„Poprawa atrakcyjności terenów inwestycyjnych poprzez budowę dróg” – „Budowa ul....

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Poprawa atrakcyjności terenów inwestycyjnych poprzez budowę dróg” – „Budowa ul. Firmowej w Wyszkowie, drogi w dzielnicy przemysłowej w Wyszkowie oraz ul. Graficznej w Wyszkowie.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWyszków
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2023-10-13
  • ZamawiającyGmina Wyszkow
  • Data publikacji ogłoszenia2023-09-28
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00417990
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Poprawa atrakcyjności terenów inwestycyjnych poprzez budowę dróg”
– „Budowa ul. Firmowej w Wyszkowie, drogi w dzielnicy przemysłowej
w Wyszkowie oraz ul. Graficznej w Wyszkowie.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wyszkow

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550667994

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Aleja Róż 2

1.5.2.) Miejscowość: Wyszków

1.5.3.) Kod pocztowy: 07-200

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki

1.5.7.) Numer telefonu: 29 7424201

1.5.8.) Numer faksu: 29 742 42 09

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@wyszkow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wyszkow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Poprawa atrakcyjności terenów inwestycyjnych poprzez budowę dróg”
– „Budowa ul. Firmowej w Wyszkowie, drogi w dzielnicy przemysłowej
w Wyszkowie oraz ul. Graficznej w Wyszkowie.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b560e819-5dd8-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00417990

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00060324/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.7 Poprawa atrakcyjności terenów inwestycyjnych poprzez budowę dróg ul. Firmowa et. I

1.1.8 Poprawa atrakcyjności terenów inwestycyjnych poprzez budowę dróg - droga za QUAD

1.1.28 Przebudowa drogi w dzielnicy przemysłowej w Wyszkowie na odcinku od działki nr 1122 do wysokości działki nr 1044/4

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://wyszkow.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://wyszkow.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z zapisami Rozdziału XIII SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z zapisami Rozdziału II SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z zapisami Rozdziału II SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ROZ.271.61.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

4.1 Część I – „Budowa ul. Firmowej w Wyszkowie (odcinek nr 1) i drogi w dzielnicy przemysłowej w Wyszkowie na odcinku od działki nr 1122 do wysokości działki nr 1044/4 (obok centrum dystrybucyjnego) (odcinek nr 2)”
Zakres robót obejmuje: budowę dwóch odcinków drogi polegającą na wykonaniu nawierzchni asfaltowej o łącznej długości 1 292,44 mb oraz budowę linii oświetlenia ulicznego, w tym m.in.:
4.1.1 roboty ziemne, przygotowawcze, wycinka drzew i krzewów;
4.1.2 okrawężnikowanie;
4.1.3 wykonanie jezdni dł. 1 292,44 m o nawierzchni asfaltowej KR 3 – 9 660,46 m2;
4.1.4 wykonanie zjazdów publicznych o nawierzchni asfaltowej KR 3 – 380,65 m2;
4.1.5 wykonanie zjazdów publicznych o nawierzchni z kruszywa łamanego – 1 058,90 m2;
4.1.6 wykonanie oznakowania pionowego i poziomego;
4.1.7 wykonanie poboczy z kruszywa łamanego – 2 145,21 m2;
4.1.8 budowa rowów odwadniających – 920,41 m;
4.1.9 humusowanie terenu z obsiewem trawą – 13 008,98 m2;
4.1.10 budowa linii oświetlenia ulicznego – 34 słupów, 34 opraw typu LED.
4.2 Uwagi:
4.2.1 Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa, STWiOR i przedmiar robót.
4.2.2 Dokumentacja zawiera szerszy zakres. Zamówienie nie obejmuje budowy kanału technologicznego, ciągu pieszo – rowerowego i części opraw oświetlenia.
4.2.3 W zakres zadania wchodzi włączenie drogi gminnej (ul. Firmowa) w drogę wojewódzką
nr 618 (ul. Pułtuska).
4.2.4 Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić Zamawiającemu kosztorys sporządzony metodą kalkulacji szczegółowej zgodny z podanymi w ofercie cenami jednostkowymi i czynnikami cenotwórczymi.
4.2.5 Wykonawca prowadząc roboty ma obowiązek zapewnić stały dojazd do wszystkich działek przyległych do budowanej drogi.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

45233250-6 - Roboty w zakresie nawierzchni, z wyjątkiem dróg

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert w oparciu o kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

– „Budowa drogi na odcinku od wysokości działki 1122 do skrzyżowania z ul. Graficzną
w Wyszkowie (naprzeciwko terenu drukarni) (odcinek nr 3)”.
Zakres robót obejmuje: budowę drogi polegającą na wykonaniu nawierzchni asfaltowej o łącznej długości 178,35 mb oraz budowę kanalizacji deszczowej, w tym m.in.:
4.3.1 roboty ziemne, przygotowawcze;
4.3.2 okrawężnikowanie;
4.3.3 wykonanie jezdni dł. 178,35 m o nawierzchni asfaltowej KR 3 – 1 317,00 m2;
4.3.4 wykonanie zjazdów publicznych o nawierzchni z betonowej kostki brukowej – 94,14 m2;
4.3.5 wykonanie oznakowania pionowego i poziomego;
4.3.6 wykonanie poboczy z kruszywa łamanego – 237,53 m2;
4.3.7 humusowanie terenu z obsiewem trawą – 1 116,51 m2;
4.3.8 budowa kanalizacji deszczowej
 kanały z rur PVC SN8 Ø400 mm – 178 m;
 kanały z rur PVC SN8 Ø315 mm – 55,55 m;
 kanały z rur PVC SN8 Ø200 mm – 32,18 m;
 studnie betonowe Ø1200 mm z pierścieniem odciążającym i włazem klasy D400 – 10 szt.;
 wpusty uliczne żeliwne D400 na rurze DN 425 mm wraz z pierścieniami odciążającymi – 6 szt.
4.4 Uwagi:
4.4.1 Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa, STWiOR i przedmiar robót.
4.4.2 Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić Zamawiającemu kosztorys sporządzony metodą kalkulacji szczegółowej zgodny z podanymi w ofercie cenami jednostkowymi i czynnikami cenotwórczymi.
4.4.3 Wykonawca prowadząc roboty ma obowiązek zapewnić stały dojazd do wszystkich działek przyległych do budowanej drogi

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert w oparciu o kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Numeracja za SWZ:
8.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.

8.1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

8.1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

8.1.3 W przypadku warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

8.1.4 W przypadku warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej,
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:

8.1.4.1 Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:

CZĘŚĆ I
Dysponuje personelem kierowniczym, który będzie uczestniczyć w realizacji zamówienia, tj. posiadającym uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności drogowej oraz w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.

CZĘŚĆ II
Dysponuje personelem kierowniczym, który będzie uczestniczyć w realizacji zamówienia, tj. posiadającym uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w specjalności drogowej oraz w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych.

W/w osoby muszą posiadać:
- ważne uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2020r. poz. 1333 ze zm.) oraz Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r.
w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. 2019 poz. 831) lub odpowiadające im kwalifikacje nadane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym przedmiotem zamówienia oraz aktualne zaświadczenie o przynależności właściwej Izby Samorządu Zawodowego (Izby Inżynierów Budownictwa).

Ocena tego warunku będzie dokonana przez Zamawiającego, na podstawie Wykazu personelu skierowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia oraz dokumentów potwierdzającymi wymagane kwalifikacje- Załącznik nr 4 do SWZ- wykaz osób

8.1.4.2
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu jeżeli wykaże że:

CZĘŚĆ I
W okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał/zakończył w sposób należyty oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę polegającą na przebudowie, rozbudowie, budowie lub remoncie drogi publicznej o wartości nie mniejszej niż 3 000 000,00 zł brutto lub dwie roboty polegającą na przebudowie, rozbudowie, budowie lub remoncie drogi publicznej o wartości nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł brutto każda.

CZĘŚĆ II

W okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał/zakończył w sposób należyty oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę polegającą na przebudowie, rozbudowie, budowie lub remoncie drogi publiczne wraz z budową kanalizacji deszczowej o wartości nie mniejszej niż 400 000,00 zł brutto lub dwie roboty polegającą na przebudowie, rozbudowie, budowie lub remoncie drogi publicznej wraz z budową kanalizacji deszczowej o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto każda.

Ocena tego warunku będzie dokonana przez Zamawiającego, na podstawie Wykazu usług a potwierdzeniem spełnienia tego warunku będą referencje - Załącznik nr 6 do SWZ – Wykaz usług

Zamawiający wymaga, aby warunek był spełniony w całości przez co najmniej jeden podmiot.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 10.1.1.1 oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wg Załącznika nr 3 do SWZ);
10.1.1. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: • Wykaz osób jakim dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca – Załącznik Nr 4 do SWZ, na potwierdzenie warunku określonego w pkt 8.1.4.1 SWZ, (wraz z wykazem dokument potwierdzający posiadanie wymaganych kwalifikacji i zaświadczenie z polskich izb inżynierów budownictwa).
• Wykaz usług wykonanych, wg Załącznika nr 6 do SWZ, na potwierdzenie warunku określonego w pkt 8.1.4.2 SWZ, (wraz z wykazem dokument potwierdzający wykonanie usługi – referencje)

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

16.1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:
Część I – 60 0000,00 złotych ( słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych)
Część II – 9 000,00 zł ( słownie: dziewięć tysięcy złotych)

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

wymagania określone w SWZ

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Postanowienia umowy oraz rodzaj i zakres zmian umowy określone w Projektowanych Postanowieniach Umowy stanowiących Załącznik nr 5 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-13 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://wyszkow.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-13 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę ułożenie płytek gresowych - 100m2 i glazury na ścianach - 50m2 - Tarczyn
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania26-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę ułożenie płytek gresowych - 100m2 i glazury na ścianach - 50m2 Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI