 725/1, 725/2, 732/1, 732/3, 734/1, 734/5, 734/6, 734/8, 751, 754 w miejscowości Michałowice, gm. Michałowice – (zał. Nr 8.1 do SWZ);
b) projekt budowlany (PB i PT) – Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Ogrodowej w miejscowości Michałowice na dz. nr 705/8, 706, 754 gm. Michałowice – (zał. Nr 8.2 do SWZ);
c) projekt budowlany (PB i PT) – Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz przebudowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej na dz. nr 776/8, 776/44, 776/52, 776/53, 776/69, 778, 789, 790/33, 790/47, 1005/5, 1005/6 w miejscowości Michałowice – obszar ul. Komora – (zał. Nr 8.3 do SWZ);
d) projekt budowlany (PB i PT) – Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w pasie drogi krajowej Nr 7 relacji Warszawa-Kraków na odcinku od km 652+636 do km 652+674 strona prawa na dz. nr ew. 177 w miejscowości Michałowice – obszar ul. Kwiatowej – (zał. Nr 8.4 do SWZ);
e) projekt budowlany (PB i PT) – Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Kwiatowej na dz. nr 855/1, 850/28, 850/39, 850/10, 850/49, 850/53, 850/47, 850/55, 850/56, 850/51, 850/45, 850/41, 850/5, 850/27, 850/3, 850/2 w m. Michałowice gm. Michałowice – (zał. Nr 8.5 do SWZ);
f) projekt budowlany (PB i PT) – Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Wichrowe Wzgórze na dz. nr 802/1, 802/5, 816/7, 817/1, 817/1, 817/3, 823/2, 824 w miejscowości Michałowice, gmina Michałowice – (zał. Nr 8.6 do SWZ);
g) Projekt robót geologicznych dla ujęcia wód podziemnych z utworów kredowych na działce nr 109 w m. Masłomiąca – wykonacie otworu poszukiwawczego (studziennego) K1 docelowo: studni wierconej K1 – (zał. Nr 8.7 do SWZ).
2) Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), dla poszczególnych zadań:
a) STWiORB – Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Ogrodowej na dz. nr 703/2, 703/3, 703/4, 708, 709/2, 725/1, 725/2, 732/1, 732/3, 734/1, 734/5, 734/6, 734/8, 751, 754
w miejscowości Michałowice, gm. Michałowice – (zał. Nr 9.1 do SWZ);
b) STWiORB – Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Ogrodowej w miejscowości Michałowice na dz. nr 705/8, 706, 754 gm. Michałowice – (zał. Nr 9.2 do SWZ);
c) STWiORB – Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz przebudowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej na dz. nr 776/8, 776/44, 776/52, 776/53, 776/69, 778, 789, 790/33, 790/47, 1005/5, 1005/6 w miejscowości Michałowice – obszar ul. Komora – (zał. Nr 9.3 do SWZ);
d) STWiOR – Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w pasie drogi krajowej Nr 7 relacji Warszawa-Kraków na odcinku od km 652+636 do km 652+674 strona prawa na dz. nr ew. 177 w miejscowości Michałowice – obszar ul. Kwiatowej oraz Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Kwiatowej na dz. nr 855/1, 850/28, 850/39, 850/10, 850/49, 850/53, 850/47, 850/55, 850/56, 850/51, 850/45, 850/41, 850/5, 850/27, 850/3, 850/2 w m. Michałowice gm. Michałowice – (zał. Nr 9.4 do SWZ);
e) STWiOR – Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Wichrowe Wzgórze na dz. nr 802/1, 802/5, 816/7, 817/1, 817/1, 817/3, 823/2, 824 w miejscowości Michałowice, gmina Michałowice – (zał. Nr 9.5 do SWZ);
3) Przedmiarami pomocniczymi robót, dla poszczególnych zadań (pdf i xml):
a) Przedmiar pomocniczy – Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Ogrodowej na dz. nr 703/2, 703/3, 703/4, 708, 709/2, 725/1, 725/2, 732/1, 732/3, 734/1, 734/5, 734/6, 734/8, 751, 754 w miejscowości Michałowice, gm. Michałowice – (zał. Nr 10.1 do SWZ);
b) Przedmiar pomocniczy – Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Ogrodowej w miejscowości Michałowice na dz. nr 705/8, 706, 754 gm. Michałowice – (zał. Nr 10.2 do SWZ);
c) Przedmiar pomocniczy – Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz przebudowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej na dz. nr 776/8, 776/44, 776/52, 776/53, 776/69, 778, 789, 790/33, 790/47, 1005/5, 1005/6 w miejscowości Michałowice – obszar ul. Komora – (zał. Nr 10.3 do SWZ);
d) Przedmiar pomocniczy – Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w pasie drogi krajowej Nr 7 relacji Warszawa-Kraków na odcinku od km 652+636 do km 652+674 strona prawa na dz. nr ew. 177
w miejscowości Michałowice – obszar ul. Kwiatowej oraz Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Kwiatowej na dz. nr 855/1, 850/28, 850/39, 850/10, 850/49, 850/53, 850/47, 850/55, 850/56, 850/51, 850/45, 850/41, 850/5, 850/27, 850/3, 850/2 w m. Michałowice gm. Michałowice – (zał. Nr 10.4 do SWZ);
e) Przedmiar pomocniczy – Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wzdłuż ul. Wichrowe Wzgórze na dz. nr 802/1, 802/5, 816/7, 817/1, 817/1, 817/3, 823/2, 824 w miejscowości Michałowice, gmina Michałowice – (zał. Nr 10.5 do SWZ);
f) Przedmiar pomocniczy – Projekt robót geologicznych dla ujęcia wód podziemnych z utworów kredowych na działce nr 109 w m. Masłomiąca – wykonacie otworu poszukiwawczego (studziennego) K1 docelowo: studni wierconej K1 – (zał. Nr 10.6 do SWZ);
4) Przedmiary pomocnicze robót z obliczeniami są materiałami wspomagającym dla Wykonawcy, w celu określenia ceny wykonania zamówienia. Ewentualne nieścisłości i braki między przedmiarami pomocniczymi prac z obliczeniami, a pozostałymi dokumentami SWZ Wykonawca ujmie w swojej wycenie, kierując się zasadą że dzieło umowne musi być kompletne z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
5) Projektowanymi postanowieniami umowy – (zał. Nr 11 do SWZ),
6) wszelkimi warunkami, uzgodnieniami, opiniami, zgłoszeniami, pozwoleniami, decyzjami administracyjnymi, itp.
7) niniejszą Specyfikacją Warunków Zamówienia.
4. Wyżej wymienione dokumenty mają być traktowane jako wzajemnie uzupełniające się.
5. Dodatkowo do obowiązków Wykonawcy należy:
1) wykonanie i uzgodnienie w odpowiednich instytucjach (GDDKiA, ZDPK, Gmina) zastępczej organizacji ruchu, dla poszczególnych zadań wraz z oznakowaniem w okresie wykonywania przedmiotu zamówienia – jeżeli dotyczy,
2) zapewnienie nadzoru archeologicznego w zakresie Pozwolenia Konserwatorskiego (Decyzja ZA-I.5183.65.2023 z dnia 13.02.2024) – dotyczy zadania pn.: Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz przebudowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej na dz. nr 776/8, 776/44, 776/52, 776/53, 776/69, 778, 789, 790/33, 790/47, 1005/5, 1005/6 w miejscowości Michałowice – obszar ul. Komora,
3) po wykonaniu otworu studziennego – wykonanie dokumentacji Hydrologicznej zasobów eksploatacyjnych ujęcia wód podziemnych z utworów kredowych na działce nr 109 w m. Masłomiąca wraz z jej zatwierdzeniem w odpowiednim organie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45255110-3 - Roboty budowlane w zakresie studni
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Według kryteriów określonych w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy:
1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
3) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.
4) Zdolność techniczna lub zawodowa:
a) Doświadczenie: Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że:
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał minimum 2 (dwa) zamówienia obejmujące roboty budowlane polegające na budowie i/lub rozbudowie i/lub przebudowie sieci kanalizacji sanitarnej o wartości pojedynczego zamówienia min. 500 tysięcy złotych brutto;
oraz
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał minimum 2 (dwa) zamówienia obejmujące roboty budowlane polegające na wykonaniu otworu studziennego o głębokości min. 40m.
Wykonawca udostępniający swoje zdolności oraz doświadczenie może zatem uczynić to jedynie w zakresie, w którym sam je nabył. Jeśli doświadczenie zostało nabyte w ramach konsorcjum to przekazaniu podlegają zasoby powstałe jedynie w granicach wykonania prac przez dany podmiot. Zasada równego traktowania wykonawców nie dopuszcza, by wykonawca biorący indywidualnie udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem przy innym zamówieniu publicznym, jeżeli faktycznie i konkretnie nie uczestniczył w jego realizacji (…)” – wyrok sygn. Akt KIO 905/17, sygn. Akt KIO 925/17, sygn. Akt KIO 933/17, wyrok Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie C-387/14 Esaprojekt.
b) Osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia: Wykonawca powinien dysponować minimum jednym pracownikiem lub osobami współpracującymi posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robót budowlanych w następujących specjalnościach:
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych wodociągowych, kanalizacyjnych i gazowych – kierownik budowy;
Przez uprawnienia należy rozumieć: uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 poz. 1333 ze. zm.) oraz w Rozporządzenie Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 831 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 220 ze zm.) do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania braku podstaw (przesłanek) wykluczenia z postępowania, na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia,
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1689 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik Nr 5 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie w zakresie
ust. 1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2) niniejszego rozdziału, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące ich złożeniem.
3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 niniejszego rozdziału, lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Termin, o którym mowa w ust. 2 stosuje się odpowiednio.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych przez Zamawiającego w Rozdziale VII niniejszej SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp zostanie wezwany do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – załącznik Nr 6 do SWZ.
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – załącznik Nr 7 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Do oferty należy dołączyć następujące oświadczenia i dokumenty (składane wraz z ofertą przez wszystkich Wykonawców jeżeli dotyczą):
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – zał. Nr 2 do SWZ. Oświadczenie należy złożyć w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, a następnie zaszyfrować wraz z plikami stanowiącymi ofertę,
2) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu przez podmiot udostępniający zasoby, jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu – załącznik Nr 2A do SWZ. Oświadczenie należy złożyć w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym podmiotu udostępniającego zasoby, a następnie zaszyfrować wraz z plikami stanowiącymi ofertę,
3) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz.
4) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby – załącznik Nr 3 do SWZ, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy).
Zobowiązanie lub inny podmiotowy środek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje się w postaci elektronicznej, i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku, gdy zobowiązanie (inny podmiotowy środek dowodowy) zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie – załącznik Nr 4 do SWZ, z którego wynika, które usługi lub roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 ustawy Pzp).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z ust. 18 pkt 3) rozdziału XVII SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej,
o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
Uwaga: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp [ust. 18 pkt 1) rozdziału XVII SWZ], składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia – każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
1) Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
2) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. Podmiotowe środki dowodowe potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w ust. 1 rozdziału VIII (załącznik Nr 5 do SWZ), składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie we własnym imieniu.
7. W przypadku Wykonawców działających w formie spółki cywilnej:
1) oświadczenie, o którym mowa w ust. 5 składane jest przez każdego wspólnika spółki cywilnej oddzielnie we własnym imieniu (osoby prowadzącej działalność gospodarczą pod nazwą określoną
w centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej - „Firma przedsiębiorcy”),
2) podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w ust. 1 rozdziału VIII składane są przez każdego wspólnika spółki cywilnej oddzielnie we własnym imieniu (osoby prowadzącej działalność gospodarczą pod nazwą określoną w centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej - „Firma przedsiębiorcy”).
8. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie zgodnie z ust. 18 pkt 5) rozdziału XVII SWZ (załącznik Nr 4 do SWZ), z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego ponoszą solidarnie odpowiedzialność prawną za realizację zamówienia. Problematykę zobowiązań solidarnych w zakresie nieuregulowanym przez umowę regulują przepisy kodeksu cywilnego.
10. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Informacja na temat zaliczki jest zawarta w załączniku nr 11 do SWZ - Projektowane Postanowienia Umowy od ust. 4 do ust 10, a wskazane poniżej:
4. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych oraz Programu Rządowego Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
5. Strony postanawiają, że rozliczenie za przedmiot odbioru dokonywane będzie na podstawie faktury zaliczkowej wystawionej zgodnie z zasadami opisanymi w ust. 7 oraz faktury końcowej wystawionej po odbiorze końcowym, o którym mowa w § 5 ust. 1 pkt 3) Umowy.
6. Wykonawca po zawarciu umowy jest uprawniony do uzyskania zaliczki na poczet realizacji zamówienia w kwocie ……………………… zł, stanowiącej …………… % wartości wynagrodzenia brutto.
7. Zapłata zaliczki przez Zamawiającego nastąpi na podstawie faktury zaliczkowej wystawionej przez Wykonawcę, z terminem płatności do 35 dni.
8. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu faktury zaliczkowej w terminie do 5 dni od daty zawarcia niniejszej umowy.
9. Rozliczenie zaliczki nastąpi w fakturze końcowej i stanowić będzie ostateczne rozliczenie za właściwie wykonany i odebrany przedmiot umowy.
10. Wykonawca oświadcza, że zapewnia finansowania inwestycji w części niepokrytej udziałem własnym Zamawiającego na czas poprzedzający wypłatę dofinansowania z Programu Rządowego Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w ramach udzielonej wstępnej Promesy.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Z uwagi na obszerny zakres projektowanych zmian umownych, który nie jest możliwy do zamieszczenia w całości w niniejszym ogłoszeniu z uwagi na ograniczoną ilość znaków Zamawiający przedstawia poniżej informacje o rodzaju i zakresie zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy (PPU) w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, zawiera załącznik Nr 11 do SWZ.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi § 15 Projektowanych postanowień umowy - załącznik Nr 11 do SWZ.
3. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-05 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-05 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Przedmiot zamówienia jest współfinansowany w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład. Zgodnie z zapisami uchwały nr 84/2021 Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2021 r. (zmienionej uchwałami nr 176/2021 z 28 grudnia 2021 oraz uchwałą rady ministrów nr 87/2022 z 26 kwietnia 2022 r. oraz nr 205/2022 z 13 października 2022 r.) w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład - Program Inwestycji Strategicznych, Wykonawca Inwestycji zapewnia finansowanie Inwestycji w części nie pokrytej udziałem własnym Inwestora na czas poprzedzający wypłaty z Promesy.