Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Poprawa efektywności energetycznej budynków mieszkalnych w gminie Siemianowice Śląskie – etap 3” w ramach POIiŚ 2014-2020
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Siemianowice Śląskie-Urząd Miasta Siemianowice Śląskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255453
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jana Pawła II 10
1.5.2.) Miejscowość: Siemianowice Śląskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pz_poprawaefektywnosci2@um.siemianowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.siemianowice.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Poprawa efektywności energetycznej budynków mieszkalnych w gminie Siemianowice Śląskie – etap 3” w ramach POIiŚ 2014-2020
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3663388c-c9f3-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00079496
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000760/26/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.38 "Poprawa efektywności energetycznej budynków mieszkalnych w gminie Siemianowice Śląskie - etap 3" w ramach POliŚ 2014-2020
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Poprawa efektywności energetycznej dla budynków będących własnością Miasta SiemianowiceŚląskie – etap 3
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umsiemianowice.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://umsiemianowice.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się. przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tj.:1.1. Platformy do elektronicznej obsługi zamówień (zwanej dalej: „Platformą”) dostępnej pod adresem:https://umsiemianowice.logintrade.net/ oraz1.2. poczty elektronicznej- pz_poprawaefektywnosci2@um.siemianowice.plz zastrzeżeniem, iż Ofertę w odniesieniu do danej Części wraz z załącznikami należy złożyć wyłącznie za pośrednictwem Platformy, o której mowa w ppkt 1.1. powyżej.2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na Platformie. Wykonawca posiadający konto na Platformie ma możliwość złożenia,wycofania oferty oraz składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ.3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu zostały opisane w rozdziale XI SWZ.4. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem formy elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Ofertę należy złożyć w oryginale.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z04.05.2016, str. 1 z późn. zm.), dalej „RODO”, oraz w art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. –Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.), dalej „Pzp”, Zamawiający informuje, że: 1. administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie z siedzibą w Siemianowicach Śląskich, przy ul. Jana Pawła II 10;2. Inspektor Ochrony Danych Osobowych ma swoją siedzibę w Urzędzie Miasta Siemianowice Śląskie przy ul. Jana Pawła II 10, e-mail: iod@um.siemianowice.pl, tel. 32 760 52 82;3. Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Poprawa efektywności energetycznej budynków mieszkalnych w gminie Siemianowice Śląskie – etap 3” w ramach POIiŚ2014-2020”, prowadzonym w trybie w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji;4. odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 Pzp;5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej,jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej;6. obowiązek podania przez Pana/Panią danych osobowych bezpośrednio Pana/Panią dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;7. w odniesieniu do Pana/Pani danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8. posiada Pan/Pani:a. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pana/Pani dotyczących;b. w przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego,z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, zamawiający działając na podstawie art. 75Pzp może żądać od osoby, występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.c. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pana/Pani danych osobowych- z zastrzeżeniem przepisów art. 19 ust. 2 Pzp oraz art. 76 Pzp;d. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przepisu art. 19 ust.3 Pzp oraz art. 74 ust. 3 Pzp;e. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych(ul. Stawki 2,Warszawa), gdy uznają Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani dotyczących narusza przepisy RODO;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RW.271.7.2021; ZP.rp.29.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pn.: „Poprawaefektywności energetycznej budynków mieszkalnych w gminie Siemianowice Śląskie – etap 3”.1.2. Zamówienie zostało podzielone na dwie (2) Części.1.3. Część 1 zamówienia: „Termomodernizacja budynków przy ul. Śląskiej 10 i ul. Śląskiej 10a”.1) Przedmiotem zamówienia a) wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej w zakresie niezbędnym do dokonaniazgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych/uzyskaniu pozwolenia na budowę , projektuzagospodarowania terenu, projektu architektoniczno – budowlanego i technicznego, specyfikacjitechnicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz kosztorysu robót do wykonania,b) wykonanie, na podstawie ww. dokumentacji, robót budowlanych, celem zrealizowaniaprzedmiotowego zadania inwestycyjnego c) pełnienie nadzoru autorskiego,d) sporządzenie dokumentacji odbiorowej, w tym dokumentacji powykonawczej.2) W ramach przedmiotu zamówienia należy w szczególności:a) wykonać dokumentację projektową niezbędną do zrealizowania zadania inwestycyjnego wzakresie wynikającym z programu funkcjonalno-użytkowego,b) uzyskać wszystkie niezbędne lub wymagane warunki, uzgodnienia, opinie techniczne,ekspertyzy i badania techniczne,c) dokonać zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych/uzyskać pozwolenie na budowę wimieniu i na rzecz Zamawiającego,d) wykonać roboty budowlane w zakresie opracowanej dokumentacji projektowej,e) pełnić nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych,f) sporządzić dokumentację odbiorową oraz wykonać dokumentację powykonawczą3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:a) Program Funkcjonalno- Użytkowy (Dodatek nr 3a do SWZ), b) Projektowane postanowienia umowy (Dodatek nr 4a do SWZ),zwane dalej łącznie jako Dokumentacja.4) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanychw Projektowanych postanowieniach umowy w odniesieniu do Części 1 (Dodatek nr 4a do SWZ).5) Na przedmiot zamówienia wybrany Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi na okres zgodny z ofertą Wykonawcy, jednak nie krótszy niż 60 miesięcy, licząc od dnia następnego po dniu protokolarnego odbioru bezzastrzeżeń całości przedmiotu zamówienia - w odniesieniu do Części 1.6) Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lubpochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługidostarczane przez konkretnego Wykonawcę dopuszcza się zastosowanie materiałów lubrozwiązań równoważnych, tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niżokreślono w SWZ wyłącznie w odniesieniu do materiałów lub rozwiązań, których pochodzeniezostało określone przez Zamawiającego przez wskazanie znaków towarowych, patentów lubpochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługidostarczane przez konkretnego Wykonawcę. W sytuacji gdy zamawiający opisał przedmiotzamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lubszczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnegoWykonawcę, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych.Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomuoczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie sięnazwami producentów czy produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przyopisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lubkonkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych icechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tymsamym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Pod pojęciem „parametry”rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo iwytrzymałość. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określająminimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakimi muszą odpowiadać „produkty”, abyspełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowyprzedmiotu zamówienia. Przez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrówjakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnychźródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Materiały, rozwiązania proponowanew ofercie równoważnej nie muszą cechować się dokładnie takimi samymi parametrami jak te,które podane zostały w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Uznaje się bowiem, żeoferta równoważna to taka, która przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościachfunkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały zakreślone wSWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem, źródłem lubszczególnym procesem, który charakteryzuje produkty usługi. Na Wykonawcy spoczywaobowiązek wykazania, iż oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymaganiaZamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów,uwiarygodniających te materiały lub rozwiązania w postaci np. atestów, certyfikatów czy aprobattechnicznych. W przypadku gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniuinnych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiałyi urządzenia zaproponowane w dokumentacji opisanej w pkt 3) powyżej. Dokumenty dotyczącerównoważności Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą. W przypadku gdy Wykonawca niezłoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przezto, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w Dokumentacji.7) Jeżeli w dokumentacji opisanej w pkt 3) powyżej znajdą się odniesienia do norm,ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o którychmowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązaniarównoważne opisywanym. Użycie w dokumentacji danej normy, oceny technicznej,specyfikacji technicznych i systemu referencji technicznej ma jedynie na celudoprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonegomateriału/urządzenia/produktu.8) Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp, tj. mających status zakładu pracy chronionej, spółdzielnie socjalne oraz innych wykonawców, których głównym celem lub głównymcelem działalności ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowałyzamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób społecznie marginalizowanych.9) Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia uwzględnił wymagania w zakresie dostępnościdla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkichużytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 Pzp.10) Zamawiający nie określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagań dotyczących wydajnościlub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 1 Pzp.11) Zamawiający nie żąda od Wykonawcy etykiety oraz nie wskazuje mających zastosowaniewymagań określonej etykiety, o których mowa w art.104 Pzp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45410000-4 - Tynkowanie
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45452000-0 - Zewnętrzne czyszczenie budynków
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu o
następujące kryteria: a) cena brutto (waga - 60%), 1%=1 pkt b) okres gwarancji i rękojmi (waga - 40%)
1%=1pkt,
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pn.: „Poprawa
efektywności energetycznej budynków mieszkalnych w gminie Siemianowice Śląskie – etap 3”.
1.2. Zamówienie zostało podzielone na dwie (2) Części.
Część 2 zamówienia: „Termomodernizacja budynków przy ul. Szeflera 13, ul. Szeflera 15, al.
Sportowców 4”.
1) Przedmiotem zamówienia jest:
a) wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej w zakresie niezbędnym do dokonania
zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych/uzyskaniu pozwolenia na budowę, projektu
zagospodarowania terenu, projektu architektoniczno – budowlanego i technicznego, specyfikacji
technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz kosztorysu robót do wykonania,
b) wykonanie, na podstawie ww. dokumentacji, robót budowlanych, celem zrealizowania
przedmiotowego zadania inwestycyjnego,
c) pełnienie nadzoru autorskiego,
d) sporządzenie dokumentacji odbiorowej, w tym dokumentacji powykonawczej.
2) W ramach przedmiotu zamówienia należy w szczególności:
a) wykonać dokumentację projektową niezbędną do zrealizowania zadania inwestycyjnego w
zakresie wynikającym z programu funkcjonalno-użytkowego,
b) uzyskać wszystkie niezbędne lub wymagane warunki, uzgodnienia, opinie techniczne,
ekspertyzy i badania techniczne,
c) dokonać zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych/ uzyskać pozwolenie na budowę
w imieniu i na rzecz Zamawiającego,
d) wykonać roboty budowlane w zakresie opracowanej dokumentacji projektowej,
e) pełnić nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych,
f) sporządzić dokumentację odbiorową oraz wykonać dokumentację powykonawczą,
3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:
a) Program Funkcjonalno- Użytkowy (Dodatek nr 3b do SWZ),
b) Projektowane postanowienia umowy (Dodatek nr 4b do SWZ),
zwane dalej łącznie jako Dokumentacja.
4) Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych
w Projektowanych postanowieniach umowy w odniesieniu do Części 2 (Dodatek nr 4b do SWZ).
5) Na przedmiot zamówienia wybrany Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji i rękojmi
na okres zgodny z ofertą Wykonawcy, jednak nie krótszy niż 60 miesięcy, licząc od dnia
następnego po dniu protokolarnego odbioru bez zastrzeżeń całości przedmiotu zamówienia - w
odniesieniu do Części 2.
6) Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi
dostarczane przez konkretnego Wykonawcę dopuszcza się zastosowanie materiałów lub
rozwiązań równoważnych, tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż
określono w SWZ wyłącznie w odniesieniu do materiałów lub rozwiązań, których pochodzenie
zostało określone przez Zamawiającego przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub
pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi
dostarczane przez konkretnego Wykonawcę. W sytuacji gdy zamawiający opisał przedmiot
zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub
szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego
Wykonawcę, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych.
Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu
oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się
nazwami producentów czy produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy
opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub
konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i
cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym
samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Pod pojęciem „parametry”
rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i
wytrzymałość. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają
minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakimi muszą odpowiadać „produkty”, aby
spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy
przedmiotu zamówienia. Przez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów
jakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych
źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Materiały, rozwiązania proponowane
w ofercie równoważnej nie muszą cechować się dokładnie takimi samymi parametrami jak te,
które podane zostały w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Uznaje się bowiem, że
oferta równoważna to taka, która przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach
funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały zakreślone w
SWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem, źródłem lub
szczególnym procesem, który charakteryzuje produkty usługi. Na Wykonawcy spoczywa
obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania
Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów,
uwiarygodniających te materiały lub rozwiązania w postaci np. atestów, certyfikatów czy aprobat
technicznych. W przypadku gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu
innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały
i urządzenia zaproponowane w dokumentacji opisanej w pkt 3) powyżej. Dokumenty dotyczące
równoważności Wykonawca powinien złożyć wraz z ofertą. W przypadku gdy Wykonawca nie
złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez
to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w Dokumentacji.
7) Jeżeli w dokumentacji opisanej w pkt 3) powyżej znajdą się odniesienia do norm,
ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których
mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania
równoważne opisywanym. Użycie w dokumentacji danej normy, oceny technicznej,
specyfikacji technicznych i systemu referencji technicznej ma jedynie na celu
doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego
materiału/urządzenia/produktu.
8) Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie
przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp, tj. mających status zakładu pracy
chronionej, spółdzielnie socjalne oraz innych wykonawców, których głównym celem lub głównym
celem działalności ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały
zamówienie, jest społeczna i zawodowa integracja osób społecznie marginalizowanych.
9) Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia uwzględnił wymagania w zakresie dostępności
dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich
użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 Pzp.
10) Zamawiający nie określił w opisie przedmiotu zamówienia wymagań dotyczących wydajności
lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 1 Pzp.
11) Zamawiający nie żąda od Wykonawcy etykiety oraz nie wskazuje mających zastosowanie
wymagań określonej etykiety, o których mowa w art.104 Pzp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45410000-4 - Tynkowanie
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45452000-0 - Zewnętrzne czyszczenie budynków
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 150 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty w oparciu o
następujące kryteria: a) cena brutto (waga - 60%), 1%=1 pkt b) okres gwarancji i rękojmi (waga - 40%)
1%=1pkt,
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1.1 W odniesieniu do Cz.1- Zamawiający na podstawie art. 112 ustawy Pzp, określa warunkiudziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym- Zamawiający nie formułuje warunku
udziału w postępowaniu w tym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów- Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym
zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej- Zamawiający nie formułuje warunku udziału w
postępowaniu w tym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co
najmniej 1 robotę budowlaną, która obejmowała swoim zakresem co najmniej docieplenie ścian
o powierzchni docieplenia co najmniej 350 m2.
1.2. W odniesieniu do Cz.2- Zamawiający na podstawie art. 112 ustawy Pzp, określa warunki
udziału w postępowaniu dotyczące:
1)zdolności do występowania w obrocie gospodarczym- Zamawiający nie formułuje warunku
udziału w postępowaniu w tym zakresie;
2)uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów- Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym
zakresie;
3)sytuacji ekonomicznej lub finansowej- Zamawiający nie formułuje warunku udziału w
postępowaniu w tym zakresie;
4)zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co
najmniej 1 robotę budowlaną, która obejmowała swoim zakresem co najmniej docieplenie ścian
o powierzchni docieplenia co najmniej 900 m2.
Uwaga w odniesieniu do Części 1 i Części 2:
– jako zamówienia potwierdzające spełnienie warunków zdolności technicznej lub zawodowej,
Zamawiający rozumie robotę budowlaną zrealizowaną (czyli zakończoną i odebraną protokołem
częściowym lub końcowym) polegającą na wykonaniu roboty budowlanej, o której mowa
powyżej,
– w przypadku, gdy w/w zakres robót budowlanych będzie stanowił część robót o szerszym
zakresie, Wykonawca zobowiązany jest w „Wykazie wykonanych robót budowlanych”
wyodrębnić rodzajowo i powierzchniowo roboty, o których mowa powyżej,
-mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty
przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w
sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach
określonych w art. 118 ustawy, warunek o którym wyżej mowa, musi zostać spełniony w całości
przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na
którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania
zasobów w zakresie doświadczenia.
- w przypadku gdy Wykonawca nabył doświadczenie przy realizacji zamówienia jako członek
konsorcjum, to winien wykazać, że bezpośrednio wykonywał tę część zamówienia która będzie
odpowiadała zakresowi, który został określony przez zamawiającego na potwierdzenie
spełnienia warunku udziału w postępowaniu,
-do przeliczenia na PLN wartości wskazanej w dokumentach złożonych na potwierdzenie
spełniania warunków udziału w postępowaniu, wyrażonej w walucie innej niż PLN, Zamawiający
przyjmie średni kurs opublikowany przez NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w
Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
Jeżeli w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na
portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych, NBP nie opublikuje informacji o średnim
kursie walut, Zamawiający dokonana odpowiednich przeliczeń według średniego kursu z
pierwszego kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje wskazane informacje.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty - w
odniesieniu do Części 1 i Części 2 wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do
złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących
podmiotowych środków dowodowych:
1) Oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.
125 ust.1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w SWZ przez
Zamawiającego
Uwaga:
Zamawiający żąda Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o
którym mowa w art.125 ust.1 ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania
wskazanych przez Zamawiającego, zgodnie z §2 ust.1 pkt 7 oraz §3 rozporządzenia Ministra Rozwoju,
Pracy i technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz
innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
2) Oświadczenia Podmiotów na których zdolnościach technicznych lub zawodowych polega
Wykonawca o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1
ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych w SWZ przez
Zamawiającego (jeżeli dotyczy)
Uwaga:
Zamawiający żąda Oświadczenia Podmiotów na których zdolnościach technicznych lub zawodowych
polega Wykonawca o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.125 ust.1
ustawy Pzp w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego,
zgodnie z §2 ust. 1 pkt 7 §3 oraz § 5 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i technologii z dnia 23
grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem
najkorzystniejszej oferty - w odniesieniu do Części 1 i Części 2 wezwie wykonawcę, którego oferta
została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na
dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i
miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem
dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego
roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w
stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oświadczenia i dokumenty składane wraz z ofertą w odniesieniu do Części 1 i Czesci2.1.1. Ofertę w odniesieniu do danej Części należy złożyć, pod rygorem nieważności, w formie
elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Ofertę należy sporządzić zgodnie ze
wzorem stanowiącym odpowiednio Dodatek nr 1a do SWZ, Dodatek nr 1b do SWZ.
1.2. Do oferty wykonawca dołącza oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w Rozdziale IX SWZ. Oświadczenie
stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki
dowodowe, wskazane w rozdziale X ust. 6 SWZ.
1.3. Wykonawca składa oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1.2. powyżej w oryginale w formie
elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do
reprezentowania wykonawcy zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie, o którym
mowa w ust. 2 pkt 2.1. poniżej.
1.4. Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1.2 składają odrębnie:
1) wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz
spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców
wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu (Dodatek nr 2a do SWZ),
2) podmiot udostępniający zasoby, na którego zasoby powołuje się wykonawca celem
potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie
potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby wykonawcy (Dodatek nr 2b
do SWZ)
2. Do oferty, wykonawca załącza również:
2.1. odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba
działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania,
2.2. pełnomocnictwo (jeśli dotyczy):
2.3. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym
mowa w rozdziale XVI pkt 6. SWZ- (jeśli dotyczy) (Zamawiający dopuszcza złożenia tego
oświadczenia na formularzu ofertowym);
2.4. Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w Rozdziale IX SWZ (jeśli dotyczy);
Zobowiązanie musi być złożone w oryginale, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym
podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do reprezentowania podmiotu trzeciego,
zgodnie ze sposobem reprezentacji, określonym w dokumencie rejestrowym właściwym dla
formy organizacyjnej;
3. Zapisy ppkt 2) w pkt 2.2. powyżej stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
4. Zapisy ppkt 1) i ppkt 2) oraz ppkt 3) w pkt 2.2. powyżej stosuje się odpowiednio do osoby
działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118
ustawy Pzp lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby na takich zasadach.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W odniesieniu do Części 1 i Części 2 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzieleniezamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna) zobowiązani są do złożenia wraz ofertą
pełnomocnictwa do ich reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Powyższe nie dotyczy sytuacji, w której upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w
imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wynika z dołączonej
do oferty umowy regulującej współpracę Wykonawców bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
2. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich
Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika).
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, Oświadczenie, o
którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających
się o zamówienie.
4. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej (o ile został sformułowany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp,
zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności
gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których
realizacji te uprawnienia są wymagane.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia (o ile zostały sformułowane) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty
budowlane, dostawy lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
6. W przypadku, o którym mowa w pkt. 4 i 5, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika odpowiednio, które
roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1.Projektowane postanowienia umowy stanowią Dodatek nr 4a do SWZ w odniesieniu do Części1, Dodatek nr 4b do SWZ w odniesieniu do Części 2.2. Zamawiający zgodnie z art 455 ust 1 pkt
1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość zmiany umowy - w odniesieniu do
Części 1 oraz Części 2 w stosunku do treści złożonej oferty , zgodnie z warunkami zawartymi w
Dodatku nr 4a oraz w Dodatku nr 4b do SWZ. Zmiana umowy może także nastąpić w pozostałych przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-06-25 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złozyć na Platformie dostępnej pod adresem: https://umsiemianowice.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-06-25 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-07-24
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Wykonawca do dnia podpisania umowy zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenianależytego wykonania umowy w wysokości stanowiącej 5% ceny całkowitej podanej w ofercie w
odniesieniu do Części 1 i Części 2. 2. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru
Wykonawcy w formach określonych w art. 450 ust. 1 – Pzp. Wybrany Wykonawca zobowiązany
jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy przed zawarciem umowy.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy winno zostać wniesione w PLN. 3. Szczegółowe
zapisy dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w tym warunki i termin zwrotu
zabezpieczenia należytego wykonania umowy określone zostały w projektowanych
postanowieniach umownych (odpowiednio Dodatek nr 4a do SWZ – w odniesieniu do Części 1,
Dodatek nr 4b do SWZ – w odniesieniu do Części 2)4. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w
pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający
zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku
bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego
rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy. 5.
Wykonawcy, którzy wspólnie składają ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia ponoszą
solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego
wykonania umowy (art. 445 ustawy Pzp).