Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Poprawa efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej w Warlubiu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Warlubie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351080
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dworcowa 15
1.5.2.) Miejscowość: Warlubie
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-160
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki
1.5.7.) Numer telefonu: 52 33 26 040
1.5.8.) Numer faksu: 52 33 26 054
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@warlubie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.warlubie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Poprawa efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej w Warlubiu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-140aeb08-f1ad-11ee-ac52-ee29f86ffd4f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00274001
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-04-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00039644/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Poprawa efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej w Warlubiu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/warlubie
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl dalej „platforma”, pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/warlubie.
2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
3. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy. Informacje
dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert, Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”.
4. Wykonawca ma obowiązek sprawdzania bezpośrednio na platformie przesłanych przez Zamawiającego komunikatów i wiadomości.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0.,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) szyfrowanie na platformie odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego
serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar,
8) maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RI.II.271.5.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj”, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.), dla zadania inwestycyjnego pn.: „Poprawa efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej w Warlubiu”.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik Nr 1 do SWZ - Program Funkcjonalno-Użytkowy.
2. Wspólny Słownik Zamówień CPV:
1) 71320000-7 Usługi inżynierskie w zakresie projektowania,
2) 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach,
3) 45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne,
4) 45331000-6 Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych,
5) 45331100-7 Instalowanie centralnego ogrzewania,
6) 45331110-0 Instalowanie kotłów,
7) 45332000-3 Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne,
8) 45333000-0 Roboty instalacyjne gazowe,
9) 45320000-6 Roboty izolacyjne,
10) 45310000-3 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych,
11) 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych,
12) 09331200-0 Słoneczne moduły fotoelektryczne,
13) 45261215-4 Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych,
14) 71334000-8 Różne usługi inżynieryjne.
3. Zakres prac projektowych i budowlanych:
Do zakresu prac projektowych przewiduje się wykonanie dokumentacji projektowej, tj.: projektu budowlanego modernizacji instalacji centralnego ogrzewania wraz ze źródłem ciepła dla budynku szkoły w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy, instalacja na dachu paneli fotowoltaicznych o mocy 10 kWp wraz z niezbędnym osprzętem.
Dokumentacja ma obejmować w szczególności:
a) Opracowanie kompleksowego branżowego projektu budowlanego (projekt budowlany powinien zostać uzgodniony i zaakceptowany przez Zamawiającego w zakresie zgodności z Programem funkcjonalno-użytkowym oraz pozostałymi wymaganiami Zamawiającego);
b) uzyskanie ostatecznych warunków technicznych przyłączy mediów (gazu ziemnego);
c) opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ);
d) uzyskanie w imieniu Zamawiającego wszelkich niezbędnych uzgodnień wymaganych do otrzymania pozwolenia na budowę oraz uzgodnień rzeczoznawców i złożenie kompleksowego wniosku o pozwolenie na budowę w imieniu Zamawiającego (jeśli będzie to wymagane);
e) uzyskanie ostatecznych (prawomocnych) decyzji administracyjnych dotyczących instalacji, na które są one wymagane (instalacja gazowa) oraz zgłoszenie ewentualnych robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę – projekty muszą być zgodne ze wszystkimi pozwoleniami, uzgodnieniami, opiniami (np. BHP, ppoż., itp.) i ekspertyzami wymaganymi przepisami (jeśli będzie to wymagane);
f) opracowanie projektów technicznych, branżowych dla budynku;
g) opracowanie kosztorysów inwestorskich;
h) opracowanie Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót;
i) sporządzenie szczegółowego harmonogramu robót z podziałem na branże i technologiczne terminy wykonania prac;
j) sporządzenie świadectwa charakterystyki energetycznej dla budynku.
Ponadto wymagane jest:
- sprawowanie nadzoru autorskiego w trakcie realizowanych robót budowlanych, prowadzonych na podstawie wykonanej dokumentacji projektowo-kosztorysowej do uzyskania pozwolenia na użytkowanie;
- uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie obiektu zgodnie z przeznaczeniem.
W ramach robót budowlano-instalacyjnych i montażowych wymaga się, co następuje:
- roboty instalacyjne liniowe, przyłączy;
- roboty ziemne;
- roboty spawalnicze;
- montaż instalacji ogrzewania centralnego w oparciu o kotłownię gazową;
- montaż instalacji gazowej (zasilanie kotłów gazowych);
- montaż wszystkich urządzeń i wyposażenia w zakresie instalacji grzewczych i gazowych niezbędnych dla właściwego funkcjonowania obiektu.
W ramach robót elektrycznych wymaga się, co następuje:
- instalacja oświetlenia podstawowego wraz z montażem opraw oświetleniowych (kotłownia);
- instalacja oświetlenia ewakuacyjnego wraz z montażem opraw oświetleniowych (kotłownia);
- instalacja zasilania urządzeń technologicznych w kotłowni napędów elektrycznych urządzeń, pomp, itp.;
- ochrona p. porażeniowa, instalacja połączeń wyrównawczych, ochrona przepięciowa modernizowanej kotłowni;
- zasilanie systemów ochrony ppoż. i instalacji technicznych związanych z technologią kotłowni;
- instalacja systemu paneli fotowoltaicznych o mocy 10 kWp wraz z osprzętem z wpięciem do istniejącej instalacji elektrycznej w kotłowni.
W ramach wykonywanego zadania Wykonawca zapewni specjalistyczny nadzór nad montażem dostarczanych urządzeń przewidzianych do wbudowania w ramach przedmiotu zamówienia i szkolenie pracowników w zakresie obsługi i użytkowania urządzeń. Wykonawca zapewni nadzór techniczny oraz odbiór wykonanych instalacji, wykonanie kompleksowej dokumentacji powykonawczej oraz przekazanie do eksploatacji.
Wymagana kompletna dokumentacja odbiorowa, a w tym:
a) oświadczenia Kierownika Budowy, zgodnie z art. 57 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo budowalne:
- o zgodności wykonania obiektu z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na budowę i przepisami;
- o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy,
b) dokumentacji powykonawczej (w formie papierowej – 2 egz. oraz w formie elektronicznej – 2 egz. Płyty CD, w formacie PDF), z naniesionymi i podpisanymi przez Kierownika Budowy i kierowników robót branżowych nieistotnymi zmianami w stosunku do zatwierdzonej dokumentacji projektowej (jeżeli takie wystąpią w trakcie budowy) potwierdzonymi podpisem przez projektantów i inspektorów nadzoru,
c) protokołów odbiorów technicznych (oryginały),
d) protokołów prób, badań i sprawdzeń (oryginały),
e) oryginału i kopii Dziennika Budowy,
f) instrukcji eksploatacji, która powinna zawierać:
- charakterystykę podstawową obiektu budowlanego,
- zabezpieczenie materiałowe, sprzętowe, osobowe, logistyczne na potrzeby eksploatacji,
- pełne i wyczerpujące instrukcje obsługi w języku polskim wszystkich instalacji i urządzeń wraz z zaleceniami eksploatacyjnymi,
- projekty powykonawcze przedstawiające instalacje i roboty budowlane po zakończeniu robót,
- wykaz i harmonogram serwisowania i okresowej konserwacji każdego dostarczonego systemu technologicznego i urządzenia, niezbędnych do zachowania uprawnień z tytułu gwarancji producentów oraz stosowne umowy z punktami serwisowymi,
- opis stanów awaryjnych, zapobieganie stanom awaryjnym, postepowanie w czasie awarii, usuwanie skutków awarii,
g) protokołów potwierdzających przeprowadzenie szkoleń z obsługi urządzeń przedstawicieli użytkownika obiektu,
h) deklaracji właściwości użytkowych, atestów, deklaracji zgodności z obowiązującymi normami dla materiałów wbudowanych i zatwierdzonych przez Inspektora Nadzoru, zamontowanych urządzeń,
i) harmonogramu przeglądów serwisowych i konserwacji dla zamontowanych systemów technologicznych i urządzeń zgodnie z wymaganiami producentów,
j) świadectwa charakterystyki energetycznej budynku – 3x oryginał papierowy i kopia na CD,
k) pozwolenie na użytkowanie.
4. Dokumentację techniczną należy uzgodnić z Zamawiającym przed przystąpieniem do prac wykonawczych.
5. W przypadku określenia, w dokumentacji stanowiącej Załączniki do SWZ, przedmiotu zamówienia przez wskazanie technologii, producenta, nazw własnych, znaków towarowych lub pochodzenia urządzeń i materiałów, odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający informuje, że mają one jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych, jakościowych i funkcjonalnych.
Zamawiający oceniając równoważność będzie kierował się kryteriami wymienionymi powyżej. Przez produkty równoważne należy rozumieć urządzenia i materiały posiadające nie gorsze parametry techniczne i te same cechy funkcjonalne, co wskazany konkretny z nazwy czy pochodzenia produkt. Zastosowanie produktów równoważnych w żaden sposób nie może wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych. Wykaz zastosowanych i przyjętych przez Wykonawcę do wyceny materiałów lub urządzeń, rozwiązań równoważnych musi zostać załączony do oferty, jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce. Zgodnie z art. 101 ust. 5 i 6 Pzp. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
10. Inwestycja dofinansowana z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Nr Edycja8PGR/2023/4108/PolskiLad.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45331110-0 - Instalowanie kotłów
45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
71334000-8 - Mechaniczne i elektryczne usługi inżynieryjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 199 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Cena - 60%
Okres gwarancji i rękojmi - 40%
2. Sposób oceny ofert w oparciu o kryteria:
1) Ocenie poddane zostaną oferty nie podlegające odrzuceniu.
2) Zamawiający dokona oceny ofert w zakresie kryterium „Cena” na następujących zasadach:
a) Podstawą oceny ofert w tym kryterium będzie cena brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podana przez Wykonawcę w
Formularzu ofertowym.
b) Liczba punktów przyznanych poszczególnym ofertom wyliczona zostanie według następującej formuły:
Pc=Cn/Cb x 100 x Wc
gdzie:
Pc – liczba punktów otrzymanych w kryterium „Cena”
Cn – cena najniższa wśród ofert nie odrzuconych
Cb – cena oferty badanej
Wc – waga kryterium „Cena”
c) Ilość punktów obliczona według powyższej formuły zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.
3) Zamawiający dokona oceny ofert w zakresie kryterium „Okres gwarancji i rękojmi” na następujących zasadach:
a) Podstawą oceny ofert w zakresie niniejszego kryterium będzie wyrażony w miesiącach okres gwarancji i rękojmi na cały przedmiot zamówienia zaproponowany przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym.
b) Okres gwarancji i rękojmi zaproponowany przez Wykonawcę nie może być krótszy niż 60 miesięcy pod rygorem odrzucenia oferty Wykonawcy jako oferty niezgodnej z warunkami zamówienia.
c) Zamawiający przyzna punkty za wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi ponad wymagany minimalny okres, na następujących
zasadach:
- oferta zawierająca okres gwarancji i rękojmi równy 60 miesięcy otrzyma 0 pkt,
- maksymalny okres wydłużenia gwarancji i rękojmi ponad wymagane minimum, za który Zamawiający będzie przyznawał punkty wynosi 12 miesięcy – tzn. oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji i rękojmi równy lub dłuższy niż 72 miesiące otrzyma 40 pkt. Wykonawca podaje w ofercie okres, na który zostanie udzielona gwarancja i rękojmia - w miesiącach,
- pozostałe oferty proporcjonalnie mniej, według następującej formuły:
Pr=(Rb-60)/12 x 100 x Wr
gdzie:
Pr – liczba punktów otrzymana w kryterium „Okres gwarancji i rękojmi”
Rb – okres gwarancji i rękojmi zaproponowany w ocenianej ofercie
Wr – waga kryterium „Okres gwarancji i rękojmi”
Ilość punktów obliczona według powyższej formuły zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.
d) Oferta, w której Wykonawca nie określi proponowanego okresu gwarancji i rękojmi zostanie odrzucona, jako niezgodna z warunkami zamówienia.
4) Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która otrzyma największą ilość punktów rozumianą jako suma punktów przyznanych na podstawie kryteriów oceny ofert podanych w ust. 1, a obliczonych zgodnie z zasadami określonymi w ust. 2 pkt 2 i 3, czyli równą Pc + Pr.
5) Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert uzyskała taką samą ilość punktów, Zamawiający wybiera spośród tych ofert, ofertę z najniższą ceną.
6) Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 5, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli
oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, które zostały określone przez Zamawiającego.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli:
a) wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał (tj. w szczególności wykonał zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył) co najmniej jedną robotę budowlaną, która polegała na budowie, przebudowie lub modernizacji instalacji grzewczej (co) w budynku o powierzchni zabudowy min. 4800 m2;
oraz:
b) skieruje do realizacji niniejszego zamówienia następujące osoby:
- skieruje do realizacji niniejszego zamówienia min. jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) lub inne, odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa (projektant główny). Zamawiający dopuszcza uprawnienia wydane za granicą, zgodnie z przepisami o uznawaniu kwalifikacji zawodowych;
- skieruje do realizacji niniejszego zamówienia min. jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,
- skieruje do realizacji niniejszego zamówienia min. jedną osobę (która będzie pełnić funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami do wyżej wskazanych.
- skieruje do realizacji niniejszego zamówienia min. jedną osobę (która będzie pełnić funkcję kierownika robót branży elektrycznej) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 682 z późn. zm.) lub równoważne im ważne uprawnienia wydane według wcześniejszych przepisów w wymaganej specjalności dla prowadzonych robót.
Wyżej wymienione osoby winny posiadać biegłą znajomość języka polskiego. Zamawiający dopuszcza zmianę tego wymogu wyłącznie w przypadku, gdy Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a personelem Wykonawcy, a także zapewni tłumaczenie na bieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia, stworzonych zarówno przez Wykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winien wziąć pod uwagę, iż tłumacz ten winien być biegły w bezbłędnym i jednoznacznym tłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych.
c) Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w ust. 3, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonują poszczególni Wykonawcy – Załącznik Nr 1 do Oferty.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy zł/00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Pzp.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 462).
5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, tj. 44 8173 0005 2002 0006 0017 0002, z dopiskiem na przelewie: „Wadium – Poprawa efektywności energetycznej budynku Szkoły Podstawowej w Warlubiu, RI.II.271.5.2024”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania wymaganej kwoty na rachunku Zamawiającego.
6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 4 pkt 2) – 4), Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, spełniający co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp;
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie Gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Gmina Warlubie:
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp zostanie odrzucona.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Inwestycja realizowana będzie w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy. Zgodnie z zasadami regulaminu Programu Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych - Edycja 6 wypłata wynagrodzenia Wykonawcy przekazywana będzie w następujący sposób:
- zaliczka przekazywana Wykonawcy w kwocie nie mniejszej niż wartość procentowa wynagrodzenia odpowiadająca określonemu w Regulaminie procentowi udziału własnego w planowanej wartości inwestycji (tj. zaliczka w kwocie 5% wynagrodzenia należnego Wykonawcy);
- pozostała część wynagrodzenia wypłacana po zakończeniu realizacji inwestycji.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik Nr 2 do SWZ.
2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik Nr 2 do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-04-22 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/warlubie
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-04-22 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-05-21