Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
budowa i utrzymanie dróg i mostów
Zamówienia publicznego
Poprawa dostępności komunikacyjnej – przebudowa DP 3021D Mikoszów - Karszów
1.1.3 Poprawa dostępności komunikacyjnej - przebudowa DP 3021 D Mikoszów-Karszów
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych inżynieryjnych przebudowy drogi nr 3021 D od km 10+980 do km 11+965 na odcinku Mikoszów – Karszów (działki nr 184/2, 97 obręb Karszów), w zakresie wykonania nowej nawierzchni jezdni (frezowanie, ułożenie nowej awierzchni), wykonanie nawierzchni zjazdów i poboczy, oczyszczenie, wyprofilowanie i odtworzenie istniejących rowów przydrożnych.
Zakres robót obejmuje:
- frezowanie istniejących warstw bitumicznych,
- ścinanie istniejących poboczy,
- wykonanie wzmocnienia istniejącej podbudowy drogi,
- wykonanie podbudowy nawierzchni zjazdów,
- wykonanie nowych przepustów (w ciągu rowu) pod zjazdami w przypadku ich braku lub złego stanu,
- wykonanie nawierzchni zjazdów,
- wykonanie oczyszczenia, profilacji i odtworzenia istniejących rowów przydrożnych,
- wykonanie odmulenia istniejących przepustów pod zjazdami,
- wykonanie warstw bitumicznych nawierzchni betonu asfaltowego,
- wykonanie nowych poboczy,
- obsianie skarp rowów mieszanką traw na warstwie ziemi urodzajnej
PARAMETRY proj. drogi (za wyjątkiem działki nr 6)
- Klasa drogi – L
- Kategoria ruchu – KR2
- prędkość projektowa – Vp=40km/h
- Jezdnia szerokości - 6,0 m
- Pobocze szerokości – 0,75 m
- Całkowita długość projektowanej przebudowy drogi wynosi ~ 985,00 m
- Powierzchnia jezdni ~ 6120,00 m2
- Spadek poprzeczny jezdni – daszkowy 2%
- Spadek poprzeczny poboczy – 6-8%
W celu wykonania nowej nawierzchni niezbędne jest wykonanie usunięcia istniejących warstw bitumicznych nawierzchni drogi. Istniejące podłoże w miejscu prowadzenia robót należy wyprofilować na szerokość projektowanej drogi lub poszerzeń i zagęścić do uzyskania wskaźnika Is = min. 1,00. Wzmocnienie istniejącej podbudowy należy dokonać poprzez wykonanie warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego AC 16 W i zagęścić. Na tak przygotowanym podłożu należy wykonać ułożenie nowych warstw konstrukcyjnych.
W miejscach, w których w stanie istniejącym nie występuje kostka kamienna należy wykonać wzmocnienie istniejącej podbudowy poprzez do ziarnienie jej mieszanką kruszywa C90/3 i zagęścić mechanicznie lub poprzez wzmocnienie spoiwem hydraulicznym i mieszaniem na miejscu z zagęszczeniem mechanicznym mieszanki.
Bezpośrednio pod warstwami bitumicznymi na powierzchni podbudowy należy uzyskać nośność min. 110MPa.
Wzdłuż nawierzchni należy wykonać nowe pobocza z mieszanki kruszywa o grubości 25 cm zagęszczonego mechanicznie.
Należy zwrócić szczególną uwagę na połączenia między kolejnymi warstwami konstrukcji drogi. Należy wykonać skropienie istniejącej nawierzchni po jej uprzednim mechanicznym oczyszczeniu przed ułożeniem warstwy kruszywa łamanego lub betonu asfaltowego. Następnie po ułożeniu kruszywa oraz pomiędzy warstwami asfaltowymi również należy wykonać skropienie przy zastosowaniu kationowych emulsji asfaltowych według PN-EN 13808 i WT-3 Emulsje asfaltowe.
Przed przystąpieniem do prac związanych z wykonywaniem projektowanych konstrukcji należy wykonać prace rozbiórkowe istniejących nawierzchni nie przeznaczonych do wykorzystania. Pozyskana w trakcie prac rozbiórkowych frezowina jest własnością Zamawiającego i należy ją odwieść na wskazane przez Zamawiającego miejsce znajdujące się w odległości ok. 11 km od miejsca prac (Strzelin ul. Nyska).
W miejscach połączenia nawierzchni jezdni dróg dobiegających z projektowanymi należy dokonać niezbędnych ich regulacji wysokościowych na powierzchni pozwalającej na prawidłowe ich połączenie (normatywne spadki poprzeczne i podłużne).
Konstrukcja projektowanej jezdni z wykorzystaniem istniejącej nawierzchni
- warstwa ścieralna z SMA - JENA gr. 8cm
- warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego AC16 W gr. 0-5cm
- istniejąca podbudowa po sfrezowaniu warstw bitumicznych
- * doprowadzenie podłoża do kategorii G1 (w miejscach w których nie występuje kostka kamienna)
Konstrukcja projektowanej nawierzchni zjazdów
- warstwa ścieralna z SMA - JENA gr. 8cm
- Podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywa łamanego 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie gr. 15cm
- podbudowa z kruszywa stab. cementem Rm=2,5MPa grub. 10cm,
- warstwa kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie grub. 10cm.
- doprowadzenie podłoża do kategorii G1
Konstrukcja poboczy
- kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5mm gr. 10cm
- kruszywo naturalne stabilizowane mechanicznie gr. 15cm
Zestawienie powierzchni
- Nawierzchnia jezdni całkowita wynosi ~ 6120,00 m
- Nawierzchnia pobocza ~ 1477,50 m2
- Nawierzchnia zjazdów ~ 600 m2
W ramach zadania Wykonawca zweryfikuje zasadność dokumentacji oraz wprowadzi niezbędne zmiany jeśli taka będzie potrzeba oraz uzyska zgłoszenie zamienne. Wszelkie zmiany, przed ich wprowadzeniem wymagają akceptacji Zamawiającego. Zmiany nie mogą dotyczyć głównych założeń przebudowy ani znacząco wykraczać poza jej pierwotny zakres (pozycję weryfikacja dokumentacji należy dodać do kosztorysu ofertowego).
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Remonty, elektryka domowa, wykończenie mieszkań pod klucz
Wrocław (dolnośląskie)
Remont
Świdnica (dolnośląskie)
El-Dem Elektryk
Wrocław (dolnośląskie)
Serwis i montaz maszyn instalacje przemysłowe kompleksowe usługi
Wrocław, Fabryczna (dolnośląskie)
Montaż klimatyzacji
Wrocław (dolnośląskie)
Pranie tapicerki meblowej
Wrocław, Siechnice, Długołęka, Trzebnica (dolnośląskie)
Witam wykonuje prace wykończeniowe domów jak i mieszkań.
Legnica, Lubin, Jawor, Złotoryja Wrocław (dolnośląskie)
Studio PM. Podłogi. Drzwi. Schody. Tarasy. Wrocław
Wrocław (dolnośląskie)
Fotowoltaika, magazyny energii
Wrocław (dolnośląskie)