Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Polsko- Niemieckie Transgraniczne Centrum Dziedzictwa Naturalnego i Kulturowego Regionu Doliny Środkowej Odry.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA DĘBNO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 210966993
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 5
1.5.2.) Miejscowość: Dębno
1.5.3.) Kod pocztowy: 74-400
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.7.) Numer telefonu: 957603001 do 4
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bok@debno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.debno.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Polsko- Niemieckie Transgraniczne Centrum Dziedzictwa Naturalnego i Kulturowego Regionu Doliny Środkowej Odry.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-97770c75-bf81-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00067908
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002753/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Kapitalny remont zabytkowego budynku przy ul. Mickiewicza 43 w Dębnie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program Współpracy Interreg VA Meklemburgia - Pomorze Przednie/ Brandenburgia/ Polska w ramach celu „Europejska Współpraca Terytorialna” Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
platformazakupowa.pl/pn/um_debno3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: platformazakupowa.pl/pn/um_debno
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, przez osobę upoważnioną. Zaleca się składanie podpisu bezpośrednio na każdym dokumencie.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: UE/RI/PiR/01.21/2/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
I) Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn. „Polsko- Niemieckie Transgraniczne Centrum Dziedzictwa Naturalnego i Kulturowego Regionu Doliny Środkowej Odry” obejmujące remont, przebudowę i zmianę sposobu użytkowania budynku dawnego przedszkola na regionalne centrum informacji turystycznej i salę historii regionu wraz z zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą techniczną przy ul. Mickiewicza 43 w Dębnie oraz z niezbędnym wyposażeniem, umożliwiającym użytkowanie obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem i uzyskaniem przez Wykonawcę pozwolenia na użytkowanie zgodnie
z przepisami Prawa budowlanego.
II) W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą następujące prace i obowiązki:
1) Roboty budowlane, konserwatorskie i nasadzenia objęte dokumentacją przetargową;
2) Nadzór nad robotami obejmujący:
a) kierownika budowy,
b) kierownika robót branży sanitarnej,
c) kierownika robót branży elektrycznej,
d) kierownika robót branży drogowej,
e) nadzór konserwatorski z opracowaniem powykonawczej dokumentacji konserwatorskiej,
f) nadzór nad realizacją projektu zieleni.
3) Zastępstwo inwestorskie w zakresie zawiadomienia o rozpoczęciu i
zakończeniu robót wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na użytkowanie, w tym Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
4) Serwis wraz z przeglądami na wszystkie zamontowane urządzenia i instalacje oraz z pielęgnacją nasadzeń w całym udzielonym okresie
gwarancji.
III) Budynek stanowi historyczną Willę o dwóch kondygnacjach nadziemnych i jednej podpiwniczonej. Wraz z terenem objęty jest ochroną konserwatorską i wpisany do Wojewódzkiego Rejestru Zabytków pod numerem A-200 decyzją z dn. 18.01.2005 r.
Powierzchnia użytkowa budynku - 549,23 m2;
Kubatura - 2 419,10 m3;
Powierzchnia zabudowy-budynek istniejący - 266,30 m2;
Powierzchnia działki nr 364 - 2 921,50 m2;
Powierzchnia proj. komunikacji - 1 025,00 m2;
Powierzchnia proj. terenów zielonych - 1 555,20 m2.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45233140-2 - Roboty drogowe
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45262000-1 - Specjalne roboty budowlane inne niż dachowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45313100-5 - Instalowanie wind
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, w okresie 3 lat od dnia udzielenia niniejszego zamówienia, polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia, które swoim zakresem mogą obejmować przebudowę lub rozbudowę wybudowanych obiektów, bądź
budowę nowych elementów infrastruktury budowlanej na terenie obiektu przedmiotowej willi lub w jej bezpośrednim otoczeniu.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: według kryteriów oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji z serwisem i pielęgnacją nasadzeń
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Wykonawca posiada zdolność do występowania w obrocie gospodarczym.2. Wykonawca posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa Wykonawcy (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez Wykonawców oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i
finansowa):
1) Wykonawca posiada minimalny roczny przychód za rok 2020 w wysokości 3.000.000 zł, w tym minimalny roczny przychód w zakresie działalności objętej zamówieniem w wysokości 2.000.000 zł.
2) Wykonawca posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w
wysokości nie mniejszej niż 6.000.000 zł.
3) Wykonawca posiada zdolność kredytową lub środki
finansowe w wysokości 3.000.000 zł.
4. Wykonawca posiada zdolność techniczną lub zawodową
tj.:
1) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał osobiście w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończył łącznie co najmniej dwie: budowy, przebudowy lub kompleksowe remonty budynku kubaturowego, w tym jeden kompleksowy remont budynku kubaturowego wpisanego do rejestru zabytków obejmujący co najmniej rekonstrukcję i
konserwację sztukaterii zewnętrznych i prace konserwatorskie i rekonstrukcyjne drewnianej stolarki;
2) potencjał kadrowy: dysponuje lub będzie dysponować brygadami: murarzy, tynkarzy, malarzy, montażystów i instalatorów branży sanitarnej i elektrycznej, brukarzy, oraz osobami z doświadczeniem przy renowacji z rekonstrukcją sztukaterii, dekoracji rzeźbiarskich z piaskowca oraz elementów drewnianych oraz wykonującymi nasadzenia i pielęgnację zieleni;
3) wykształcenie i kwalifikacje zawodowe: dysponuje lub będzie dysponować majstrami poszczególnych branż: ogólnobudowlanej, elektrycznej, sanitarnej, drogowej, oraz osobami z wykształceniem uprawniającym do renowacji z rekonstrukcją sztukaterii, dekoracji rzeźbiarskich z piaskowca oraz elementów drewnianych;
4) osoby skierowane do nadzoru: Wykonawca
dysponuje lub będzie dysponować:
a) osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy
posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w odniesieniu do konstrukcji oraz architektury obiektu w zakresie bez ograniczeń wraz z aktualnym wpisem do Izby Samorządu Zawodowego;
b) osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót posiadającą uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,
wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych w zakresie bez ograniczeń wraz z aktualnym wpisem do Izby Samorządu Zawodowego;
c) osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika robót
posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w zakresie bez
ograniczeń wraz z aktualnym wpisem do Izby Samorządu Zawodowego.
d) osobą, która będzie pełniła nadzór konserwatorski spełniającą wymagania określone w ustawie z dnia 23 lipca 2003
r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami Dz.U.2020.282 z późniejszymi zmianami.
e) osobą, która ma doświadczenie nad organizacją i wykonywaniem prac związanych z urządzaniem i pielęgnacją roślinnych obiektów architektury krajobrazu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 30.000 zł. (słownie: trzydzieści tysięcy złotych) do upływu terminu składania ofert .6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia:1) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia (wymienionych w pkt
5.2.4. SWZ) mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W związku z tym dołączają do oferty także oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi
wykonają poszczególni Wykonawcy.
2) Ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w danym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i składają wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo. Wymóg powyższy nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę i załączą do oferty umowę spółki cywilnej.
3) Oświadczenie wg zał. nr 2a do SWZ składa każdy z Wykonawców w
takim zakresie, w jakim spełnia poszczególne warunki, przy czym doświadczenie wymagane w pkt 5.2.4 ppkt 1) SWZ w pełnym zakresie musi posiadać przynajmniej jeden z Wykonawców. Oświadczenie wg zał. nr 2b do SWZ każdy z Wykonawców składa odrębnie wykazując brak podstaw wykluczenia z postępowania w pełnym zakresie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Termin wykonania robót objętych niniejszą umową ulegnie zmianie w przypadku:1. opóźnień, przerw w realizacji robót, powstałych z przyczyn zależnych od Zamawiającego,
2. działania siły wyższej (na przykład klęski żywiołowej),
3. wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.
4. zlecenia robót zamiennych jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres, uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego.